2018-04-02, 16:54
Medlem
Mooons avatar
Så kvinnan är självisk och ställer till ett blivande helvete för sitt barn om hon föder det. Väljer hon abort, är hon en mördare. Hon ska ta ansvaret för preventivmedel om hon sexar till det med en man. Hon ska också ha det fulla ansvaret i ett förhållande, om det blir en graviditet.

Mannen ska inte behöva ta något ansvar öht för kådisar eller om det blir efterverkningar av ligget, så vill du att han ska kunna välja juridisk abort och slippa allt ekonomiskt och socialt ansvar för sitt barn.

Lite skevt det här. Varför anser du män vara helt ansvarslösa i denna fråga? Kan ni inte hantera något så viktigt som kan påverka er för resten av livet hur fan ska ni då kunna ta ansvar i andra frågor i samhället, i familjen, på jobbet? Ni borde ha en godkvinna hela bunten.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag tycker det verkar som en vettigare lösning att kvinnan tar lite ansvar istället för att mörda ett foster. Men ja när "förebilder" som Kissie använder abort som preventivmedel och skryter om det lär inte ansvaret komma i första taget....

Citat:
En kvinna ska enbart bli gravid med en man som vill ha hennes barn. Allt annat är grovt ansvarslöst av henne.
Citera
2018-04-02, 17:02
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Så kvinnan är självisk och ställer till ett blivande helvete för sitt barn om hon föder det. Väljer hon abort, är hon en mördare. Hon ska ta ansvaret för preventivmedel om hon sexar till det med en man. Hon ska också ha det fulla ansvaret i ett förhållande, om det blir en graviditet.

Mannen ska inte behöva ta något ansvar öht för kådisar eller om det blir efterverkningar av ligget, så vill du att han ska kunna välja juridisk abort och slippa allt ekonomiskt och socialt ansvar för sitt barn.

Lite skevt det här. Varför anser du män vara helt ansvarslösa i denna fråga? Kan ni inte hantera något så viktigt som kan påverka er för resten av livet hur fan ska ni då kunna ta ansvar i andra frågor i samhället, i familjen, på jobbet? Ni borde ha en godkvinna hela bunten.

Självklart ska kvinnan ta större ansvar än mannen för att hindra graviditet, det är ju hon som blir gravid. Om jag ex lider av blödarsjuka är det mitt ansvar att se till att jag inte får något sår, ingen annans.
Citera
2018-04-02, 17:05
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Hur skulle juridisk abort lösa problemet med en frånvarande far? Det som händer är att kvinnan blir ännu mer ekonomiskt utsatt. Det är inte just att föräldern är ensamstående som är grundproblemet utan brist på pengar, dålig utbildning, arbetslöshet och ett svagt socialt nätverk.

Här har vi ett exempel på en person, mamman som tar sitt ansvar och en feg jävel som efter att tömt och glömt smiter iväg. En man i dess rätta bemärkelse, tar naturligtvis ansvar för det barn han varit med och skapat, både ekonomiskt och emotionellt.

Hon väljer aktivt att bli ekonomiskt utsatt. Hade juridisk abort existerat så hade färre barn fötts. Glöm inte att det är kvinnan som väljer mannen hon vill ha sex med. Hon hade tänkt både en och 2 gånger om hon ska fortgå med graviditeten. Men idag så får hon så mycket hjälp att hon totalt kan skita i detta.

Tar verkligen mamman ansvar? Hon har sex med en man hon har valt som tömmer och glömmer. Ändå så fortgår graviditeten. Är det att ta ansvar över ett annat liv?

Om mannen ifråga vill ha barn, ja då ska han vara där ekonomiskt och emotionellt.
Citera
2018-04-02, 17:06
Medlem
Mooons avatar
Var vill någon att män ska "diskutera efter feministisk manual"? Vem fan vill det? Tror du tanterna på 96 år and still dancing, gör det? De snackar troligtvis om lammköttet Arne på 84 år och vad de kan tänkas göra med honom efter middagen. Det är du som är nojig bara.

Men däremot att göra de saker som förhindrar människor att falla in i depressioner som kan leda till suicid. Skaffa sig vänner och förbättra sin hälsa. Det fetade är oklart tycker jag. Psykvården behöver bli bättre, mycket bättre. Det verkar som den helt havererat nu och det är naturligtvis jättefarligt för de som behöver vettig vård.

Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
För att flertalet feministiska NGO:s sprider sådana kampanjer. Feminister vill gärna att män ska gå ifrån sin könsroll, tillåtas vara ”omanliga”, plocka tulpaner osv. – på feministiska premisser. Det handlar ju om olika sätt att frisera de delar av manligheten som man upplever som störande. Män är ju liksom människor, vi hatar, älskar, föraktar, saknar och allt annat, vi har ett brett känslospektrum och jag kan inte tänka mig något mer själsligt stympande än att sitta och diskutera efter feministisk manual, så talar inte jag med mitt inre.

Skälen du radar upp har ju till stor del sin grund i det jag och många andra i tråden har lyft, nämligen att kvinnor ses som mer skyddsvärda av samhället. Skulle de inte göra det så skulle faktorerna du radar upp inte finnas där från första början. Med andra ord kan du söka hur jävla mycket hjälp du vill, det spelar ändå ingen roll om det inte finns några händer som tar i mot.
Citera
2018-04-02, 17:11
Medlem
Mooons avatar
Nog för att Maria sades fått Jesus utan att legat med någon man ... men idag inser man att det krävs en man + en kvinna för att det ska bli en liten bebbe. Båda har självklart ansvar. Vill du inte riskera att bli farsa med Lisa arbetslös, dum, tråkig och fet och som du inte kan tänka dig bli mor till dit barn: Ge fan i att knulla med henne! Eller trä åtminstone på en kådis.

