2018-03-30, 20:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att slänga den i hamnbassängen eller sprida ut sidor i pirområdet (området där KiMs sägs ha stigit i land)
det hade väl varit bevis! Hur tänker du nu?

Varför sprida något som hälst ? Hadde han slengt den i närheten av tex trosorna skulle polisen ha hittat den.( jag måste göra et ärende nu, återkommer om nån timme)
Citera
2018-03-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Håller med. Kollisionsyran kan bero på att han klättrade upp och ned. Höll på att tortera och klättrade upp och kollade sikten. Sedan stannade han för att koncentrera sig. Och kan också vara att han klättrade upp när han förde över fiöm. Sen ner igen tortera, filma osv
Men det mest logiska om man har en mordplan redo för en Ubåt är väl att förverkliga sin mordfantasi under ett dyk?
Det är väl hela grejen med den mordfantasin? Offrets hjälplöshet under vatten? Ingenstans att fly? Eller? Är det inte själva Ubåten på havets botten som är fetischen i PMs mordfantasi? Det perfekta brottet? Ren anarki? Ingen kan finna Ubåten på havets botten när brottet begås. Var det inte det som var själva grejen med hans fantasi??????
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-30 kl. 20:40.
Citera
2018-03-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Varför sprida något som hälst ? Hadde han slengt den i närheten av tex trosorna skulle polisen ha hittat den.( jag måste göra et ärende nu, återkommer om nån timme)
Polisen finkammar hela pirområdet där KiM sägs ha stigit i land. PM kan ju vara så smart att han tom gömmer det ombord på en båt som ligger förtöjd vid piren. Anteckningsboken (KiMs tankar) ville nog intellektuella PM äga själv som en souvenir kan jag tänka mig samt en hårslinga.
Citera
2018-03-30, 20:42
Medlem
Citat:
Men det mest logiska om man har en mordplan redo för en Ubåt är väl att förverkliga sin mordfantasi under ett dyk?
Det är väl hela grejen med den mordfantasin? Offrets hjälplöshet under vatten? Ingenstans att fly? Eller? Är det inte själva Ubåten på havets botten som är fetischen i PMs mordfantas?. Det perfekta brottet? Ren anarki? Ingen kan finna Ubåten på havets botten när brottet begås. Var det inte det som var själva grejen med hans fantasi??????
Hur vet du hur grejen med hans mordfantasi ser ut? Och jag sa att det inleddes så sen dyker han och står still så Under vatten i 50 min.
Jag tror att han drog ut på det länge, plågandet.
Citera
2018-03-30, 20:44
Medlem
Citat:
Jag kommer inte ihåg exakt vad hon skrev i sitt sista SMS till pojkvännen. Men hon hade talat med pojkvännen om inplanerade dyket. Och PM brukade ju hålla till och dyka där även i vanliga fall.
Så varför inbillar du dig att han dök i smyg???

Madsen älskar spänning och han vet att Kims käresta samt vänner följer ubåtsturen
från land.

Han vill skapa Mystik. Han är en Estradör.
Citera
2018-03-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Morrn,
Vad menar du med länge?
Specad tid finns inte, det var en uppskattning - ungefär som du skriver.
De dyker ner 20.43. PM lurar troligen Kim att de ska avrunda med ett dyk och göra klart resten av intervjun i undervattensläge. Han har bearbetat henne och framställt sig förtroendeingivande - har hon inte berättat så har han nosat sig till hennes obehag för ubåten. Det kan vara en anledning till att det är ytläge drygt 1.5 tim.
...för att han njuter av att ha henne i sin närhet med vetskap om vad som komma skall. Ju mer tid och lugn och ro, en chans att agera ostört, ju mer tycks de dra ut på tiden. Det är liksom själva kronjuvelen i en livsdröm som har aktiverats.
Efter en stund går han till attack och binder fast henne.
Vid det här laget skiter ju PM blankt i alla tider, hans spela-normal-skipper är över.

De är nere till 23.05 och sen skickar han sms till S efter en halvtimme för att hon inte ska oroas vart han är - han köper sig tid.
Vid midnatt är han nära kollision. Vart han sen far runt finns inga uppgifter kring (än iaf) och nästa uppgift är 02.15 då han stannar.
Här är alltså rörelsemönstret förändrat, det händer nåt varav jag då tror att han mer målinriktat skrider till verket.
Sen åker han mot Kögebukten dvs där han i förväg planerat att dumpa kroppsdelarna.

Edit.
Jag kan tycka det enda som tidsmässigt är luddigt är tiden mellan midnatt och fram till 02.15. Samtidigt kanske det har med restid att göra? Jag vet inte riktigt vart han tar vägen/vart han "parkerar"? Från kollisionsrisk till nästa position alltså.
Resten på slutet ser jag mer som ett dyk för praktiska förehavanden (med reservation hur pervers han är när hon är död.)

