Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Varför tror du att han ville vänta så länge? Det var ju sagt att de skulle vara tillbaka ungefär vid kl.22 om jag inte missminner mig. KiM hade en avskedsfest,PM hade en kone och tre katter som väntade honom.
EDIT: Dessutom är det väl inte ett avsked han skickar till sin S? Det är ju en efterhandskonstruktion. Han skriver "dyker ej" för att hon inte ska oroa sig. Men enligt vad han påstår tänkte han sänka sig.
Det stämmer ju inte. Alltså lögn.
Morrn,
Vad menar du med länge?
Specad tid finns inte, det var en uppskattning - ungefär som du skriver.
De dyker ner 20.43. PM lurar troligen Kim att de ska avrunda med ett dyk och göra klart resten av intervjun i undervattensläge. Han har bearbetat henne och framställt sig förtroendeingivande - har hon inte berättat så har han nosat sig till hennes obehag för ubåten. Det kan vara en anledning till att det är ytläge drygt 1.5 tim.
...för att han njuter av att ha henne i sin närhet med vetskap om vad som komma skall. Ju mer tid och lugn och ro, en chans att agera ostört, ju mer tycks de dra ut på tiden. Det är liksom själva kronjuvelen i en livsdröm som har aktiverats.
Efter en stund går han till attack och binder fast henne.
Vid det här laget skiter ju PM blankt i alla tider, hans spela-normal-skipper är över.
De är nere till 23.05 och sen skickar han sms till S efter en halvtimme för att hon inte ska oroas vart han är - han köper sig tid.
Vid midnatt är han nära kollision. Vart han sen far runt finns inga uppgifter kring (än iaf) och nästa uppgift är 02.15 då han stannar.
Här är alltså rörelsemönstret förändrat, det händer nåt varav jag då tror att han mer målinriktat skrider till verket.
Sen åker han mot Kögebukten dvs där han i förväg planerat att dumpa kroppsdelarna.
Edit.
Jag kan tycka det enda som tidsmässigt är luddigt är tiden mellan midnatt och fram till 02.15. Samtidigt kanske det har med restid att göra? Jag vet inte riktigt vart han tar vägen/vart han "parkerar"? Från kollisionsrisk till nästa position alltså.
Resten på slutet ser jag mer som ett dyk för praktiska förehavanden (med reservation hur pervers han är när hon är död.)