Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 19:39
  #55561
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag hoppas att du har rätt. Men du har ju läst Betinas plädering.
PM har erkänt griftefridsbrott,sjöfartsbrott och för övrigt har han betett sig irrationellt.
Jag har läst Betinas plädering. Och?
Citat:
De graverande uppgifter som framkommit i pressen har jag börjat att betvivla eftersom ÅK inte har frågat PM om det.
Tex. Om PM har gömt KiMs trosor under en metallplatta i golvet i maskinrummet?
Om det är sant (?) kan de omöjligt flutit dit av sig själva.Så varför gjorde PM detta?
Om det är sant (?) att det fanns skador på trosor och strumpbyxor,hur kommer det sig?
Och om det är sant (?) varför har PM sparat på just dessa klädesplagg när han nogsamt sänkt övrigt?
(Du har ju själv gjort stor affär av det här. Och även det skumma stoppet i kögebukten ,i ca en timme).

Åklagaren har visst frågat om PMs intresse för Amagermannen. Och om PM inspirerats av dennes tillvägagångssätt att plantera ut bevis? Och om det var därför PM sparat dessa plagg? Som han sedan sänkte med Ubåten. Det känns inte som Åklagaren gått till botten med allt detta.Och även om PM ljuger som baron Von Münchhausen så är hans svar intressanta.
I pressen?

Självklart har ÅK ställt frågor kring de kvarvarande ägodelarna under aktuell rättegång.
Han har ställt frågor till PM och han hade det med i slutpläderingen.

Han har med frågorna vinklat in på att det kan röra sig om PLANERING - att han ämnade förvirra polis. I samma veva ifrågasatte han PMs innehav av böcker bland annat Amagermannen och han har fortsättningsvis ställt frågor kring detta till vittnen.
Han ställde även frågorna för att få fram att det kan röra sig om nåt så stört som att han samlar troféer eller souvenirer. Med detta vill han återigen koppla till begreppet sexualitet.
Han har ställt frågor till Kims pojkvän om strumpbyxorna brukade vara så trasiga.

Fortsättningsvis har han ställt frågor till både PM och vittnen om hans intresse för Köge bukt och dumpande av likdelar.

Han förväntade sig garanterat inte nåt sanningsserum från PM men han ställde frågorna utifrån det som finns att greppa, jag skrev nyss att det kräver förankring:
- PM har med stor möda packat ner allt annat.
- Det finns vittnen som sett hans intresse för Kögebukt och kapitel i Amagermannen som handlar om likdelar.
- han innehar som sagt dessa böcker.

Förutom detta har han även en viss slaktaroverall kvar i ubåten. Han hade med andra ord ett ombyte med sig.
Läs planering.

Beträffande fetat: Ursäkta uttrycket men vad i helvete skulle ÅK ha gjort mer?
Citat:
[b]Det är nu många som liksom PM tittar på sådan här skit utan att begå brott. Ingen av de kvinnliga vittnena vittnar om något sadistiskt i PMs beteende. Snarare tvärtom.
Enligt Betina så kan det sticket som bevisligen kom runt dödsögonblicket stuckits in genom magen och i riktning inåt kroppen (kommit ut i vagina).
En viktig sak. Rätten, juryn har sett KiMs samtliga skador. Jag hoppas det väger tungt i deras bedömning. Hoppas,hoppas.......
Det ska sättas in i ett sammanhang.
Då ämnar jag citera mig själv igen från igår lat som jag är:
Citat:
Det är oavsett INTE vad gemene man tittar på och samlar på sin hårddisk i namngivna mappar.
Det ska även tilläggas att han står åtalat för ett bizarrt mord och har ett RPU av sällan skådat slag sett till perversioner och störningar.
Fortsättningsvis har det beskrivits till leda om hur sexualsadister och mördare beter sig.

De lever dubbelliv både utåt sett och även i bingen. De har normativt sex med sina fruar.
Gällande PM mer specifikt så levde han i öppet förhållande och hans sms är allt annat än normala - om mördarplaner som sammanfaller med mordet, om snuff.
Han har givetvis inte levt ut sin perversa fantasi till fullo.
Där har han fått hålla sig till att dra i skinnfliken och titta på film.
Det är nämligen hans hemliga sfär:
Likt övervägande perversa sadister så är detta lika hemligt som en helig ko inlåst i Fort Knox så till vida de inte hittat en sadistic partner in crime likt Brady och Hindly, paret West, Bernardo och Homolka eller Tool box killer för att nämna några mer kända.
Till slut höll det dock inte längre, det duger inte. Han står inte emot och en trigger startar högst troligt upp det hela. Han agerar ut, han iscensätter fantasin som givetvis överträffar allt annat.

