2018-03-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och just därför kan det mycket väl vara hon som har laddat upp dessa videos av kvinnor som blir dödade, på verkstadens hårddisk, som hon fick låna.
Du glömmer visst hela tiden att personen som ägde de här datorerna dels hade egna filmer som han erkänt var sina, och dels har STYCKMÖRDAT en ung tjej. Så "mycket väl" kan det vara han som laddat ner de här filmerna som i mångt och mycket påminner om mordet, han har utfört. (det är ju nu visat att han stuckit i henne när hon levde, så att han inte mördat henne behöver vi inte snacka så mycket om längre)
Citera
2018-03-23, 19:45
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ja, och just därför kan det mycket väl vara hon som har laddat upp dessa videos av kvinnor som blir dödade, på verkstadens hårddisk, som hon fick låna.

Bedrövligt som du håller på.

Hon hade egna datorer , både PC OCH mac. Hon är fotograf bland annat. Hon hade inget behov av Madsens hårddisk, och använde den inte. Eftersom hon jobbade med hemsida, foton och grafik, hade hon självklart olika sorters program och grafikverktyg på sina egna datorer som hon hade aktiverade för olika projekt, till honom o andra.
Det går ju då inte att bara byta till andra datorer o jobba med dem, det förstår du nog själv.
Citera
2018-03-23, 19:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Knappast. Det var garanterat PMs fingrar. Tror att 99% av alla kvinnor inte skulle sitta och smeka sig själva när de jobbade vid datorn. Inte ens de "sexuellt frigjorda" i Pms bekantskapskrets. Eller om hon står och lagar mat eller liknande. Fattar att det däremot kan vara vissa karlars heta dröm att en kvinna skulle göra det.
Nej så klart, jag läste det fel.
Citera
2018-03-23, 19:48
Medlem
Citat:
Jo, det ÄR säkert så. Det där måste jag börja använda mig av! Fantastiskt, juh!

- Varför skickade du en bild föreställande en söndertorterad kvinna till din chef, när du ville diskutera förlängningen av ditt vikariat..?

- Jag hade haft så svårt att få tag i henne! På det sättet fångade jag garanterat hennes uppmärksamhet!

Ja det hade du gjort, Om din chef sagt till dig att hen var psykopat. Och talat mycket med dig om sitt intresse för snuffvideos. Det var till PM hon skickade bilden eftersom att hon visste att det skulle fånga just hans intresse.
Citera
2018-03-23, 19:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Bt.live Jag tror nog att den där uppgiften i rapporteringen är fel. Så bortse ifrån det tillsvidare.
Ok. Tack.
Citera
2018-03-23, 19:50
Medlem
trngws avatar
Efter att ha hört vittnesmålet idag ifrån PM's "vän" (författare/fotograf eller vad hon var) är jag fullständigt övertygad om att det var en olycklig omständighet att det råkade bli Kim. Det blev ganska tydligt att PM under en tid fram till detta hände gått upp mer och mer i sina tankar kring detta, säkert påverkad av problemen i raketprojektet och "tävlingen" med CS. Till sist fick han släppa sin uppskjutning för att de inte var klara, till förmån för CS, han var nog inte så glad över det och tog förtröstan i sin andra "hobby".

Samtidigt fick han besök av ett australiensiskt filmteam. Kim som både var i branschen och bodde i närheten fick säkerligen veta detta på ett eller annat vis. Såklart hon undrar varför de får göra en intervju men inte hon. Så det var ingen direkt slump att det var Kim som kontaktade PM denna dag, och inte tvärtom som tidigare blivit en trådsanning. För PM kom Kims samtal som en skänk från ovan (eller snarare nedan). Detta förklarar också de något hastiga och hafsiga förberedelserna och den illa planeringen. Visst hade han gått och tänkt på detta, men aldrig slutfört en komplett planering, eller en mer genomtänkt sådan om man nu ser det så istället.

Allt detta passar väl in i pusslet.

