2018-04-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej så tolkar inte jag det, både BT och Eb skriver att han är ute på nätet, så har refererade Ekstrabladet:

Klokken 23.22 er Peter Madsens telefon på internettet.
- Men vi kan ikke se en position for det, siger anklageren.
- Hvad kan man reelt se ud af det. Hvor lang er den forbindelse til internettet?, bryder forsvareren ind og påpeger, at det jo kan være sket automatisk og ikke er en aktiv internetaktivitet.
- Jeg kan bare konstatere, at der er en internetforbindelse klokken 23.22, svarer anklageren
.
Jag är säker på vad jag säger om kl 23.22 - just det var uppe häromdagen i liven. Tusan vet om jag kan hitta det, men ska försöka. Åklagaren frågade också hur han kunde messa så när han själv var i upplösningstillstånd med en död kropp ombord. Madsen hade replikerat att han var tvungen för "annars hade hon blivit orolig".
Citera
2018-04-04, 13:09
Medlem
Citat:
Nej så tolkar inte jag det, både BT och Eb skriver att han är ute på nätet, så har refererade Ekstrabladet:

Klokken 23.22 er Peter Madsens telefon på internettet.
- Men vi kan ikke se en position for det, siger anklageren.
- Hvad kan man reelt se ud af det. Hvor lang er den forbindelse til internettet?, bryder forsvareren ind og påpeger, at det jo kan være sket automatisk og ikke er en aktiv internetaktivitet.
- Jeg kan bare konstatere, at der er en internetforbindelse klokken 23.22, svarer anklageren
.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21J3kx/madsens-laskiga-sms-diskuterades-i-byretten

Det var inte 23.22 utan 23.25 - ber om ursäkt.

Klockan 23.25 den 10 augusti, när journalisten Kim Wall var död på ubåten, skickade den i dag mordåtalade Peter Madsen ett sms till sin dåvarande hustru:
"Jag är på lite äventyr med Nautilus. Har det bra. Seglar vindstilla i månsken. Dyker inte. Kram till katterna" – efterföljt av en massa hjärtan.
Var Kim Wall vid livet då? undrar åklagaren. Madsen blir irriterad och säger att åklagaren redan vet svaret. Den mordåtalade mannen har tidigare förklarat att Kim Wall dog i en olycka runt klockan 23.05. Peter Madsen säger sig inte ha vetat vad han skulle ta sig till.
Citera
2018-04-04, 13:13
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21J3kx/madsens-laskiga-sms-diskuterades-i-byretten

Klockan 23.25 den 10 augusti, när journalisten Kim Wall var död på ubåten, skickade den i dag mordåtalade Peter Madsen ett sms till sin dåvarande hustru:
"Jag är på lite äventyr med Nautilus. Har det bra. Seglar vindstilla i månsken. Dyker inte. Kram till katterna" – efterföljt av en massa hjärtan.
Var Kim Wall vid livet då? undrar åklagaren. Madsen blir irriterad och säger att åklagaren redan vet svaret. Den mordåtalade mannen har tidigare förklarat att Kim Wall dog i en olycka runt klockan 23.05. Peter Madsen säger sig inte ha vetat vad han skulle ta sig till.

Ett sms som enbart en panikslagen man i psykotiskt tillstånd kunnat skriva. Man kan nästan ta på ångesten.
Citera
2018-04-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77

Ja vad menar du? Jag skriver internetaktivitet 23.22, SMS till S kl 23.25 om du läser.
Citera
2018-04-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ja vad menar du? Jag skriver internetaktivitet 23.22, SMS till S kl 23.25 om du läser.
Jo, jag tog fel på tre minuter. Sorry. Jag tänkte fel.
Citera
2018-04-04, 13:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu drog Försvaret kisse-kortet

"Forsvaret bryder nu ind og vil gerne have, at anklageren også lige dokumenterer, at der er i samme omgang er søgt på 'Kattesiden' 'Katte' og 'Cute cats'."

Åklagaren fortsätter lugnt med dokumentationen.