Rättsläkarens uttalanden ska jag återkomma till och ta separat - för Betina vann inte mark öht versus att det snarare rör sig om sexuella angrepp.
Det är som sagt 14 stick beskrivna totalt men det är betydligt fler eftersom han kört så många ggr i samma stickkanal att de inte ens kan separareras.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 20:31.
Citera
2018-04-24, 19:40
  #55562
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Dede king, eller är det Dorthe? Förkylningen täpper igen minnet😅
Deedee King är Ditte, hans älskarinna.
Dorthe är porrstjärnan.
Citera
2018-04-24, 20:16
  #55563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hans mamma är känd kock så han hade kunskaper i slakt
Du är helt fel ute.
Och Madsen kommer dömas hårt. Jag sover gott i natt.
Jag har ändrat det till kunskaper i styckning av vilt. Vad har jag fel i?

Edit: Jag hade fel i åldern han var 25. Både han och kompisen blev dömda till fängelse.
https://www.expressen.se/kvallsposte...-far-fangelse/
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-24 kl. 20:19.
Citera
2018-04-24, 20:23
  #55564
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Du kan öht inte jämföra detta fall med L Chen som för det första är ett svenskt rättsfall för det andra var det inte "bara" dödsorsak som fattades. Man vet inte var själva brottsplatsen var ej heller om det varit någon mer gärningsperson inblandad.
Nej, det inte i närheten av det här rättsfallet gällande brott mot griftefriden, det haltar nåt anskrämligt att ta det som exempel.
Det är mil sett till bevisning förutom avsaknad av brottsplats vs att PM var den som befann sig allena på ubåten med Kim.
Här finns dock tecken via hennes lungor att hon dog av nån form av blockering av luftvägarna, om hon så kvävdes eller fick halsen avskuren. Det är underhudsblödningar och det är missfärgning ansikte som också pekar åt detta håll.
De står inte helt ute i det tomma och trampar vatten.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 20:27.
Citera
2018-04-24, 20:35
  #55565
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Du kan öht inte jämföra detta fall med L Chen som för det första är ett svenskt rättsfall för det andra var det inte "bara" dödsorsak som fattades. Man vet inte var själva brottsplatsen var ej heller om det varit någon mer gärningsperson inblandad.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...n-blir-frikand

Fast jämförelsen från början gällde svamlet och lögnerna från dom misstänkta, sen finns det inga likheter öht.
Linda Chen låg utomhus bränd och ingen dödsorsak funnen. Inte heller kunde man sticka hål på Alms lögner. Och med det så kan man inte döma person för mord om man inte vet hur personen dog.
KW fallet är ju betydligt snävare när det gäller plats, och de alternativ som rättsläkaren faktiskt har lämnat som dödsorsak. I dagsläget tror jag inte vi kommer se så många Chenfall direkt utan man har ändrat lite i rutinerna gällande utlåtande då man inte har en exakt dödsorsak.

Var Bandidosmedlemmen farlighetsbedömd? Riskerade han en förvaring? Jag tycker inte att hugg och stick samt blodspår är indicier direkt. Det kallar jag teknisk bevisning. Samma sak även om man lämnar alternativa dödsorsaker är inte heller indicier i mina ögon, men det är ju jag det. Ögonvittne är levande bevisning osv.
Citera
2018-04-24, 20:39
  #55566
Medlem
[quote=develi|63871563][quote]
Citat:
Citat:
Jag har läst Betinas plädering. Och?
I pressen?

Självklart har ÅK ställt frågor kring de kvarvarande ägodelarna under aktuell rättegång.
Han har ställt frågor till PM och han hade det med i slutpläderingen.

Han har med frågorna vinklat in på att det kan röra sig om PLANERING - att han ämnade förvirra polis. I samma veva ifrågasatte han PMs innehav av böcker bland annat Amagermannen och han har fortsättningsvis ställt frågor kring detta till vittnen.
Han ställde även frågorna för att få fram att det kan röra sig om nåt så stört som att han samlar troféer eller souvenirer. Med detta vill han återigen koppla till begreppet sexualitet.
Han har ställt frågor till Kims pojkvän om strumpbyxorna brukade vara så trasiga.

Fortsättningsvis har han ställt frågor till både PM och vittnen om hans intresse för Köge bukt och dumpande av likdelar.

