Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Jag citerar mig själv: "Åh, vad ni så gärna vill vara helt utan ansvar. Det är tömma och glömma och blir slampan med barn så får hon skylla sig själv. Det är ett förakt mot kvinnor som är totalt gränslöst". Naturligtvis så tolkar du det på ditt sätt och inte i kontext.
Snälla berätta kontexten. Förresten ja, hon får skylla sig själv om hon föder det, självfallet pratar jag inte om utvecklingsstörda kvinnor som är det på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Det stämmer att jag i en annan tråd hävdar att afghanerna inte är attraktiva för de flesta kvinnor. Vissa kvinnor vill provocera och kommer att söka sig till män som de hoppas uppnå detta med. Jobbigt för dig om det är en sådan kvinna du doppar i. Då är det bäst att du har en ordentlig regnrock på dig.
Apropå kvinnoförakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Det kanske inte är Jessica 29 år, med god självkänsla och självförtroende, bra etablerad i ett arbete hon gillar och med en stor vängrupp och som inte har några problem att säga: STOPP! Kondom på, annars blir det inget + att hon har stenkoll på sina piller. Det är knappast hon som hamnar i problem utan en kvinna som inte vågar säga nej när mannen vill köra på, som är lite småfull och ensam. Men det finns inte bar en sorts kvinna. Det finns psykiskt sköra kvinnor, kvinnor som inte riktigt har koll - eller det är inget du kan ta till dig? Alla kvinnor är lika för dig? Alla är starka feminazis som vill dig illa?
När hon väl befinner sig i den "utsatta" positionen då spelar det ingen roll om hon har god självkänsla, självförtroende, etablerad i sitt arbete + att hon har stenkoll på sina piller. Blir hon gravid så kan hon alltid hävda som du och resten gör. Sex kan leda till graviditet och så blir allt mannens fel för ett "hoppsan".
Eller:
- Jag var psykiskt skör då, jag tänkte inte.
- Perfekta kvinnor kan också begå misstag. Men nu får "vi" leva med mitt beslut.
- Jag drack en lättöl på 0.5% alcohol, 20 centiliter. Jag visste inte vad jag gjorde.
- Det var mörkt, det fanns ingen el. Jag var utsatt och rädd.
- Jag kände mig utsatt.
Ursäkterna är tame fan oändliga. Och kvinnor klagar på att män inte tar dom seriöst.....
Jag skulle säga att det finns olika grader av kvinnor. Och mannen ja han har bara 2 grader enligt vissa. Fattar du nu min kritik på att allt inte löses med att prata om känslor. Det funkar för vissa män men inte för alla. Det finns en anledning till att alla inte får prata med en pyskålåg. För det kan bli värre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Jodå, det finns ett perfekt skyddsnät för alla män:
https://www.apoteket.se/sok/?q=kondomer
Men för fan. Jag och flera pratar om när det väl har hänt. Men det vill du inte prata om, för då kommer det fram att du har 2 olika standard beroende på om det är en man eller kvinna. Det ser jag klart och tydligt. För att vara för jämställdhet så borde du skämmas.
Säger du samma sak till kvinnan som är gravid som egentligen inte vill föda? Apropå detta med att män skulle tänkt innan dom stoppade kuken i en fitta? Eller vänta, onödigt att fråga......