2018-03-27, 19:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis! Dådet mot KW kan omöjligen ha varit det första. Han kan ha plågat kvinnor förr, kanske ett av vittnena? Trots att ingen vill erkänna vidden av det i rätten. Sorgligt med tanke på vad som hände KW.

En av damerna berättade ju hur han höll tag i hennes hals och att hon såg hur hans blick fullständigt förändrades och hon blev väldigt rädd. Minns ej vad hon hette, men man såg en bild på henne i halvprofil - en vacker blond tjej med putande blankrosa läppar.

Nån som minns? Undrar om hon har vittnat ännu.

Nej det har hon inte, och det ska hon inte heller. Detta var Dorthe Damsgaard, den avdankade, bedagade, publicitetstörstande före detta porrstjärnan. Polisen gick hem till henne efter att hon sagt det där i tidningen (tror det var BT), och då tog hon plötsligt tillbaka nästan allt. Tyvärr har svenska tidningar missat att rapportera om detta (att hon tagit tillbaka uppgifterna), så de valsar runt som en sanning...
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-27 kl. 20:33.
Citera
2018-03-27, 19:45
Medlem
Så här beskriver Kims käresten the-mötet mellan Kim och Madsen (som bör ha skett efter 16.38 då Kim ringde Madsen och inspelningsteamet packat ihop)

"Det startede med, at hun var henne i hangaren for at drikke te. Da hun kom tilbage, spurgte kæresten ind til mødet med Peter Madsen.

"- Hun sagde, at han var lidt 'all over the place', men virkede interessant på hende. Jeg tror, at hun havde svært ved at blive klog på ham, men Kim har specielt til historier været fascineret af folk, der havde gang i et eller andet, fortæller kæresten, der forklarede videre:

- Hun var bange for at skulle ud i en ubåd. Selve det at dykke ned under vandet i en ubåd overskyggede alt andet på det tidspunkt. Jeg var både misundelig og nysgerrig. Hun sagde, 'så tag med'. Men vi havde inviteret gæster."

"Hun sagde, at det ville tage et par timer.

- Jeg begynder at blive urolig allerede efter tre timer. Kim er i forvejen en person, der gør sit eget, så jeg udsætter det så meget som muligt, så jeg udsætter det til klokken 2, før jeg ringer 114, forklarede han."
Citera
2018-03-27, 19:46
Medlem
Citat:
Tror att PMs styckning är av ritualistisk karaktär, dvs jävligt sjuk. Alltså är styckningen inte enbart en transportstyckning, den är offensiv och meningsfull för honom i hans sjuka inre värld.
Jag tror att styckningen ingår i PMs morbida nyfikenhet. jag tror att det var något han fantiserade om att få uppleva. Utifrån googlingar på hans återskapade iphone hade PM klart en fascination av halshuggning samt kvinnor som får halsen avskuren bl.a
Sedan är det nog en praktisk handling också, för att försvåra eftersökningarna av kroppen. Hur stor chans fanns det, att de skulle finna samtliga sex kvarlevor? Så polisens dykare har lyckats med ett närmast mission impossible-uppdrag.
Citera
2018-03-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, alla har förnekat "naturlig" förekomst av
- grön vattenslang
- långa skruvmejslar
- sågen
- extra overall
- blåa stroppar (särskilt fastsättningen i ankelhöjd)
- metallrör

Alltså har Madsen burit dit dom för ett särskilt ändamål = planering av brottet

Bra Jacob!
Medhjälparna hade dessutom storstädat båten under flera dagar i vecka hade det behövts några hyllor så hade det självfallet monterats dit innan städningen likaså hade slitna band bytts ut.
Citera
2018-03-27, 19:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Medhjälparna hade dessutom storstädat båten under flera dagar i vecka hade det behövts några hyllor så hade det självfallet monterats dit innan städningen likaså hade slitna band bytts ut.