Märkligt att börja dyka vid det läget när Kim hade sagt att ubåtsfärden totalt skulle ta 2h.
Citera
2018-03-30, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Nej, jag tror verkligen inte på vad han säger. Men om han själv först säger att han INTE går igång på S/M, är det inte logiskt att sedan komma med den förklaringen. Rent logiskt alltså. Helt oavsett om jag eller någon annan tror på PMs ord. "Vi skulle ba ha lite S/M-sex som jag INTE går igång på och så gick det för långt (eftersom jag verkligen inte gillar det), och så råkade hon dö, hoppsan!"

Ja men rent logiskt skulle han då kunna skylla på att det var hennes idé att bli tillknycklad i en onaturlig kroppslig position och fastsatt med buntband och stucken i fittan med en kniv.
Precis som det var självklart, alla svenska tjejer gillar "SM BONDAGE BOJOR STRYPNING FLAGNING PENETRERING OCH MASSAKERA SINA KÖNSORGAN MED DANSKA KNIVAR SPECIELLT.."
Om Peter Madsen fick frågan om det inte också var lite hanns önskan kommer nog han bara svara -Håll din käft Man! De e før fan mig bara raketer jæg tänder på!

Så å var den saken klar...fri man om tre år.....ny må eg ryke mig en fet osv
Mannen är ju Raketforskare.
Det var KW som var nyfiken vad som fanns i själva underredet innanför pannbenet på en PK raketforskare, og vad var de før noge?!
Jo det var det mörkaste och mest ursinniga som inte KW äns kunde drömma om.
Hon kunde lika gärna simmat bland hungriga vithajar, menstruerande och fäktandes för Peter M ingenjören var som tagen från "Hostel" ett mycket obehagligt rovdjur.
Ganska skadad kvinnoförståelse, roll spel...nä detta är ju rent utsagt vidrigt.
Var har han sin Mobiltelefon?
Citera
2018-03-30, 20:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Han hänvisade ju ett par gånger till möjligheten att han döms till förvaring under rättegången. För att förmedla till rätten hur "allvarligt" det var "för honom".
Helt klart så är det hans mardröm och om det är något man önskar så är det väl att Madsen får sin mardröm serverad. Kall.

Yes, det är nog det enda han är rädd för, förvaring där hans mentala status ska kollas noga innan något beslut om hans framtid fattas, och med tanke på hur skev han verkar vara i huvudet så kan han troligen se framemot att få lämna fängelset i träfrack.

Ett passande öde för den mannen.
Citera
2018-03-30, 21:05
Medlem
Kenpos avatar
Man undrar hur PM tänkte när han "inbjöd" det kvinnliga vittnet till "at lave en egen snuff-film" ombord på Nautilus? Vem skulle dräpas inför kamera? Skulle man ragga upp någon obekant bara?
Citera
2018-03-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men varför inte båda? Om Kims intervju av Madsen återfanns i anteckningsblocket borde ju det ge polisen en viktig SIGNAL om att inget "fel" hadde händt om bord i Nautulius. Det skulle stärka hans story om att han satt av henne på land. Tror jag...

Visserligen. Men trasig strumpbyxa skulle peka med hela handen på ett sexbrott vilket skulle kunna förklara att kroppen saknas.

Samtidigt som Madsen hade alibi vid den aktuella tidpunkten.
Citera
2018-03-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur vet du hur grejen med hans mordfantasi ser ut? Och jag sa att det inleddes så sen dyker han och står still så Under vatten i 50 min.
Jag tror att han drog ut på det länge, plågandet.
Han har ju talat mycket om det. Det perfekta brottet (del 1).
Att bli jagad av polis samt undkomma (del2).

Han har talat med flera om att spela in snuff-film i Ubåten (jag tror att PM menade fake snuff-film då,eftersom att det var med kompisar).

I SMS med älskarinnan DK ,(4/8 )berättar PM att han har en mordplan redo i Ubåten + nästan hela mordförloppet.
Han har försökt att få med flera olika (nästan okända)kvinnor på en Ubåtstur hela sommaren.

Om han ville tortera och mörda någon bara, kunde han bjudit hem dem till sin husbåt en kväll.
Han kunde även föreslagit sin husbåt för att spela in fake snuff-film.
Men tydligen var det ubåten som var fetischen.
Och vad gör man med en Ubåt? Vad är den till för?

Tycker du inte 2,5 timmar (dyket + från de stiger ned i Ubåten) är plågsamt lång tid?
PMs dödsfascination kan ha inbegripit att tillbringa tid med den döda kroppen också.(?)

EDIT: PM har också talat mycket om att en ubåt är "rena anarkin". Att man kan begå brott och att polisens långa arm inte kan nå en på havets botten,inte spåra Ubåten under dyk,etc. (obs.ej ordagrant.)
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-30 kl. 21:38.
Citera
2018-03-30, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, det är nog det enda han är rädd för, förvaring där hans mentala status ska kollas noga innan något beslut om hans framtid fattas, och med tanke på hur skev han verkar vara i huvudet så kan han troligen se framemot att få lämna fängelset i träfrack.

Ett passande öde för den mannen.

Haha!
Får en klar känsla av att han fortfarande "styr båten", så skev är han inte, han har bara en skev kvinnosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in