Han förväntade sig garanterat inte nåt sanningsserum från PM men han ställde frågorna utifrån det som finns att greppa, jag skrev nyss att det kräver förankring:
- PM har med stor möda packat ner allt annat.
- Det finns vittnen som sett hans intresse för Kögebukt och kapitel i Amagermannen som handlar om likdelar.
- han innehar som sagt dessa böcker.

Förutom detta har han även en viss slaktaroverall kvar i ubåten. Han hade med andra ord ett ombyte med sig. Läs planering.

Beträffande fetat: Ursäkta uttrycket men vad i helvete skulle ÅK ha gjort mer?

Det ska sättas in i ett sammanhang.
Då ämnar jag citera mig själv igen från igår lat som jag är:

Fortsättningsvis har det beskrivits till leda om hur sexualsadister och mördare beter sig.

De lever dubbelliv både utåt sett och även i bingen. De har normativt sex med sina fruar.
Gällande PM mer specifikt så levde han i öppet förhållande och hans sms är allt annat än normala - om mördarplaner som sammanfaller med mordet, om snuff.
Han har givetvis inte levt ut sin perversa fantasi till fullo.
Där har han fått hålla sig till att dra i skinnfliken och titta på film.
Det är nämligen hans hemliga sfär:
Likt övervägande perversa sadister så är detta lika hemligt som en helig ko inlåst i Fort Knox så till vida de inte hittat en sadistic partner in crime likt Brady och Hindly, paret West, Bernardo och Homolka eller Tool box killer för att nämna några mer kända.
Till slut höll det dock inte längre, det duger inte. Han står inte emot och en trigger startar högst troligt upp det hela. Han agerar ut, han iscensätter fantasin som givetvis överträffar allt annat.

Rättsläkarens uttalanden ska jag återkomma till och ta separat - för Betina vann inte mark öht versus att det snarare rör sig om sexuella angrepp.
Det är som sagt 14 stick beskrivna totalt men det är betydligt fler eftersom han kört så många ggr i samma stickkanal att de inte ens kan separareras.
Citat:

Håller med om det fetade. Vilket jag fetade i mitt förra inlägg. Att skadorna på KiM (obduktionsfoto även skisser) nog kommer att väga väldigt tungt. Även PMs RPU och fimerna i detta sammanhang.

Men väldigt mycket är indicier i detta fallet. Antaganden samt gissningar utifrån RPU (sexualitet och intresset för filmer med pålning,spettsning sam halsavskärande.) Jag hoppas att det räcker rent juridiskt för att fälla Madsen för mord samt påföljd förvaring.
Vad det gäller dubbelliv, finns inga praktiska bevis. I teorin finns det mycket som tyder på, ett inre liv,med sexualsadistiska fantasier om mord och tortyr. Säkerligen ända sedan barndomen,ungdomen.
EDIT 2 :Men indicier.
"Men även de kvinnor som tidigare varit ombord på ubåten tillsammans med Madsen och som nu har vittnat i rättssalen är till hans fördel.
– Det var totalt 36 vittnen som hördes, ett flertal kvinnor som varit med honom och som inte hade någon som helst anmärkning mot hans sätt att uppföra sig mot dem."

EDIT 1:Försökte göra en spoiler. Var det tre musklick till vänster, på den svarta bubblan?
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-24 kl. 20:57.
Citera
2018-04-24, 20:53
  #55567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En 16-årig idiot gjorde det pga av att han inte fann en ny ägare till ponyn samt att han ville ha köttet till en stor grillfest. (Hans mamma är en känd kock så han hade kunskaper i styckning av vilt osv.)
En omogen yngling som i oförstånd gjorde något otroligt dumt och sjukt. Med all säkerhet överbevakad av socialen nu.

Det fetade: Ja,enligt sunt bonnförnuft. Men juridik är juridik och det ska bevisas bortom allt rimligt tvivel. Annars är det, hellre fria än döma som gäller. Tycker du att det även var en stor skam för rättslandet Sverige,att vår trovärdighet aldrig kommer att återskapas pga av att Mats Alm enbart dömdes för griftefridsbrott?

EDIT: Man får inte alls skära halsen av en levande ponny i DK. Det är djurplågeri. Därför blev det rättegång. Men GM var ju så ung (16,17 år någonting.)

Jag förstår inte varför denna ponny kom upp på tapeten.

Men att allt pekar mot att Madsen skurit av halsen på Kim, hans ultimata dröm, finns ingen tvekan.

Vi får se imorgon.

