2018-03-28, 15:01
Medlem
PhDSalanders avatar
Ännu en uppvisning i patetik: Peter Madsens stemme er grådkvalt i retten, da han fortæller om den sidste sms til sin kone.
- Hvad er det for en tanke, der går gennem dig, da du ser Kim Wall, spørger forsvarsadvokaten.
- Det liv, jeg har levet ind til da, det slutter der, siger Peter Madsen.
- Min verden styrter sammen. Kim må ikke komme til skade på den her tur, der må ikke krummes et hår på hende. Hun skal leveres tilbage og være glad. Men hun er fuldstændig død, siger Peter Madsen.
Peter Madsen fortæller, at han med det samme tænker, at han skal gøre det af med sig selv.
- Derfor sender jeg den besked til min kone. Når jeg skriver 'at jeg tager på eventyr med Nautilus', så er det fordi jeg siger farvel, siger Peter Madsen, som ryster i stemmen.
Han bliver tydeligt rørt.
Peter Madsen fortæller, at han den aften derefter laver sin tredje fejl.
- Vi havde ikke siddet her i dag, hvis jeg nu bare havde gjort det af med mig selv, siger Peter Madsen.
Citera
2018-03-28, 15:14
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ännu en uppvisning i patetik: Peter Madsens stemme er grådkvalt i retten, da han fortæller om den sidste sms til sin kone.
- Hvad er det for en tanke, der går gennem dig, da du ser Kim Wall, spørger forsvarsadvokaten.
- Min verden styrter sammen. Kim må ikke komme til skade på den her tur, der må ikke krummes et hår på hende. Hun skal leveres tilbage og være glad. Men hun er fuldstændig død, siger Peter Madsen.
Peter Madsen fortæller, at han med det samme tænker, at han skal gøre det af med sig selv.
- Derfor sender jeg den besked til min kone. Når jeg skriver 'at jeg tager på eventyr med Nautilus', så er det fordi jeg siger farvel, siger Peter Madsen, som ryster i stemmen.
- Vi havde ikke siddet her i dag, hvis jeg nu bare havde gjort det af med mig selv, siger Peter Madsen.

Haha. Dom förnekar sig inte, narcissist-psykopaterna. Är det någon gång det kan klämmas fram äkta tårar är det när dom tänker på sig själva. Stackars, stackars Madsen...hans liv var över. Allt var så meningslöst att han t o m lekte med tanken på att ta livet av sig.

Nu tycker jag att vi bestämmer att det är han som är det största offret i den här historien. Släpp honom fri!
Citera
2018-03-28, 15:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har redan gjort RPU --> till fängelse utan att passera gå.
Men hans bardomstrauma då han tvingades göra ett val i 8-års ålder ihop med detta klarnade bilden.

Tack för svaret..

På det fetade, har inte riktigt händelseförloppet klart för mig där (detta är ju inte det "vanliga" mordfallet).., med barndomen till Peter.

1) Det var en separation mellan Peters mor och far.., och Peter valde självmant att bo hos sin far.., och kände sig "bortvald" utav sin rödhåriga mor..?

2) Peters bror.., blev att bo hos sin mor ?

3) Dominant far (som pratar skit om modern) ?

Har jag uppfattat det hela rätt ?
Citera
2018-03-28, 15:18
Medlem
Citat:

Han kunde avstått från att tortera och mörda henne.

Gråtmild psykopater är det värsta jag vet.
Citera
2018-03-28, 15:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det är skrattretande patetiskt när han gör sig själv till det stackars självmordsbenägna offret som varit med om denna "hemska händelse".
Hans spelade självömkan tar aldrig sluuuut, han ljuger så mycket så att han tror sig själv och tycker så förbannat synd om Raket-Madsen. Han skulle kunna prata om hur synd det är om honom i flera timmar, nästan lika länge som när han pratar om tekniska detaljer utanför ämnet, som alla skiter i.
Denna kommentar alltså, ska man skratta eller gråta? Det sms jag skickade till min fru "Jag är ute på ett litet äventyr i Nautilus", var egentligen ett farväl, säger Peter Madsen med darrande röst. Inte första gången man hör bestialiska kvinnomördare darra på rösten och börja gråta när de tycker så förbannat synd om dig själva. (och det de sett till att hamna i, naturligtvis)

