2018-03-13, 01:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, att Nautilus sänktes fanns inte i Madsens plan alls MEN han blev tvungen till det eller gå in i Dragörs hamn. Hade helikoptrar ovan huvudet. Då valde PM att sänka Nautilus .... som var rena slaktboden.
Han hoppades saltvattnet skulle rädda honom ...
Jag tror däremot det ingick.
Om han inte mördade henne innan i hangaren, om mordet var en välslipad mångårig sadistfantasi kopplat till ubåten, om det fanns en plan således, om han skickade scener om detta via sms, om han diskuterat dumpning i bukten, om han gillar avkapade huvuden och knivar som förlängd k*k med mycket blod och slams - så planerade han att sänka Nautilus.
.......Så att saltvatten skulle rädda honom.
Citera
2018-03-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Suck, det är oändligt att leta genom men jag sprang på nåt annat som är mycket intressant då det är väldigt psykopatiskt.
Saxat för att betona vissa partier. Ser du vad jag menar?

Nej. Jag tyckte det lät klokt-vettigt-sant. Det är därför jag inte läst PMs blogg. Jag är rädd att han ska manipulera mig. Om jag översätter till svenska så kanske jag fattar bättre.(Men tror att jag förstod...)
Citera
2018-03-13, 01:21
Medlem
Citat:
Det finns nåt som inte kom med via live och rättegången, är det via hennes pojkvän? Att Kim var till hangaren först och gick hem en sväng för att meddela ubåtsfärden?
Det är så mkt detaljer så jag kanske fabulerar.

Enligt BT:s livestream sa åklagaren att K hade ringt upp PM. Alltså K kontaktade P och inte tvärtom. Det var den första kontakten dem emellan sedan april. Så K måste ha chansat och försökt få kontakt med PM innan det var dags för Kina-avfärd. Denna gång svarade tyvärr PM
Senast redigerad av Artefakta 2018-03-13 kl. 01:31.
Citera
2018-03-13, 01:28
Medlem
Citat:
Suck, det är oändligt att leta genom men jag sprang på nåt annat som är mycket intressant då det är väldigt psykopatiskt.
Saxat för att betona vissa partier. Ser du vad jag menar?
"Bemannade rymdfarkoster är otroligt viktigt. Det är omöjligt att spåra i normal omfattning betydelsen av det är mycket viktigare än krig eller fred, eller individens liv eller död. Det handlar om artens överlevnad, om livet som fenomenets överlevnad. "
På det stora hela så är det ju så evulotionen funkar. Och evulotionen är inte snäll. Och här trillade poletten ner hos Ottoplommon det här är....... Fascistpropaganda rakt av!

Fascismen och nazismen är likartade antidemokratiska och auktoritära ideologier som är präglade av stark nationalism och idén om den starkes rätt. Statens behov är viktigare än folkets behov.URRK!
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-13 kl. 01:36.
Citera
2018-03-13, 01:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej. Jag tyckte det lät klokt-vettigt-sant. Det är därför jag inte läst PMs blogg. Jag är rädd att han ska manipulera mig. Om jag översätter till svenska så kanske jag fattar bättre.(Men tror att jag förstod...)
Mycket bra reflektion. För det är exakt det här grandiosa som ställer till det ihop med en god författarådra eller svada. Förmågan att lägga orden, vara medryckande:
Manipulation (hmm.. det låter vettigt... hm.. han har allt rätt..)
Det kanske underlättar om jag jämför med Hitler och hans tal som förvred massan med alla framtidsvisioner om det enade riket.

Han pratar om artens överlevnad.
Citat:
Citera
2018-03-13, 01:36
Medlem
develis avatar
Citat:
"Bemannade rymdfarkoster är otroligt viktigt. Det är omöjligt att spåra i normal omfattning betydelsen av det är mycket viktigare än krig eller fred, eller individens liv eller död. Det handlar om artens överlevnad, om livet som fenomenets överlevnad. "
På det stora hela så är det ju så evulotionen funkar. Och evulotionen är inte snäll. Och här trillade poletten ner hos Ottoplommon det här är....... Fascistpropaganda rakt av
Bingo. Läs min spoiler.
Citera
2018-03-13, 01:39
Medlem
Citat:
Mycket bra reflektion. För det är exakt det här grandiosa som ställer till det ihop med en god författarådra eller svada. Förmågan att lägga orden, vara medryckande:
Manipulation (hmm.. det låter vettigt... hm.. han har allt rätt..)
Det kanske underlättar om jag jämför med Hitler och hans tal som förvred massan med alla framtidsvisioner om det enade riket.