Skulle inte förvåna mig om det var just Betinas förminskande av filmer med halsavskärningar som slog i den sista spiken.
Citera
2018-04-24, 20:56
  #55568
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Håller med om det fetade. Vilket jag fetade i mitt förra inlägg. Att skadorna på KiM (obduktionsfoto även skisser) nog kommer att väga väldigt tungt. Även PMs RPU och fimerna i detta sammanhang.

Men väldigt mycket är indicier i detta fallet. Antaganden samt gissningar utifrån RPU (sexualitet och intresset för filmer med pålning,spettsning sam halsavskärande.) Jag hoppas att det räcker rent juridiskt för att fälla Madsen för mord samt påföljd förvaring.
.
JA - det är mycket indicier och det finns rättfall som helt bygger på detta, dvs rena indiciefall. Det är ytterst sällan det finns hårdfakta i form av teknisk bevisning enbart eller övervägande.
DÄRFÖR jagar åklagaren alla delar han kan hitta för att ringa in PM.
DÄRFÖR är det ett svårt fall som inte ser ut som ett facit rakt igenom.
DÄRFÖR får han snarare gå vägen via PM och krossa hans lögner.

Vore det som en autostrada med teknisk bevisning vore det busenkelt. Hade det funnits ett erkännande likaså och om helvetet inte varit så kåt på att utföra det perfekta mordet och dumpat likdelarna i saltvatten så hade obduktionen gått som en dans.
Citat:
Vad det gäller dubbelliv, finns inga praktiska bevis. I teorin finns det mycket som tyder på, ett inre liv,med sexualsadistiska fantasier om mord och tortyr. Säkerligen ända sedan barndomen,ungdomen
Det finns inget som heter "pratiska bevis".

Vad det gäller dubbelliv finns det INDICIER som pekar på att han planerat mordet och har perversa fantasier sen tidigare - som är likt det mord som skett.
Begrip att detta hör till en sadists arena sett till dubbelliv. Hans predatoriska beteende är inringat via att han försökt få fyra kvinnor till båten dess innan. Hans fantasier ses via hårddisk och sms.
Läggs det samma, det ena efter det andra, så blir det en stark indiciekedja.
Ihop med teknisk bevisning kan även svagare indicier förstärkas.
Det är inte dubbelliv ÅK är ute efter - det är planering. En sexuell predator av PMs sort planerar mord.

Teknisk bevisning är bl.a de avskurna remmarna i påsen som kan sammafogas med de som satt i ubåten.
Fortsättningsvis överensstämmer bredden på hennes handled och fotleder.
Nästa del är det som rättsmedicin kommit fram till via hennes huvud/ansikte och som ytterligare förstärker. De ser avtryck som starkt tolkas som en bindning.
Det är skador i hennes mun vid tänderna.

Ställ sen detta mot hans påstående om CO-förgiftning.
Det stämmer inte för fem öre med nåt baxande upp i tornet såtillvida han inte satt nåt träns med betsel på henne.
På tal om ponnysnack.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 21:04.
Citera
2018-04-24, 20:59
  #55569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag förstår inte varför denna ponny kom upp på tapeten.

Men att allt pekar mot att Madsen skurit av halsen på Kim, hans ultimata dröm, finns ingen tvekan.

Vi får se imorgon.

Skulle inte förvåna mig om det var just Betinas förminskande av filmer med halsavskärningar som slog i den sista spiken.
Ett dumt påstående av någon. Att i DK får man skära halsen av levande ponys. (Det får man inte.)
Fråga skribenten själv vad det har med PM att göra.
Citera
2018-04-24, 21:01
  #55570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JA - det är mycket indicier och det finns rättfall som helt bygger på detta, dvs rena indiciefall. Det är ytterst sällan det finns hårdfakta i form av teknisk bevisning enbart eller övervägande.
DÄRFÖR jagar åklagaren alla delar han kan hitta för att ringa in PM.
DÄRFÖR är det ett svårt fall som inte ser ut som ett facit rakt igenom.
DÄRFÖR får han snarare gå vägen via PM och krossa hans lögner.

Vore det som en autostrada med teknisk bevisning vore det busenkelt. Hade det funnits ett erkännande likaså och om helvetet inte varit så kåt på att utföra det perfekta mordet och dumpat likdelarna i saltvatten så hade obduktionen gått som en dans.

Det finns inget som heter "pratiska bevis".

