Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Ännu en uppvisning i patetik: Peter Madsens stemme er grådkvalt i retten, da han fortæller om den sidste sms til sin kone.
- Hvad er det for en tanke, der går gennem dig, da du ser Kim Wall, spørger forsvarsadvokaten.
- Det liv, jeg har levet ind til da, det slutter der, siger Peter Madsen.
- Min verden styrter sammen. Kim må ikke komme til skade på den her tur, der må ikke krummes et hår på hende. Hun skal leveres tilbage og være glad. Men hun er fuldstændig død, siger Peter Madsen.
Peter Madsen fortæller, at han med det samme tænker, at han skal gøre det af med sig selv.
- Derfor sender jeg den besked til min kone. Når jeg skriver 'at jeg tager på eventyr med Nautilus', så er det fordi jeg siger farvel, siger Peter Madsen, som ryster i stemmen.
Han bliver tydeligt rørt.
Peter Madsen fortæller, at han den aften derefter laver sin tredje fejl.
- Vi havde ikke siddet her i dag, hvis jeg nu bare havde gjort det af med mig selv, siger Peter Madsen.
Det är skrattretande patetiskt när han gör sig själv till det stackars självmordsbenägna offret som varit med om denna "hemska händelse".
Hans spelade självömkan tar aldrig sluuuut, han ljuger så mycket så att han tror sig själv och tycker så förbannat synd om Raket-Madsen. Han skulle kunna prata om hur synd det är om honom i flera timmar, nästan lika länge som när han pratar om tekniska detaljer utanför ämnet, som alla skiter i.
Denna kommentar alltså, ska man skratta eller gråta?
Det sms jag skickade till min fru "Jag är ute på ett litet äventyr i Nautilus", var egentligen ett farväl, säger Peter Madsen med darrande röst. Inte första gången man hör bestialiska kvinnomördare darra på rösten och börja gråta när de tycker så förbannat synd om dig själva. (och det de sett till att hamna i, naturligtvis)
Men, då vet vi - Madsen har skapat en ny betydelse för vissa ord. I hans ordlista så betyder "ett litet äventyr" egentligen "snart blir det ond, bråd död för mig, hej då!"