Han pratar om artens överlevnad.
Jag har redan funnit kopplingen. Vi skrev samtidigt.
PS: Båda ideologierna har fått inspiration av Darvin (oskyldig) och filosofen Nietzsche.
Citera
2018-03-13, 01:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Enligt BT:s livestream sa åklagaren att K hade ringt upp PM. Alltså K kontaktade P och inte tvärtom. Det var den första kontakten dem emellan sedan april. Så K måste ha chansat och försökt få kontakt med PM innan det var dags för Kina-avfärd. Denna gång svarade tyvärr PM
Ja, jag såg detta i dansk liverapport. Han var väldigt hetsig innan om att få ut nån, smsade om sina mordplaner, såg på avskyvärda filmer och det verkar faktiskt som om hon levererades på ett silverfat.
Att hon hamnade mitt i hans accelererande sexvansinne där nån trigger fått honom att tippa över.
Citera
2018-03-13, 01:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har redan funnit kopplingen. Vi skrev samtidigt.
PS: Båda ideologierna har fått inspiration av Darvin (oskyldig) och filosofen Nietzsche.
Lägger man sen till att ta ett blått piller och Hitlers dödsdag kan man ju verkligen undra hur det var ställt.
Citera
2018-03-13, 01:48
Medlem
Citat:
Bingo. Läs min spoiler.
Mycket intressant. Jag känner en st jämnårig på avstånd som jag följt från 7 års ålder.
Hade någon annan sagt vad hen satt och pratade om en gång hade den personen åkt ut i farstun med öronen före.
Även om jag sa vad jag tyckte om det där, så blev jag inte arg förrän efteråt.
Det var sista gången den personen blev bjuden på kaffe iallafall. I vanliga fall hade jag blivit vansinnig men nu lät det helt plötsligt från hen som något stort och fint.Så jag reagerade inte som vanligt.
Grandiost och manipulativt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-13 kl. 02:23.
Citera
2018-03-13, 01:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Mycket intressant. Jag känner en st jämnårig på avstånd som jag följt från 7 års ålder.
Hade någon annan sagt vad hen satt och pratade om en gång hade den personen åkt ut i farstun med öronen före.
Även om jag sa vad jag tyckte om det där, så blev jag inte arg förän efteråt.
Det var sista gången den personen blev bjuden på kaffe iallafall. I vanliga fall hade jag blivit vansinnig men nu lät det helt plötsligt från hen som något stort och fint.Så jag reagerade inte som vanligt.
Grandiost och manipulativt.
Precis. Personligen tycker jag det borde finnas en slags Dummie; en handbok att se det finstilta men ack så avgörande dragen om det så är ett väldigt speciellt kroppspråk, eller att lyckas höra vad vad personen egentligen säger.
Det finns fler varningsflaggor men det är som sagt finlir, och det handlar om att inte förvirras av den enorma svada, alla blindskär och manövrar för att medvetet förvirra.
Eller smicker för all del, människans svaghet.
Ämnet är onekligen intressant.
Citera
2018-03-13, 01:56
Medlem
Citat:
Lägger man sen till att ta ett blått piller och Hitlers dödsdag kan man ju verkligen undra hur det var ställt.
Jo,jag skrev ju det idag att djävulen förklädd, erbjöd Madsen att byta plats med Adolf Hitler.

Så PM vet att han har mycket gemensamt med AH. Som har liknande diagnos som PM.
Jag får leta efter källan till det här men PMs far sägs ha haft Nazistsympatier.
Jag tror att både far och son har samma synsätt på tingen. Att PM inte hade ngt.gemensamt med sin mor kan man förstå- Religiös,god -när man dör kommer man till himlen lille PM.
Men PM vill till en annan planet. Eller åtminstone helvetet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-13 kl. 02:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in