2018-03-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför tror du det?
Dyket vid Middlegrundsfortet var inplanerat och KiMs pojkvän kände till det.
EDIT: Har du kikat på PM på sista fotot på väg ut?

Var det bestämt att ett dyk skulle ske och vid just Mittelfortsgrundet? Har inte sett att pojkvännen nämnt det.
Citera
2018-03-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Okej! Så du tror alltså på vad han säger, han är bra på manipulera, lika bra på manipulera dig så fall som kvinnor och då är han den dominerande parten
Det är också tydligt att Madsen haft nära kontakt med sin far, får en känsla av att mamman är något väldigt blekt, som en vissen pelargon vid köksfönstret, en förtryckt hemmafru.
Nej, jag tror verkligen inte på vad han säger. Men om han själv först säger att han INTE går igång på S/M, är det inte logiskt att sedan komma med den förklaringen. Rent logiskt alltså. Helt oavsett om jag eller någon annan tror på PMs ord. "Vi skulle ba ha lite S/M-sex som jag INTE går igång på och så gick det för långt (eftersom jag verkligen inte gillar det), och så råkade hon dö, hoppsan!"
Citera
2018-03-30, 19:39
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han ville vet vad CS sagt under Kims intervju ...?

Jag tror han hadde planer om at "plantera" anteckningsblocket på Refshaleøen. Om Kims intervju fanns där skulle det stärka Madsens story om att inget kriminellt hände innan han "satte av henne på bryggan".
Citera
Medlem
Citat:
Ditt "normalbegrepp" kanske inte är en norm för hela mänskligheten? Den är inte generaliserbar helt enkelt. Det är din egen högst personliga uppfattning om vad som är normalt för dig. Det leder inte till att alla andra som inte delar din uppfattning är korkade, eller hur?

Peters bror känner med all säkerhet sin bror bättre än du, har betydligt fler input om hur han fungerar och bör rimligen haft bättre förutsättningar än någon att förstå hur detta kunde ske. Förutsåg han detta? Kunde att tänka sig att Peter skulle kunna gjort detta? NEJ.

Alla som jobbade med Madsen borde begripit. Kim borde också kunna göra det. Men NEJ, alla är förvånade och förfärade. Ingen hade en Aning!

Bortsett från just du.

EDIT. Förmätet är bara Förnamnet.

Jag har inte sagt att de borde ha insett att han var en potentiell styckmördare. Jag sa att de borde ha insett att han var psykiskt instabil och störd. Ingen vuxen människa gråter över ubåts sårade känslor..
Citera
Medlem
Citat:
Var det bestämt att ett dyk skulle ske och vid just Mittelfortsgrundet? Har inte sett att pojkvännen nämnt det.
Jag kommer inte ihåg exakt vad hon skrev i sitt sista SMS till pojkvännen. Men hon hade talat med pojkvännen om inplanerade dyket. Och PM brukade ju hålla till och dyka där även i vanliga fall.
Så varför inbillar du dig att han dök i smyg???
Citera
2018-03-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag tror han hadde planer om at "plantera" anteckningsblocket på Refshaleøen. Om Kims intervju fanns där skulle det stärka Madsens story om att inget kriminellt hände innan han "satte av henne på bryggan".

Fast ni på motståndarsidan har ju hela tiden hävdat att Kim behövde sin mobil för att kunna banda intervjun. Mobilen var ju borta med vinden så vilka anteckningar kan boken ha innehållit?
Citera
2018-03-30, 19:42
Medlem
Jag undrar hur utstuderad han varit. Om han har haft tid att studera Kim innan ubåtsfärden. En dum liten grej jag har fått för mig är att han t.ex. spelade hennes favoritmusik under tortyren.
Citera
2018-03-30, 19:44
Medlem
Citat:
Jag kommer inte ihåg exakt vad hon skrev i sitt sista SMS till pojkvännen. Men hon hade talat med pojkvännen om inplanerade dyket. Och PM brukade ju hålla till och dyka där även i vanliga fall.
Så varför inbillar du dig att han dök i smyg???

”Jag är fortfarande vid liv förresten. Men vi dyker nu. Jag älskar dig!!!”
Citera
2018-03-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror du att PM planerat så i detalj i förväg? Jag tror att det var trosor/strumbyxor han tänkte plantera ut som bevis på att KiM hade råkat ut för ett sexmord.
Citera
2018-03-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
”Jag är fortfarande vid liv förresten. Men vi dyker nu. Jag älskar dig!!!”
Tack! Ditt förra inlägg var också klokt om KiMS mobil. Kan du inte koncentrera dig på mordet istället för din hjärtefråga nu?
Citera
2018-03-30, 19:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast ni på motståndarsidan har ju hela tiden hävdat att Kim behövde sin mobil för att kunna banda intervjun. Mobilen var ju borta med vinden så vilka anteckningar kan boken ha innehållit?
Som Magdalena Ribbing skulle sagt: Kalla mig inte motståndare, man kommer längre med hyfs och stil
Jag tänker inte diskutera det här i 5 timmar, men jag tror en "utfylld" anteckningsblock skulle se bra ut, den skulle ge hans story mer trovärdighet.
Citera
2018-03-30, 19:51
Medlem
Citat:
Jag tror att förspelet var i tornet. På fotona ser PM bara kymigare ut. Som en skribent beskrev det "PM ser ut som en illamående katt som har dåligt samvete." Tyckte det var en bra beskrivning. En katt som glufsat i sig familjens kanariefågel i ett obevakat ögonblick och nu mår illa samt känner sig rädd för upptäckt.

Varför skulle en psykopat "må illa" när han är på väg att förverkliga sin bästa dröm?

Vill bara påpeka det som upprepats redan att en psykopat inte har "dåligt samvete". Så hur ska ni ha´t?
Senast redigerad av sno 2018-03-30 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in