2018-03-31, 05:50
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han sa även detta:
- Vi håller dem på tårna. Vi får se. De pratar om jag borde vara med eller om jag inte borde vara med eftersom de har det bra, men än så länge har de inte vunnit någonting. Och jag vet hur man vinner.

Vem tror den här idioten att han är egentligen?

Ironiskt uttalande med tanke på att han inför förra mästerskapet spelade in en reklamfilm som tog för givet att hans lag skulle åka ut i gruppspelet. Det måste väl vara den enda atleten i världshistorien som gjort något sådant? Spela in en reklam som utgår från att man förlorar?!
Citera
2018-03-31, 07:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där uttalandet borde få Janne Andersson att stänga dörren en gång för alla.
Jag tror och hoppas att Janne kastade nyckeln direkt när han tog över. Janne är en klok man och att se Seb (spelar i Hull som harvar i botten av Chapionship) dominera i slutet av kvalet i sin defensiva mittfätsroll är i det närmast genialiskt av Janne. Sveriges spel bygger f.ö. på att 10 man springer och jobbar för laget och med Zlatan blir man en man kort.
Citera
2018-03-31, 08:19
Medlem
Låt oss vara realistiska jag tänker så här....visst är Z lite väl ego men sanningen är att om Janne vill nå längre än gruppspelet i VM behövs en spelare som Zlatan. Z måste givetvis hitta formen på några månader nu men det kan ge en joker i leken när många andra stjärnor faktiskt är ganska sönderkörda efter en lång säsong. Tänk er ett hårt jobbande lag i 50 -60 minuter och sedan in med en hungrig Zlatan det är ett vinnande koncept och det vet givetvis Janne.
Citera
2018-03-31, 08:35
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Låt oss vara realistiska jag tänker så här....visst är Z lite väl ego men sanningen är att om Janne vill nå längre än gruppspelet i VM behövs en spelare som Zlatan. Z måste givetvis hitta formen på några månader nu men det kan ge en joker i leken när många andra stjärnor faktiskt är ganska sönderkörda efter en lång säsong. Tänk er ett hårt jobbande lag i 50 -60 minuter och sedan in med en hungrig Zlatan det är ett vinnande koncept och det vet givetvis Janne.

Hmmm hur tänker du nu?
Zlatan har en historia av att INTE gå långt både i klubb och landslag.

I senaste em var zlatan sveriges sämsta spelare.
Sämst i de stora matcherna = zlatan.
Citera
2018-03-31, 08:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Den senaste gången Sverige lyckades ta sig vidare från ett gruppspel (2006) så var Zlatan helt värdelös och hade ingenting med avancemanget att göra. Sedan dess har vi deltagit i tre gruppspel utan att gå vidare. Med andra ord så garanterar Zlatans närvaro inte alls att det blir någon åttondelsfinal i sommar.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-03-31 kl. 09:03.
Citera
2018-03-31, 10:06
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

Hur tänker du nu? hur har det gått för Sverige när Zlatan har varit med? har vi gått vidare då menar du?
Citera
2018-03-31, 11:54
Medlem
Tomma tunnor skramlar högst.
Nu när Den Självutnämnde inte längre håller klassen och spelar i en tredjehandsliga så gäller det att snacka utanför plan istället för att hålla intresset för varumärket någorlunda uppe.

Är personligen övertygad om att även Den Självutnämnde inser att VM är kört för honom och att Party Janne knappast lär plocka med honom ens i truppen.
Då gäller det att lägga dimridåer så länge som möjligt,framförallt avsedda för den amerikanska marknaden.

Den Självutnämnde är som Ali inför hans förluster emot Holmes eller Berbick.
Bara snack och en snabbt tynande sportslig förmåga.
Citera
2018-03-31, 12:49
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Också från presskonferensen, angående eventuell återkomst till landslaget:

Janne Andersson borde fokusera på laget, inte på mig. Om du förlorar två matcher ska du inte fokusera på mig. Han har lyckats ta laget till VM och de säger att det är en bragd. För mig är det en bragd att vinna VM. Att vara i VM är en självklarhet, enligt mig. Det är nu det stora börjar. Hittills har det bara varit uppvärmning. Det är ingen bragd. Där har du vad det handlar om.
[...]
Om han behöver mig och jag vet att jag kan göra det jag vill göra, om jag är hundraprocentig… Dörren är öppen.

