2017-04-25, 03:49
Medlem
Trillskes avatar
Efter uppvisningen i slutet av sejouren i Paris och sättet han attackerade och åt upp premier league tvivlar jag inte en sekund på att han kommer tillbaka om han säger att han ska göra det.

Däremot oerhört svårt att se hur det ska bli någon av de största klubbarna i Europa. Skulle vara om det blir någon special-deal med United, typ att rehabiliteringen fungerar bra så att han hakar på vid sidan av. Det skulle ju kunna vara en mjuk övergång att gå mer mot inhoppare och dylikt snarare än att bära hela anfallet varenda match.

Annars lag som Napoli någon säsong, inte otänkbart.

Går han till Amerikanska ligan kan det säkert vara en långsiktigt bra lösning för honom, men som åskådare lär man inte bänka sig framför TVn längre. Finns liksom ingen meningsfull titel att spela om där.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Brolin var bara 24 år när han skadade sig. Dessutom var han var i sitt livs form, bara några månader efter VM-bronset 1994. Han var definitivt topp-10 i världen när han bröt fotleden och aldrig lyckades komma tillbaka riktigt. Karriären haltade vidare några år till tills han slutligen lade skorna på hyllan 1998 - bara 28 år gammal. Utan den där skadan i EM-kvalmatchen mot Ungern hade han förmodligen hamnat i någon av de riktigt stora klubbarna.

Så jämfört med Brolin - och många andra - så har Zlatan haft tur, då han varit förskonad från svårare skador i hela karriären vilket i sin tur hjälpt honom att bygga upp fysiken och bli ännu starkare.
Mindes inte att han var så ung (när man var liten var ju 20+ gammalt). Då gick verkligen Sverige miste om något där. Jag såg honom långt senare i en vänskapsmatch, och det var lite som att se Ronaldo i slutet av sin karriär. Dålig form, otymplig och ser inte på något vis ut som en fotbollsspelare, men det spelar liksom ingen som helst roll när man har sådan känsla och bollkontroll.
Citera
2017-04-25, 09:26
Medlem
Enligt fotbollskanalen blir det inget mer i United utan han satsar på MLS.

Det enda rätta om han ska fortsätta spela.
Citera
2017-04-25, 19:23
Medlem
MLS? Då kan han lika gärna sluta. Jag tycker han ska försöka få till ett typ av specialkontrakt med United. Där man kanske betalar efter vad han presterar. Ungefär som ett testkontrakt.

Förövrigt så kan man konstatera att Zlatan för första gången har gjort ett misstag. Han och hans agent har alltid varit skickliga på att skriva kontrakt i sista stund för att få ut det bästa möjliga kontraktet men denna gången så gick Zlatan på en mina, han borde tänkt på att säkra upp nu när han är äldre. Han hade inte räknat med att bli skadad. Att sitta på ett utgående kontrakt som 36-åring och slita sönder knäet är ingen höjdare. Nu har spelreglerna ändrats drastiskt för honom.
Senast redigerad av terribilis 2017-04-25 kl. 19:27.
Citera
2017-04-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
MLS? Då kan han lika gärna sluta. Jag tycker han ska försöka få till ett typ av specialkontrakt med United. Där man kanske betalar efter vad han presterar. Ungefär som ett testkontrakt.

Förövrigt så kan man konstatera att Zlatan för första gången har gjort ett misstag. Han och hans agent har alltid varit skickliga på att skriva kontrakt i sista stund för att få ut det bästa möjliga kontraktet men denna gången så gick Zlatan på en mina, han borde tänkt på att säkra upp nu när han är äldre. Han hade inte räknat med att bli skadad. Att sitta på ett utgående kontrakt som 36-åring och slita sönder knäet är ingen höjdare. Nu har spelreglerna ändrats drastiskt för honom.

Ja och då går det ju så här förr eller senare. Känns lite skit samma. Något får han om han vill och han redan en fantastisk karriär bakom sig och en miljard (?) på banken.
Citera
2017-04-25, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Enligt fotbollskanalen blir det inget mer i United utan han satsar på MLS.

Det enda rätta om han ska fortsätta spela.
Nu vet vi ju såklart inte om de bara drar det ur röven, men OM det stämmer att han bestämt sig för MLS så betyder ju det att han pga skadan vet att det är helt rökt att komma tillbaka till samma nivå igen.

Skulle det vara så att Man U inte vill kontraktera honom mer, så skulle han ju ändå kunna vänta in sommarens anbud från andra klubbar som ska spela CH-L till hösten, så det måste enligt mig isf handla om att skadan är så pass allvarlig att han nu tvingats ge upp CH-L.

OM han känner att det finns en chans att komma tillbaka på samma nivå, så har jag väldigt svårt att se att han skulle välja MLS före framtida försök att ta hem CH-L (Alla vet att han inte behöver cashen. Och dit kan han ju ändå gå efter Maj -18 eller -19). Dessutom tror jag som sagt att han väldigt gärna tar hem Premier League.

Skulle vara häftigt om han med Man U (eller någon annan klubb) tar premier-titeln nästa säsong och sedan joinar Forsberg (Om Forsberg blir kvar. Eller att Z kör den säsongen i någon annan tysk klubb som har stor chans att konkurrera med Bay. M.)