Men, då vet vi - Madsen har skapat en ny betydelse för vissa ord. I hans ordlista så betyder "ett litet äventyr" egentligen "snart blir det ond, bråd död för mig, hej då!"
Citera
2018-03-28, 15:24
Medlem
Theforeigners avatar
OPDATERET TIMELINE:

10 Aug, kl 08:39... PM sender sms til DK, han skriver: "Vi skal på shopping og sejltur i morgen, Jubii !"
10 Aug, kl 09:13... PM sender sms til DK, han skriver: "støvlerne synes jeg er flotte"

10 Aug, kl 19:00 ....KW sejler ud i ubåden med PM
10 Aug, kl 20:15 ... KW sender SMS til sin kæreste "Jeg er forresten i live endnu. Men nu går vi ned. Jeg elsker dig. Han har taget kaffe og kager med"

10 Aug, kl 20:15 ...KW of PM observeres i Ubådens tårn af dansk ung mand der er ude at sejle med vennerne.
10 Aug, kl 20:30 ...Ubåden observeres i vandoverfladen af tysk turist ombord på krydstogts skib

10 Aug, kl 20:43 ...Ubåden dykker første gang og er neddykket, i 2 timer og 5 min, til kl 23:05

10 Aug, kl 23:05 ... ifølge PM selv så dør Kim Wall kl 23:05. PM, ifølge egen forklaring, gik op gennem
ubådens forreste luge, mens Kim Wall blev nede i båden."han havde lukket lugen og
kunne ikke åbne den igen på grund af undertryk, forklarede han til anklageren, og
Kim Wall blev kvalt af gasser nede i ubåden"

10 Aug, kl 23:13... DK sender sms til PM, hun skriver: "Jeg glæder mig så meget til at se dig" DK får ikke noget svar fra PM !!!

10 Aug, kl 23:25 ... PM sender, 20 min efter (ifl. PM påstående) KWs død SMS til sin hustru, den lyder :
"Jeg er lidt på eventyr med Nautilus. Har det godt. Sejler i havblik og månelys.
Dykker ikke. Knus og kram til misserne", efterfulgt af en masse hjerter
.

11 Aug, kl 01:43 ... KW's kæreste kontakter politiet

11 Aug, kl 02:15 ... KW's kæreste kontakter søværnet

11 Aug, kl 10:30 ... Nautilus bliver opdaget nær et fyrtårn i Køge Bugt, nær en øde kyststrækning sydvest for Refshaleøen.
11 Aug, kl 11:00 ... mand i båd ser PM i ubådstårnet, ser PM gå ned igennem lukken, komme op igen og ubåden synker.

11 Aug, kl 11:25 ... Journalist spørger PM som er på vej ind i politibil om "hvad med din makker ?" PM svarer at han var alene !
11 Aug, kl 11:35 ... PM bliver anholdt af politiet medens han sidder i politibilen som er på vej væk fra havnen.

11 Aug, kl 13:04 ... sms tekst på DK's (DK är PMs älskarinna) mobil, der står: "En kontakt mistede et opkald fra dig"

11 Aug, kl ??.?? ... PM sigtes for drab

11 Aug, kl 19:55 ... PM forlade retsmedesinske intitut
Citera
2018-03-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack för svaret..

På det fetade, har inte riktigt händelseförloppet klart för mig där (detta är ju inte det "vanliga" mordfallet).., med barndomen till Peter.

1) Det var en separation mellan Peters mor och far.., och Peter valde självmant att bo hos sin far.., och kände sig "bortvald" utav sin rödhåriga mor..?

2) Peters bror.., blev att bo hos sin mor ?

3) Dominant far (som pratar skit om modern) ?

