2018-04-02, 19:27
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror inte ett dugg på att mäns självmord skulle minska om kvinnor slutar göra abort.

Pratar du med dig själv nu? Vem hävdar detta?
Citera
2018-04-02, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Det var du som skrev slampa om henne inte jag. För att bara vara den där jobbiga personen angående kvinnoförakt: (FB) Varför skulle tjejer ha lättare att få killar än tvärtom? "Majoriteten av svenska tjejer söker sig inte till de afghanska barnen, de är som jag skrivit inte attraktiva för oss. Några få tjejer gör det trots allt och det av skälen jag nämnt ovan. Reta sina föräldrar, av ideologiska skäl och andra för att utnyttja dem, deras kroppar eller tjänster. Är det tjejer som ni är intresserade av egentligen"?

Som ovan, du satte etiketten slampa. Kort och gott ett lyxproblem, för kvinnan. Att hitta rätt kvinna, är få förunnat när det gäller gruppen män.

Mjo, vi har fruktansvärt många utvecklingsstörda kvinnor i väst, framförallt i Sverige. Här håller jag fullkomligt med dig.
Visst måste du tycka det är kul när kvinnor skanderar att dom är starka och självständiga? Mantrat som feminismen spyr ur sig: "....kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män". (Från Wikipedia). Skyldigheter.... Jag undrar när det gäller. Det samma gäller rättigheter.

Vad som är hiskeligt kul är att det inte finns något skyddsnät för män som är naiva. Dom får skylla sig själva. Dom får nu ta ansvar över sin handling. Feminismen borde vara för juridisk abort eftersom dom är för jämställdhet. Eller?

Alla pratar om när det väl händer. Men eftersom du inte är konsekvent för fem öre så duckar du min fråga om du håller samma ansvarstagande som du har på mannen som på kvinnan om den ena partnern vill ha barnet.

Följ med nu detta är viktigt, det är inte så vrickat som du vill få det till.
Första fallet:
1: En man och en kvinna har sex.
2: Kvinnan blir gravid.
3: Mannen vill ha barnet men inte kvinnan.
4: Det skiter kvinnan i. Hon vill göra abort och så blir det.

Andra fallet:
3: Mannen vill inte ha barnet men kvinnan vill ha barnet.
4: Hon föder barnet och skiter fullständigt i vad mannen vill.

Säg mig, hur i hela varma helvetet är man två om att bilda familj? Allt hänger på kvinnans beslut. Speciellt i andra fallet så kommer ett barn till världen med vetskapen av att pappan inte vill veta av barnet. Inte konstigt att det är hög chans att dessa blir kriminella eller får psykiska problem som i värsta fall leder till självmord.

Moralpanik.

Ja, så länge som det finns andra som kan hjälpa till.....
Men då ska man inte spy ut galla över att fäder är så dåliga föräldrar, att dom lämnar. Dom tar inte ansvar bla bla bla. Du skriver svart på vitt att det går utmärkt att uppfostra som ensamstående.

Då hoppas jag i fortsättningen så länge som du är aktiv på flashback att du inte spyr galla på dessa dåliga män?
Och så har vi tredje fallet:
2: Mannen vill inte ha barn så han tar saken i egna händer och ser till så att kvinnan inte blir gravid.
Citera
2018-04-02, 19:50
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Hur kan hon då vara en självisk jävel om hon skaffar barn trots att han inte vill när han inte skyddat sig?

Genom att ljuga att hon inte tagit p-piller
Genom att ljuga att hon har spiral inne
Genom att spermjacka kondomen efter sex
Genom att ha sex med en annan man och i efterhand när han frågar hur hon kunde blivit gravid när de hade skydd var att " det måste varit något fel på kondomen"
Citera
2018-04-02, 19:50
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Och så har vi tredje fallet:
2: Mannen vill inte ha barn så han tar saken i egna händer och ser till så att kvinnan inte blir gravid.

Vad har ditt fall för relevans med dom 2 andra fallen? Läser du bättre än vad du gör så kanske polletten trillar ner för dig.
Citera
2018-04-02, 19:52
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Hur kan hon då vara en självisk jävel om hon skaffar barn trots att han inte vill när han inte skyddat sig?

Du kan inte komma ifrån det. Det är en självisk handling från kvinnan.
Så detta med att det finns två som bildar familj är helt fel. Det är alltid en, kvinnan.
Citera
2018-04-02, 19:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Metmask? Jag pratade om barn till ensamstående mammor och du börjar diskutera nåt som Linnea Classon sagt om män. Du måste ha något allvarligt problem med din verklighetsuppfattning.
Jag är ledsen för din skull.
Logiska resomemang verkar inte vara din paradgren, men du kanske är en jävel på att baka?

Börja med rubriken på tråden och de argument och teorier som byggt upp de slutsatser man försöker komma fram till.
Jag har förresten inte sett dig ta någon som helst ställning i frågan om självmord, så du kanske ska överväga nån annan tråd att att prata ensamstående mammor i?

Om du inte vill se de senaste forskningsrönen som säger att socioekonomiska faktorer inte alls är en lika stor gemensam nämnare som avsaknaden av manliga förebilder i barns liv.