Hur städar du egentligen hemma hos dig? Man tar väl bort allt gammalt först så att ytorna friläggs, skurar sedan, och sätter sist dit nya, fräscha föremål..?
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-27 kl. 20:00.
Citera
2018-03-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Japp. Storstädningen skedde väl dagen före, vilket garanterar att observationen gjordes i absolut närtid. Vittnet hade även nogsamt städat alla skåp. Hon hade totalkoll över ubåten. Kanonvittne, verkligen.
Citera
2018-03-27, 19:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att inte ha behov av att känna sig "utvald" räddade nog den tjejen.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vissa kvinnor har huvudet på skaft (vet ej hur gammal hon är). Varför skulle den "store Madsen" då plötsligt vilja erbjuda "denna fantastiska möjlighet." Det borde ju ha varit tvärtom: att tjejen/tjejerna hade jagat honom och att han till slut tackade ja när han inte hade något annat superviktigt att göra (vilket han som den store Madsen nästan jämt borde ha haft..).

Hon blev inte smickrad. Hon blev inte förtjust. Hon blev fundersam och misstänksam.

Önskar att fler var som hon - feministernas mardröm..

Håller med här. Säger en del om intelligensen och det sunda förnuftet hos vissa andra...
Citera
2018-03-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur städar du egentligen hemma hos dig? Man tar väl bort allt gammalt först så att ytorna friläggs, skurar sedan, och sätter sist dit nya, fräscha föremål..?

Skulle min städerska på jobbet göra det skulle jag gå Bananas!
Citera
2018-03-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, om han har först har "spänt upp" och torterat henne i mässan, sedan tagit ner henne och styckat henne nedanför tornet( så som jag tror det har gått til). Ja, då stämmer det bra. Blod i mässan (och lite på toaletten) sen mycket blod vid utgången.
Edit: jo, dom har hittat blod i mässan

Stämmer nog väldigt bra. Det är vad jag skrivit från första början här på FB men då kallades jag pervers av vissa.... :-(

Efter allt jag ar läst om sexualsadister förr och nu så verkar de helst vilja ha offret hängande som Jesus på korset. Sen när offret är nästan dött så har man tagit ner det, bundit det till händer och fötter för att kunna stycka det på ett "praktiskt" sätt.

Vill knappt veta om jag har rätt. Det är så vidrigt.
Citera
2018-03-27, 20:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis! Dådet mot KW kan omöjligen ha varit det första. Han kan ha plågat kvinnor förr, kanske ett av vittnena? Trots att ingen vill erkänna vidden av det i rätten. Sorgligt med tanke på vad som hände KW.

En av damerna berättade ju hur han höll tag i hennes hals och att hon såg hur hans blick fullständigt förändrades och hon blev väldigt rädd. Minns ej vad hon hette, men man såg en bild på henne i halvprofil - en vacker blond tjej med putande blankrosa läppar.

Nån som minns? Undrar om hon har vittnat ännu.
Ja, jag är verkligen skeptisk. Men mer bortom vittnena.

Vad fasen har denna sysslat med innan - även om det kanske inte är mord, så har jag väldigt svårt att tro att han inte ägnat sig åt nåt kriminellt på den sexuella fronten med tanke på hur mordet ser ut och alla de perversa filmerna.

Hans intresse för Amagermannen kom på tal idag igen och jag börjar undra kring brutala våldtäkter eller överfall på kvinnor som då saknar bevisning ihop med vag beskrivning av förövare.
Ett annat alternativ är väl nån sorts övervåld i samband med prostituerade.
Eller så eskalerar på nåt sätt som Russel Williams som var i samma ålder vid debut. Över 80 inbrott kopplat till fetisch, sen två sexuella övegrepp och slutligen två mord. Russles var i hög position och hade mkt att förlora. Kanske det håller dem i schack till viss del men står inte emot begäret till slut.
Senast redigerad av develi 2018-03-27 kl. 20:10.
Citera
2018-03-27, 20:09
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Nej det har hon inte, och det ska hon inte heller. Detta var Dorthe Damsgaard, den avdankade, bedagade, publicitetstörstande före detta porrstjärnan. Polisen gick hem till henne efter att hon sagt det där i tidningen (tror det var BT), och då tog hon plötsligt tillbaka nästan allt. Tyvärr har svenska tidningar missat att rapportera om detta (att hon tagit tillbaka uppgifterna), så det valsar runt som en sanning...

Ännu en kvinna som räds för att bli dödad med andra ord
Citera
2018-03-27, 20:10
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Mmm. Och man tar så klart med en träsåg men inga plankor när man ska ut med en journalist, för det kan ju dyka upp drivved och plötslig lust att snickra.
Joråsåatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in