2018-03-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, det ska finnas mer än så eftersom vad han säger eller erkänner inte är trovärdigt oavsett vad han säger. Det ska alltså backas upp på något sätt och helst med obduktionsutlåtandet.

Jag kan ha missat något från de olika live-sändningarna.
Citera
2018-03-26, 19:49
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Och vad säger den rättsmedicinska undersökningen om det? Stämmer det enligt obduktionen?
Det gjorde Qvick också erkände.

Det är inte klart än med rättsmedicinska redogörelsen.
Kommer nästa vecka, förhoppningsvis med info kring såg o snittytor.
Citera
2018-03-26, 19:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Men om man utgår från de tidsangivelserna som finns så ställer jag mig frågorna:
1. Vad händer under ytan mellan 20:43-23:05?
"Leker" och dödar henne?
2. Klockan 23:05 kommer ubåten upp till ytan.
Varför? Behövs det ny syre?
3. Vad händer mellan 23:05-02.15?
Är ubåten i yt- eller undervattensläge under den tiden?
Är det nu han styckar henne?
4. 02.15 ubåten ligger still i 50 min
Vad gör han nu? Kroppsdelarna är ju funna på olika platser så han borde seglat på ytan och kastat av dem ut med vägen tänkar jag. Inte kastat i dem på samma ställe under dessa 50 minuter.
5. Vad händer mellan 03:05-04.43?
6. 04:43-08.22 går ubåten i undervattensläge i Kögebukt.
Vad gör han då?
7. Vad händer mellan 08.22-10.18?

Tror inte vi får svar på allt, men när var det sagt att ubåten skulle vara tillbaka?
När slutade KW svara? Runt 22.00 tiden, men i ytläge är det riskabelt med ett lik i lasten tex.
Inte för Madsen kanske riskerade det, men ändå. Rättsmedicinska expertisen menar att han inte tilldelat vissa stick 7 timmar efter döden i alla fall. Jag vet inte om det har med snitten att göra också gällande delande av kroppen. Så på den punkten var dom mer säkra. Madsen påstår att han stuckit kroppen för att få ut gaserna efter 7 tim, men det stämmer inte säger rättsmedicin.

Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det är inte klart än med rättsmedicinska redogörelsen.
Kommer nästa vecka, förhoppningsvis med info kring såg o snittytor.

Tack, då hoppas jag få mer klarhet i det hela.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-26 kl. 19:52.
Citera
2018-03-26, 19:53
Medlem
Citat:
Och vad säger den rättsmedicinska undersökningen om det? Stämmer det enligt obduktionen?
Det gjorde Qvick också erkände.

Den första rättsmedicinska uttalandet efter att torson hittades nämndes såg+sågtänder, ett vittne har sett PM bärandes sågen till båten samt hittades den på samma ställe som övriga delar av Kim. Sågen saknas även på sin plats i verkstaden.
Citera
2018-03-26, 19:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den första rättsmedicinska uttalandet efter att torson hittades nämndes såg+sågtänder, ett vittne har sett PM bärandes sågen till båten samt hittades den på samma ställe som övriga delar av Kim. Sågen saknas även på sin plats i verkstaden.

Ja, det minns jag från presskonferensen av drabchefen. Men vi får väl tydligt svar om det framöver.
Citera
2018-03-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ja, det minns jag från presskonferensen av drabchefen. Men vi får väl tydligt svar om det framöver.

Japp.
Citera
2018-03-26, 19:58
Medlem
Citat:
Tror inte vi får svar på allt, men när var det sagt att ubåten skulle vara tillbaka?
När slutade KW svara? Runt 22.00 tiden, men i ytläge är det riskabelt med ett lik i lasten tex.
Inte för Madsen kanske riskerade det, men ändå. Rättsmedicinska expertisen menar att han inte tilldelat vissa stick 7 timmar efter döden i alla fall. Jag vet inte om det har med snitten att göra också gällande delande av kroppen. Så på den punkten var dom mer säkra. Madsen påstår att han stuckit kroppen för att få ut gaserna efter 7 tim, men det stämmer inte säger rättsmedicin.

Tack, då hoppas jag få mer klarhet i det hela.

Ja skadorna har tillkommit i samband med döden så då har han nog inte åkt omkring med henne skadad men levande. Så antingen har han gjort allt i ett nafs under det första dyket eller allt i ett nafs under det andra. Eller finns det fler alternativ som jag missar pga sömnbrist?
Citera
2018-03-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Min teori pga sin sjukliga döds fascination. För Madsen var kanske en död kvinna mer värdefull än en levande kvinna.
Han tom lägger sig att sova med en död kropp i närheten i det trånga utrymmet (enligt PM själv).
Skulle inte förvåna mig om han låg och betraktade det avhuggna huvudet bredvid sig innan han somnade.

Nja, han poängterade att det var två dörrar emellan. Måste alltså hänvisa till när versionen var att hon låg med krossat huvud nedanför stegen. Han låg i maskinrummet.
Citera
2018-03-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att KiM var död vid kl 23 ca, iallafall innan midnatt. Jag tror att båda fartygs incidenterna har med förloppet ombord att göra. Den senare var ca 23.30 på väg i sydöstlig riktning ut mot Östersjön.
Jag tror att han tänkt att sänka hennes kvarlevor där först (smartast) men fegade ur. Alltså bör KiM varit död då.

PMs utsaga var att KiM dog (och även Raket-Madsen) 10/8 innan midnatt.
Han påstår att han styckade kroppen runt kl 07.00, Det är svårt att veta när PM ljuger eller talar sanning.
Men enligt tidiga uppgifter (ubåtsrutten) spred han ut kvarlevorna i Köge bukt ungefär vid den tiden.
( Från runt omkring 08 ca på morgonen ). Så det kan faktiskt vara sant som PM påstår.

Det kom så mycket blod vid styckningen, så det kan i.a.f inte varit långt efter att hon dog.
Citera
2018-03-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det kom så mycket blod vid styckningen, så det kan i.a.f inte varit långt efter att hon dog.

Har fått uppfattningen att ÅK även lutar åt att död och styckning skett i närtid. Styckningen i Köge Bukt, där han stannar längst tid på botten.
Citera
2018-03-26, 20:43
Medlem
mickedansks avatar
Jag följer rättegången på extrabladet.dk och får en lite dålig vibb av att han och advokaten ändå klarar så liiite tvivel att han verkligen kan ha varit så bestialisk mot KW. Jag tror definitivt han är skyldig men det KAN ha gått till som han påstår. Han har förklaringar till allt, dom flesta knappt trovärdiga men likväl ska allting bevisas. Dom klämmer honom nog hårt på allt annat dock men livstids förvar vetifan. Tror förövrigt att älskarinnan som vittnade idag kan ha triggat ett visst beteende hos psykopaten under deras relation.
Citera
2018-03-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
Jag följer rättegången på extrabladet.dk och får en lite dålig vibb av att han och advokaten ändå klarar så liiite tvivel att han verkligen kan ha varit så bestialisk mot KW. Jag tror definitivt han är skyldig men det KAN ha gått till som han påstår. Han har förklaringar till allt, dom flesta knappt trovärdiga men likväl ska allting bevisas. Dom klämmer honom nog hårt på allt annat dock men livstids förvar vetifan. Tror förövrigt att älskarinnan som vittnade idag kan ha triggat ett visst beteende hos psykopaten under deras relation.

H*n har i alla fall lyckats få PM skild och för sig själv, innan alla kvinnors brev ramlar in för att "förstå" Geniet ... och vill besöka honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in