2018-03-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack! Huja, första fotot på dem tillsammans var jobbigt att se, taget endast 5 dagar innan hon plågas till döds.
Stackars, stackars Kim och stackars alla som måste leva utan henne...
Hela situationen är så absurd, makabra kontraster. Stora planer för en gemensam framtid, en närstående flytt. En fest i goda vänners lag en fin sensommarkväll.
Gör ett val för jobbets skull, diskuterar lite fram och tillbaka - det tar bara ett par timmar i anspråk.
Ett förklätt monster som ingen skulle misstro vara en störd predator dyker upp och allt förvandlas till en extrem tragedi som det knappt går att ta in vidden av.
Om vi har svårt - hur mår då alla Kims nära och kära?

Å ena sidan måste det kännas bra för killen att han såg henne in i det sista och därefter även fick några SMS som han säkert sparar ett bra tag till i sin mobil.
Samtidigt måste just det faktum att han såg henne segla iväg med sin mördare och vinka glatt till pojkvännen från ubåten vara det värsta att försöka förlika sig med.

Så långt borta och samtidigt så nära. Han han bara.. hade hon bara.. osv.

Sen vet jag inte om pojkvännen har ens kunna nudda vid tanken att samtidigt som han festade glatt med vännerna torterades Kim på det grymmaste nästan vid synhåll.. Festgänget skålade och tjoade - medan Kim skrek av smärta.

Jag tror att när den här killen får egna barn - egen dotter - då kommer han att vara extra vaksam vare sig han vill eller ej.
Citera
2018-03-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Du får det att låta som om de var femton år. Vilket ju är så du försökt framställa Kim hela tiden, som en naiv tonåring. Riktigt äckligt gjort imho

Nu vet vi ju inte mycket om pojkvännen, men Kim har onekligen beskrivits i media som "barnslig". Eller rättare sagt att hennes beteende var av sådan art att hon tolkades vara barnslig.

Hon kanske var jätte djup - vad vet jag. Och analyserande. Och klok. Men i media har hon beskrivits som en spontan tjej som ofta gjorde lite crazy saker därför att hon var ovanligt nyfiken av sig. Och att hon var slarvig och hade svårt att hålla tider. Men att i slutändan blev resultatet bra ändå.
Citera
2018-03-15, 15:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Å ena sidan måste det kännas bra för killen att han såg henne in i det sista och därefter även fick några SMS som han säkert sparar ett bra tag till i sin mobil.
Samtidigt måste just det faktum att han såg henne segla iväg med sin mördare och vinka glatt till pojkvännen från ubåten vara det värsta att försöka förlika sig med.

Så långt borta och samtidigt så nära. Han han bara.. hade hon bara.. osv.

Sen vet jag inte om pojkvännen har ens kunna nudda vid tanken att samtidigt som han festade glatt med vännerna torterades Kim på det grymmaste nästan vid synhåll.. Festgänget skålade och tjoade - medan Kim skrek av smärta.

Jag tror att när den här killen får egna barn - egen dotter - då kommer han att vara extra vaksam vare sig han vill eller ej.
Ja, det lär prägla delar av livet framöver, dock får man hoppas att han inser det extremt ovanliga i det som skett så ett risktänkande inte tar överhanden. Utöver detta är det extremt svårt att genomskåda sådana avarter som PM.

Att han partajade glatt är helt ovidkommande i detta läge och är han klok nog så förstår han detta.
Han ska inte ens nudda vid denna tanke.
Absolut ingen normal människa ser på honom på detta sätt då de var helt omedvetna likt Kim.

Faran är att falla in i ältande, att strö salt i sår, fastna i ett ett enda stort varför, vad kunde jag ha gjort, alltså en fara för de viktiga stegen i en sorgeprocess för att komma vidare.
Senast redigerad av develi 2018-03-15 kl. 15:44.
Citera
2018-03-15, 15:24
Medlem
Citat:
Vedervärdigt och verkar ständigt falla på eget grepp när det kommer till emotioner och relationer.
SJÄLVKLART är det ett fruktansvärt lidande för honom, vilket finns uttalat i media från honom, han orkar inte medverka fullt ut. Empatimätaren behöver inte ens ha fullt utslag för att räkna ut detta.
Fortsättningsvis mäts inte relationer i tid utan snarare i djup och all sorg är individuell.

Han kan absolut sörja djupt. Men helt oavsett hur ledsen han känner sig så KAN ju inte deras relation räknas som särskilt "etablerad" med tanke på hur kort tid de hade varit ihop och att de "bara" hade en relation och inte hade gift sig eller skaffat barn.

