Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 21:14
  #43561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Om det värkligen är så at Wall har varit hans enda offer, tror jag huvudskadan kan ha varit det som "satte igång" Madsen. Annars tror jag på fler offer.

Ja, just det, det har du rätt i.

Det är antingen eller. Antingen en snabb, stor olycka, en skada, som leder till fördärvet, eller en långsam, allt hemskare brottskarriär...

Det kan knappast finnas nån som laddar till 46 års ålder och flippar såhär, utan en biologisk trigger, en skada.

Jag tror mkt på den där olyckan.

Huruvida Madsen har en stor blodkoagel i pannan, lär vi snart få veta.

Omgivningen reagerade ju iaf, tyckte att han blev knepig efteråt. Fan, det är ju nåt här....

Och om man bakar ihop en taskig barndom, nån sorts autism, psykopati, en hjärnskada och en pervers läggning, då går det käpprätt åt helvete, kära vänner.

Jösses.
Citera
2018-02-14, 23:26
  #43562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Instämmer med "Trollet3".
Sluta med den här småbarnsmobbningen av postaren "Merwinna". Finns ingen anledning att kasta så mycket dynga på någon. Eller byta tilltalsgenus.
"Merwinnas" aparta åsikter om Madsen håller tråden vid liv och hon har postat många intressanta fakta om PM i länkar.

Skulle vara enormt tröttsamt att bara läsa våra åsikter om hur hemsk och obehaglig Madsen är i inlägg efter inlägg utan några friska udda kommentarer från någon som provokativt säger emot

Tack "Merwinna" för att du har ryggrad nog att oförtrutet hävda dina åsikter till försvar av PM så att tråden inte får total slagsida åt andra hållet av alla oss som tycker motsatsen.

Instämmer, de flesta i tråden har tyvärr inte det intellektet, t.ex. att skilja på sak och person. Och det är jobbigt med provocerande åsikter, men argumenten mot blir knappast bättre av tramsiga påhopp och kommentarer.

Jag är mest spänd på och intresserad av vad PM och försvaret tänker hitta på, om något, under rättegången!? Centralt är dödsorsaken, som rent juridiskt har störst påverkan på påföljden. Här tror jag att försvaret kommer att angripa tidpunkter för sticken.

Men som många säger, det kommer nog att finnas en uppsjö av olika bevis på att PM drivet en fullständigt känslokall tortyr nere i båten, som slutat med KW's död. Intressant och viktigt blir det iaf., om inte annat för det stora allmänna intresset som fallet rönt.
Citera
2018-02-14, 23:42
  #43563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Instämmer, de flesta i tråden har tyvärr inte det intellektet, t.ex. att skilja på sak och person. Och det är jobbigt med provocerande åsikter, men argumenten mot blir knappast bättre av tramsiga påhopp och kommentarer.

Jag är mest spänd på och intresserad av vad PM och försvaret tänker hitta på, om något, under rättegången!? Centralt är dödsorsaken, som rent juridiskt har störst påverkan på påföljden. Här tror jag att försvaret kommer att angripa tidpunkter för sticken.

Men som många säger, det kommer nog att finnas en uppsjö av olika bevis på att PM drivet en fullständigt känslokall tortyr nere i båten, som slutat med KW's död. Intressant och viktigt blir det iaf., om inte annat för det stora allmänna intresset som fallet rönt.
Det lär ju komma vittnen som beskriver Madsen. Och jag tror definitivt inte nån kommer säga mer än att han har ett svårt humör. Och det har ju många utan att begå brott. Å andra sidan har han befunnit sig i slutna bdsm-kretsar och DE människorna kan ha sett en lite grymmare Madsen.
__________________
Senast redigerad av Picasso2 2018-02-14 kl. 23:46.
Citera
2018-02-14, 23:52
  #43564
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Instämmer, de flesta i tråden har tyvärr inte det intellektet, t.ex. att skilja på sak och person. Och det är jobbigt med provocerande åsikter, men argumenten mot blir knappast bättre av tramsiga påhopp och kommentarer.

Jag är mest spänd på och intresserad av vad PM och försvaret tänker hitta på, om något, under rättegången!? Centralt är dödsorsaken, som rent juridiskt har störst påverkan på påföljden. Här tror jag att försvaret kommer att angripa tidpunkter för sticken.

Men som många säger, det kommer nog att finnas en uppsjö av olika bevis på att PM drivet en fullständigt känslokall tortyr nere i båten, som slutat med KW's död. Intressant och viktigt blir det iaf., om inte annat för det stora allmänna intresset som fallet rönt.

Håller med, ska bli riktigt intressant att höra hur försvaret kokar soppa utan ens en spik.
Hade man som LWGP haft möjlighet, hade man nog försökt höra det live...

Skulle också gissa på att försvaret satsar på att flumma till dödsorsaken så att den hänger i luften. och därefter satsar allt på att bara beskyllas för griftefridsbrottet. Resten försöker man nog få till att det inte ligger "bortom rimligt tvivel" hur det har gått till.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-14 kl. 23:57.
Citera
2018-02-15, 00:03
  #43565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Presis, jag försökte också att belysa detta, at Madsens ubåtgrej har varit sexullt laddat.( mitt innlegg blev tyverr förstört av et dumt påhopp) Jag såg ubåten mer som en fetisj, men som du säger , det var en fälla, en "sexfälla". Han var tvungen att jaga på det här sättet. Hans mentale/sociala begrensningar tvingade honom at jaga med "fälla" istället för "pil och båge". En jävligt bra observation.

