2018-04-02, 18:47
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, det är ju därför kvinnor som inte vill ha barn är smarta nog att göra abort. Vilket du av någon anledning inte tyckte att de skulle få göra.

Här tycker jag man kan kräva av kvinnan precis som man gör med män: För att citera Mooon: "Så ligg inte med kvinnor ni inte vill ha barn med. Bilda familj istället så löper män mindre risk att begå suicid"

Fast min lilla ändring till "....ligg inte med män ni inte vill ha barn med".

För jämställdhetens skull.
Citera
2018-04-02, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tycker ju inte att du ska ha sex med män överhuvudtaget, lille hycklare.
Det var du inte smart nog att räkna ut?
Snacka om att förespråka både ätandet och behållandet av kakan.
Nä, varför skulle jag bry mig om att räkna ut vad du tycker överhuvudtaget.
Citat:
Dig och denna: "Hon har ju redan den kriminella i sitt hem. Döh"
Ja, hon har redan den kriminella i sitt hem. Men vilken man är det som är självklart att han är kriminell för att han är man?
Citera
2018-04-02, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Nja inte riktigt, jag tyckte att abort verkligen inte var en bra lösning. Om du läser på lite om konsekvenserna av abort kan du se att det inte är bra för kvinnan heller, vare sig fysiskt eller mentalt.

Men istället framställs abort som något nästan häftigt och befriande. Feminister skryter i media hur månag aborter de haft som om det vore någon slags bedrift.

Abort är en nödlösning när alla andra preventiva åtgärder har gått snett, inget jävla lavemang.
Och vilka preventivåtgärder anser du att en man som överlåtit ansvaret på kvinnan att skydda sig eftersom det är hon som blir gravid vidtagit?
Citera
2018-04-02, 18:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nä, varför skulle jag bry mig om att räkna ut vad du tycker överhuvudtaget.

Ja, hon har redan den kriminella i sitt hem. Men vilken man är det som är självklart att han är kriminell för att han är man?
Här får du ett svar på din nivå:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/l8za3/dagen-inte-alla-man-debatten-dog-for-alltid

Det är en allmän feministisk åsikt.
Har du gjort upp med den?
Citera
2018-04-02, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Här tycker jag man kan kräva av kvinnan precis som man gör med män: För att citera Mooon: "Så ligg inte med kvinnor ni inte vill ha barn med. Bilda familj istället så löper män mindre risk att begå suicid"

Fast min lilla ändring till "....ligg inte med män ni inte vill ha barn med".

För jämställdhetens skull.
Jag tror inte ett dugg på att mäns självmord skulle minska om kvinnor slutar göra abort.
Citera
2018-04-02, 19:01
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Och vilka preventivåtgärder anser du att en man som överlåtit ansvaret på kvinnan att skydda sig eftersom det är hon som blir gravid vidtagit?

Inga. Men jag har ju redan angivit min position i denna fråga. Det är kvinnans ansvar i första hand. Ber hon honom att sätta på en kondom ska han givetvis göra det.
Citera
2018-04-02, 19:02
Avslutad
Citat:
Här får du ett svar på din nivå:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/l8za3/dagen-inte-alla-man-debatten-dog-for-alltid

Det är en allmän feministisk åsikt.
Har du gjort upp med den?
Du pratar uppenbarligen med någon annan.
Citera
2018-04-02, 19:05
Medlem
Citat:
Här kan man se hela din och majoriteten feministers syn på män och kvinnor i ett nötslag: Män skapar en graviditet, kvinnan blir gravid. Totalt avsägande av allt ansvar för kvinnor i vanlig ordning.

Nej det bästa är ju att kvinnan aldrig blir gravid från första början, men blir hon det och mannen inte vill ha barnet ska hon givetvis göra abort.

Nej...kvinnan skapar en graviditet via att ha sex, precis som mannen skapar en graviditet via att ha sex. Vi har bara ett sätt att säga detta på och det är att kvinnor blir gravida.

Feministers, precis som de flesta andra anser att graviditeter har 2 "skyldiga" lika ansvariga för att detta hänt i grunden.

