2018-03-30, 07:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Vet du, det är en sak att kunna skriva uttrycksfullt och levande, men en helt annan sak att uttrycka att man känner igen sig i MASSOR med en styckmördare. Vad är det EXAKT som du har gemensamt i massor med Madsen?

Det syftade på att han också är intresserad av väldigt många olika saker - allt från konst och humaniora till naturvetenskap och teknik. Och att han kan nörda in sig på ett ämne i taget och då ladda ner väldigt mycket om just det ämnet och lära sig "allt" om det. Innan nästa passion tar över. Så fungerar jag också. (Jag påstår förstås inte att mina olika begåvningar är på samma nivå som hans.)
Citera
2018-03-30, 07:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är hans halvbror onormal? Vad vet du om hans exfru? Anser du den som skulle köra Nautilus tillhör denna grupp?
Snyt dig. Det finns likaväl normala folk han inte pippat i sin omgivning, med hög utbildning och genuint intresse för raketer - inte hans perversiteter.

Fast jag gissar att dessa människor - tekniknördarna - kan ha varit väldigt naiva för just "livets realiteter", eller hur jag ska uttrycka det. Många av dem hade säkerligen Aspergers. I så fall hör det till bilden att de inte förstår sig på kärlek eller "kärlek", sexualitet, erotiska vibbar mellan människor, sexuella antydningar... Det måste ju nästan vara så, för annars hade de inte accepterat att arbeta i den miljön år efter år. Det fanns andra, liknande projekt i Danmark.

(En av hans halvbröder tog för övrigt livet av sig för några år sedan.)
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-30 kl. 07:23.
Citera
2018-03-30, 07:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Och hur i all världen kan någon efter allt som framkommit, med otvetydiga bevis för en
fruktansvärd illgärning som går utanpå det mesta i mordväg, fortsätta förklara sin kärlek
till den som åstadkommit detta ofattbart onda?
"Kommer alltid älska Peter"
https://www.youtube.com/watch?v=hfaoZMqfB8U

Det finns i och för sig fina saker att säga om "villkorslös kärlek" också. Motsatsen är "svek". Personligen har jag svårare att förstå hur hon/han/den (Deirdre), och även frun, stod ut så länge med att dela honom med andra..? Det vill man ju normalt inte när man älskar någon - om man inte är uppfostrad till det från barnsben, som i delar av den muslimska världen samt Afrika. Och även där förekommer det mycket konflikter mellan medhustrurna.
Citera
2018-03-30, 08:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag gissar att dessa människor - tekniknördarna - kan ha varit väldigt naiva för just "livets realiteter", eller hur jag ska uttrycka det. Många av dem hade säkerligen Aspergers. I så fall hör det till bilden att de inte förstår sig på kärlek eller "kärlek", sexualitet, erotiska vibbar mellan människor, sexuella antydningar... Det måste ju nästan vara så, för annars hade de inte accepterat att arbeta i den miljön år efter år. Det fanns andra, liknande projekt i Danmark.
(En av hans halvbröder tog för övrigt livet av sig för några år sedan.)
Jag har tydliggjort om de bröder som är livet, att de är välutbildade och ter sig ha ett ordnat liv.
Gällande CS var det så att PM inte begrep sig på att normalt folk har ett annat liv bortom särintresset samt familjer.

Det som framtagits via rättgången är för att visa de mest vidriga smsen samt filmer - det han de facto ägnat sig åt under ytan. Jag kan allt undrar hur exfrun tänker när allt detta rullar fram, är ytterst tveksam att hon förstod vidden av hans perversa läggning.
Bjursing rör sig i hans krets, Örlogskapten har varit i media. Andra som ror sig kring PM är ingenjörsstuderande.

"Många" Aspberger kan du vara säker på att flertal av dem inte var oavsett särintresse. PM hade klappat en hammare i huvudet på dem direkt. Han hade nämligen inte klarat av deras svada och frågor och han beskrivs mkt krävande emellanåt. Samverkan/team under press är inte en AS starkaste kort. PM klarade inte ens av att få helt relevanta säkerhetsfrågor och tog upp hammaren.

