2018-04-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Håller med. Tyvärr cuckade han ut i utröstningen av Nick men han är ju uppenbarligen upp över öronen i Nicole så det är väl honom förlåtet. Allt som allt så är Pascal en av få deltagare som skulle ha en chans att på riktigt överleva på en öde ö. Tyvärr handlar ju tävlingen för varje säsong allt mindre om det men i mina ögon är förmågan till överlevnad det som gör en värdig Robinson. Ingenting annat..
Vad gör man inte för en het natt eller 2 med en estetiskt tilltalande individ av motsatt kön?
Fast man måste ju väga det mot en halv mille.
Men går det bra har han både pengarna och bruden.
2018-04-04, 22:49
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Du menar att han kör en Zlatan, inser sitt eget värde och talar om det för alla.
Jag tycker inte det var skäl nog att avsky honom men å andra sidan gillar jag folk som är självsäkra och ödmjuka på samma gång och det är Pascal.

Han är den som är mest värdefull i lag syd. Han lyssnar, pushar, stöttar. Har varit bra i alla tävlingar. Han är ju bäst i lag syd.

Om jag minns rätt pratade han generellt om varför han ständigt ska vara bäst dvs inkluderat i riktiga livet utanför Robinson. Det är så jag uppfattade det i alla fall. Att han äntligen fick chans att ’ödmjukt’ prata om att han är bäst i allt han gör.
2018-04-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Nej inte alls. Ditt exempel hade antagligen tolkats negativt också som överdrivet fjäskande. Jag menar att man kunde fört en normal konversation. Varken det överdrivet fjäskande eller det överdrivet stöddiga och otrevliga sättet. Föra en normal konversation helt enkelt. Det är inte svårt egentligen.

Fast jag diskuterar inte med honom, jag diskuterar med dig (eftersom du svarade på ett inlägg jag gjorde). Jag kan inte gärna svara på alla inlägg i tråden. Men jag tycker att öknamn på Nick också är ovärdiga. Det har jag inget problem att erkänna.

Dubbelmoral hade det f.ö. bara varit om jag klagat på att du nyttjade öknamn samtidigt som jag också gjorde det.
honom ?
2018-04-05, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Skiter väl i hur han och du resonerar, hur man än vrider och vänder på det är det ren och skär idioti att ta med sig frisyrgelé till en öde ö. Ungefär lika vettigt som att ta med sig en packe gamla LP-skivor.

Jim borde inte ha sökt till programmet och programmet borde inte tagit med honom. När man som han börjar skylla på sin ålder för att han gör så väsentligt mindre än de övriga så är man inte lämpad att vara där.
Håller med till 100%
2018-04-05, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hans överlevnadskunskaper kom inte fram när de byggde lägret trots att han tog befälet. Bidrog han med någon mat, jag vill minnas att det var tjejerna som fixade hajen.

Du älskar att sätta cuck framför namnen, du kan sätta det framför Nicks namn. Han sprang som en knähund efter Nicollette Sheridan för att bli ett namn i Hollywood.
och det vet du hur?
2018-04-05, 01:02
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Om jag minns rätt pratade han generellt om varför han ständigt ska vara bäst dvs inkluderat i riktiga livet utanför Robinson. Det är så jag uppfattade det i alla fall. Att han äntligen fick chans att ’ödmjukt’ prata om att han är bäst i allt han gör.
"Varför ska jag alltid pusha mig själv till det extrema? Det är så jobbigt att alltid vara bäst fysiskt och psykiskt. Jag borde vara lite som er andra värdelösa svenssons "

Ser antydan till svag självkännedom, absolut får man räkna in att hjärnan spökar med en person i utmattade situationer (det vet alla som gjort lumpen) men han uppvisade offermentalitet. En mentalitet som, vad jag tror, ligger djupare rotat. Utmattningen lyckades bara gräva fram det hela då han inte orkade dölja sin svaghet, eller snarare sitt omedvetna. Han raserar dessutom sitt förtroendekapital som han byggt upp genom att pusha gruppens svagare individer en smula när han agerar så. Inga egenskaper jag söker hos en ledare.

Snubben har helt klart "pannben" eller "jävlarannamma", men att han skulle besitta någon större psykisk styrka (läs självkännedom) utöver det tvivlar jag på. Det visade han t.ex. prov på i konflikten mellan Nick och Victoria.

Detta är tamigfan lika intressant som att läsa Jung eller lyssna till Peterson.
2018-04-05, 11:12
Medlem
lersaters avatar
Pascal är ju utrtypen av cuck människa.. skryter att han är bäst i allt men de tordes han fan inte säga när Nick va där.. sen springer han som ett litet barn efter Nicoline..

jag skäms faktiskt när jag ser han
2018-04-05, 13:10
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Skämskudden på när Pascal tror att han är någon sorts martyr för sitt lag. Mesigare människa får man nog leta efter. Visst, han presterar bra i tävlingar. Men, och det är ett stort MEN, han är ju tidernas fegis och den klart fulaste människan med i årets upplaga. Det säger inte lite när hälften är vänsterfeminister och eller halvt efterblivna.

Ganska roligt att han alltid ska vara så jävla duktig och peppande när han sedan sitter och kräker ut sig massa skit. Dubbelmoralens väktare och klass A beta-hane. Skulle inte förvåna mig om han varit bedragen av ett fruntimmer i yngre dagar.

Faktum kvarstår att pajasen är i ett förlorande lag deluxe. Då ska han vara PT och pusha massa folk i sitt "yrekesamma liv", men samtidigt så är han en riktig Debbie-downer mentalt för de andra i sitt lag.

Nej han med sin karriär och hon med sin vd-post kan cucka tillsammans!
2018-04-05, 13:54
Medlem
Såg först nu att det kommit ett nytt Robinson. En snabb fråga, då jag inte läst tråden:

Är det fortsatt främst "såpa" fokus med drama och irriterande personligheter framför överlevnadsutmaningar och naturupplevelser? Tror inte det är är värt min tid i så fall. Eller har de i alla fall kunnat balansera upp det något?

Kanske en för diffus fråga, men vad jag jämför med är standarden i tidigare säsonger, som i min mening kändes för mycket som ett lekprogram, där de inte ens lyckades göra särskilt intressanta tävlingsmoment.
Senast redigerad av Theodor 2018-04-05 kl. 14:09.
2018-04-05, 15:20
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Håller med till 100%

Tycker det är bra att människor av alla kategorier kan vara med. Det är noga uttänkt för att locka alla slags tittare.

Man behöver inte vara en man på 23 och ha magrutor för att vara bästa Robinsson.
2018-04-05, 15:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor
Såg först nu att det kommit ett nytt Robinson. En snabb fråga, då jag inte läst tråden:

Är det fortsatt främst "såpa" fokus med drama och irriterande personligheter framför överlevnadsutmaningar och naturupplevelser? Tror inte det är är värt min tid i så fall. Eller har de i alla fall kunnat balansera upp det något?

Kanske en för diffus fråga, men vad jag jämför med är standarden i tidigare säsonger, som i min mening kändes för mycket som ett lekprogram, där de inte ens lyckades göra särskilt intressanta tävlingsmoment.
Absolut så ja.
2018-04-05, 15:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Pascal är ju utrtypen av cuck människa.. skryter att han är bäst i allt men de tordes han fan inte säga när Nick va där.. sen springer han som ett litet barn efter Nicoline..

jag skäms faktiskt när jag ser han

När jag ser fel hos en annan människa är det ganska ofta för att denne påminner om mig. Så jag vet precis hur du känner dig när du ser honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in