https://www.svt.se/sport/fotboll/zlatan-folk-vet-vad-sverige-ar-tack-vare-mig

Synnerligen Svårartad Hybris (SSH). Ny diagnos som läggs på toppen av alla andra. Herregud vilken pajas. Att han ibland har varit en gudabenådad spelare blir helt ointressant när han har en självbild som bekräftar att han aldrig kan vara en del av en lagmaskin. Hoppas han stannar i LA och blir en lattepappa.
Citera
2018-03-31, 12:54
Medlem
smoerreboms avatar
De som hävdar att Zlatan bara är en jävla blatte och hade vart en pizzabagare om han inte varit bra på fotboll fick onekligen mer vatten på sin kvarn efter gårdagens uttalande.

Jag tror ju Z kan vara en tillgång för laget förutsatt a) han är återställd vilket fortfarande är högst oklart b) att lagledningen hanterar honom och hans ego rätt. Det är ju egentligen inte så kontroversiellt att tro det.

Gårdagens uttalande och överhuvudtaget hela grejen att han skrivit på i den där serien gör att båda dessa förutsättningar framstår som än mer osäkra.

Om han nu skulle göra succé och göra en massa mål så är det ju en helt annan sak än att göra en massa mål i Premier league så där ryker det kvittot.

Att han trots sin högst osäkra status snackar en massa om sin storhet och sen rundar av med att de kan ringa honom any time, ja där har vi blatteattityden som de ska behöva handskas med i landslaget.

Det går inte att veta säkert om det där bara är mediasnack och om de har en professionell ton när han och landslaget snackar men är det där det som gäller hade jag bara sagt att vi får se om Zlatan har rehabiliterat sig efter sin skada och att han i så fall vore det roligt om hörde av sig.
Citera
2018-03-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
De som hävdar att Zlatan bara är en jävla blatte och hade vart en pizzabagare om han inte varit bra på fotboll fick onekligen mer vatten på sin kvarn efter gårdagens uttalande.

Jag tror ju Z kan vara en tillgång för laget förutsatt a) han är återställd vilket fortfarande är högst oklart b) att lagledningen hanterar honom och hans ego rätt. Det är ju egentligen inte så kontroversiellt att tro det.

Gårdagens uttalande och överhuvudtaget hela grejen att han skrivit på i den där serien gör att båda dessa förutsättningar framstår som än mer osäkra.

Om han nu skulle göra succé och göra en massa mål så är det ju en helt annan sak än att göra en massa mål i Premier league så där ryker det kvittot.

Att han trots sin högst osäkra status snackar en massa om sin storhet och sen rundar av med att de kan ringa honom any time, ja där har vi blatteattityden som de ska behöva handskas med i landslaget.

Det går inte att veta säkert om det där bara är mediasnack och om de har en professionell ton när han och landslaget snackar men är det där det som gäller hade jag bara sagt att vi får se om Zlatan har rehabiliterat sig efter sin skada och att han i så fall vore det roligt om hörde av sig.

Det är här du förlorar mig. Hur är det inte kontroversiellt att tro det när han senast igår gav en totalt onödig pik till Janne som inget annat än fokuserat på laget och t.o.m sagt ifrån flera gånger angående Zlatan fokusen? Sen har ZLatan gått omkring och sagt (delvis för att boosta sin image isammanband med flytt osv men endå väldigt respektlöst) att VM är inte värt utan honom och dom kommer inte gå vidare utan honom osv.

Det där skriker ego och att han inte passar in i nuvarande lagbygge och bild.

Hans historia, framgång och talang är oneklig. Men han har inget i landslaget att göra. Speciellt inte när han inte spelat på ca året (jag räknar inte de halvlekar han fick i vintras när han såg skräp ut och än var skadad).
Senast redigerad av znorlax 2018-03-31 kl. 13:59.
Citera
2018-03-31, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom

Jag kommer bara på en enda anledning till att ha med Zlatan. Att han ska figurera som lockbete och motståndarna ska punktmarkera honom i tron att han ska kunna åstadkomma något, och under tiden så spelar det riktiga laget ut sin egen fotboll.
Citera
2018-03-31, 13:46
Medlem
bagarn29s avatar
21:00 i kväll på Eurosport sänds derbyt LA Galaxy - LA FC. Vet dock inte om Zlatan spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in