Pressen skriver om en "pojkvän". Bara namnet hänvisar till något ungdomligt och icke etablerat..
Citera
2018-03-15, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Han kan absolut sörja djupt. Men helt oavsett hur ledsen han känner sig så KAN ju inte deras relation räknas som särskilt "etablerad" med tanke på hur kort tid de hade varit ihop och att de "bara" hade en relation och inte hade gift sig eller skaffat barn.

Pressen skriver om en "pojkvän". Bara namnet hänvisar till något ungdomligt och icke etablerat..
Varje enskild händelse är unik för individen och det handlar om djup. En ung person kan ha det värre att ta sig vidare än en äldre som utvecklats över tid, har samlat på sig copingstrategier.
Det kan likaväl vara tvärtom.
Familj har ingenting med den enskilde individens sorg att göra, det är inte ett mått på att sörja mer. Det blir däremot mer omfattande för den som blir lämnad kvar, som också har sörjande barn att vara stark inför.

Ordval som "pojkvän" i pressen säger inte ett dugg mer än att vara just...ett ordval.
Citera
2018-03-15, 16:00
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ja, det lär prägla delar av livet framöver, dock får man hoppas att han inser det extremt ovanliga i det som skett så ett risktänkande inte tar överhanden. Utöver detta är det extremt svårt att genomskåda sådana avarter som PM.

Att han partajade glatt är helt ovidkommande i detta läge och är han klok nog så förstår han detta.
Han ska inte ens nudda vid denna tanke.
Absolut ingen normal människa ser på honom på detta sätt då de var helt omedvetna likt Kim.

Faran är att falla in i ältande, att strö salt i sår, fastna i ett ett enda stort varför, vad kunde jag ha gjort, alltså en fara för de viktiga stegen i en sorgeprocess för att komma vidare.
Först när Madsen fått sitt straff uppläst kan familjen börja gå vidare. De måste leva som i et vakum nu med tankarna oupphörligen på det hemska som deras syster , dotter , flickvän fick utstå i Madsens ubåt. Hoppas innerligt att Madsens straff kommer som en chock för honom. Först då kan det gå upp för honom att loppet är kört. Vill se hans min vid det tillfället. Fast det får vi väl inte....
Citera
2018-03-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Först när Madsen fått sitt straff uppläst kan familjen börja gå vidare. De måste leva som i et vakum nu med tankarna oupphörligen på det hemska som deras syster , dotter , flickvän fick utstå i Madsens ubåt. Hoppas innerligt att Madsens straff kommer som en chock för honom. Först då kan det gå upp för honom att loppet är kört. Vill se hans min vid det tillfället. Fast det får vi väl inte....

Ekstrabladet har ansökt om att få filma när domen läses upp den 25/4, om det går igenom kanske vi även får se PM? Eller så filmas bara själva uppläsningen, vi får se...
Citera
2018-03-15, 16:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är delmål ett och det primära i nuläget - ge Kim viss upprättelse genom att sätta dit det helvete som plågade henne.
I den inledande fasen är det väl mycket aktivitet som håller sorgen relativt stången men sen kommer andra dalgångar. Det är flertal faser att gå igenom och jag lider med dem.

Jag hoppas att PM lider helvetets kval utifrån den nivå han befinner sig dvs hans utpräglade egoism och narcissism.
Han är ett enda stort fett me, myself and I med flackt känsloliv förutom gentemot sig själv. Han kan definieras som urondskan per se via det fruktansvärda han gjort.

Den fantastiska mänskliga egenskapen som heter empati - som ger en förståelse via en inlevelseförmåga för andras lidande och sorg - besitter han inte.
Senast redigerad av develi 2018-03-15 kl. 16:14.
Citera
2018-03-15, 16:12
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ekstrabladet har ansökt om att få filma när domen läses upp den 25/4, om det går igenom kanske vi även får se PM? Eller så filmas bara själva uppläsningen, vi får se...
Ja jag hoppas verkligen det går igenom. Obetalbart att se hans min.
Citera
2018-03-15, 16:17
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ja, det är delmål ett och det primära i nuläget - ge Kim viss upprättelse genom att sätta dit det helvete som plågade henne.
I den inledande fasen är det väl mycket aktivitet som håller sorgen relativt stången men sen kommer andra dalgångar. Det är flertal faser att gå igenom och jag lider med dem.

Jag hoppas att PM lider helvetets kval utifrån den nivå han befinner sig dvs hans utpräglade egoism och narcissism.
Han är ett enda stort fett me, myself and I med flackt känsloliv förutom gentemot sig själv.

Den fantastiska mänskliga egenskapen som heter empati - som ger en förståelse via en inlevelseförmåga för andras lidande och sorg - besitter han inte.
Jag hoppas verkligen han gör det den dag domen faller. Jag tror inte han lider så mycket nu faktiskt. Han har inte sett sig besegrad ännu utan tror att han kan dupera och ljuga sig fri. Han sitter nog just nu och klurar ut "smarta" svar och lögner så som han förmodligen gjort hela sitt liv. Han är bra på det men nu tar det stopp. Ska bli så jävla skönt att se när han upptäcker det.Han har inte förmågan än att se att hans grandiosa ego inte går hem hos rätten. Det syntes ju på hans arroganta stil på dag ett i rättegången. Lille Madsen. Din tid är ute.
Citera
2018-03-15, 16:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Du är en av de mest verklighetsanknutna här! Jag läste det du skrev om Kims asiatiska journalistväninna, förresten, hon med artikeln i Wired. Jag reagerade på samma som du: att hon riktigt skröt om hur hon satt sig i farliga situationer i Köpenhamn. Det kunde ju faktiskt ha varit ett sexualsadistiskt nätverk hon var på spåren! Och det måste hon ha fattat.

Hon satte sig bland annat i en bil med Jens Falkenberg - hur vet hon att han inte är en av dem som också tittat på snuffilmerna på hårddisken på verkstaden, för att de "också var intresserade av den slags" som Madsen sa i en av omhäktningsförhandlingarna. Eller som delade dessa filmupplevelser med Madsen på de julluncher som också nämndes vid samma förhandling.

Och hon gick hem till Deirdre, som kan vara en biologisk man, och även om h*n inte är det så är h*n mycket större och starkare än den lilla asiatiskan. Stora, starka händer har hon också, hon arbetade praktiskt i Madsens verkstad och på hans ubåt. Hon kallade sig själv "Peters handywoman". De (Deirdre och journalisten) rökte och drack alkohol tillsammans om jag minns rätt nu. Kunde ha slutat med att lilla Ms. Ching-Chong fått ett spett uppkört både i ettan och tvåan... Det är tamejfan inget att skryta om!

Citat:
Varje enskild händelse är unik för individen och det handlar om djup. En ung person kan ha det värre att ta sig vidare än en äldre som utvecklats över tid, har samlat på sig copingstrategier.
Det kan likaväl vara tvärtom.
Familj har ingenting med den enskilde individens sorg att göra, det är inte ett mått på att sörja mer. Det blir däremot mer omfattande för den som blir lämnad kvar, som också har sörjande barn att vara stark inför.

Ordval som "pojkvän" i pressen säger inte ett dugg mer än att vara just...ett ordval.

Fast de var de facto inte gifta. De var inte ens folkbokförda på samma adress. K var dessutom utomlands stora delar av den tid de varit tillsammans (elva månader tror jag).

Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Nåja, målet kommer med all sannolikhet att överklagas. Och det vet M också. Dock har han inget hopp om att bli frisläppt emellan och kunna dra till Brasilien, för han har ännu inte suttit så länge i häktet att det täcker de straff som han garanterat kommer att få för griftefriden och vårdslösheten till sjöss.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-15 kl. 16:32.
Citera
2018-03-15, 16:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen han gör det den dag domen faller. Jag tror inte han lider så mycket nu faktiskt. Han har inte sett sig besegrad ännu utan tror att han kan dupera och ljuga sig fri. Han sitter nog just nu och klurar ut "smarta" svar och lögner så som han förmodligen gjort hela sitt liv. Han är bra på det men nu tar det stopp. Ska bli så jävla skönt att se när han upptäcker det.Han har inte förmågan än att se att hans grandiosa ego inte går hem hos rätten. Det syntes ju på hans arroganta stil på dag ett i rättegången. Lille Madsen. Din tid är ute.
Lider han är det av självömkan då han inbillade sig ha en perfekt plan för det perfekta brotten, men hittills håller nog hans grandiositet honom flytande, att han ska klara sig undan med mildare straff.
Just det du skriver är intressant i liknande rättegångar med en förövare i klass med PMs störningar.
De är så vana att dupera omgivningen att de tror att det är piece of cake. De verkar helt underskatta både rättegångsprocesser och brottsplatsundersökningar.

Jag noterade via att saxa mellan olika liverrapporter att han håller fanan högt till ungefär kl 13.30 - då ber advokaten om timeout (via nån förfrågan från ÅK). När han sen inkommer är han irriterad, får ett förändrat kroppspråk (rör bla foten stressande) och ser sammanbiten ut ju mer ÅK sen kör på.
Slutligen kommer då den där meningen kring filmerna, där han svarar ÅK spydigt.
Jag sparade kommentarerna från helt olika reportrar och de var slående lika, dvs hur de noterat detta, men förlorade tyvärr materialet. Ska se om jag framöver ids att göra om det.
Det var inte irritation mot sin advokat, att hon sagt nåt, det var mer att han inte håller ihop - att ämnena som bearbetas stör honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in