2018-04-02, 21:38
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja och graviditet uppkommer inte om mannen skyddar sig från det. Det är ingen annan än mannen som bestämmer över det. Oavsett hur gärna kvinnan vill ha hans barn kan han sätta stopp för det.

En totalt annan diskussion. Bättre lycka nästa gång med att blanda korten.
Citera
2018-04-02, 21:40
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att det är hon som blir gravid med bådas barn säger inget om ansvaret för handlingen som ledde till detta, och den delas exakt lika mellan 2 parter.
Män får helt enkelt ta 100% ansvar för sina simmare så tar kvinnor 100% ansvar för sina påskägg.
Kallas ansvar över sin egenreproduktion.

Säger du samma sak till kvinnor? När dom blir gravida och vill göra abort fast mannen vill ha barnet?
Citera
2018-04-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Säger du samma sak till kvinnor? När dom blir gravida och vill göra abort fast mannen vill ha barnet?

Nu är de tinte vad jag säger som spelar någon roll.
men jag säger åt kvinnor att det är hennes beslut, eftersom ja....är frtsatt henens ägg i hennes livmoder.
Hade den mänskliga reproduktionen sett ut som hos sjöhästen, där hanen är gravid, så hade det varit hans beslut att fatta.

men! med detta sagt så denna sits är den enda sitsen där jag kan tycka att det vore rimligt moraliskt sätt, att ev. ändra abortlagen till fäders fördel som ensamma vill ta hand om sina barn.
men rent praktiskt så ser jag fortfarande stora svårigheter införa en lag där någon annan ska bestämma över en annan människas kropp.
men jag har stark sympati för fäder som vill ha barn där kvinnan väljer abort.
Hade jag själv varit i denna sits, så är jag rätt säker på att jag valt föda och låtit mannen i fråga få sitt barn och betalt underhåll ( i vart fall om jag gillade snubben och i honom såg en bra pappa)
Senast redigerad av Merapi 2018-04-02 kl. 21:51.
Citera
2018-04-02, 21:59
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Du skrev "Abort är en nödlösning när alla andra preventiva åtgärder har gått snett, inget jävla lavemang." Och vilka preventivåtgärder anser du att en man vid ovanstående vidtagitt?

Fullständigt tillräckliga. Tycker inte du det? Eller försöker du normalisera sjuka kvinnliga beteenden som ovan?
Citera
2018-04-02, 22:00
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
men jag säger åt kvinnor att det är hennes beslut, eftersom ja....är frtsatt henens ägg i hennes livmoder.
Hade den mänskliga reproduktionen sett ut som hos sjöhästen, där hanen är gravid, så hade det varit hans beslut att fatta.

men! med detta sagt så denna sits är den enda sitsen där jag kan tycka att det vore rimligt moraliskt sätt, att ev. ändra abortlagen till fäders fördel som ensamma vill ta hand om sina barn.
men rent praktiskt så ser jag fortfarande stora svårigheter införa en lag där någon annan ska bestämma över en annan människas kropp.
Hade jag själv varit i denna sits, så är jag rätt säker på att jag valt föda och låtit mannen i fråga få sitt barn och betalt underhåll ( i vart fall om jag gillade snubben och i honom såg en bra pappa)

Jag är imponerad. Ibland är även du en trevlig och sympatisk person med bra värderingar (Obs ingen sarkasm eller ironi)
Citera
2018-04-02, 22:06
Avslutad
Citat:
Jag pratar om fall där graviditet uppkommer. Inte innan. Så tyvärr, bättre lycka nästa gång.
Citat:
En totalt annan diskussion. Bättre lycka nästa gång med att blanda korten.
Hur kan det vara en annan diskussion att män lika väl som kvinnor kan styra om de ska få barn eller inte? Hon kan försöka hur mycket hon vill - utan hans medverkan är hon körd.
Citera
2018-04-02, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Fullständigt tillräckliga. Tycker inte du det? Eller försöker du normalisera sjuka kvinnliga beteenden som ovan?
Nä det låter fullständigt otillräckligt. Det är inte ens en preventiv åtgärd. Tycker du själv det verkar särskilt 100-procentigt?
Citera
2018-04-02, 22:16
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Mjo en hel del faktiskt.
Citat:
Precis min poäng jag har tagit upp i tråden, det är bara en som avgör om det blir en familj eller inte.

Citat:
Det finns preventivmedel för kvinnor också. Undvik ha sex om man inte vill ha barn. Detta gäller såväl som kvinnor som män. Men nu har vi en abortlag, så det blir inget annat än tomma ord.

Citat:

Detta känns som once in a decade händelse. Jag och merapi är överens om en fråga. Och se på fan, merapi steppar upp! Du, kommer fan ta ett screenshot på detta! Du förtjänar lite respekt nu från mig. Inte för att du har vagina utan för din åsikt.

Gissa vem som ska dricka lite champagne nu.

Citera
2018-04-02, 22:18
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Hur kan det vara en annan diskussion att män lika väl som kvinnor kan styra om de ska få barn eller inte? Hon kan försöka hur mycket hon vill - utan hans medverkan är hon körd.

Kan gemene man föda barn? Det var något nytt. Berätta mer.
Citera
2018-04-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag är imponerad. Ibland är även du en trevlig och sympatisk person med bra värderingar (Obs ingen sarkasm eller ironi)
Så värderingar är bara bra värderingar om det gynnar män?
För dina egna värderingar är ju jag inte imponerad av.
Citera
2018-04-02, 22:32
Avslutad
Citat:
Citat:
Ja visst är det lustigt. Att kvinnan ska föda barnet och betala underhåll om mannen men inte hon själv vill ha det är en bra värdering. Så tycker grabbsen att det ska vara.

Att hon ska föda det om hon själv men inte mannen vill ha det är en dålig, helt förkastlig. Så får det verkligen inte vara.
Citera
2018-04-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ja visst är det lustigt. Att kvinnan ska föda barnet och betala underhåll om mannen men inte hon själv vill ha det är en bra värdering. Så tycker grabbsen att det ska vara.

Att hon ska föda det om hon själv men inte mannen vill ha det är en dålig, helt förkastlig. Så får det verkligen inte vara.

Tror helt enkelt inte de klarar tänka så långt att värderingar även ska gälla andra än dem själva.

Senast redigerad av Merapi 2018-04-02 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in