2018-03-27, 19:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Och det spekuleras i om det er PMs eksfru som har dragit sitt vittnesmål.

Av vilket skäl skulle hon välja att inte stå fram med nåt som kan fälla honom?

Frun kan inte ha varit uppe i fredags, eftersom hon är uppsatt som vittne utan namnförbud framöver. Det var någon annan. Men veeeem...? DK var det ju inte heller, och inte Anja, dem har vi accounted for.
Citera
2018-03-27, 19:07
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
De har nog skadats både fysiskt och mentalt. En sån här kille har ju en otrolig förmåga att flytta gränser och få helt sjuka saker att bli vardagsmat, och att behålla integritet, intellekt och självkänsla i psykopatens närhet är i längden omöjligt...

Ja, bara detta dumma "öppna ekteskapet" ( som han helt säkert manipulerat fram) måste ju ha varit et helvete att leva med. Och denna extremt fula tatovering (manipulerad) hon bar på, berättar en hel del faktiskt.
Citera
2018-03-27, 19:13
Medlem
develis avatar
Intressant namn på mappen:
På computeren finder man også en mappe, der hedder 'beheading mother' (halshug mor). Her er en animationsfilm, og derfor kan hele retten godt se filmen. Den bliver derfor vist på storskærm. Live eb
Citera
2018-03-27, 19:14
Medlem
Sirid hoppade i riktigt galen tunna.
Gifte sig med allra värsta sortens psykopatdjävul.

Nu får hon slicka sina sår.

Men med tiden får hon sannolikt luft under vingarna.
Citera
2018-03-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om man jämför PM med liknande brottslingar så reser sig nackhåren. En person som planerar detaljerat, attackerar offret besinningslöst (det är massor av blod och hugg osv) och förstör underlivet (med en kniv, skruvmejsel eller ett metallrör), och dessutom styckar kroppen, är i de flesta fall våldsvan, och en sådan brottsling har oftast ett utvecklat mönster, utan att behöva vara seriemördare... Och vi har hört vittnesmål om sexuellt ofredande iofs, men det bör finnas mer. Och toligen är DK och PM:s hustru de vittnen som kan uppdaga hela sanningen om PM:s brottslighet.

Man kan inte utesluta att DK och hustrun är rädd för PM, och att de ljuger och tiger för hans räkning...

En kille som PM är expert på att binda upp människor och få dem att tiga om vad som helst...

Precis! Dådet mot KW kan omöjligen ha varit det första. Han kan ha plågat kvinnor förr, kanske ett av vittnena? Trots att ingen vill erkänna vidden av det i rätten. Sorgligt med tanke på vad som hände KW.

En av damerna berättade ju hur han höll tag i hennes hals och att hon såg hur hans blick fullständigt förändrades och hon blev väldigt rädd. Minns ej vad hon hette, men man såg en bild på henne i halvprofil - en vacker blond tjej med putande blankrosa läppar.

Nån som minns? Undrar om hon har vittnat ännu.
Citera
2018-03-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, bara detta dumma "öppna ekteskapet" ( som han helt säkert manipulerat fram) måste ju ha varit et helvete att leva med. Och denna extremt fula tatovering (manipulerad) hon bar på, berättar en hel del faktiskt.

Ja, just det, fy fan. Den gaddningen ger dåliga vibbar. Den är ful, obehaglig och mystisk.

Jag levde med en totalt gränslös, manipulativ narcissist i flera år, och jag kan garantera att man blir helt dum i huvudet till slut. Man tappar hela sig själv.

Och den personens störning var inte i närheten av Madsens...

DK och exfrun kan inte vara mentalt oskadda.
Citera
2018-03-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis! Dådet mot KW kan omöjligen ha varit det första. Han kan ha plågat kvinnor förr, kanske ett av vittnena? Trots att ingen vill erkänna vidden av det i rätten. Sorgligt med tanke på vad som hände KW.

En av damerna berättade ju hur han höll tag i hennes hals och att hon såg hur hans blick fullständigt förändrades och hon blev väldigt rädd. Minns ej vad hon hette, men man såg en bild på henne i halvprofil - en vacker blond tjej med putande blankrosa läppar.

