2018-04-06, 12:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Fy helvete. Undrar hur länge han kunde hålla på? Det värsta är ju också att hon verkar ha varit vid liv under en stor del av allt det här

Ren ondska ju, finns inget han hade i agg mot Kim, och som vi märkt nu kunde det blivit vem som helst som han lyckades få med sig. Det ågr ju inte att det här monstret släpps ut igen...

Presis, bara för att tilfredställa sin egen egoistiska lust. Förstöra en människa, hennes familj och millioner av kvinnors trygghetskänsla bara för et par timmars sjuk njutelse. Om Madsen inte får livstid kommer jag aldrig mer setta mina ben i Danmark.
Senast redigerad av kugutt 2018-04-06 kl. 12:22.
Citera
2018-04-06, 12:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Man är ju nyfiken på hur försvaret ska kunna förklara bort detta. Men det kanske är vanligt att folk som dör av undertryck/gaser skvätter blod omkring sig så att en orolig hjälpare riskerar att bli nedstänkt? Samt att dom får skador i mun/tandkött som leder tankarna till att dom blivit munkavlade?
Ja, eller hur? Hur ska alla dessa skador bortom styckning kunna förklaras?
Munkavle kan ju knappast ge skador inne i mun men vore inte orimligt att hon har nåt sådant.

Han är inne på den krim.tekniska u.s. som jag undrat när den kommer.
Här verkar dock ÅK snarare läsa upp dokumentet istället för att krim.tekniker kallas som vittne. Verkar även som om "slutpläderingen" (process nånting) kommer innehålla mer detaljerat material.
Det ska bli väldigt intressant att ta del av.
Citera
2018-04-06, 12:29
Medlem
Betongbalettens avatar
En sak till i det här: visst har åklagaren lagt fram bevis för 'sexbrott av särskilt grov karaktär' (eller något liknande), men som inte allmänheten får ta del av?
Citera
2018-04-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
.....

Nej det har försvaret inte, tillgång till allt under en förundersökning. Hur tänkte du då att att förhören går till? Dom frågar ut Madsen och han svarar men han har inte facit, inte hans advokat heller,

Får han facit innan frågorna kan han och hans advokat anpassa sin historia konstant och få den lik åklagarens. Försvaret vet inte ens hälften så mycket som en åklagare gör.

Minns du i höstas - hängde du med då? Halva svenska folket rasade över att Madsen hade tillgång till både TV och tidningaroch då "fick veta allt". Buch-Jensen berättade då att det lilla vi vet är bara ett minimum om vad PM och hans försvarare vet. De får hela tiden uppdateringar hur det ligger till. De har helt enkelt en helt annan process än vi har. Men till syvende och sidst: allt vi får veta från media, nyheter och presskonferenser har Madsen fått veta långt innan. Och som Buch-Jensen sa: media får bara en liten del av det som den inre kretsen redan vet. Däremot är inte PM speciellt smart. Självklart berättar man inte om konklusioner, hur man tänker och hur man kommit fram till saker och ting - innan ett förhör. PM är otroligt enkelspårig - och det är antagligen därför han kan vara så korkad som han är, utan att skämmas.

Men ska inte diskutera mer om detta.
Citera
2018-04-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ahhhh äntligen en Dansk!
Så hur är klimatet bland det danska folket i detta rättsmål?
Du har väl mer ögon på plats, kanske är du från dennes miljö, hursomhelst vad tror du detta kommer få för konsekvenser för alla berörda parter.
Är du fullt klar över att detta inte bara är en kriminalsak utan också ligger på ett politiskt plan.
Tror du det stannar vid ett mord endast som P.Madsen kommer sitta för, eller är han den mindre impulsive typen, mer den organiserade
erfarne?
Det finns ett antal ouppklarade kvinnomord med vissa frågetecken och likheter i nära tid just i Danmark.
Vad har du att säga om det?
Ännu en dansk seriemördare?

Så skriv litt mer om det politiske, gjerne det! Men jeg har ikke sett så mye av det fra deg så langt, mest generelt svartsynt samfunnsfilosofi. Ja, jeg tror, som deg, at PM kan stå bak andre forbrytelser. Jeg er ikke dansk, forresten, men norsk. Og ikke en del av "dennes miljö". Lugnt, nå, Vanstyret.
Citera
2018-04-06, 13:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t

Nej det har försvaret inte, tillgång till allt under en förundersökning. Hur tänkte du då att att förhören går till? Dom frågar ut Madsen och han svarar men han har inte facit, inte hans advokat heller,

Får han facit innan frågorna kan han och hans advokat anpassa sin historia konstant och få den lik åklagarens. Försvaret vet inte ens hälften så mycket som en åklagare gör.