(om inte Bayern vill ha honom som en perfekt spelare att komma in sista 30 när de andra är trötta )

Sopar hem tyska ligan, och SEDAN drar till MLS
Senast redigerad av phare555 2017-04-25 kl. 21:59.
Citera
2017-04-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Nu vet vi ju såklart inte om de bara drar det ur röven, men OM det stämmer att han bestämt sig för MLS så betyder ju det att han pga skadan vet att det är helt rökt att komma tillbaka till samma nivå igen.

Skulle det vara så att Man U inte vill kontraktera honom mer, så skulle han ju ändå kunna vänta in sommarens anbud från andra klubbar som ska spela CH-L till hösten, så det måste enligt mig isf handla om att skadan är så pass allvarlig att han nu tvingats ge upp CH-L.

OM han känner att det finns en chans att komma tillbaka på samma nivå, så har jag väldigt svårt att se att han skulle välja MLS före framtida försök att ta hem CH-L (Alla vet att han inte behöver cashen. Och dit kan han ju ändå gå efter Maj -18 eller -19). Dessutom tror jag som sagt att han väldigt gärna tar hem Premier League.

Skulle vara häftigt om han, med något lag, tar premier-titeln nästa säsong och sedan joinar Forsberg (Om han blir kvar. Eller kör den säsongen i någon annan tysk klubb som har stor chans att konkurrera med Bay. M.)

Sopar hem tyska ligan, och SEDAN drar till MLS

Ja, fast lite väl mycket drömmande.
Citera
2017-04-25, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Ja, fast lite väl mycket drömmande.
OM han är tillbaka till Jan/Mars nästa år så kan han ju mkt väl vara med och bidra till en premier-titel, och varför skulle han inte kunna vinna även tyska ligan?

Särskilt om Bayern tar in honom som en spelare som nöjer sig med att agera super-sub (samt med Bayern skulle han ju ha kanske ännu större chanser att ta hem CH-L än med Man U, givetvis beroende på vad Man U handlar i sommar).

Men han kan ju även joina någon tysk konkurrent om det är något lag som tänker satsa ordentligt till den säsongen (Ja, de kanske inte pröjsar så mkt, men då är det ju bara titeln som är i fokus).

Det vi inte vet något om, det är ju om skadan trots allt ändå medger möjligheter att nå samma nivå igen, samt hur hans motivation är (och den tror jag alltså är stor, om han ser att den fysiska möjligheten finns) att ta sig tillbaka till samma nivå. Så vi kan ju bara spekulera (spekulera, inte drömma) till vi vet svaret
Citera
2017-04-25, 22:31
Bannlyst
Sedan det här med Fotbolls-analen....

Vi ponerar att hans motivation o humör inledningsvis ej var på topp, och så ringer han pizzabagarn och säger att, "man borde fan skita i detta o dra direkt till MLS istället", och så snappar på något sätt F-analen upp detta, och vips "så har Zlatan bestämt sig för att satsa på MLS", istället för att vara kvar i Europa och satsa på ligatitlar o CH-L.

Älskade TV-serien Baretta på 70-talet, så jag säger: Don´t Do It ! (då kontrar väl några av er unga o Zlatanhatande förmågor med Nike´s Just Do It! )

BarryHero: Ska försöka tänka på det
Senast redigerad av phare555 2017-04-25 kl. 22:38.
Citera
2017-04-25, 22:35
Medlem
BarryHeros avatar
Sluta skriva "CH-L".

CL heter det.

Verkar som om hans dagar i United är räknade. Tråkigt!
Senast redigerad av BarryHero 2017-04-25 kl. 22:38.
Citera
2017-04-25, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sluta skriva "CH-L".

CL heter det.

Verkar som om, ja....

Kanske aldrig blir någon CH.....CL-titel, men än finns det hopp o det kan ju alltid bli en o annan ligatitel om han bara tar sig tillbaka till runt den nivån. (Kom igen Barret, det svänger ju! Så misströsta ej förrän vi vet att det är kört).

Och sedan är det ju inte halva världen om han inte kan spela på runt samma nivå igen...han har ju ändå haft en extremt bra karriär, bara det att han aldrig fick sätta pricken över i:et (men det kanske han ändå inte hade fått göra, även om det alltid är trist att man ev. inte får se Z försöka).

Det är ju ändå bara en sport, som tjejer brukar säga...eller säger de ett spel kanske....eller en lek? "ni bara jagar efter den där larviga bollen....." Ja de har ju koll, tjejer!
Senast redigerad av phare555 2017-04-25 kl. 22:52.
Citera
2017-04-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sluta skriva "CH-L".

CL heter det.

Ska jag vara ärlig så tror jag dom var räknade även om han inte blivit skadad.
Citera
2017-04-25, 23:44
Medlem
jag undrar om han verkligen kan komma tillbaka först o främst. om skadan nu är såpass allvarlig. kanske bara krävs ett mindre ingrepp? tyckte inte själva situation var nåt speciellt. var ju ingen direkt (hård) kontakt mellan spelarna eller vridning. det var ett upphopp och en brutal landning. om inte annat så kommer han att bli ännu mer statisk i sitt spel efter skadan. undrar om han blir fotbollsinvalid sen...

kan bli så att han kommer tillbaka, spelar nån eller några matcher o slutar sen. om mou blir kvar i man united så tror jag Z blir kvar i Man u.

vilken coach i topplagen i europa tror ni vill satsa på honom? känns som mou o Z gillar att "ligga sked" typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in