2018-04-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
De stora mängder blod som hittats på olika ställen i ubåten, betyder det att hon släpats runt när hon fortfarande levde eller i nära anslutning till döden? Koagulerar blod som lämnat kroppen?

Han har förflyttat henne från mässen till toan. Skär man av huvudet i mässen, blir det garanterat stort blodflöde. Även under förflyttning.

EDIT. Bäst att tillägga att det är min uppfattning
Senast redigerad av Remark 2018-04-05 kl. 22:46.
Citera
2018-04-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Shemales är män, gärna unga, som ser ut som och uppträder/lever som kvinnor samt kan ha långa förhållanden med män.

Om jag fattat rätt.

Jaha, när jag var i Thailand träffade jag såna. Men nu är jag ju kvinna och hade inget sexuellt ihop med dem. Hjälpte däremot en sån person med sminkningen :-D. De festade och det var de bra på.

I Sverige har jag bara haft en och annan vanlig transa som vän.
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-05 kl. 22:48.
Citera
2018-04-05, 22:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar på ett plan, vad har allmänheten för nytta av att känna till alla detaljer osv som du skrev, MEN personligen tycker jag att det är skönt att få veta sanningen, så nära det går, om hur verkligheten ser ut och hur människor faktiskt kan vara. Vissa människor, när de blir rädda eller upprörda söker information och blir lugnade av den, ju mer desto bättre. Jag vill förstå, jag vill veta ,jag vill inte att vissa personer tar sig rätten att censurera eller välja vad jag ska få ta del av. Vlika är de att avgöra det? Sanningen kanske är fruktansvärd och grym men hur ska vi kunna leva om vi inte kan acceptera hur det ser ut ? Att få veta är alltid bättre än att rykten och fantasier tar fart ,som annars blir fallet, det är min åsikt.

Ja, förstår hur du menar. Sanningen är bra, men den kan också användas på fel sätt och i fel syfte, det var lite så vi resonerade förut. Medias rapportering är väl kanske allt annat än "sanningen", och dessutom vinklad och censurerad på ett omvänt sätt för att skapa merköp och spela på våra känslor som rädsla och ångest snarare än att lugna, därför medför dessa rättsfall som det går att följa irl rättegångar med transkriberingar ett bra alternativ för att få hårda fakta och verklighet. Grymt och fruktansvärt men verkligt.

Skrev lite mer i detta inlägg vikten av kunskap omkring brott i denna kaliber

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-05 kl. 22:45.
Citera
2018-04-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har förflyttat henne från mässen till toan. Skär man av huvudet i mässen, blir det garanterat stort blodflöde. Även under förflyttning.
Ok tack! Det här med satellitstänken (de sekundära stänken som studsat) är ju också ett tydligt bevis på att det var tryck i blodflödet och att det fanns cirkulation.
Citera
2018-04-05, 22:44
Medlem
Citat:
De stora mängder blod som hittats på olika ställen i ubåten, betyder det att hon släpats runt när hon fortfarande levde eller i nära anslutning till döden? Koagulerar blod som lämnat kroppen?

Ja, det betyder det. Självklart koagulerar blod som lämnat kroppen.
Citera
2018-04-05, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker det är väldigt logiskt. Onda och goda ska behandlas därefter.

Vem är ond, vem är god? Älskar fortfarande en mor eller en far, en älskarinna, en man eller hustru sin kriminella är man ond då? Spottar man på dessa kriminella är man då god?

Tycker inte detta är en debatt som hör hemma här och väljer att lämna här.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du dryftat detta personligen med PM? Du verkar ju rätt tvärsäker.
Hur vet du att det inte var shemales han fantiserade om?

Svarade på ett inlägg där det talades om att Madsen gick igång på kvinnor med kuk, shemales är män med kukar.

Antog bara att Madsen menade strap-on, alltså kvinnor med strap-on. Har svårt att se att Madsen menade kvinnor som opererat dit en snopp, tror du de ditopererade kukarna kan få stånd?

Givetvis menade han strap-on. Ett av de mest sålda sexleksakerna på marknaden. Inget unikt speciellt inte för en man som även idka sex med män.
Citera
2018-04-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, förstår hur du menar. Sanningen är bra, men den kan också användas på fel sätt och i fel syfte, det var lite så vi resonerade förut. Medias rapportering är väl kanske allt annat än "sanningen", och dessutom vinklad och censurerad på ett omvänt sätt för att skapa merköp och spela på våra känslor som rädsla och ångest snarare än att lugna, därför medför dessa rättsfall som det går att följa irl rättegångar med transkriberingar ett bra alternativ för att få hårda fakta och verklighet. Grymt och fruktansvärt men verkligt.

Skrev lite mer i detta inlägg vikten av kunskap omkring brott i denna kaliber.
ja gottandet är obehagligt och vinklingarna, men danska live rapporteringarna är bra. Tror inte journalisterna hinner fundera så mycket på vinklingar då utan det blir mer referat. Ju torrare och sakligare rapportering desto bättre.
Citera
2018-04-05, 22:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Det har du rätt i, just detta meningsutbyte från rätten (samt ett när samma meningsutbyte diskuterades i rätten igen) har citerats sedan jag skrev mitt inlägg och jag har skrivit ett nytt där jag även uttryckligen skriver att jag mindes fel. Hoppas alla som läste mitt första, felaktiga inlägg läser de korrigerade också så att jag inte av misstag sprider osanningar
Sorry, svarade innan jag läst ikapp. Men kommer ihåg att jag läste på liven att Jacob sa två hål, så det får han nog äta upp.
Citera
2018-04-05, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Detta är så bestialiskt så så det kvalar in för livstid.

Nej inte i Danmark. Många experter har uttalat sig och dom tror inte mordet når upp till livstid.

Säklart vet man inte men inget är givet ännu. Dråp eller mord då som vi kallar det här i Sverige åker han givetvis på men åren är inte självklara.
Citera
2018-04-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det betyder det. Självklart koagulerar blod som lämnat kroppen.
Så att de hittat just koagulerat blod betyder inget speciellt då?
Citera
2018-04-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t

Svarade på ett inlägg där det talades om att Madsen gick igång på kvinnor med kuk, shemales är män med kukar.

Antog bara att Madsen menade strap-on, alltså kvinnor med strap-on. Har svårt att se att Madsen menade kvinnor som opererat dit en snopp, tror du de ditopererade kukarna kan få stånd?

Givetvis menade han strap-on. Ett av de mest sålda sexleksakerna på marknaden. Inget unikt speciellt inte för en man som även idka sex med män.

Vad talar emot att han just menade shemales?
Citera
2018-04-05, 22:55
Medlem
Citat:
Så att de hittat just koagulerat blod betyder inget speciellt då?

Nu har ju det diskuterats och förklarats flera gånger i tråden. Blodet i en död människa koagulerar också, men tidigare diskuterade vi blostänk på t.ex kläder och väggar. Om en blödande person har fallit mot en vägg och slagit i huvudet där så blir det t.ex fläckar.

Men det syns tydligt om det är stänk eller blodfläckar på blodets mönster - och är det en människa som fortfarande är i livet så blir det stänk, om någon hugger eller skär dem. Blodet kan flyga iväg upp till ett par meter om kraften i hugget är tillräckligt starkt (!)
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-05 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in