2018-04-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sorry, svarade innan jag läst ikapp. Men kommer ihåg att jag läste på liven att Jacob sa två hål, så det får han nog äta upp.
Han menade två hål i själva påsen, vilket rimmade illa med alla stickskador hon hade i huvudet.
Citera
2018-04-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu har ju det diskuterats och förklarats flera gånger i tråden. Blodet i en död människa koagulerar också, men tidigare diskuterade vi blostänk på t.ex kläder och väggar. Det syns tydligt om det är stänk eller blodfläckar på blodets mönster - och är det en människa som fortfarande är i livet så blir det stänk, om någon hugger eller skär dem.
Det var formulerat just så i live rapporteringen i ekstrabladet, det var därför jag undrade men nu skiter vi den här diskussionen och går vidare, over and out!
Citera
2018-04-05, 23:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Den fega kraken tar inte sitt liv. Han trivs i finkan där han skriver böcker om vampyrer.

Inte enig med dig..

Att sitta och skriva om vampyrer/sina memoarer är inte tillräckligt för Peter (eller att gå på tomgång, övervakad 24/7 i ett högriskfängelse). Peter kräver att något händer, en form av fysisk action som bejakar hans skruvade sinne. En adrenalin-junkie med en pervers twist..

Men "om".., som jag skrev "om", att han förstår att det finns inget mera.

-Ingen mer han kan dominera..
-Ingen mer han kan få ut sina lustar på..
-Inga fler grandiosa projekt han kan sjösätta eller skjuta upp..

Att detta faktiskt är slutet. Att han skall resten utav sitt "produktiva" liv sitta och ha det bara.., jävligt tråkigt.., bli bortglömd, bli själv dominerad (ny och tråkig upplevelse) i ett snävt inrutat liv som inte förändras vare sig det är julafton eller födelsedag. Inte få utlopp för sin "kreativitet".

Jag håller med om att det sitter lååångt inne hos Peter. Men om han begriper att han ej kommer att komma ut : Självmord säger jag.

(efter ev. överklaganden)
Citera
2018-04-05, 23:01
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, specialkub blir det. Han lär vara högvilt... Det blir väl en merit, att spöa eller döda PM.
De andra lär känna det som en skyldighet och även som en merit, att spöa eller döda PM, som du skrev. Våldta, helst om de får möjlighet i grupp, är nog också ett alternativ.
Han är ju ganska liten och kraftlös, så han blir ett enkelt byte.
Citera
2018-04-05, 23:02
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Han menade två hål i själva påsen, vilket rimmade illa med alla stickskador hon hade i huvudet.

Mycket detaljer omkring sticklesionerna på huvudet i relation till perforeringen på påsarna. Madsen hävdar att sticken är gjorda i syfte att perforera påsarna. Här kommer sannolikt åklagaren i sin slutplädering lägga fram att en del av sticken härrör från tortyr på huvud och ansikte , alltså före det hamnade i påsarna.
Han förberedde under sin dokumentation att argumentera för att sticken i påsen inte överallt/inte alls , stämmer överens med måtten på sticken på påsarna.

BT.live hade annan transkribering än ekstrabladets live:

Kim Walls hoved lå i to plastikposer. En ydre pose og en indre pose. Hovedet havde oprindeligt været emballeret i yderposen, og der var en række perforeringer af posen. Perforeringerne var mellem og 18 centimeter lange, og var spredt rundt omkring på posen.

Tror dock det finns två fel i bt:s rapport- huvudet bör från början ha varit emballerat i innerpåsen väl? och sticken var inte 18 cm långa[/quote]

Hur har ni uppfattat det?
Citera
2018-04-05, 23:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Nej inte i Danmark. Många experter har uttalat sig och dom tror inte mordet når upp till livstid.

Säklart vet man inte men inget är givet ännu. Dråp eller mord då som vi kallar det här i Sverige åker han givetvis på men åren är inte självklara.
Men jag har ju haft rätt i mina antaganden hittills
Citera
2018-04-05, 23:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Mycket detaljer omkring sticklesionerna på huvudet i relation till perforeringen på påsarna. Madsen hävdar att sticken är gjorda i syfte att perforera påsarna. Här kommer sannolikt åklagaren i sin slutplädering lägga fram att en del av sticken härrör från tortyr på huvud och ansikte , alltså före det hamnade i påsarna.
Han förberedde under sin dokumentation att argumentera för att sticken i påsen inte överallt/inte alls , stämmer överens med måtten på sticken på påsarna.

BT.live hade annan transkribering än ekstrabladets live:

Kim Walls hoved lå i to plastikposer. En ydre pose og en indre pose. Hovedet havde oprindeligt været emballeret i yderposen, og der var en række perforeringer af posen. Perforeringerne var mellem og 18 centimeter lange, og var spredt rundt omkring på posen.