Har jag uppfattat det hela rätt ?
Han blev tvingad att välja, flytta med mamma och halvbröder och aldrig träffa pappan mer eller stanna hos pappa och träffa mamma enstaka gånger per år.
Pappan ska ha slagit halvbröderna men inte PM
Citera
2018-03-28, 15:28
Medlem
Snapcounts avatar
Peter Madsen spørges til hvorfor han søgte på nogle af disse drabsfilm i løbet af sommeren.

- Jeg var nysgerrig på det. Det var forfærdeligt, så jeg kunne ikke se det til ende, siger Peter Madsen

https://www.bt.dk/krimi/nu-taler-peter-madsen-om-kim-walls-doedsdag-saa-begaar-jeg-to-fatale-fejl

Vilket skitprat !

Peters favorit-topic med arbetskolleger och kvinnfolk förefaller ju vara : Död, var man dumpar kroppar, perfekta brott, blod och lidande !
Citera
2018-03-28, 15:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han blev tvingad att välja, flytta med mamma och halvbröder och aldrig träffa pappan mer eller stanna hos pappa och träffa mamma enstaka gånger per år.
Pappan ska ha slagit halvbröderna men inte PM

Tack !

Har det framkommit vem utav föräldrarna det var som ville lämna, den andre..?

En sak till..

Vem gav detta val till Peter : Var det modern eller fadern ?
Senast redigerad av Snapcount 2018-03-28 kl. 15:37.
Citera
2018-03-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack !

Har det framkommit vem utav föräldrarna det var som ville lämna, den andre..?

En sak till..

Vem gav detta val till Peter : Var det modern eller fadern ?
Pappan enligt vad som stått i media. Tänker mig att mamman valde att lämna eftersom pappan inte var snäll mot sina styvbarn, dessutom var han mycket äldre, sträng och konservativ så det fungerade väl inte i längden
Citera
2018-03-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är skrattretande patetiskt när han gör sig själv till det stackars självmordsbenägna offret som varit med om denna "hemska händelse".
Hans spelade självömkan tar aldrig sluuuut, han ljuger så mycket så att han tror sig själv och tycker så förbannat synd om Raket-Madsen. Han skulle kunna prata om hur synd det är om honom i flera timmar, nästan lika länge som när han pratar om tekniska detaljer utanför ämnet, som alla skiter i.
Denna kommentar alltså, ska man skratta eller gråta? Det sms jag skickade till min fru "Jag är ute på ett litet äventyr i Nautilus", var egentligen ett farväl, säger Peter Madsen med darrande röst. Inte första gången man hör bestialiska kvinnomördare darra på rösten och börja gråta när de tycker så förbannat synd om dig själva. (och det de sett till att hamna i, naturligtvis)

Men, då vet vi - Madsen har skapat en ny betydelse för vissa ord. I hans ordlista så betyder "ett litet äventyr" egentligen "snart blir det ond, bråd död för mig, hej då!"

Psykopater kan være grotesk selvmedlidende. Sjekk en av Sveriges verste, Lars-Inge Svartenbrandt, og hans syn på «offren». Gå til 8:00.

https://youtu.be/lXWbNg70p9g
Citera
2018-03-28, 15:52
Medlem
Citat:
Blandt andet nogle kanelgifler, fordi jeg fornemmer, at jeg skal ud og sejle i den nærmeste fremtid, siger Peter Madsen og uddyber, at han havde aftalt med sin elskerinde, at de først skulle på shoppetur og så sejle rundt med nautilus 11. august.[/i]
Förutom att han inte hade något emot att vilja bli sedd av folk tillsammans med KW när han gav sig av (som del av alibi - "Vem är så galen att han utför ett mord när alla ser honom segla iväg med offret") så har jag också funderat på om det här var en del av hans alibi, dvs att som en del av sin plan se till att lägga in ett schemalagt Ubåtstillfälle efter denna händelsen, för att "han skulle ju ge sig iväg ut med sin älskade dagen efter". Han skapar alltså sitt eget indiciealibi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in