2018-03-30, 19:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tror du att PM planerat så i detalj i förväg? Jag tror att det var trosor/strumbyxor han tänkte plantera ut som bevis på att KiM hade råkat ut för ett sexmord.

Det ena utesluter inte det andra. Han satt med kunnskaper om DNA, hadde läst boken om Amagermannen... Ser det inte som omöjligt at han hadde planer om att även fiffla med någons DNA. Han hadde ju fiender.( i hans huvud)
Citera
2018-03-30, 20:01
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, jag tror inte det. Jag tror det var mycket viktigt för Madsen att få genomfört intervjun.
Det tror jag också. Som den narcissist han är var det nog härligt att få prata vitt och brett om sina projekt, samtidigt som han förstod att Kim var en engagerad lyssnare och en duktig journalist. Samtidigt som intervjun sker och han ser hur entusiastiskt Kim noterar det han pratar om så blir han oerhört stimulerad och eggad av att veta vad som sen ska hända.
Det som han i sms beskrev för väninnan, den totala vändningen när hans "trevlighet" övergår i det som komma skall, när han övermannar Kim, binder fast henne och börjar med knivskärning och resten av helvetet. Överraskningsmomentet, från ett trevligt samtal till ett torterande sexualsadistiskt monster.
Citera
2018-03-30, 20:02
Medlem
Citat:
Som Magdalena Ribbing skulle sagt: Kalla mig inte motståndare, man kommer längre med hyfs och stil
Jag tänker inte diskutera det här i 5 timmar, men jag tror en "utfylld" anteckningsblock skulle se bra ut, den skulle ge hans story mer trovärdighet.
Men det är väl skit samma. PM kunde slängt hennes anteckningsbok i hamnbassängen. Om den ligger i blöta går det nog inte att läsa. Han kunde rivit ut sidor ur den också som tecken på strid och spridit ut sidorna för vinden.
Citera
2018-03-30, 20:10
Medlem
Citat:
Jag tror han hadde planer om at "plantera" anteckningsblocket på Refshaleøen. Om Kims intervju fanns där skulle det stärka Madsens story om att inget kriminellt hände innan han "satte av henne på bryggan".

OK. du tänkte så. Ja, plantering tror jag på men då snarast strumpbyxor.
Citera
2018-03-30, 20:10
Medlem
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. Han satt med kunnskaper om DNA, hadde läst boken om Amagermannen... Ser det inte som omöjligt at han hadde planer om att även fiffla med någons DNA. Han hadde ju fiender.( i hans huvud)
Jag har funderat på det här med DNA. Först måste han ju tvätta bort sitt eget DNA och därmed KiMs också. Och sedan planterat falska DNA. Vilket ju verkar konstigt om inga DNA fanns kvar av KiM utan bara gärningsman? Jag vill minnas att det fanns en st joggingsko kvar i torntummet.(?) Kanske sparad för att plantera tillbaka KiMs Dna på kläderna?
Men jag tror inte att PM hade planerat så noga med detaljer(?) i förväg.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-30 kl. 20:19.
Citera
2018-03-30, 20:11
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Men det är väl skit samma. PM kunde slängt hennes anteckningsbok i hamnbassängen. Om den ligger i blöta går det nog inte att läsa. Han kunde rivit ut sidor ur den också som tecken på strid och spridit ut sidorna för vinden.

Jo, han kunde också etit upp den äller skickat ut den i rymden, men det hadde inte hjälpt hans story.
Citera
2018-03-30, 20:13
Medlem
Citat:
Varför tror du att han ville vänta så länge? Det var ju sagt att de skulle vara tillbaka ungefär vid kl.22 om jag inte missminner mig. KiM hade en avskedsfest,PM hade en kone och tre katter som väntade honom.
EDIT: Dessutom är det väl inte ett avsked han skickar till sin S? Det är ju en efterhandskonstruktion.
Han skriver "dyker ej" för att hon inte ska oroa sig. Men enligt vad han påstår tänkte han sänka sig.
Det stämmer ju inte. Alltså lögn.
Faktum är ju att han håller sig borta till nästa morgon. Han sa att det var som ett avsked, smset ja. Han sa att Kim dog runt den tiden efter luckan stängts. Rättsläkaren har inte kunnat avgöra när hon dog. Jag tror att han hade påbörjat dödandet vid 23 och slutförde det när de stod stilla i 50 min. Han gillade att ta risker, han brydde sig inte. Och han "visste" hur man kunde gömma sig. Isåfall kan man lika gärna fråga sig, varför fortsatte han att stycka henne? Vilket förmodligen skedde när båten låg still på botten.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-30 kl. 20:27.
Citera
2018-03-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skulle en psykopat "må illa" när han är på väg att förverkliga sin bästa dröm?