Sen kopplar du ihop de olika punkterna, så kan vi ta diskussionen vidare därifrån i stället det här käbblet.
Citera
2018-04-02, 20:18
Medlem
Mooons avatar
Jag citerar mig själv: "Åh, vad ni så gärna vill vara helt utan ansvar. Det är tömma och glömma och blir slampan med barn så får hon skylla sig själv. Det är ett förakt mot kvinnor som är totalt gränslöst". Naturligtvis så tolkar du det på ditt sätt och inte i kontext.

Det stämmer att jag i en annan tråd hävdar att afghanerna inte är attraktiva för de flesta kvinnor. Vissa kvinnor vill provocera och kommer att söka sig till män som de hoppas uppnå detta med. Jobbigt för dig om det är en sådan kvinna du doppar i. Då är det bäst att du har en ordentlig regnrock på dig.

Det kanske inte är Jessica 29 år, med god självkänsla och självförtroende, bra etablerad i ett arbete hon gillar och med en stor vängrupp och som inte har några problem att säga: STOPP! Kondom på, annars blir det inget + att hon har stenkoll på sina piller. Det är knappast hon som hamnar i problem utan en kvinna som inte vågar säga nej när mannen vill köra på, som är lite småfull och ensam. Men det finns inte bar en sorts kvinna. Det finns psykiskt sköra kvinnor, kvinnor som inte riktigt har koll - eller det är inget du kan ta till dig? Alla kvinnor är lika för dig? Alla är starka feminazis som vill dig illa?

Jodå, det finns ett perfekt skyddsnät för alla män: https://www.apoteket.se/sok/?q=kondomer

Citat:
Det var du som skrev slampa om henne inte jag. För att bara vara den där jobbiga personen angående kvinnoförakt: (FB) Varför skulle tjejer ha lättare att få killar än tvärtom? "Majoriteten av svenska tjejer söker sig inte till de afghanska barnen, de är som jag skrivit inte attraktiva för oss. Några få tjejer gör det trots allt och det av skälen jag nämnt ovan. Reta sina föräldrar, av ideologiska skäl och andra för att utnyttja dem, deras kroppar eller tjänster. Är det tjejer som ni är intresserade av egentligen"?

Som ovan, du satte etiketten slampa. Kort och gott ett lyxproblem, för kvinnan. Att hitta rätt kvinna, är få förunnat när det gäller gruppen män.

Mjo, vi har fruktansvärt många utvecklingsstörda kvinnor i väst, framförallt i Sverige. Här håller jag fullkomligt med dig.
Visst måste du tycka det är kul när kvinnor skanderar att dom är starka och självständiga? Mantrat som feminismen spyr ur sig: "....kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män". (Från Wikipedia). Skyldigheter.... Jag undrar när det gäller. Det samma gäller rättigheter.

Vad som är hiskeligt kul är att det inte finns något skyddsnät för män som är naiva. Dom får skylla sig själva. Dom får nu ta ansvar över sin handling. Feminismen borde vara för juridisk abort eftersom dom är för jämställdhet. Eller?

Alla pratar om när det väl händer. Men eftersom du inte är konsekvent för fem öre så duckar du min fråga om du håller samma ansvarstagande som du har på mannen som på kvinnan om den ena partnern vill ha barnet.

Följ med nu detta är viktigt, det är inte så vrickat som du vill få det till.
Första fallet:
3: Mannen vill ha barnet men inte kvinnan.
4: Det skiter kvinnan i. Hon vill göra abort och så blir det.

Andra fallet:
3: Mannen vill inte ha barnet men kvinnan vill ha barnet.
4: Hon föder barnet och skiter fullständigt i vad mannen vill.

Säg mig, hur i hela varma helvetet är man två om att bilda familj? Allt hänger på kvinnans beslut. Speciellt i andra fallet så kommer ett barn till världen med vetskapen av att pappan inte vill veta av barnet. Inte konstigt att det är hög chans att dessa blir kriminella eller får psykiska problem som i värsta fall leder till självmord.

Moralpanik.

Ja, så länge som det finns andra som kan hjälpa till.....
Men då ska man inte spy ut galla över att fäder är så dåliga föräldrar, att dom lämnar. Dom tar inte ansvar bla bla bla. Du skriver svart på vitt att det går utmärkt att uppfostra som ensamstående.

Då hoppas jag i fortsättningen så länge som du är aktiv på flashback att du inte spyr galla på dessa dåliga män?
Senast redigerad av Mooon 2018-04-02 kl. 20:46.
Citera
2018-04-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Självklart ska kvinnan ta större ansvar än mannen för att hindra graviditet, det är ju hon som blir gravid. Om jag ex lider av blödarsjuka är det mitt ansvar att se till att jag inte får något sår, ingen annans.

Att det är hon som blir gravid med bådas barn säger inget om ansvaret för handlingen som ledde till detta, och den delas exakt lika mellan 2 parter.
Män får helt enkelt ta 100% ansvar för sina simmare så tar kvinnor 100% ansvar för sina påskägg.
Kallas ansvar över sin egenreproduktion.