Båda har dock samma ätt bestämma öve sin reproduktion som deras egen repduktinssystem nu tillåter dem. OM kvinnor hela tiden ska gå efter vad män vill,v re sig det nu gäller föda barn elelr inte föda barn så är de ju fråntagna sin egen bestämmanderätt. Varför är det det alternativet som ska gälla och inte motsatsen ex. att kvinnor bestämmer i alla lägen om individuella män ska ha barn eller inte?
Citera
2018-04-02, 19:07
Avslutad
Citat:
Inga. Men jag har ju redan angivit min position i denna fråga. Det är kvinnans ansvar i första hand. Ber hon honom att sätta på en kondom ska han givetvis göra det.
Hur kan hon då vara en självisk jävel om hon skaffar barn trots att han inte vill när han inte skyddat sig?
Citera
2018-04-02, 19:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du pratar uppenbarligen med någon annan.
Squirming?
Som en metmask, är du.
Citera
2018-04-02, 19:11
Avslutad
Citat:
Squirming?
Som en metmask, är du.
Metmask? Jag pratade om barn till ensamstående mammor och du börjar diskutera nåt som Linnea Classon sagt om män. Du måste ha något allvarligt problem med din verklighetsuppfattning.
Citera
2018-04-02, 19:25
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du uttrycker ditt förakt så bra att jag inte behöver tillägga något. Ser du denna kvinna som en slampa, ligg inte med henne!
Det var du som skrev slampa om henne inte jag. För att bara vara den där jobbiga personen angående kvinnoförakt: (FB) Varför skulle tjejer ha lättare att få killar än tvärtom? "Majoriteten av svenska tjejer söker sig inte till de afghanska barnen, de är som jag skrivit inte attraktiva för oss. Några få tjejer gör det trots allt och det av skälen jag nämnt ovan. Reta sina föräldrar, av ideologiska skäl och andra för att utnyttja dem, deras kroppar eller tjänster. Är det tjejer som ni är intresserade av egentligen"?

Citat:
En liten grupp män som inte har någon urskiljning när det gäller partners och vars enda mål verkar vara att knulla så många kvinnor som de kan, anser att ständiga ons gör en människa lycklig. Visst det finns kvinnor som tycker så också (men de kallar du ju slampor ... ??) men de flesta föredrar att ha en fast partner att ligga med eller en kk. Med tanke på säkerheten, tryggheten och att sex blir bättre när man kört några gånger. Därför är även många kvinnor utan partner och lika ensamma som män.
Som ovan, du satte etiketten slampa. Kort och gott ett lyxproblem, för kvinnan. Att hitta rätt kvinna, är få förunnat när det gäller gruppen män.

Citat:
Naiv kan man vara högt upp i åldern och det är lätt att bli lurad när man är ensam och längtar. Glöm inte heller de kvinnor som är lätt lätt utvecklingsstörda som är lätta att manipulera. De funkar bra i samhället men kan inte riktigt inse att en man kan utnyttja henne.
Mjo, vi har fruktansvärt många utvecklingsstörda kvinnor i väst, framförallt i Sverige. Här håller jag fullkomligt med dig.
Visst måste du tycka det är kul när kvinnor skanderar att dom är starka och självständiga? Mantrat som feminismen spyr ur sig: "....kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män". (Från Wikipedia). Skyldigheter.... Jag undrar när det gäller. Det samma gäller rättigheter.

Vad som är hiskeligt kul är att det inte finns något skyddsnät för män som är naiva. Dom får skylla sig själva. Dom får nu ta ansvar över sin handling. Feminismen borde vara för juridisk abort eftersom dom är för jämställdhet. Eller?

Citat:
Om ämnet kommer upp så självklart säger jag till tjejer att skydda sig till tänderna när de ska ha sex så de inte hamnar i en sådan trist situation.

Vad menar du med: Ja det är ju så, man är inte två om att bilda familj. Det är bara en person, kvinnan- det låter vrickat.

Alla pratar om när det väl händer. Men eftersom du inte är konsekvent för fem öre så duckar du min fråga om du håller samma ansvarstagande som du har på mannen som på kvinnan om den ena partnern vill ha barnet.

Följ med nu detta är viktigt, det är inte så vrickat som du vill få det till.
Första fallet:
1: En man och en kvinna har sex.
2: Kvinnan blir gravid.
3: Mannen vill ha barnet men inte kvinnan.
4: Det skiter kvinnan i. Hon vill göra abort och så blir det.

Andra fallet:
1: En man och en kvinna har sex.
2: Kvinnan blir gravid.
3: Mannen vill inte ha barnet men kvinnan vill ha barnet.
4: Hon föder barnet och skiter fullständigt i vad mannen vill.

Säg mig, hur i hela varma helvetet är man två om att bilda familj? Allt hänger på kvinnans beslut. Speciellt i andra fallet så kommer ett barn till världen med vetskapen av att pappan inte vill veta av barnet. Inte konstigt att det är hög chans att dessa blir kriminella eller får psykiska problem som i värsta fall leder till självmord.

Citat:
Märk att det i de allra flesta fall så går det utmärkt att uppfostra ett barn som ensam förälder. Det är lättare att vara två men det brukar gå bra ändå. Och det kan gå jävligt fel med två föräldrar som inte kan hantera föräldraskapet. Så du kan lugna ner din moralpanik.

Moralpanik.

Ja, så länge som det finns andra som kan hjälpa till.....
Men då ska man inte spy ut galla över att fäder är så dåliga föräldrar, att dom lämnar. Dom tar inte ansvar bla bla bla. Du skriver svart på vitt att det går utmärkt att uppfostra som ensamstående.

Då hoppas jag i fortsättningen så länge som du är aktiv på flashback att du inte spyr galla på dessa dåliga män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in