Tror dock det finns två fel i bt:s rapport- huvudet bör från början ha varit emballerat i innerpåsen väl? och sticken var inte 18 cm långa

Hur har ni uppfattat det?

Att de skriver "oprindeligt" tyder på att huvudet "först" (inledningsvis) var emballerat i den yttre påsen, som de skriver. Den stora frågan är hur man kan veta det. Förmodligen har PM nämnt det, men det är ju då en utsaga från honom, inte något som är fastställt som fakta. Förmodligen var det den yttre påsen som hade ett 18cm långt stick, om det nu stämmer, eller om det kanske skall vara 1,8cm. Men om det var 18cm, så förklarar ju det varför ytterligare en påse användes. Ty, annars hade ju huvudet kunnat riskera trilla ut genom den stora revan.
Citera
2018-04-05, 23:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Ja det menade jag men nu säger Jacob att han inte sagt så.
Citera
2018-04-05, 23:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men jag har ju haft rätt i mina antaganden hittills

That makes two of us

Och visst kommer det visa sig att detta mordet når upp till livstid, alternativt en förvaringsdom. Det senare än nog det mest troliga.
Citera
2018-04-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inte enig med dig..

Att sitta och skriva om vampyrer/sina memoarer är inte tillräckligt för Peter (eller att gå på tomgång, övervakad 24/7 i ett högriskfängelse). Peter kräver att något händer, en form av fysisk action som bejakar hans skruvade sinne. En adrenalin-junkie med en pervers twist..

Men "om".., som jag skrev "om", att han förstår att det finns inget mera.

-Ingen mer han kan dominera..
-Ingen mer han kan få ut sina lustar på..
-Inga fler grandiosa projekt han kan sjösätta eller skjuta upp..

Att detta faktiskt är slutet. Att han skall resten utav sitt "produktiva" liv sitta och ha det bara.., jävligt tråkigt.., bli bortglömd, bli själv dominerad (ny och tråkig upplevelse) i ett snävt inrutat liv som inte förändras vare sig det är julafton eller födelsedag. Inte få utlopp för sin "kreativitet".

Jag håller med om att det sitter lååångt inne hos Peter. Men om han begriper att han ej kommer att komma ut : Självmord säger jag.

(efter ev. överklaganden)

NEJ. När Peter ser Rättegången som något han är Nyfiken på, så säger det mig att han skriver på en bok OM SIG SJÄLV som häktad. Han har strålande ideer om hur han nu åter kan bli UNIK och tjäna pengar.

Viss litterär talang besitter han, trots allt.
Citera
2018-04-05, 23:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att de skriver "oprindeligt" tyder på att huvudet "först" (inledningsvis) var emballerat i den yttre påsen, som de skriver. Den stora frågan är hur man kan veta det. Förmodligen har PM nämnt det, men det är ju då en utsaga från honom, inte något som är fastställt som fakta. Förmodligen var det den yttre påsen som hade ett 18cm långt stick, om det nu stämmer, eller om det kanske skall vara 1,8cm. Men om det var 18cm, så förklarar ju det varför ytterligare en påse användes. Ty, annars hade ju huvudet kunnat riskera trilla ut genom den stora revan.

Fast rent spontant, så tänker jag att om huvudet ligger i en påse, och det råkar bli en för stor reva i den påsen, då lägger man den påsen, med huvudet i, i en annan påse, som då blir den yttre. Att ta ut huvudet, stoppa det i en annan påse, och sedan stoppa allt det i den första påsen med en större reva, verkar omständigt och ologiskt, osannolikt helt enkelt.
Citera
2018-04-05, 23:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Danskarna har helt andra krav på att nå upp till livstid, ungefär ett fall per år går till livstid eller förvaring. Det handlar inte om beviskrav, det handlar om broottets karaktär och på livstid i Danmark krävs nästan flera mord än ett. Sällan ger endast ett mord livstid därtill är Madsen ostraffad sedan tidigare, även gagner honom att slippa livstid.

Bla bla bla...
Skitsnack som vanligt.
Du har en tendens att uttala dig tvärsäkert om saker som du inte har det minsta kunskap om.

Andreas
Er nogen tidligere blevet idømt livstidsstraf for ét enkelt mord?

@ Andreas Ja, det er sket tidligere. I 2012 interviewede jeg en mand ved navn Seth Sethsen.
Han fik livstid for et drab på en taxachauffør.
("Nu taler han ud: Har siddet 26 år i fængsel", https://www.bt.dk/content/item/5803)

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-til-psykolog-jeg-er-ikke-farlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in