Han lever i två världar samtidigt vilket är klassikern för en sexualsadist. Han har en fru och ser rätt ofarligt ut via henne - säkert ett medvetet drag.
Senast redigerad av develi 2018-03-30 kl. 08:27.
Citera
2018-03-30, 08:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vet vi att han torterade o dödade i undervattensläge, eller är det bara ett antagande?

Han kunde ju inte lämna styrningen när N låg på ytan. Utan lanternor dessutom.
Citera
2018-03-30, 08:18
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han kunde ju inte lämna styrningen när N låg på ytan. Utan lanternor dessutom.

Klart han kunde. Snubben är ju helt störd i huvudet och saknar säkerhetstänk.
Därmed inte sagt att han gjorde det.
Citera
2018-03-30, 08:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och den gemensamma nämnaren med Madsen var att även läkaren var mycket udda samt att han umgicks med prostituerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket framkom i Efterhanden. Tidigare ostraffad, duktig student, social och trevlig. Skötte sig väl på arbetet, köpt en gård på landet och renoverade på huset.

T hade väl inte haft några normala, ömsesidiga, frivilliga relationer med kvinnor alls..? Han trodde att han måste antingen betala för sex eller hålla en kvinna fången och tilltvinga sig sex, för att få det. Till skillnad från M som har extremt lätt för att förföra kvinnor. Finns nästan inga likheter alls med M som han är idag i alla fall (men kanske med den unge M?).

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Inte ett smack!
Jag spekulerade alltså helt vildsint i att Madsen och Deidre kan tänkas skaffa ett barn ihop
framöver och eftersom det från och till diskuterats om Deidre Kings rätta könstillhörighet
så kände jag då att det var påkallat att nämna att jag själv numera är rätt övertygad om
att hon är verkligen är kvinna och fullt i stånd således att kunna bli gravid och föda fram
en avkomma till sin älskade, rara Peter.
Deidre ska ju ha en dotter sen förut så nog är hon av honkön alltid.

Fast det är skumt med den där dottern. Deirdre sa ju i en intervju att hon skulle ha blivit det perfekta offret, då det kunde gå flera veckor utan att någon saknade henne. Hur är det möjligt om hon har en dotter, som måste vara mycket ung - knappast äldre än 20 år? I den åldern har väl ungdomar kontakt med sina föräldrar mycket oftare än med flera veckors mellanrum, i normalfallet? De där människorna är så bohemiska, att det kan vara så att det är någon ung kvinna där i kollektiven på Refshaleön, som Deirdre betraktar som sin "spirituella dotter", eller liknande. Och som åsyftades i den där första intervjun, om att dottern åkt ubåt ensam med M. Kan även vara en f.d. styvdotter.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-30 kl. 08:56.
Citera
2018-03-30, 08:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför tror du att han ville vänta så länge? Det var ju sagt att de skulle vara tillbaka ungefär vid kl.22 om jag inte missminner mig. KiM hade en avskedsfest,PM hade en kone och tre katter som väntade honom.
EDIT: Dessutom är det väl inte ett avsked han skickar till sin S? Det är ju en efterhandskonstruktion. Han skriver "dyker ej" för att hon inte ska oroa sig. Men enligt vad han påstår tänkte han sänka sig.
Det stämmer ju inte. Alltså lögn.
Morrn,
Vad menar du med länge?
Specad tid finns inte, det var en uppskattning - ungefär som du skriver.
De dyker ner 20.43. PM lurar troligen Kim att de ska avrunda med ett dyk och göra klart resten av intervjun i undervattensläge. Han har bearbetat henne och framställt sig förtroendeingivande - har hon inte berättat så har han nosat sig till hennes obehag för ubåten. Det kan vara en anledning till att det är ytläge drygt 1.5 tim.
...för att han njuter av att ha henne i sin närhet med vetskap om vad som komma skall. Ju mer tid och lugn och ro, en chans att agera ostört, ju mer tycks de dra ut på tiden. Det är liksom själva kronjuvelen i en livsdröm som har aktiverats.
Efter en stund går han till attack och binder fast henne.
Vid det här laget skiter ju PM blankt i alla tider, hans spela-normal-skipper är över.

