2018-02-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det hade han inte räknat med. Han trodde han skulle få gå hem till sin kone och Fessor. Han hade ju överlevt strapatserna till sjöss.

Att det fanns ett intresse av Kim hade inte slagit honom alls. Liksom varför? En obetydlig journalist.
Du har nog rätt i det där att han tyckte hon var liten och obetydlig. Han däremot var ju, enligt honom själv, en kändis som står höjd över alla misstankar. Självklart skulle inte polisen ens tänka tanken att han hade med det hela att göra.
Citera
2018-02-21, 15:24
Medlem
Grandiosos avatar
Kim Walls pojkvän – om den sista kyssen

Citat:
Kim Walls pojkvän gav henne en lång kyss, innan hon följde med Peter Madsen ut på havet.

Vid tillfället visste paret inte om att det skulle bli den sista gången som de två såg varandra i ögonen.
När Kim Wall inte kom tillbaka cyklade han runt ön för att leta efter flickvännen. Senare anmälde han henne som saknad.

https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-pojkvan-om-den-sista-kyssen/
Senast redigerad av Grandioso 2018-02-21 kl. 15:27.
Citera
2018-02-21, 16:53
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Madsen såg rätt lugn och nöjd ut fram till dess att han insåg att polisen skulle plocka med honom till stationen. Jag tycker att han visar på viss nervositet när han ska sätta sig i polisbilen, han ser inte alls lika samlad ut då.

Det är väl vid den tidpunkten han inser att verkligheten börjar avvika från hans plan...

Presis, här tappar han kontroll över händelsesförloppet, det gillar han nog inte. Trivs best när han själv styr showet. Det at bli arresterad och Sirids exit har nog varit obekvemt för honom. Annars tror jag han klarar sig bra. Tyvärr.
Citera
2018-02-21, 17:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, jag tror också att Det kommer att utnyttja journalisten till att skriva Dets sanning. Någon annan har vi ju tyvärr inte tillgång till. Men man får hoppas att hon inte fastnar allt för mycket i Skithögens garn så hennes skarpsynthet grumlas. För hennes artikel var riktigt bra, men det beror på att Det inte lyckats snärja henne. Än så länge..! Om hon inte också är psykopat, då kan det här bli riktigt intressant!
Det kan vara mycket värre än så det han har i tankarna beträffande henne.
Han kan lägga an på Walls journalistkompis i ett mycket speciellt syfte...
Han kan trakta efter hennes liv också nämligen...

Herr Madsen har redan chockat och förbluffat omvärlden med sitt bestialiska ubåtsmord.
Och kan ha ambitionen att vilja fortsätta chocka ordentligt.

Och det kan bara ske på ett sätt och det är att han tar ett dödande in där han sedan
kommer att sitta. Bara han kan lyckas se till så att han får en stund alldeles ensam med
vederbörande. Bara en liten stund räcker...och han har ett vässat tandborstskaft exempelvis
i beredskap. Och så blir han ett rasande odjur på nytt och strax har han ännu ett liv
på sitt samvete.

Överraskningsmord big way.

Och han blir än mer omskriven och säkrar verkligen en plats bland de allra värsta av mördare.

Han bryr sig inte längre om att ge sken av att vara nånting annat än det han verkligen är.
En omåttligt självupptagen ond liten man.
All strävan efter något annat än att bli fruktad och därigenom vunnen "berömmelse"
har vikit undan.
Han identifierar sig inte längre som någon Patrick Bateman.
Nu är det mister Lecter som gäller fullt ut för honom...
Ge honom en mask för facet så blir han överlycklig...
https://www.youtube.com/watch?v=XBP5DASAHRU

Jag skulle akta mig mycket noga om jag vore journalistkompisen för att ha något möte
med herr Madsen...
Alla andra kvinnor också för den delen som kan tänka sig att få träffa dansken
på tu man hand framöver...
Senast redigerad av Grandioso 2018-02-21 kl. 17:17.
Citera
2018-02-21, 18:16
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Herr Madsen har redan chockat och förbluffat omvärlden med sitt bestialiska ubåtsmord.

Och det kan bara ske på ett sätt och det är att han tar ett dödande in där han sedan
kommer att sitta. Bara han kan lyckas se till så att han får en stund alldeles ensam med
vederbörande. Bara en liten stund räcker...och han har ett vässat tandborstskaft exempelvis
i beredskap. Och så blir han ett rasande odjur på nytt och strax har han ännu ett liv
på sitt samvete.

Och han blir än mer omskriven och säkrar verkligen en plats bland de allra värsta av mördare.