Nån som minns? Undrar om hon har vittnat ännu.

Oj! Henne har jag inte hört om.
Citera
2018-03-27, 19:23
Medlem
Tror att PMs styckning är av ritualistisk karaktär, dvs jävligt sjuk. Alltså är styckningen inte enbart en transportstyckning, den är offensiv och meningsfull för honom i hans sjuka inre värld.
Citera
2018-03-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har exakt samma uppfattning!

Ja, alla har förnekat "naturlig" förekomst av
- grön vattenslang
- långa skruvmejslar
- sågen
- extra overall
- blåa stroppar (särskilt fastsättningen i ankelhöjd)
- metallrör

Alltså har Madsen burit dit dom för ett särskilt ändamål = planering av brottet

Bra Jacob!
Senast redigerad av Remark 2018-03-27 kl. 19:33.
Citera
2018-03-27, 19:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Hoppas att man i framtiden kan nöja sig med styckning=mord. Man får helt enkelt skylla sig själv om man styckar en död människa. Finns inga förmildrande omständigheter som jag ser det. Åt helvete för mycket daltande i de så kallade "rättssäkra" samhällena

Fast om du tänker lite längre, så vill du nog ha ett rättssäkert samhälle där folk inte blir dömda för brott de inte begått. Nästa gång kan det vara du själv eller någon av dina anhöriga, som sitter där på den åtalades bänk.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Precis. Det finns ju inget bevis att hon var död innan han skar halsen av henne.

Jag skulle aldrig få för mig att stycka någon oavsett, varför liksom?

Systemet är så fruktansvärt föråldrat och dåligt förankrat.

Det har ju hänt att människor har gjort det, för att dölja en olycka som de varit ansvariga för, t.ex.. För att även "bara" en olycka skulle ha skadat dem så mycket, att det inte var ett alternativ att ta ansvar för den.

Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Ja och lägg då till att det var fullmåne så tror jag absolut att han har smakat på både blod och kött.

Har M blivit en varulv nu också, i pöbelns fantasi..? Annars sa ju M i rätten, att Ditte/Deirdre träffar en man som är som en varulv... som komplement till M, för att M är för vanilj!

Citat:
He, he, men det har ju kommit fram att Madsen har haft sex med andra män. Du får endra till bisexuell.

Ja visst ja, norrmannen - känn dig stolt över din landsman... Jag ska erkänna att jag inte vet hur sådana här saker funkar, men om man ska ha sex fler än två så måste det av naturliga skäl bli minst två av samma kön. Så det kanske inte behöver betyda att de två, tre eller flera av samma kön är bisexuella. Eller? Någon som känner till det här på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Heterosexuell? Jag tror PM tog det mesta han kunde få händerna i. I går vittnade ju en man han hadde haft sex med.

Nej? Länk till förhöret av det manliga vittnet?
Citera
2018-03-27, 19:34
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jo, om han har först har "spänt upp" och torterat henne i mässan, sedan tagit ner henne och styckat henne nedanför tornet( så som jag tror det har gått til). Ja, då stämmer det bra. Blod i mässan (och lite på toaletten) sen mycket blod vid utgången.
Edit: jo, dom har hittat blod i mässan

Tack, det låter som en trovärdig ordning på det sättet du beskriver, och om det hittats blod i mässen så bör detta MO gå ihop.
Vattenslangen hittades i tolettutrymmet, där fanns även mycket blod. Stället nedanför tornet och toalettutrymmet ligger väl också i anslutning till varandra efter hur jag fattat utifrån de filmer som visar inuti båten. Styckat på golvet under tornet, och sen sköljt av delarna på toaletten över avloppet och så packat vid utgången, ev fram vid andra öppningen.

Ser verkligen fram emot att höra om detta MO stämmer överens med åklagarens gärningsbeskrivning.

Kommer han lägga fram den under sista förhören med Madsen, eller kommer den i samband med slutpläderingen?
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-27 kl. 19:43.
Citera
2018-03-27, 19:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har exakt samma uppfattning!

Toppen, då kan vi fira dagens framgångar för Jakob tillsammans😊💪🏽
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-27 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in