"Der bliver også søgt på en artikel, der hedder 'Mand angriber kvindelig passager brutalt med en kniv', dokumenterer anklageren."
Undrar osökt om helvetes aset beställt katter på "Inges Kattehjem" som var ett av sökorden enligt dr.dk.
Fy fan.
Citera
2018-04-04, 13:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Finns det någon möjlighet i dansk rätt att straffa Mördar-Madsen för att han bevisligen vid upprepade tillfällen vilselett och ljugit för polis och domstol? Typ mened eller osann partsutsaga?
Det är inte brottsligt för en åtalad att ljuga.
Det är vittnena i domstol som inte får ljuga. Om de ljuger kan de åtalas för mened.
I alla fall har jag uppfattat att det är så det fungerar i Sverige.
Citera
2018-04-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Undrar osökt om helvetes aset beställt katter på "Inges Kattehjem" som var ett av sökorden enligt dr.dk.
Fy fan.

Ett hem för herrelösa katter som finns för adoption. Kanske blir Fessors nästa hem nu.
Citera
2018-04-04, 13:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Vi vet ju att PM identifierar sig med och gråter å offrets vägnar när han tittar på tortyr/mord. Med tanke på hur mycket han googlat på sånt måste han ha empatibölat sig genom de senaste åtta åren...stackars!
Citera
2018-04-04, 13:43
Medlem
Åklagare fortsätter och visar bilder från en video

"Anklageren viser nu et billede fra videoen med navnet 'kvinde i smerte, mens hun bliver halshugget med lille kniv'. Igen er det kun rettens professionelle, som kan se billedet.
Der er tale om en video, som ifølge politiet viser et ægte drab på en kvinde i Sydamerika."

Åklagaren har tidigare visat att PM även sökt efter kniv och dolk.
Citera
2018-04-04, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag har redan fått några svar när jag undrade över dennes normaliserande av hans äckelfilmer. Stämmer rätt bra med en del av det du skrev.
Här t.ex:

Det är nog en inte för ovanlig reaktion att man inte vill direkt vill tro det mest fasansfulla scenariot, en naturlig skyddsmekanism.
Sedan finns det dom som säger "Mer! Mer!" för att dom går igång på skräck och abnormala existenser.
En del växer upp med barbiedockor andra med
Charles Manson docka även om det är ovanligt.
Det är givetvis en pervers tidsålder och slår flera gånger om det fria sexuella uttrycket i 30talets Berlin.
Idag med internet så kan vi få allt visuellt framdukat, brottsligheten via nätet är vår moderna tids största hot.
Ett gäng hackers kan nog hacka sig in i någon av de mindre utvecklade kärnvapensbunkrarna och fyra iväg missiler om dom vill.
Visst, sedan är väl det de mest extrema, en massa våld och brott sker bakom det mesta av porren.
Madsen är inte ensam, därför tycker jag det är viktigt också att hitta psykopater i samhället.
Dom finns överallt och är kvinnor liksom män, långt från dom flesta sysslar med brott, dom sitter i maktpositioner i samhället.
Det är bara okänsliga psykopater som kan låta våra pensionärer lida som dom gör medan man kastar guldregn över män som flytt ifrån sina kvinnor och barn?!
(Det var inte äns tio procent kvinnor (10%) som kommer som flyktingar hit??!?.
Så rensa ut psykopaterna i makten så ser vi vad det blir kvar.
För sådana som Peter Madsen sitter och styr över era huvuden medans ni onanerar till Fredrik och Filip och tjejerna på tv 2 (SVT).
"Det är mycket vägglös under täcket på det gamla kungariket"
Citera
2018-04-04, 13:52
Medlem
Nu har Åklagaren kommit in på aluminiumrör

"Åklagaren återvänder nu till 27 juli, då användaren sökte på "220x3mm aluminiumrör". Dagen efter använde en användare telefonen för att söka efter grova våldsfilmer.
Intressant enligt åklagaren, då det på Kim Walls kropp tyngts ned med just aluminiumrör."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in