2018-04-05, 16:40
Medlem
Giggsys avatar
Förstår inte varför Lillemor och Johan är tveksamma till att använda talismanen. Vinner laget tävlingen har dom ju ändå kvar sin immunitet minst en vecka till. Förlorar dom däremot så tappar laget 1+1 och det är inte alls bra inför en sammanslagning, då är det A och O att vara majoritet.
2018-04-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor
Såg först nu att det kommit ett nytt Robinson. En snabb fråga, då jag inte läst tråden:

Är det fortsatt främst "såpa" fokus med drama och irriterande personligheter framför överlevnadsutmaningar och naturupplevelser? Tror inte det är är värt min tid i så fall. Eller har de i alla fall kunnat balansera upp det något?

Kanske en för diffus fråga, men vad jag jämför med är standarden i tidigare säsonger, som i min mening kändes för mycket som ett lekprogram, där de inte ens lyckades göra särskilt intressanta tävlingsmoment.

Överlevnadsutmaningar och naturupplevelser kan dom inte stava till. Dom får maten serverad och sitter på röven i lägret och gnäller förutom att det är några tävlingar och öråd. Och det mesta är enligt min mening riggat. Spännande Robinson. Not.
2018-04-05, 17:11
Medlem
Citat:

Är det fortsatt främst "såpa" fokus med drama och irriterande personligheter framför överlevnadsutmaningar och naturupplevelser? Tror inte det är är värt min tid i så fall. Eller har de i alla fall kunnat balansera upp det något?

Programmet handlar ungefär lika mycket om överlevnad som big brother gör de veckor när deltagarna inte får överflöd av sprit och cigaretter.
Deltagarna behöver inte skaffa mat för produktionen toppar ändå upp mattillgången så att deltagarna blir griniga och bråkiga av hunger men inte så mycket att de blir apatiska.
2018-04-05, 17:14
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är inte han som ska springa efter henne och böna och be att hon ska komma tillbaka. Det var hon som betedde sig barnsligt och inte klarade av motgångar, inte han.

Att förlåta, göra upp eller komma till vapenvila handlar om att mötas på mitten oavsett vad som skett innan. På det sättet betedde sig båda som barn som absolut inte kunde tänka sig att prata med den andre.

Vilken chock förresten att stämningen blev bättre i lägret när Nick åkt ut. vem kunde ha trott det...

Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
honom ?

Henne? Henom? Den där? Personen?

Jag antog könstillhörighet. Om det inte stämmer erkänner jag villigt mitt fel
Senast redigerad av InnesI 2018-04-05 kl. 17:21.
2018-04-05, 17:36
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Vilken chock förresten att stämningen blev bättre i lägret när Nick åkt ut. vem kunde ha trott det...

För att han visade hög grad av testosteron/manlighet? För att han var oförmögen att lyssna? För att han var målmedveten och inte ständigt stannade upp för att känna efter? För han var något av en besserwisser?

Utveckla gärna.
2018-04-05, 17:46
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
För att han visade hög grad av testosteron/manlighet? För att han var oförmögen att lyssna? För att han var målmedveten och inte ständigt stannade upp för att känna efter? För han var något av en besserwisser?

Utveckla gärna.

Allt utom det första. Det första kan man ha och visa utan att vara korkad. Ja, det är något jag värdesätter högt faktiskt. Men just det du skriver annars, att han var oförmögen att lyssna, att han inte kunde stanna upp och känna av en social situation och att han var en besserwisser är tydligt negativa kvaliteter som naturligtvis splittrar mer än det för samman.

Klassiskt manliga attribut som styrka, mod, pondus, självförtroende, ledarskap, målinriktning, initiativ etc är alla bra om de nyttjas rätt. Nick klarade uppenbarligen inte av det och när han dessutom stötte på en envis och gnällig kvinna som Viktoria föll hela laget ihop.
2018-04-05, 18:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Pascal är ju utrtypen av cuck människa.. skryter att han är bäst i allt men de tordes han fan inte säga när Nick va där.. sen springer han som ett litet barn efter Nicoline..

jag skäms faktiskt när jag ser han

Haha ja. Det är så tydligt att han gillar Nicoline mer än vad hon gillar honom.
2018-04-05, 18:16
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Det hade verkligen varit spännande om de tidigare utröstade dykt upp i såpan igen!
2018-04-05, 18:22
Medlem
Citat:
Såg först nu att det kommit ett nytt Robinson. En snabb fråga, då jag inte läst tråden:

Kanske en för diffus fråga, men vad jag jämför med är standarden i tidigare säsonger, som i min mening kändes för mycket som ett lekprogram, där de inte ens lyckades göra särskilt intressanta tävlingsmoment.

Jag kan säga så: slutat titta på Robinson mån - torsdag = tittar bara på söndagar.
Är trött på Tv4 och Anders Ö.!

Vill/önskar att nån av dom vinner: Marie R. Lina O. Ida L. Henrik N. eller Robert F.
Senast redigerad av nivijag 2018-04-05 kl. 18:48.
2018-04-05, 18:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag kan säga så: slutat titta på Robinson mån - torsdag = tittar bara på söndagar.
Är trött på Tv4 och Anders Ö.!
Vad är det för fel på Anders för utom att han väljer att jobba på TV4?
Det är TV4 som överredigerar allt och gör att man tappar intresset. Har man sett mer av ön än lägret och när några kommer gåendes längs straden? Finns textad version av survivor någonstans?
2018-04-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad är det för fel på Anders för utom att han väljer att jobba på TV4?
Det är TV4 som överredigerar allt och gör att man tappar intresset. Har man sett mer av ön än lägret och när några kommer gåendes längs straden? Finns textad version av survivor någonstans?

Snälla Onkel-Ben-ny, kan inte riktigt peka på hans fel, men jag tycker inte om honom, det är nåt som jag tycker inte om, tex han kan inte prata utan att vifta med händerna, och det är nåt med blicken och hans kropp när han pratar, tycker jag.
2018-04-05, 19:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Snälla Onkel-Ben-ny, kan inte riktigt peka på hans fel, men jag tycker inte om honom, det är nåt som jag tycker inte om, tex han kan inte prata utan att vifta med händerna, och det är nåt med blicken och hans kropp när han pratar, tycker jag.
Gindobre! Jag gillar honom bättre än t.ex. Paolo Roberto Kööööör och tycker Anders har mera kommentarer som blottar vissas tillkortakommanden men ok, vi kan alla tycka olika och konstigt vore det väl annars.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in