Du har som vanligt noll koll och visar än en gång att du varken följt fallet eller tråden, och definitivt inte kan något något om det danska rättssystemet. Du har fel och chess77 har rätt.
Citera
2018-04-06, 14:05
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Presis, bara för att tilfredställa sin egen egoistiska lust. Förstöra en människa, hennes familj och millioner av kvinnors trygghetskänsla bara för et par timmars sjuk njutelse. Om Madsen inte får livstid kommer jag aldrig mer setta mina ben i Danmark.
Om jag förstått saken rätt så döms man i Danmark sällan till livstid för ett mord (singularis).
Men detta är ju ett unikt fall. Personer som Madsen kan inte släppas ut - någonsin. De kommer vara precis lika farliga så länge de kan stå på benen. Därför borde förvaring på obegränsad tid - mao tills han bedöms inte längre utgöra en fara för andra - vara det logiska straffet. Åklagaren yrkar dock på livstids fängelse i första hand, vilket jag har lite svårt att förstå.

Möjligen är förvaring lite som rättspsyk i Sverige - psykopater vill ju ofta dömas till det för då får de sin mentala hälsa prövad vid regelbunda intervaller och kan i princip släppas efter relativt kort tid om de lyckas manipulera och dupera personerna som ska göra bedömandet. Och är det något som psykopater är bra på är det just det.

Madsen har ju uttryckt oro för att dömas till förvaring, men det kan ju även vara list. Om han låtsas inte vilja dömas till förvaring, så blir det det han döms till (hoppas han).
Senast redigerad av vallero 2018-04-06 kl. 14:12.
Citera
2018-04-06, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag citerar mig själv angående spåren av huvudet i ytterpåsen.

Dom hittade huvudet på botten i en påse, borde vara naturligt att sticka hål i den.
Om han nu knutit påsen så skulle nog vissa gaser kunna få påsen att stiga???
Är inte min gebit att syssla med, har ingen erfarenhet av huvuden i påsar i vatten men troligt kanske även han fick för sig att den kunde flyta upp...
Det är mer förståeligt att en kropp med två lungsäckar fylls med gaser och stiger upp efter vart som två gasballonger.
Citera
2018-04-06, 14:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag håller med med dig angående ubåtexpertvittnet. Olyckligt att man inte valde någon annan istället.

Bra, då har vi rett ut det! Detta med att hålla jäviga - både "positivt" och "negativt" gentemot den åtalade - borta från rättegångar, är ju helt grundläggande.

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha, nej, men Kim hade inte ett vanligt jobb heller. Släpp det där nu, vi vet att Kim åkte dit i jobb och vilken vanlig pojkvän som helst som litar på sin tjej tycker inte det är något konstigt. Att du gör det säger mer om dig än om Kim.

Fast jag tror att O måste ha funderat i dom banorna... med tanke på att K hade verkat vara "fascinerad av M" (O:s egna ord). För O själv ser ju allt annat än fascinerande ut och verkar sjukt konventionell och tråkig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Med ”Nä” menar du att det inte skulle vara ett sjukt tänkande att inte känna respekt för en död kropp? Det spelar väl ingen roll om att gråta eller inte. Även om han skulle ha tänket du hänvisar till så kan det inte va ett normalt beteende hos en människa som för första gången skulle varit i kontakt med en död kropp/människa. ( nu tror jag visserligen inte det va hans första gång, men han menar ju det.)

Jag tror att det var hans första styckning. Annars hade det gått smidigare och han hade haft med sig allt som krävdes; tänk en tunn madrass under som kan suga upp det värsta blodet, plastskydd under madrassen och tejpat en bit upp på väggarna på båda sidor till skydd mot stänk, plastoverall, plasthandskar, rengöringsmedel som löser upp blod etc. etc.. MEN jag tror också att man kan bli avtrubbad genom att läsa mycket om en företeelse, se den på film, föreställa sig den i tankarna. Alla vi här som har följt med i fallet och läst detaljerna ur obduktionsrapporten, diskuterat med varandra och föreställt oss händelsen... skulle klara av att stycka en kropp på riktigt ikväll, bättre än vi skulle ha klarat det för åtta månader sedan. Det "oerhörda" i tanken är bortfrätt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Demokratur1
Det var väldigt dumt att Han valde bort juryn osv och obra planering.