Vill du absolut inte ha barn eller tvingas betala underhåll för barn som du fixat mot din vilja som man så får du använda preventivmedel, lobba för bättre dito för män, eller vara noga med vem du väljer att ligga med....
Det är ditt ansvar.
Citera
2018-04-02, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Genom att ljuga att hon inte tagit p-piller
Genom att ljuga att hon har spiral inne
Genom att spermjacka kondomen efter sex
Genom att ha sex med en annan man och i efterhand när han frågar hur hon kunde blivit gravid när de hade skydd var att " det måste varit något fel på kondomen"
Du skrev "Abort är en nödlösning när alla andra preventiva åtgärder har gått snett, inget jävla lavemang." Och vilka preventivåtgärder anser du att en man vid ovanstående vidtagitt?
Citat:
Vad har ditt fall för relevans med dom 2 andra fallen? Läser du bättre än vad du gör så kanske polletten trillar ner för dig.
Relevansen är att i inget av fallen hade det blivit något barn om mannen varit tillräckligt skyddad.
Citera
2018-04-02, 21:26
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag citerar mig själv: "Åh, vad ni så gärna vill vara helt utan ansvar. Det är tömma och glömma och blir slampan med barn så får hon skylla sig själv. Det är ett förakt mot kvinnor som är totalt gränslöst". Naturligtvis så tolkar du det på ditt sätt och inte i kontext.
Snälla berätta kontexten. Förresten ja, hon får skylla sig själv om hon föder det, självfallet pratar jag inte om utvecklingsstörda kvinnor som är det på riktigt.

Citat:
Det stämmer att jag i en annan tråd hävdar att afghanerna inte är attraktiva för de flesta kvinnor. Vissa kvinnor vill provocera och kommer att söka sig till män som de hoppas uppnå detta med. Jobbigt för dig om det är en sådan kvinna du doppar i. Då är det bäst att du har en ordentlig regnrock på dig.
Apropå kvinnoförakt.

Citat:
Det kanske inte är Jessica 29 år, med god självkänsla och självförtroende, bra etablerad i ett arbete hon gillar och med en stor vängrupp och som inte har några problem att säga: STOPP! Kondom på, annars blir det inget + att hon har stenkoll på sina piller. Det är knappast hon som hamnar i problem utan en kvinna som inte vågar säga nej när mannen vill köra på, som är lite småfull och ensam. Men det finns inte bar en sorts kvinna. Det finns psykiskt sköra kvinnor, kvinnor som inte riktigt har koll - eller det är inget du kan ta till dig? Alla kvinnor är lika för dig? Alla är starka feminazis som vill dig illa?

När hon väl befinner sig i den "utsatta" positionen då spelar det ingen roll om hon har god självkänsla, självförtroende, etablerad i sitt arbete + att hon har stenkoll på sina piller. Blir hon gravid så kan hon alltid hävda som du och resten gör. Sex kan leda till graviditet och så blir allt mannens fel för ett "hoppsan".
Eller:
- Jag var psykiskt skör då, jag tänkte inte.
- Perfekta kvinnor kan också begå misstag. Men nu får "vi" leva med mitt beslut.
- Jag drack en lättöl på 0.5% alcohol, 20 centiliter. Jag visste inte vad jag gjorde.
- Det var mörkt, det fanns ingen el. Jag var utsatt och rädd.
- Jag kände mig utsatt.

Ursäkterna är tame fan oändliga. Och kvinnor klagar på att män inte tar dom seriöst.....
Jag skulle säga att det finns olika grader av kvinnor. Och mannen ja han har bara 2 grader enligt vissa. Fattar du nu min kritik på att allt inte löses med att prata om känslor. Det funkar för vissa män men inte för alla. Det finns en anledning till att alla inte får prata med en pyskålåg. För det kan bli värre.

Citat:
Jodå, det finns ett perfekt skyddsnät för alla män: https://www.apoteket.se/sok/?q=kondomer

Men för fan. Jag och flera pratar om när det väl har hänt. Men det vill du inte prata om, för då kommer det fram att du har 2 olika standard beroende på om det är en man eller kvinna. Det ser jag klart och tydligt. För att vara för jämställdhet så borde du skämmas.

Säger du samma sak till kvinnan som är gravid som egentligen inte vill föda? Apropå detta med att män skulle tänkt innan dom stoppade kuken i en fitta? Eller vänta, onödigt att fråga......
Citera
2018-04-02, 21:28
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Relevansen är att i inget av fallen hade det blivit något barn om mannen varit tillräckligt skyddad.

Jag pratar om fall där graviditet uppkommer. Inte innan. Så tyvärr, bättre lycka nästa gång.
Citera
2018-04-02, 21:35
Avslutad
Citat:
Jag pratar om fall där graviditet uppkommer. Inte innan. Så tyvärr, bättre lycka nästa gång.
Ja och graviditet uppkommer inte om mannen skyddar sig från det. Det är ingen annan än mannen som bestämmer över det. Oavsett hur gärna kvinnan vill ha hans barn kan han sätta stopp för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in