2018-04-04, 20:54
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Han bara sa vad som var upprinnelsen till varför Vicky stormade ut som en tjurig femåring och "låste in sig på sitt rum", vilket han hade helt rätt i. Det var inte Nick som var långsint, det var hon.

Båda var långsinta helt uppenbarligen. Ingen ville rucka på sitt ställningstagande och in i det sista bråkade de. Lika goda kålsupare i den meningen.
2018-04-04, 20:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Du menar att han kör en Zlatan, inser sitt eget värde och talar om det för alla.
Jag tycker inte det var skäl nog att avsky honom men å andra sidan gillar jag folk som är självsäkra och ödmjuka på samma gång och det är Pascal.

Han är den som är mest värdefull i lag syd. Han lyssnar, pushar, stöttar. Har varit bra i alla tävlingar. Han är ju bäst i lag syd.

Jämförelsen med Zlatan var ju dock ganska dålig med tanke på att landslaget presterar bättre utan honom än vad de gjorde med honom.
2018-04-04, 20:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Båda var långsinta helt uppenbarligen. Ingen ville rucka på sitt ställningstagande och in i det sista bråkade de. Lika goda kålsupare i den meningen.

Nja, jag vet inte det. Nick sa ju att Victoria var välkommen tillbaka när som helst, men hon vägrade svälja sin stolthet.
2018-04-04, 21:04
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Nja, jag vet inte det. Nick sa ju att Victoria var välkommen tillbaka när som helst, men hon vägrade svälja sin stolthet.

Bara om hon accepterade att han hade rätt och han slapp lösa konflikten. Hon skulle bara underordna sig honom. Viktoria ville inte svälja sin stolthet och gå tillbaka på det beslutet hon tog att "flytta hemifrån". Nick ville inte svälja sin stolthet genom att prata med henne, lösa konflikten, och ena laget igen. Han var ju tydligen den enda som inte ville föra en dialog med Viktoria sedan hon lämnade lägret. Alltså var båda långsinta.
2018-04-04, 21:08
Medlem
Citat:
Jämförelsen med Zlatan var ju dock ganska dålig med tanke på att landslaget presterar bättre utan honom än vad de gjorde med honom.
Det finns annat än landslaget hjärtat
2018-04-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Du är inte ensam. Minns någon amerikansk komediserie där en av karaktärerna hade återkommande tycka synd om sig själv-stunder där han högljutt gnällde om hur jobbigt det var att tjäna så mycket pengar att han inte visste vad han skulle göra av allt och hur jobbigt det var att ha så stor balle osv Det här var på samma tema..
Jag tycker fortfarande att han är en av dom bättre i lag Syd och tror att han skulle gå upp något snäpp om han kom till lag Nord och fick en samarbetande omgivning.
Men lite lustigt är det när han på inandningen säger att han är fysiskt starkast och en av dom psykiskt starkare för att på utandningen(lite överdrivet kanske, det kan ju ha gått en stund mellan klippen) säga att han är så sänkt av den nya situationen.
Stämmer inte riktigt med att vara psykiskt stark.
Trots det är han min favorit i lag Syd.
2018-04-04, 21:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Bara om hon accepterade att han hade rätt och han slapp lösa konflikten. Hon skulle bara underordna sig honom. Viktoria ville inte svälja sin stolthet och gå tillbaka på det beslutet hon tog att "flytta hemifrån". Nick ville inte svälja sin stolthet genom att prata med henne, lösa konflikten, och ena laget igen. Han var ju tydligen den enda som inte ville föra en dialog med Viktoria sedan hon lämnade lägret. Alltså var båda långsinta.

Det är inte han som ska springa efter henne och böna och be att hon ska komma tillbaka. Det var hon som betedde sig barnsligt och inte klarade av motgångar, inte han.
2018-04-04, 21:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Det finns annat än landslaget hjärtat

Inte som räknas hos majoriteten av Sveriges befolkning, "hjärtat".
2018-04-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Jag tycker fortfarande att han är en av dom bättre i lag Syd och tror att han skulle gå upp något snäpp om han kom till lag Nord och fick en samarbetande omgivning.
Men lite lustigt är det när han på inandningen säger att han är fysiskt starkast och en av dom psykiskt starkare för att på utandningen(lite överdrivet kanske, det kan ju ha gått en stund mellan klippen) säga att han är så sänkt av den nya situationen.
Stämmer inte riktigt med att vara psykiskt stark.
Trots det är han min favorit i lag Syd.

Håller med. Tyvärr cuckade han ut i utröstningen av Nick men han är ju uppenbarligen upp över öronen i Nicole så det är väl honom förlåtet. Allt som allt så är Pascal en av få deltagare som skulle ha en chans att på riktigt överleva på en öde ö. Tyvärr handlar ju tävlingen för varje säsong allt mindre om det men i mina ögon är förmågan till överlevnad det som gör en värdig Robinson. Ingenting annat..
2018-04-04, 21:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Var det jokrar man såg på slutet? Tråkigt i så fall.

Det verkar tyvärr så. I så fall kan man lägga ner tittandet. Just nu är det på gränsen, jag tittar bara för att jag vill att Johan och Lillemor ska ska åka ur lag Nord så de får större chans att vinna.
2018-04-04, 22:17
Medlem
Steinarrs avatar
Imorgon så får vi ÄNTLIGEN veta hur pass mycket som är uppgjort i årets Robinson.

Vi vet redan att Robinson är uppgjort (immunitet till både Johan, Vicky och Lillemor) till en viss nivå, men frågan är hur pass mycket?

Vinner lag syd imorgon så hoppas jag verkligen att folk inser hur pass uppgjort programmet är och därmed bojkottar skiten. Hur kan det vara roligt att titta på TOTALT uppgjorda program från topp till tå?

Tar dom bort Pascal från att tävla imorgon så har lag syd ca 1% chans att vinna.
2018-04-04, 22:30
Medlem
Argh123s avatar
Äntligen kommer de här j*vla inhopparna till Robinson och kommer skapa hat i båda lagen
Edit: både hat och kärlek till detta. Självfallet väldigt orättvist.
Personligen skulle jag nog vilja döda inhopparna/jokrar om jag tävlade vid detta läge även om jag säkerligen hade tänkt tanken om inhoppare. Men just i Robinson lär man ju vilja spy efter några veckor på en ö och plötsligt få in nya fräscha deltagare.
Här hade det naturligtvis varit betydligt mer rättvist om deltagarna fått tävla mot de utröstade deltagarna Månsson och Nick. Sedan känns väl skapligt knäppt om Pascal missar tävlingen samt blir utröstad (troligtvis blir han överflyttad), men det känns ju också jäkligt hopplöst att flyttas över mot sin vilja utan att kunnat påverkat resultatet. Sådana saker vill man ju bara spy över. Självklart åker Jim hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in