Varför tror du att en jury skulle ha gett honom en bättre chans?

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du hittar som vanligt på en massa sagor bara för att hävda dig, när du egentligen inte har någon koll alls. Vänta du till den 25e så får du se hur fel du har.

Nej don.t har rätt. Det krävs upprepad och ingrodd kriminalitet för att dömas till livstid i Danmark - och så måste det ju vara. Statistik visar också att det är så. Om M trots detta skulle dömas till livstid, så beror det på att domarna frångår praxis för att tillmötesgå en pöbel. Och då har det landet större problem än vad de ska göra av en enskild förstagångsförbrytare (om vi nu förutsätter att M ens är skyldig till detta brott).
Citera
2018-04-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Kanske otäckt men inte menat så utan mer utan för "boxen".
Du får inte tänka så eller så, men verkligheten kan mycket väl vara något annat.
Jag provocerar något känsligt men som borde också tas i betraktande.
Vad vet du och vad vet vi.
Kim gillade utmaningar och var modig som journalist vad som kommit fram.
Visst tror jag hennes intelligens ren socialt var betydligt högre än Madsen, därför tror jag hon visste om att det var farligt det hon gjorde.
Jag på inget vis försvarar Madsen eller de gravt respektlösa och otäckt fega handlande denne gjort.
Avskyvärt
Hon hade verkligen tentaklerna ute. Hon sa ju till sambon att PM kändes obehaglig, att han var "all over the place". Så här med facit, efter alla vittnesmål i rätten, så tror jag hon menar att han var manisk. Hon var också väldigt rädd att dyka med ubåten. Man kan önska att hon lytt sin magkänsla. Men det gjorde hon inte. Hon ville göra ett sista jobb, en intervju hon verkligen ville ha, innan Kinaflytten.
Citera
2018-04-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bra, då har vi rett ut det! Detta med att hålla jäviga - både "positivt" och "negativt" gentemot den åtalade - borta från rättegångar, är ju helt grundläggande.

.
Va? Läste du inte mitt inlägg. Alla som du ogillar i förhandlnigen är jäviga!?

Jäv handlar om partiskhet. Om viktiga nyckelpersoner, expertvittnen ex.vis, har personliga intressen i det hela - ex.vis är gift, eller på annat sätt är släkt med den åtalade personen. Det kan också vara, som i solnarättegången, en rasist som dömer i ett muslismskt mål. Inget av detta finns det här målet. Så var snäll och uttala dig inte om sånt du inte har koll på. Vem ÄR du egentligen?

Du skriver negativt om Deirdre som uttalat sig positivt om Madsen. Men ett expertvittne som inte håller med händelseförloppet uttalar du dig också negativt om. Så länge det är en kvinna med i bilden så är du negativ. Jag förstår inte din agenda. Vad handlar detta om? Känner du PM på något sätt - är det något jag missat här?
Senast redigerad av Chess77 2018-04-06 kl. 14:31.
Citera
2018-04-06, 14:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej en mycket teknisk rapport som Madsen knappast hade något att hämta eller.ens motsäga.Så dom kunde inte valt en bättre kapten. Nörden satt och skrev förklaringar som ingen bryr sig om. Hahahahhahaha tvålkoppsbygget från Biltema.

Jamen du bryr dig ju inte om ifall vittnena är jäviga. Du vill bara att M ska sys in. Hemsk inställning. Alla borde väl vilja att alla rättegångar ska vara fair, helt oavsett vilket utfall man hoppas på.

Citat:
Ursprungligen postat av Camelopard
En tanke: Stikk i høyre side av hodet....noen som vet om PM er venstre- eller høyrehendt?

Högerhänt!!! Det skulle tyda på... att han INTE har stått mitt emot en levande Kim och skurit! Maila Betina!

https://www.youtube.com/watch?v=H5Qpiz_s2ow&t=631s

T.ex. (1.46), där han håller borrmaskinen med höger hand, och det som ska borras i med vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in