Det förefaller ganska troligt att polis och åklagare är helt rätt ute i sina antaganden om att PM planerade att plantera ut bevis på Refshaleöen. Det var tur att de fick tag på honom så snabbt, och det var faktiskt relativt snabbtänkt av PM att sänka ubåten som han gjorde, även om det slog bakut duktigt. Hade han inte sänkt ubåten och istället förklarat över radion att han satt av KW på Refshaleöen kvällen innan, hade han troligen i lugn och ro kunnat åka tillbaka med sin ubåt till hemmahamnen, samtidigt som KW börjat eftersökas på land. Man hade då inte haft samma anledning att misstänka PM och polisen hade inte fått den direktkontakt med en PM med blod i ansiktet som de fick när han kom in med fritidsbåten, betydligt snabbare än vad han hade gjort med sin ubåt. Han hade nog kunnat köpa sig en del, och kanske till och med en hel del tid, om han inte sänkt sin ubåt. Det var nog hans största misstag efter att dådet var genomfört. Han fick nog panik där. Han har precis mördat KW och dumpat hennes styckade lik överbord, när han blir uppropad på radion och en sjöräddningshelikopter plötsligt hovrar över honom. Då kom paniken och det blev väldigt bråttom, han tänkte aldrig så långt som att helikoptern inte skulle kunna "komma åt" honom förräns han var i land, istället kände han ett omedelbart behov av att göra sig av med den, utan att ha någon plan för hur det skulle kunna förklaras eller tänka igenom vad det skulle innebära i praktiken.
Citera
2018-03-23, 19:51
Medlem
Citat:
Madsen har erkänt att filmerna är hans-
hans egna nedladdningar.
Madsen blev mäkta upprörd att hans snuff-movies visades upp igår.
De är hans egna filmer- en film är hans egen porrfilm- där han är en av aktörerna.
Just den filmen visades inte -i rättegångssalen igår.
Madsen anser att han kränks eftersom hans privata sadist- filmer visades.
Citera
2018-03-23, 19:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Bilden med yxan där en kvinnas underliv avspeglas, är väl ett tell-tale sign enough..? Om du går till ditt eget umgänge: har det någonsin hänt att någon av er har skickat ett sådant foto till någon annan av er..? Att det dessutom var en kvinna som letade rätt på det fotot - eller rentav tog det själv - och sedan skickade det vidare, gör det dessutom i mina ögon ännu värre än om det skulle ha varit en man som skulle ha gjort det. Helt jävla sinnessjukt. Vilket hon ju också implicit erkänner i förhöret: att hon hade/har psykiska problem.
Jag har också skickat en bild till en person vars uppmärksamhet hag ville fånga, just då. Dock var min bild inte av den kalibern men jag kan försäkra dig att det är ett mycket effektivt sätt att fånga vissa mäns uppmärksamhet!
Citera
2018-03-23, 19:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men herre gud. Hon VET att han är som han är och hon vet att han inte svarar på sms och skickar då en bild på nåt som fångar hans intresse.
Oavsett om hon fascineras av diskussioner kring döden - du har ju själv åberopat att du kan förstå Madsen så väl - så begriper man varför han var så lättpratad på området.
Ska man ta dig på orden och ditt nuvarande resonemang så undrar jag vilken nisch du tänkt placera dig själv i relation till Madsen?

Vad var anledningen till psykologkontakt?

Exakt. Ett mycket effektivt sätt.
Citera
2018-03-23, 19:57
Medlem
Citat:
Jo, det ÄR säkert så. Det där måste jag börja använda mig av! Fantastiskt, juh!

- Varför skickade du en bild föreställande en söndertorterad kvinna till din chef, när du ville diskutera förlängningen av ditt vikariat..?

- Jag hade haft så svårt att få tag i henne! På det sättet fångade jag garanterat hennes uppmärksamhet!
Hoppas att inte chefen är en Madsen-lookalike/soulmate .
Men bara med Madsen fungerar sådant osunt beteende.
Inga normala chefer skulle uppskatta om du gör så- det
vikariatet du söker kommer att läggas i malpåse.
Citera
2018-03-23, 19:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Såg du denna artikeln från imorse?

https://www.bt.dk/krimi/psykiater-hvis-peter-madsen-bliver-doemt-boer-piquerism-taelle-med-i-straffen
Tack, hade inte läst den. Intressant. "Piquerism", en form av sadism där förövaren njuter av att sticka vassa föremål i offret, skära med kniv osv. Då kan man kanske tänka sig att styckningen av kroppen också ingick i denna sjuka parafili. Att stycka och lemlästa kroppen måste väl då räknas som en grov form av piguerism. Efter alla stick i underlivet, stick och skärsår på kroppen och i ansiktet så kände han väl att han måste utnyttja kroppen till max och skära/såga av kroppsdelarna där han väl började med huvudet om hennes hjärta fortfarande slog.
Jag hade aldrig hört talas om "piquerism" men förstår att det är någon slags avart inom sadism/sexualsadism. Har sökt info på nätet men det verkar inte finnas så mycket, varken inom akademisk litteratur eller kriminologisk. Klart är att ju mer fakta som framkommer desto mer visar det på en gärningsman där den allra mest groteska och perversa ondska gömmer sig, sånt man inte ens vill tro är sant.

Låter kliniskt när man försöker beskriva en sån vidrighet som piquerism.
Men, när jag tänker på det ofattbart grymma den djävulen utsatte Kim för så mår jag så illa, så illa.
Försvarslös, fastbunden med Ondskan som intensivt penetrerade hennes kropp med vässad skruvmejsel, knivar, maximalt sexuellt upphetsad, svettig av sitt intensiva huggande och lemlästande av hennes kropp. Det räcker inte att med ord beskriva detta vedervärdigt vidriga omänskliga as.
Det enda som ger mig lite hopp det är att veta att han förmodligen blir inlåst för all framtid och att hans ego krymper ihop till den lilla ynkliga fähund han är när hans narcissism inte längre får gödning.
Han har gjort sig förtjänt av att vara ensam, hatad och avskydd för resten av sitt liv för det han gjorde mot Kim.
Citera
2018-03-23, 20:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet. Jag var retorisk - påtal om tidigare diskussion i tråden om retorik. Det lät rätt oförargligt va?

På ren svenska var jag jävligt ironisk och spydig då anledning inte kom med.
Jag uppfattade dig😝😆🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in