Han bryr sig inte längre om att ge sken av att vara nånting annat än det han verkligen är.
All strävan efter något annat än att bli fruktad och därigenom vunnen "berömmelse"
har vikit undan.

Jag skulle akta mig mycket noga om jag vore journalistkompisen för att ha något möte
med herr Madsen...
Det tror jag också, men inte så länge journalisten kan vara till någon nytta. Det som gör PM så extremt farlig är ju också att Det har förmågan att smida planer och att vänta in rätt tillfälle. När boken är skriven, de fina minnena av Kim har bleknat är det dax för Det att njuta av nya planer. När den njutningen falnat kommer verkställandet. Sedan njuta av det, sedan ny härlig plan osv.
Citera
2018-02-21, 18:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

på sitt samvete.

har vikit undan.

med herr Madsen...
Just därför skulle jag tro att han kommer att nekas besök av kvinnor lång tid framöver. Han har ju inget att förlora straffmässigt heller.

Undrar om advokaten träffar honom i enrum.
Citera
2018-02-21, 18:40
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Madsen såg rätt lugn och nöjd ut fram till dess att han insåg att polisen skulle plocka med honom till stationen. Jag tycker att han visar på viss nervositet när han ska sätta sig i polisbilen, han ser inte alls lika samlad ut då.

Det är väl vid den tidpunkten han inser att verkligheten börjar avvika från hans plan...
Jag undrar när han fattar att det är kört för hans del.Han verkar ju helt lugn när han svarar på journalistens frågor när hon ropar "Peter är du ok". Han kanske trodde att han skulle ro iland det hela ganska länge.
Citera
2018-02-21, 18:50
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
för en som inte orkat läsa, vad var dödsorsaken? finns det spår av hans dna i eller på kroppen?
hur många delar var kroppen? hade den övriga skador?

En av de bättre sammanfattningarna av hela storyn finns här: https://www.wired.com/story/final-terrible-voyage-nautilus/
Citera
2018-02-21, 20:02
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Kim Walls pojkvän – om den sista kyssen

https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-pojkvan-om-den-sista-kyssen/
Ååh 😢 fy fan, fy fan, fy fan. Man blir så matt. Helvetet är här på jorden och ingen annanstans 😳.
Citera
2018-02-22, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du riktar det (fetade) till Madsen så tror jag inte han kände minsta äckel. Inte heller skam, overklighetskänsla eller något annat. Han är bara helnöjd att få uppleva sin dröm. Är övertygad om att han visste precis vad han gjorde.
Jag tror att det även hos de värsta seriemördarna kan finnas sekundkorta ögonblick av äckel eller ångest. Barnet i dom som signalerar. Men det är snabbt övergånget genom att dom använder sig av att drömma tillbaka och romantisera i minnet över händelsen. Vissa kanske tänker tillbaka till precis innan när de pratade och manipulerade "offret" och vissa kanske tänker enbart på själva mordet och utförandet. Finns nog varianter av olika typer.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-02-22 kl. 06:11.
Citera
2018-02-22, 12:38
Medlem
"Det" ville ha total frihet att göra vad "det" ville: satanistinspirerad? Tex:*Crowley's philosophy of personal liberation. "Do what thou wilt"
Citera
2018-02-22, 15:33
Medlem
200 personer er blevet afhørt i sagen, hvor Peter Madsen er tiltalt for drab og seksuel mishandling af den svenske journalist Kim Wall om bord på ubåden UC3 Nautilus i august sidste år. Han nægter sig skyldig i drab, men erkender at have parteret hende.

37 af de afhørte er pt. indkaldt som vidner i sagen.

Det fremgår af en retsbog fra Københavns Byret 8. februar, som Ekstra Bladet har fået aktindsigt i.

Her bad ubådsbyggeren retten om at ophæve den besøgs- og brevkontrol, han er underlagt, som betyder, at politiet kontrollerer alle hans besøg og breve. Alternativt anmodede han om, at han kunne få privat kontakt med én bestemt person.

I kendelsen, hvor retten afviser at ophæve kontrollen af Peter Madsens besøg og brevudveksling, lægger dommeren vægt på Peter Madsens ændrede forklaringer, ligesom hun anfører, at nogle af de 37 vidner, der står på udkastet til bevisfortegnelsen, skal 'afhøres om blandt andet udtalelser og adfærd hos arrestanten, herunder såvel vidner, der føres af anklagemyndigheden, som vidner, der føres af forsvaret'.

https://ekstrabladet.dk/112/ubaadssagen-37-personer-indkaldt-som-vidner/7050616
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in