Har sedan länge kallat den för Honungsfällan.
Citera
2018-02-15, 00:36
  #43566
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Instämmer, de flesta i tråden har tyvärr inte det intellektet, t.ex. att skilja på sak och person. Och det är jobbigt med provocerande åsikter, men argumenten mot blir knappast bättre av tramsiga påhopp och kommentarer.

Jag är mest spänd på och intresserad av vad PM och försvaret tänker hitta på, om något, under rättegången!? Centralt är dödsorsaken, som rent juridiskt har störst påverkan på påföljden. Här tror jag att försvaret kommer att angripa tidpunkter för sticken.

Men som många säger, det kommer nog att finnas en uppsjö av olika bevis på att PM drivet en fullständigt känslokall tortyr nere i båten, som slutat med KW's död. Intressant och viktigt blir det iaf., om inte annat för det stora allmänna intresset som fallet rönt.
Och jag har funderat på om den där påstådda eventuella obehandlade negligerade ”hjärnskadan” som Knäppgöken skulle ha fått för 10 år sedan (eller när det nu var), skulle kunna bli föremål för någon form av desperat utspel från försvarets sida. Ett försök att ställa en läkare ansvarig för det där ekande tomrummet fanskapet har i pannloben?
Citera
2018-02-15, 02:17
  #43567
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta är antagligen något allmänmänskligt, att vi respekterar kunniga och arbetsamma människor

Så är det...
Citera
2018-02-15, 06:51
  #43568
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Instämmer med "Trollet3".
Sluta med den här småbarnsmobbningen av postaren "Merwinna". Finns ingen anledning att kasta så mycket dynga på någon. Eller byta tilltalsgenus.
"Merwinnas" aparta åsikter om Madsen håller tråden vid liv och hon har postat många intressanta fakta om PM i länkar.

Skulle vara enormt tröttsamt att bara läsa våra åsikter om hur hemsk och obehaglig Madsen är i inlägg efter inlägg utan några friska udda kommentarer från någon som provokativt säger emot

Tack "Merwinna" för att du har ryggrad nog att oförtrutet hävda dina åsikter till försvar av PM så att tråden inte får total slagsida åt andra hållet av alla oss som tycker motsatsen.


Skit ner dig du. Är det en användare som satt i system att påstå ’fakta’ som senare visar sig vara användarens egna fantasier så får den faktiskt stå ut med att bli ifrågasatt.
Citera
2018-02-15, 07:07
  #43569
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Instämmer, de flesta i tråden har tyvärr inte det intellektet, t.ex. att skilja på sak och person. Och det är jobbigt med provocerande åsikter, men argumenten mot blir knappast bättre av tramsiga påhopp och kommentarer.

Jag är mest spänd på och intresserad av vad PM och försvaret tänker hitta på, om något, under rättegången!? Centralt är dödsorsaken, som rent juridiskt har störst påverkan på påföljden. Här tror jag att försvaret kommer att angripa tidpunkter för sticken.

Men som många säger, det kommer nog att finnas en uppsjö av olika bevis på att PM drivet en fullständigt känslokall tortyr nere i båten, som slutat med KW's död. Intressant och viktigt blir det iaf., om inte annat för det stora allmänna intresset som fallet rönt.

Belysande att du själv - i ett försök att hålla dig till sakfrågan - genast börjar kritisera andra användares intellekt. Det har du ju gjort av och till i tråden, varvat med påståenden om andra användares bildningsnivå.

Definition av självmål?
Citera
2018-02-15, 07:32
  #43570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Instämmer med "Trollet3".
Sluta med den här småbarnsmobbningen av postaren "Merwinna". Finns ingen anledning att kasta så mycket dynga på någon. Eller byta tilltalsgenus.
"Merwinnas" aparta åsikter om Madsen håller tråden vid liv och hon har postat många intressanta fakta om PM i länkar.

Skulle vara enormt tröttsamt att bara läsa våra åsikter om hur hemsk och obehaglig Madsen är i inlägg efter inlägg utan några friska udda kommentarer från någon som provokativt säger emot

Tack "Merwinna" för att du har ryggrad nog att oförtrutet hävda dina åsikter till försvar av PM så att tråden inte får total slagsida åt andra hållet av alla oss som tycker motsatsen.
Jag tycker du har fel. En tråd blir ganska ointressant när det bara postas en massa subjektiv smörja (oavsett vem som postar smörjan).

De mest intressanta trådarna är ju där man får objektiva fakta och därutöver intressanta spekulationer. Att tyckande presenteras som objektiv sanning är inget som lyfter en tråd.
Citera
2018-02-15, 08:02
  #43571
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skit ner dig du. Är det en användare som satt i system att påstå ’fakta’ som senare visar sig vara användarens egna fantasier så får den faktiskt stå ut med att bli ifrågasatt.
Din första mening gör att du får stå ut med att bli ifrågasatt.
Citera
2018-02-15, 08:14
  #43572
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag tycker du har fel. En tråd blir ganska ointressant när det bara postas en massa subjektiv smörja (oavsett vem som postar smörjan).

De mest intressanta trådarna är ju där man får objektiva fakta och därutöver intressanta spekulationer. Att tyckande presenteras som objektiv sanning är inget som lyfter en tråd.
”tyckande presenteras som objektiv sanning”. Nu ska du stå för ditt inlägg med objektiv fakta. Vilka fler postare här i tråden postar en massa ”subjektiv smörja”? Seså. Visa lite stake och skriv ner en lista nu. Har du vågat stå upp och peka på en, så får du även stå upp och peka på resten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback