2018-04-05, 07:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast tänk på att denna "ubåtsexpert" är en mycket psykiskt skör person. Texter om detta (där hon säger hur hon har lidit för att hennes föräldrar valde fel kön åt henne som bebis) har andra redan länkat till i tråden, så det behöver jag inte göra. Vi vet att när Madsen blir arg så skräder han inte orden, och några tabubelagda ämnen har han inte heller. OM han har vräkt ur sig åt henne om hennes kvinnlighet och sexighet, eller brist på dessa kvaliteter kanske snarare, i ilskan över att hon underkände Freya, så har det tagit henne hårt. Och hon har inte glömt det. Nu fick hon sin chans att hämnas, och det var ytterst olyckligt. Jag förstår inte heller varför inte Betina anfört något om det..?

Om du klassar henne som mycket störd, vad menar du då att Madsen är?
Citera
2018-04-05, 07:24
Medlem
Citat:
Fast hennes erfarenhet av ubåtar måste ju vara väldigt gammal. Den sista ubåten som danska flottan hade togs upp ur vattnet 2004, alltså 14 år sedan. Och jag tvivlar att de har personal som regelbundet får åka utomlands och öva på andra flottors ubåtar. Hur mycket expert hon än har varit en gång (tänk även på att hennes könsbyte och psykiska problem tagit mycket av hennes tid), så lär hon ha glömt det mesta. Dessutom: om man lyssnar på när försvaret ställer frågor om undersökningen hon gjorde av Nautilus, så säger hon hela tiden typ "nej det har jag inte gjort", "nej det såg jag ingen mening med att göra" o.s.v.. Hon verkar helt borta.
Du tror att Madsens tvålkopp byggdes enligt någon splittrans ny ubåtsteknik som inte fanns 2004 menar du?
Citera
2018-04-05, 07:31
Medlem
Citat:
Fast tänk på att denna "ubåtsexpert" är en mycket psykiskt skör person. Texter om detta (där hon säger hur hon har lidit för att hennes föräldrar valde fel kön åt henne som bebis) har andra redan länkat till i tråden, så det behöver jag inte göra. Vi vet att när Madsen blir arg så skräder han inte orden, och några tabubelagda ämnen har han inte heller. OM han har vräkt ur sig åt henne om hennes kvinnlighet och sexighet, eller brist på dessa kvaliteter kanske snarare, i ilskan över att hon underkände Freya, så har det tagit henne hårt. Och hon har inte glömt det. Nu fick hon sin chans att hämnas, och det var ytterst olyckligt. Jag förstår inte heller varför inte Betina anfört något om det..?
Det är gulligt att du tror dig kunna komma undan med att ge dig på personerna i den här historien och inte argumenten. Det har inte hållit de senaste åtta månaderna och det kommer inte hålla nu heller. PM har inte sagt något om expertvittnet bör ogillas, den här historien du fabulerar fram har helt enkelt inte hänt. Din "intelligenta vidd" som du beskyller oss andra för att sakna tycks inte kunna läsa in att PM har satt sig rejält i skiten. Det finns ingen konspiration mot den här styckmördaren, utan alla hans lögner har motbevisats genom gediget polisarbete. Det kommer inte som en chock för någon förutom dig att även den här sista lögnen nu visat sig vara falsk - trots att din "intelligenta vidd" ju borde hjälpt dig se det.......
Citera
2018-04-05, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det du har helt rätt i här, är att de ultragangsters som sitter på kåken och har fått diagnosen (oftast antisocial personlighetsstörning/ psykopati ) aldrig kommer bli som folk. Man måste börja med att behandla barn under 10 årsålder för att stävja oönskade beteenden som annars dyker upp (Kan gå bra men inte 100% säkert). För sen stadfästs dessa bettenden hos personen och går inte längre behandla eller ändra. Inte med de behandlingsmetoder som finns tillgängliga idag. Tråkigt nog.

Man har idag ingen typ av terapi som gör vuxna psykopater bättre, bara VÄRRE i och med att de bara lär sig ÄNNU mer om hur lätt det kommer bli att lura folk. De slipar bara ytterligare på sina färdigheter och skrattar i lönndom åt alla försök att få dem på andra bättre tankar. Dessa individer är säkert en rest från vårt jakt- och samlarsamhälle sen stenåldern och vi alla skulle bli gladare och tryggare om dessa individer försvann genom evolutionens utveckling....

Inte minst de narcissistiska psykopater som ofta sitter i styrande positioner och innehar politiska uppdrag eller i höga poster i storföretag och i kommun och landsting gör mycket stor skada. Ja, ta mej fan överallt, oberoende av partitillhörigheter. Man behöver inte vara superintelligent för att fatta sambandet.

Men alla mördare är inte psykopater och det måste man också ha klart för sig.

Det finns vissa program/metoder som har givit lovande resultat:

1) Violence Reduction Program (VRP)
2) Kognitivt inriktad beteendeterapi med fast struktur och fasta och kända regler och ett positivt förstärkt och konsekvent system med belöning vid önskat beteende istället för straff och ett ständigt återförande till gjorda överenskommelser (psykopater lär sig sämre än andra av bestraffning, men minst lika bra som andra om de blir belönade)
3) I Storbritannien har man erhållit goda resultat genom behandling med amfetamin.
4) Klosterverksamhet som bedrivs på Kumlaanstalten.

Det Madsen skulle ha behövt hade varit en sträng hustru med mycket rigida beteenderegler och i förväg kända konsekvenser för avvikelser av de gjorda överenskommelserna. Dock skulle straff inte ha bitit på honom utan snarare belöningar ifall han lyckades bete sig som en människa.

Självklart säger jag detta lite med glimten i ögat med tanke på att Madsens omprogrammering/återuppfostran kan ju aldrig läggas endast på en människa - och särskilt inte på en närstående.

Men man kan säga att Madsens omgivning har haft en negativ inverkan på hans psyke i och med att det har saknats allt som heter regler. Personlighetsstörda personer som Madsen klarar inte av så mycket frihet och fritt tänkande angående de sociala spelreglerna som han har haft hittills.

Regler skapar trygghet för små barn. Trots protester gentemot föräldrarna. Madsen skulle ha mått bättre om han hade haft trygga ramar och vänligt men bestämt bemötande samt belöningar när han betedde sig på ett önskvärt sätt. Typ om han betedde sig ok gentemot sina medmänniskor - då fick han meka ytterligare några timmar.
Citera
2018-04-05, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja fy f-n för den bilden! Sedan SMSet med manus:

Jeg binder dig fast og gennemborer dig med et stegespyd.

- Så kommer hobbykniven frem, og jeg kigger på din hals... hvor er pulsåren...

"Du skal bindes fast til Nautilus"

"Jeg har en (mord) plan klar som en stor nydelse
"

Och tänk att detta har dessa kvinnor i Madsens omgivning gått i gång på! En frisk människa kan omöjligen tycka att den här sortens hot (låtsas eller ej) är intressanta eller äggande.
Citera
2018-04-05, 07:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du tror att Madsens tvålkopp byggdes enligt någon splittrans ny ubåtsteknik som inte fanns 2004 menar du?

+1 haahaha, bästa frågan verkligen!!
Citera
2018-04-05, 07:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det finns vissa program/metoder som har givit lovande resultat:

1) Violence Reduction Program (VRP)
2) Kognitivt inriktad beteendeterapi med fast struktur och fasta och kända regler och ett positivt förstärkt och konsekvent system med belöning vid önskat beteende istället för straff och ett ständigt återförande till gjorda överenskommelser (psykopater lär sig sämre än andra av bestraffning, men minst lika bra som andra om de blir belönade)
3) I Storbritannien har man erhållit goda resultat genom behandling med amfetamin.
4) Klosterverksamhet som bedrivs på Kumlaanstalten.

Det Madsen skulle ha behövt hade varit en sträng hustru med mycket rigida beteenderegler och i förväg kända konsekvenser för avvikelser av de gjorda överenskommelserna. Dock skulle straff inte ha bitit på honom utan snarare belöningar ifall han lyckades bete sig som en människa.

Självklart säger jag detta lite med glimten i ögat med tanke på att Madsens omprogrammering/återuppfostran kan ju aldrig läggas endast på en människa - och särskilt inte på en närstående.

Men man kan säga att Madsens omgivning har haft en negativ inverkan på hans psyke i och med att det har saknats allt som heter regler. Personlighetsstörda personer som Madsen klarar inte av så mycket frihet och fritt tänkande angående de sociala spelreglerna som han har haft hittills.

Regler skapar trygghet för små barn. Trots protester gentemot föräldrarna. Madsen skulle ha mått bättre om han hade haft trygga ramar och vänligt men bestämt bemötande samt belöningar när han betedde sig på ett önskvärt sätt. Typ om han betedde sig ok gentemot sina medmänniskor - då fick han meka ytterligare några timmar.

Okej.... Du måste vara av kvinnligt kön med stor "moderkänsla", eller hur?
Dömer dig inte för det men gissar att Madsen hade också en skara av sådana " mammor" som bara såg han som ett stort barn och var både skrämda och fascinerade av denna gubbunge.
Så du tror man ger honom en seg liten saltlakrits båt för varje gång han gör något bra, att han skulle ändra sig?
Kloster på Kumla så anmärkningsvärt, asketiska munkar är i många fall snedrivet perversa av minst tredje graden.
Det ända som går är nog om denna Madsen får någon mekanisk sysselsättning med besöksrätt att få leka med den stora skara "dansmöss" som vill ha frälsar sex eller tycker det är attraherande av att vara nära en styckmördare med blod på näsan.
Skulle nu Madsen vara dammsugarförsäljare skulle han nog sålt till dig åtminstone fem olika dammsugare.
Så manipulerande är han, så driftig ser han ut att vara, fast du hade troligen också slutat mötet med att bli fastspänd med fem dammsugarrör körandes långt ner i halsen upp i de nedre könshålen och en mot vardera trumhinna och det hade gjort ont, han hade med all säkerhet njutit av ljudet av lungsäckarna som pressat sig långsamt ut och vacumeffekten när tunntarmen som en spaghetti tråd snörplat sig svichande ut.
Detta skulle för en som Madsen varit en lyckad dammsugardag, topp of the topp..
Citera
2018-04-05, 08:04
Medlem
Merwinnas avatar
"
Citat:
Ursprungligen postat av aloc