Vill bara påpeka det som upprepats redan att en psykopat inte har "dåligt samvete". Så hur ska ni ha´t?
Sluta tolka bokstavligt! Ingen har påstått att PM hade dåligt samvete. Eller att han mådde illa.
Om du tittar på fotona i ubåtstornet av PM på väg ut (tror det var de sista) Så ser han kymig ut.
"Som en illamående katt med dåligt samvete". Han kan mycket väl ha sett upphetsad ut istället, om du föredrar den beskrivningen.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-30 kl. 20:19.
Citera
2018-03-30, 20:17
Medlem
Citat:
Jo, han kunde också etit upp den äller skickat ut den i rymden, men det hadde inte hjälpt hans story.
Att slänga den i hamnbassängen eller sprida ut sidor i pirområdet (området där KiMs sägs ha stigit i land)
det hade väl varit bevis! Hur tänker du nu?
Citera
2018-03-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har inte sagt att de borde ha insett att han var en potentiell styckmördare. Jag sa att de borde ha insett att han var psykiskt instabil och störd. Ingen vuxen människa gråter över ubåts sårade känslor..

Hans bror nämnde den skadade fågeln, men han var också medveten om att Peter var särskild. Han förklarade inte på vilket sätt dock.

Men störd? Innan denna händelse har han väl inte ansetts sjuk/störd?
Citera
2018-03-30, 20:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. du tänkte så. Ja, plantering tror jag på men då snarast strumpbyxor.
Jo, men varför inte båda? Om Kims intervju av Madsen återfanns i anteckningsblocket borde ju det ge polisen en viktig SIGNAL om att inget "fel" hadde händt om bord i Nautulius. Det skulle stärka hans story om att han satt av henne på land. Tror jag...
Citera
2018-03-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Morrn,
Vad menar du med länge?
Specad tid finns inte, det var en uppskattning - ungefär som du skriver.
De dyker ner 20.43. PM lurar troligen Kim att de ska avrunda med ett dyk och göra klart resten av intervjun i undervattensläge. Han har bearbetat henne och framställt sig förtroendeingivande - har hon inte berättat så har han nosat sig till hennes obehag för ubåten. Det kan vara en anledning till att det är ytläge drygt 1.5 tim.
...för att han njuter av att ha henne i sin närhet med vetskap om vad som komma skall. Ju mer tid och lugn och ro, en chans att agera ostört, ju mer tycks de dra ut på tiden. Det är liksom själva kronjuvelen i en livsdröm som har aktiverats.
Efter en stund går han till attack och binder fast henne.
Vid det här laget skiter ju PM blankt i alla tider, hans spela-normal-skipper är över.

De är nere till 23.05 och sen skickar han sms till S efter en halvtimme för att hon inte ska oroas vart han är - han köper sig tid.
Vid midnatt är han nära kollision. Vart han sen far runt finns inga uppgifter kring (än iaf) och nästa uppgift är 02.15 då han stannar.
Här är alltså rörelsemönstret förändrat, det händer nåt varav jag då tror att han mer målinriktat skrider till verket.
Sen åker han mot Kögebukten dvs där han i förväg planerat att dumpa kroppsdelarna.

Edit.
Jag kan tycka det enda som tidsmässigt är luddigt är tiden mellan midnatt och fram till 02.15. Samtidigt kanske det har med restid att göra? Jag vet inte riktigt vart han tar vägen/vart han "parkerar"? Från kollisionsrisk till nästa position alltså.
Resten på slutet ser jag mer som ett dyk för praktiska förehavanden (med reservation hur pervers han är när hon är död.)

Håller med. Kollisionsyran kan bero på att han klättrade upp och ned. Höll på att tortera och klättrade upp och kollade sikten. Sedan stannade han (50 min)för att koncentrera sig och slutföra dödande. Och kan också vara att han klättrade upp när han förde över film. Sen ner igen tortera, filma osv
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-30 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in