Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Det är här du förlorar mig. Hur är det inte kontroversiellt att tro det när han senast igår gav en totalt onödig pik till Janne som inget annat än fokuserat på laget och t.o.m sagt ifrån flera gånger angående Zlatan fokusen? Sen har ZLatan gått omkring och sagt (delvis för att boosta sin image isammanband med flytt osv men endå väldigt respektlöst) att VM är inte värt utan honom och dom kommer inte gå vidare utan honom osv.
Det där skriker ego och att han inte passar in i nuvarande lagbygge och bild.
Hans historia, framgång och talang är oneklig. Men han har inget i landslaget att göra. Speciellt inte när han inte spelat på ca året (jag räknar inte de halvlekar han fick i vintras när han såg skräp ut och än var skadad).
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Jag kommer bara på en enda anledning till att ha med Zlatan. Att han ska figurera som lockbete och motståndarna ska punktmarkera honom i tron att han ska kunna åstadkomma något, och under tiden så spelar det riktiga laget ut sin egen fotboll.
Jag tror vi tycker ungefär likadant egentligen, kanske hade det varit tydligare att skriva att jag "har tyckt" att han borde kunna bli en tillgång för laget, förutsättningarna för att han ska bli det är nog rätt osäkra och framstår som än mer osäkra nu, det är bara det att man kan inte riktigt veta säkert att han inte lägger blatteattityden åt sidan när han snackar mellan fyra ögon med lagledningen och om det där bara är mediasnack. Man ska ändå komma ihåg att han har anpassat sig i Juventus, Milan och Manchester United.
Idén att bara ta med honom för att han ska dra på sig folk är annars inte så dum
Hur som helst kan de skita i honom till dess att han gör typ minst tre mål per match i den där skitligan han sökt sig till nu.