2018-05-11, 12:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Resandet av förbundets staty av Zlatan Ibrahimovic har dragit ut på tiden.
Nu uppger Fotboll Sthlm att det är bestämt att statyn flyttas till Malmö.
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/uppgifter-zlatans-staty-flyttas-till-malmo/
Wooohoooooo!!!
Hoppas verkligen att det är sant. Skulle känts som ett hån både mot riktiga blågula landslagshjältar och mot AIK att ställa upp Slatan utanför Friends.
Citera
2018-05-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/uppgifter-zlatans-staty-flyttas-till-malmo/
Wooohoooooo!!!
Hoppas verkligen att det är sant.
Haha, fan va komiskt. Statyn av egot är så stor att den inte får plats utanför Friends. Vore kul om den hamnade i Rosengård. Det var nog inte vad Zlatan tänkte sig direkt.

Jag vill inte heller ha åbäket utanför Friends. Den skulle vara vara i vägen.
Citera
2018-05-11, 15:01
Medlem
Dofternas avatar
Tror ni att han kommer till VM?
Citera
2018-05-11, 15:59
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror ni att han kommer till VM?
Vem?
Citera
2018-05-11, 16:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Haha, fan va komiskt. Statyn av egot är så stor att den inte får plats utanför Friends. Vore kul om den hamnade i Rosengård. Det var nog inte vad Zlatan tänkte sig direkt.

Jag vill inte heller ha åbäket utanför Friends. Den skulle vara vara i vägen.

Zlatan invigde ju nån femmannaplan i Rosengård häromåret, där kan väl statyn stå? Han har själv sagt att han är Rosengårdsbo i första hand och Malmöbo i andra, så varför skulle statyn stå utanför Sveriges nationalarena? Helt malplacerat. Fast egentligen är hela idén med att resa statyer över ännu levande personer helt befängd, och jag är säker på att om han hade hetat Svenne Svensson, typ, hade det aldrig kommit på tal. Ett pk-monument i betong.
Citera
2018-05-11, 16:33
Medlem
BarryHeros avatar
Var beredda på följande rubriker på tisdag:

"ZLATAN MED i VM-TRUPPEN"

"ZLATANS NEJ VAR BARA ETT SPEL FÖR GALLERIERNA"

"DÄRFÖR ÄR ZLATAN MED I VM"

"ZLATAN: ETT VM UTAN MIG ÄR INGET VM"

Kom ihåg var ni läste detta först.
Citera
2018-05-11, 16:34
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Zlatan invigde ju nån femmannaplan i Rosengård häromåret, där kan väl statyn stå? Han har själv sagt att han är Rosengårdsbo i första hand och Malmöbo i andra, så varför skulle statyn stå utanför Sveriges nationalarena? Helt malplacerat. Fast egentligen är hela idén med att resa statyer över ännu levande personer helt befängd, och jag är säker på att om han hade hetat Svenne Svensson, typ, hade det aldrig kommit på tal. Ett pk-monument i betong.
Ptja Henrik Larsson fick väl en staty när han fortfarande var aktiv som spelare? Han heter ju nästan Svenne Svensson.
Citera
2018-05-11, 16:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
En vandaliserad och nedklottrad staty i Rosengård låter väldigt bra, fast det blir nog utanför stadion.

Ändå rätt märkligt att man tänkt om. Kanske Lennart tog ett allvarligt snack med förbundsgubbarna.
Citera
2018-05-11, 16:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ptja Henrik Larsson fick väl en staty när han fortfarande var aktiv som spelare? Han heter ju nästan Svenne Svensson.

Ja, det är ett oskick likväl. Henrik Larsson framstår inte som en person som är så himla sugen på att stå staty lagom till 40-årsdagen (han var inte aktiv längre, statyn restes 2011), men om han hade velat så borde han ha kunnat stoppa den. Men han har kanske större ego än jag vill tro. Statyn står åtminstone i Helsingborg, hans hemstad, och fotbollsförbundet var inte inblandat.
Citera
2018-05-11, 17:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja, det är ett oskick likväl. Henrik Larsson framstår inte som en person som är så himla sugen på att stå staty lagom till 40-årsdagen (han var inte aktiv längre, statyn restes 2011), men om han hade velat så borde han ha kunnat stoppa den. Men han har kanske större ego än jag vill tro. Statyn står åtminstone i Helsingborg, hans hemstad, och fotbollsförbundet var inte inblandat.
Henkes staty står dock vid strandpromenaden och inte vid arenan Olympia. Det var tydligen ett önskemål från Henkes sida att ej placeras vid Olympia. Detta pga att han då var tränare för en annan klubb (vilket är rätt kortsiktigt tänkt). En annan anledning sägs vara att han häcklats av HIFs fans.
Nu står statyn rätt malplacerad på strandpromenaden, helt utan koppling till HIF.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/henke-staty-avtackt-i-helsingborg/
https://www.expressen.se/kvallsposten/henke-statyn-far-en-ny-adress/
Citera
2018-05-12, 01:03
Medlem
Såg intervjun med honom på Jimmy Kimmel först nu. Vilken fruktansvärt äckligt osympatisk människa.
Så fruktansvärt skönt att Sverige äntligen tar sig till VM när hybrisnollan lagt av i landslaget.

Jag är så lite landspatriot det bara går att bli men hans surr om att han ska vara större än Sverige kan han köra upp. Sverige gjorde Zlatan, inte tvärtom.
Citera
2018-05-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Såg intervjun med honom på Jimmy Kimmel först nu. Vilken fruktansvärt äckligt osympatisk människa.
Så fruktansvärt skönt att Sverige äntligen tar sig till VM när hybrisnollan lagt av i landslaget.

Jag är så lite landspatriot det bara går att bli men hans surr om att han ska vara större än Sverige kan han köra upp. Sverige gjorde Zlatan, inte tvärtom.

https://youtu.be/g7-CLdrcHw8

Lägg dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in