Nej, jag menar att man glömmer mycket på 14 år. Det finns inget sätt som denna maninna kunnat hålla uppe sin expertis i 14 år utan att arbeta med ubåtar, det säger sig självt. Tänk själv om du haft något jobb som du slutade på runt 14 år sedan. Och så skulle du plötsligt stå i rätten och uttala dig som expert på det som du gjorde där. Helt bisarrt.
Citera
2018-04-05, 08:05
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Den noggranna redogörelsen åklagaren gjorde i dag där han visade på att Madsen sökt på grova våldsfilmer nästan varje dag i sin mobil under senare delen av sommaren och att det oftast är samma sökord: halshuggninngar, våld, smärta, osv. Dessa filmklipp han sökt på leder också ofta till

** suddat ut en utmärkt text för enkelhetens skull**

I slutet av juli (27) sökte Madsen på "220x3mm aluminiumrör".
Dagen efter använde han telefonen för att söka efter grova våldsfilmer.
Åklagaren tog ju upp det här som intressant eftersom Kim Walls kropp tyngts ned med just aluminiumrör.

Det här var bara en del av det åklagaren tog upp gällande våldsfilmerna, men mycket viktiga detaljer anser jag.

Fakta sparkar hårt.
På Madsen.

Jag har följt fallet någorlunda, men har inte läst exakt varenda inlägg.
Jag kan ha missat detta alltså och ber om ursäkt på förhand.
Det jag fetat ovan, är det klarlagt att det var vad han använt som ”sänke”?
Jag tänker att 3(!?)mm aluminiumrör borde ju väga ungefär ingenting..? Eller är aluminiumrören tänkta som ytterligare tortyrredskap? Kapade blir de som minispjut.
Satt rören typ fastspända, eller var de instuckna?
Herregud... kan knappt förmå mig att skriva sådant... Magen vänder sig. Grymheten varelsen P.M uppvisat är fan bortom ord
Citera
2018-04-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Jag tänker att 3(!?)mm aluminiumrör borde ju väga ungefär ingenting..? Eller är aluminiumrören tänkta som ytterligare tortyrredskap? Kapade blir de som minispjut.
Herregud... kan knappt förmå mig att skriva sådant... Magen vänder sig. Grymheten varelsen P.M uppvisat är fan bortom ord
Klart att ingen väljer aluminium för att sänka något på havets botten, skulle man av oklar anledning välja aluminium så skulle man välja gjutgods av detta och inte rör eftersom det skulle krävas mängder för att få till vikt
Citera
2018-04-05, 08:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Men du spekulerar ju bara. Det finns ingenting som talar för att hon vill 'hämnas'. Mer än att du illvilligt gissar att det ligger till så. Tror du PM skulle sitta lugnt och stilla om det var hans Nemesis och dödsfiende som vittnade?
Och, igen: du är ju världssämst på att gissa och dra slutsatser. Det visar sig a l l t i d att du har fel.
Du ville ju ha dit Tysken istället. Vad är din kommentar på inlägget som citerades här inne, där han avfärdade PM:s förklaring och höll med den fete, inkompetente, äcklige och elaka Ditte?

Jag ska kolla igenom tyskens nya inlägg när jag får tid. De tar längre tid att förstå, och min arbetssituation medger inte studier av dem nu. Återkommer till detta i helgen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cating

M är ju expert på material, och även på flytkraft. Läs t.ex. i hans blogg när han diskuterar vilka metallrör som skulle användas till den mobila raketplattformen. Han skulle aldrig ens överväga aluminiumrör till en liksänkning. (Ja jag vet att det gick snett med detta i praktiken, men det tillskriver jag icke-planering. Man tager vad man haver i panik-principen.)

De var faststpända i ett bälte av något slag runt hennes midja.
Citera
2018-04-05, 08:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tja, jag är inte förvånad att du fortfarande inte förstått att Ditte inte är en transvestit. Men det är väl alldeles för mycket begärt att förvänta dig att du ska förstå skillnaden, för det krävs ju mer än en hjärncell.

Men du skriver "väl" fått till sig, vadå "väl", vet du inte?

Sedan påstår du med bestämdhet att hon hade en "bias".

Så hur ska du ha det, vet du, eller vet du inte?

Någon påstod ju att Ditte hade haft telefonkontakt med vittnena till sänkningen. Om hon INTE hade haft det, utan bestämde sig för att det var en medveten sänkning utan någon vetskap alls om hur det sett ut, så är det ju ännu värre.

Jag har för övrigt anmält ditt inlägg, vilket eg. är emot mina principer. Men du förstör hela debatten med dina låga personangrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in