De är nere till 23.05 och sen skickar han sms till S efter en halvtimme för att hon inte ska oroas vart han är - han köper sig tid.
Vid midnatt är han nära kollision. Vart han sen far runt finns inga uppgifter kring (än iaf) och nästa uppgift är 02.15 då han stannar.
Här är alltså rörelsemönstret förändrat, det händer nåt varav jag då tror att han mer målinriktat skrider till verket.
Sen åker han mot Kögebukten dvs där han i förväg planerat att dumpa kroppsdelarna.

Edit.
Jag kan tycka det enda som tidsmässigt är luddigt är tiden mellan midnatt och fram till 02.15. Samtidigt kanske det har med restid att göra? Jag vet inte riktigt vart han tar vägen/vart han "parkerar"? Från kollisionsrisk till nästa position alltså.
Resten på slutet ser jag mer som ett dyk för praktiska förehavanden (med reservation hur pervers han är när hon är död.)
Senast redigerad av develi 2018-03-30 kl. 09:42.
Citera
2018-03-30, 09:40
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kan PM utnyttjat stoppet i 50 minuter fom.02.15, till att stå uppe i tornet och försöka ladda upp en film i molnet?
Ja det kan mycket väl vara så, eller skicka iväg den till någon beställare. Det ligger många hundar begravna här.
Citera
2018-03-30, 09:41
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Där gick nog tanken lite för snabbt 😊? Den mördade Madeleine i Långshyttan hade ju också barn (om inte minnet sviker mig)
Hahahaha Exakt
Citera
2018-03-30, 09:49
Moderator
blomvattnares avatar
Ännu mer OT raderat. Skärpning, tack.

/Mod
Citera
2018-03-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Morrn,
Vad menar du med länge?
Specad tid finns inte, det var en uppskattning - ungefär som du skriver.
De dyker ner 20.43. PM lurar troligen Kim att de ska avrunda med ett dyk och göra klart resten av intervjun i undervattensläge. Han har bearbetat henne och framställt sig förtroendeingivande - har hon inte berättat så har han nosat sig till hennes obehag för ubåten. Det kan vara en anledning till att det är ytläge drygt 1.5 tim.
...för att han njuter av att ha henne i sin närhet med vetskap om vad som komma skall. Ju mer tid och lugn och ro, en chans att agera ostört, ju mer tycks de dra ut på tiden. Det är liksom själva kronjuvelen i en livsdröm som har aktiverats.
Efter en stund går han till attack och binder fast henne.
Vid det här laget skiter ju PM blankt i alla tider, hans spela-normal-skipper är över.

De är nere till 23.05 och sen skickar han sms till S efter en halvtimme för att hon inte ska oroas vart han är - han köper sig tid.
Vid midnatt är han nära kollision. Vart han sen far runt finns inga uppgifter kring (än iaf) och nästa uppgift är 02.15 då han stannar.
Här är alltså rörelsemönstret förändrat, det händer nåt varav jag då tror att han mer målinriktat skrider till verket.
Sen åker han mot Kögebukten dvs där han i förväg planerat att dumpa kroppsdelarna.

Edit.
Jag kan tycka det enda som tidsmässigt är luddigt är tiden mellan midnatt och fram till 02.15. Samtidigt kanske det har med restid att göra? Jag vet inte riktigt vart han tar vägen/vart han "parkerar"? Från kollisionsrisk till nästa position alltså.
Resten på slutet ser jag mer som ett dyk för praktiska förehavanden (med reservation hur pervers han är när hon är död.)

Hade han velat han kunnat dyka direkt vid kajen. Om nu undervattensläge var så viktig. Eller åtminstone så att han var inom synhåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in