Citat:
Självklart ska kvinnan ta större ansvar än mannen för att hindra graviditet, det är ju hon som blir gravid. Om jag ex lider av blödarsjuka är det mitt ansvar att se till att jag inte får något sår, ingen annans.
Citera
2018-04-02, 17:23
Medlem
Mooons avatar
Åh, vad ni så gärna vill vara helt utan ansvar. Det är tömma och glömma och blir slampan med barn så får hon skylla sig själv. Det är ett förakt mot kvinnor som är totalt gränslöst.

Tvärt emot vad det brukar låta här på Fb i relationsforumet, så finns det lika många ensamma tjejer som längtar efter kärlek och någon att få vara med. Dessa tjejer ligger risigt till när det gäller en påstridig man som vill ligga. Han lovar att stanna kvar bara han får köra utan gummi. Är man ung och naiv är det lätt att gå på sådana lögner och så blir det som det blir. Samhället har insett detta och ser till att dessa kvinnor inte är skyddslösa vilket är bra för barnen framför allt.

On t: Så ligg inte med kvinnor ni inte vill ha barn med. Bilda familj istället så löper män mindre risk att begå suicid.

Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Hon väljer aktivt att bli ekonomiskt utsatt. Hade juridisk abort existerat så hade färre barn fötts. Glöm inte att det är kvinnan som väljer mannen hon vill ha sex med. Hon hade tänkt både en och 2 gånger om hon ska fortgå med graviditeten. Men idag så får hon så mycket hjälp att hon totalt kan skita i detta.

Tar verkligen mamman ansvar? Hon har sex med en man hon har valt som tömmer och glömmer. Ändå så fortgår graviditeten. Är det att ta ansvar över ett annat liv?

Om mannen ifråga vill ha barn, ja då ska han vara där ekonomiskt och emotionellt.
Citera
2018-04-02, 17:28
Avslutad
Citat:
Har du n ånsin hört talas om en kvinna som är så dum att hon inte fattar att hon kan bli gravid om hon inte skyddar sig?

Har du hört talas om en man som är så dum inte fattar att kvinnan kan bli gravid om han inte skyddar sig?
Citera
2018-04-02, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Om pojkar blir kriminella av att ha vuxit upp med en ensamstående mamma så kan ett förslag vara att de män som föredrar detta framför att finnas där för sina barn ekonomiskt och emotionellt barn får en särskild märkning på sin bilsregistreringsnummer och på sin gatuadress så att alla barn som blir kriminella av att ha vuxit upp med en ensamstående mamma vet vilka bilar de ska bränna och vilka hem de ska göra inbrott i.

Det är ju lite synd om denna kriminalitet drabbar dem som faktiskt tar hand om sina barn.
Citera
2018-04-02, 17:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om pojkar blir kriminella av att ha vuxit upp med en ensamstående mamma så kan ett förslag vara att de män som föredrar detta framför att finnas där för sina barn ekonomiskt och emotionellt barn får en särskild märkning på sin bilsregistreringsnummer och på sin gatuadress så att alla barn som blir kriminella av att ha vuxit upp med en ensamstående mamma vet vilka bilar de ska bränna och vilka hem de ska göra inbrott i.

Det är ju lite synd om denna kriminalitet drabbar dem som faktiskt tar hand om sina barn.
Så, är det inte sonens eget fel så måste det vara den frånvarande pappans, för det kan ju aldrig i helvete vara en kvinnas fel?
Eller det system som är riggat mot Sveriges pappor?

Våga vägra eget ansvar är en kvinnlig rättighet, men ska ni nånsin kunna tas på allvar som jämlikar får ni nog offra denna rätt.
Ni kan inte få både och.
Citera
2018-04-02, 17:39
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har du n ånsin hört talas om en kvinna som är så dum att hon inte fattar att hon kan bli gravid om hon inte skyddar sig?

Har du hört talas om en man som är så dum inte fattar att kvinnan kan bli gravid om han inte skyddar sig?

Jag förstår inte vilken poäng du försöker göra här, men mitt svar är nej på båda frågorna. Dock har man ju hört talas om barn som blev till av "misstag" så ibland undrar man.
Citera
2018-04-02, 18:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Nej, Du undviker mina frågor och svarar med annat, för att du upptäcker ( såklart ) att det inte går att svara på dem. Jag frågade om det fanns några vettiga siffror på hur många och som får medicinsk hjälp för depression och som blir botade, dessa skulle tagit livet av sig förr. Eftersom det såvitt jag vet inte finns någon sådan info så skulle det vara intressant.

Om en person som har en historia av psykisk sjukdom och ständigt förekommer inom psykiatrin tar sitt liv, så är det antagligen p.g.a. dennes ohälsa. Detta var ju inte vad jag frågade.
Här skilllnaden de senaste 30 åren
http://vadardepression.se/antalet-sjalvmord-i-sverige-sjunker-svenskar-inte-mer-sjalvmordsbenagna/
Citera
2018-04-02, 18:11
Avslutad
Citat:
Jag förstår inte vilken poäng du försöker göra här, men mitt svar är nej på båda frågorna. Dock har man ju hört talas om barn som blev till av "misstag" så ibland undrar man.
För att du skrev att kvinnan ska ta större ansvar än mannen för att det är hon som blir gravid. Det får mig att undra om du trar att det finns kvinnor som inte fattar att de kan bli gravida om de inte skyddar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in