Vad det gäller dubbelliv finns det INDICIER som pekar på att han planerat mordet och har perversa fantasier sen tidigare - som är likt det mord som skett.
Begrip att detta hör till en sadists arena sett till dubbelliv. Hans predatoriska beteende är inringat via att han försökt få fyra kvinnor till båten dess innan. Hans fantasier via hårddisk och sms.
Läggs det samma det ena efter det andra så blir det en stark indiciekedja.
Ihop med teknisk bevisning kan även svagare indicier förstärkas.
Teknisk bevisning är bl.a de avskurna remmarna som kan sammafogas med de som satt i ubåten.
Fortsättningsvis överensstämmer bredden på hennes handled och fotleder.
Nästa del är det rättsmedicin kommit fram till via hennes huvud/ansikte och som ytterligare förstärker. De ser avtryck som starkt tolkas som en bindning.
Det är skador i hennes mun vid tänderna.

Ställ sen detta mot hans påstående om CO-förgiftning.
Det stämmer inte för fem öre med nåt baxande upp i tornet såtillvida han inte satt nåt träns med betsel på henne. På tal om ponnysnack.
Filmer är efter innehållet som manualer dessutom fanns det även texter med likartat innehåll samt anatomiska studier av underliv i materialet som hittats
Citera
2018-04-24, 21:04
  #55571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ett dumt påstående av någon. Att i DK får man skära halsen av levande ponys. (Det får man inte.)
Fråga skribenten själv vad det har med PM att göra.

Då borde du väl snarast svarat på det om PM. Istället för att dra upp ponnyn.
Citera
2018-04-24, 21:08
  #55572
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu vet jag att du har myror i huvudet sett till andra ämnen bortom juridik - men hur kan du ens tro att tiderna och förehavandena är intressanta att få ur en patologisk lögnare som PM? Som blånekar till mord?
Hur har du tänkt att hans lögner ska motbevisas mer än det gjorts?
Du tror inte att det primära för ÅK är att förankra i den aktuella bevisning som finns och utgå från detta?
Att få hans påhitt att falla som ett korthus via bevisning?

Ja, precis. Jag önskade också ett tag att få höra åklagaren ställa upp inför rätten en gärningsbeskrivning sett till timmar och händelseförlopp. Sen kom jag till insikt om att det ur försvarets perspektiv endast hade trackats ner som spekulationer, och fått helt förödande verkan för målet. Självklart har åklageriet gjort sig ett händelseförlopp i sina analyser att arbeta med, men som du påpekar här, det hade varit dött lopp att försöka konfrontera Madsen med det eftersom han skulle ha kunnat svara o hittat på vad som helst för nya svar. Eller nekat till allt vilket inte hade lett nånstans.

Den enda rätta metoden av åklagaren, som han redovisat med stor förtjänst, är alltså att koppla varje bevis och indicie kring att skjuta Madsens lögner i sank och påvisa vad som egentligen i stället har skett utifrån de fynd som gjorts.

Tider och förlopp vad som gjordes på båten och när, går inte att återskapa en exakt timeline på sålänge som Madsen nekar till mord och sålänge som han är den enda som sitter inne med vetskapen om vad exakt och när saker hände.

Jämför detta med den annars fylliga timeline från bakåt i tiden och fram till brottet. Gediget polisarbete.

I andra mordfall där folk har varit på plats på presumtiva brottsplatser efter att brott har begåtts utan deras vetskap, blir det genast mer utrymme att skapa en tidsram för vad som skett och när genom deras vittnesmål - de kan svara på frågor om den eller den sängen stod sådär, eller om den. okhyllan fanns där då. Jmf med Bangsuan målet där en säng hade sett bäras ut av en granne, vilket kunde ge indikationer. osv. Madrassen som upptäcktes hos Marina.ett annat.

Här finns nu endast vittnesuppgifter om hur brottsplatsen såg ut i närtid före brottet vad gäller inredning, skåp, stroppar, vattenslangar stegar, hyllor, osv, och antaganden och intygande att det är prylar som normalt inte brukade finnas där.
Brottsplatsen efter brottet har blivit åverkad av en 7000 liter saltvatten, och det fanns ändå kvar såpass mycket blod i mässen att man kunnat konstatera att offret befunnit sig levande där under tiden som våld mot kroppen medfört stora mängder blodförlust vilket skulle lett till döden.

Så jag är mer än nöjd med åklagarens förankringar, mer kan vi nog inte begära att få veta.
Och, det tror jag är bäst så i vilket fall.


Och:
Eftersom Madsens olycksscenario inte innefattar blod, han påstår ju att det inte var blodigt när han skulle börja stycka kroppen, så har han sänkt sig själv fullständigt.

Å ena sidan var det oj så mycket blod när hon hade fått luckan i skallen, å andra sidan sen inget blod när kroppen skulle styckas.
Ps. tack för att du satte Mullermiffot på plats förut
__________________
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-24 kl. 21:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback