Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 20:51
  #49573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det kom så mycket blod vid styckningen, så det kan i.a.f inte varit långt efter att hon dog.

Det är så sant. Offret tiilfogades svåra skador innan döden eller vid tidpunkten för döden....

Och om Madsen skulle försökt skapa detta blodflöde (som berodde på tiotals skador) när Wall var död, hade han inte h u n n i t göra detta.

Trycker inte hjärtat ut blodet blöder inte kroppen som vi är vana, och blodet förändras snabbt efter döden. Det flyter inte ordentligt.

Det blir blir intressant att höra Madsen förklara hur han fick ett lik att störtblöda, genom att hugga fyrtio ggr på ett en minut.

Han måste ju också förklara hur kroppen låg eller stod, så att man kan räkna med gravitationen.

Ligger liket på rygg och du sticker i bålen, på framsidan, då lämnar inte blodet kroppen alls.

Och kapar du benet på en upphängd kropp sprutar blodet inte ut ur benet. Och resten av kroppen läcker lite blod. Den blöder eg inte.

Och om Wall ströp hamnade mkt blod i lungorna, och om hon ströp och styckades sedan, efter döden, borde ubåten inte innehållit så mkt blod som man sett.

Alla såna här enkla faktorer kommer rättsmedicin att presentera på bästa sätt.
__________________
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-03-26 kl. 20:55. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-03-26, 20:57
  #49574
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
Jag följer rättegången på extrabladet.dk och får en lite dålig vibb av att han och advokaten ändå klarar så liiite tvivel att han verkligen kan ha varit så bestialisk mot KW. Jag tror definitivt han är skyldig men det KAN ha gått till som han påstår. Han har förklaringar till allt, dom flesta knappt trovärdiga men likväl ska allting bevisas. Dom klämmer honom nog hårt på allt annat dock men livstids förvar vetifan. Tror förövrigt att älskarinnan som vittnade idag kan ha triggat ett visst beteende hos psykopaten under deras relation.
Det var väl väldigt frapperande, slående, att ett vittne idag berättar just den historia som Madsen senast påstår drabbade Kim. Hon var nere i ubåten när motorn var igång, hon skulle öppna luckan för att gå upp men den hade sugit fast pga ett undertryck. Madsen visade henne då hur man stänger av motorn, så att undertrycket försvann och luckan kunde öppnas. - Nu dödade jag dig nästan, ska Madsen då sagt till henne, vittnet från idag. Denna historia ska hon ha lämnat i förhör i oktober och när Madsen sedan blev överbevisad om att Kim INTE fått en lucka i huvudet - ja, då var det just denna historia han lämnade !!
Inte ett ögonblick det är annat än lögn men jag hade önskat att åklagaren lyfte upp denna sak mer. Svårt att veta när man inte är på plats, hur det lyftes.
Citera
2018-03-26, 21:00
  #49575
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du tror alltså att det var en ren transportstyckning?
Tror du i så fall också att han hade planerat från början att han behövde stycka kroppen för att få ut den, med tanke på att han plockade med sig sågen?
Nu frågade du inte mig men PM är ju uppenbart väldigt intresserad av filmer där levande människor får huvudet avskuret/avsågat.

Så jag är säker på att det inte var transportstyckning.
Citera
2018-03-26, 21:02
  #49576
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Uppenbart inte i hans värld. Han drog med sig såg och attiraljer och verkar tycka det var ypperligt.

Fast nu vet vi som sagt inte varför PM genomförde styckningen, så det är inte alls "uppenbart". Det kan lika gärna vara något av de andra två alternativen, vilket ju är troligare just eftersom det inte döljer brottet bättre att stycka kroppen och sprida delarna.
__________________
Senast redigerad av trngw 2018-03-26 kl. 21:37.
Citera
2018-03-26, 21:04
  #49577
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu frågade du inte mig men PM är ju uppenbart väldigt intresserad av filmer där levande människor får huvudet avskuret/avsågat.

Så jag är säker på att det inte var transportstyckning.

Känns som du är något på spåret där Precis vad jag tänker också. Men det finns ju redan sedan dag ett några olika tankar kring detta.
Citera
2018-03-26, 21:08
  #49578
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har du provat? Är det säkerställt att han använt en såg? Vilken typ av såg då?



Det stämmer inte enligt rättsmedicinska experten angående Madsens uttalande om 7 timmar.

Ja, Ja och Fogsvans.

Vad är det som inte stämmer enligt experten?
Kroppen styckades efter döden. Har de verkligen kunnat säga något om hur långt efter döden som styckningen skedde? Jag tar gärna en referens på det i så fall, vill gärna läsa det då.
Citera
2018-03-26, 21:08
  #49579
Medlem
Jag förstår inte de flesta vittnen som förhördes idag. De säger att de aldrig upplevt Madsen våldsam? Tycker man ser på flera videor, hur alla ställer sig i givakt när han tar ordet. De gör exakt som han vill, annars så flyger tex. ett verktyg i luften.Det kallar jag för att vara våldsam. Usch o tvi vale...
Citera
2018-03-26, 21:16
  #49580
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Vem är Ida?
Joggingmordet i Upplands Väsby.
Citera
2018-03-26, 21:18
  #49581
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fast nu vet vi som sagt inte om varför PM genomförde styckningen, så det är inte alls "uppenbart". Det kan lika gärna vara något av de andra två alternativen, vilket ju är troligare just eftersom det inte döljer brottet bättre att stycka kroppen och sprida delarna.
Jag vet precis lika lite som dig - men styckat har han och dumpat kroppsdelar likaså:
I plastpåsar med snören, metalltyngder som är medplockat till ubåten.
Att torson skulle flyta upp var väl ett bakslag.

...Hur mycket smartare, bättre, smidigare, intelligentare än han nu kan/borde ha gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu frågade du inte mig men PM är ju uppenbart väldigt intresserad av filmer där levande människor får huvudet avskuret/avsågat.
Så jag är säker på att det inte var transportstyckning.
Avsågat som i dekapitering eller avskuren hals.
Hans intresse alltså. Vad härrör du förstnämnda till?
Jag minns inte på rak arm nu så jag undrar om du kommer ihåg bland alla filmer, dokument och sms.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-03-26 kl. 21:21.
Citera
2018-03-26, 21:21
  #49582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag förstår inte de flesta vittnen som förhördes idag. De säger att de aldrig upplevt Madsen våldsam? Tycker man ser på flera videor, hur alla ställer sig i givakt när han tar ordet. De gör exakt som han vill, annars så flyger tex. ett verktyg i luften.Det kallar jag för att vara våldsam. Usch o tvi vale...
Eftersom medhjälparna arbetade i verkstaden ideellt utan lön på fritid så lär de haft specialintresse för u-båtar och raketer, åtminstone en som vittnat hade ingen teknisk utbildning så de såg kanske honom som ett stort geni. Från genier tolereras mycket
Citera
2018-03-26, 21:25
  #49583
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet precis lika lite som dig - men styckat har han och dumpat kroppsdelar likaså:
I plastpåsar med snören, metalltyngder som är medplockat till ubåten.
Att torson skulle flyta upp var väl ett bakslag.

...Hur mycket smartare, bättre, smidigare, intelligentare än han nu kan/borde ha gjort det.

Avsågat som i dekapitering eller avskuren hals.
Hans intresse alltså. Vad härrör du förstnämnda till?
Jag minns inte på rak arm nu så jag undrar om du kommer ihåg bland alla filmer, dokument och sms.
Nu fattar jag inte riktigt. Han har ju tittat på snuff. Idag sa till exempel ett vittne att han blev förevisad en sådan film av PM när en man fick halsen avskuren. Han med julfesten.
__________________
Senast redigerad av TaxenSixten 2018-03-26 kl. 21:30.
Citera
2018-03-26, 21:29
  #49584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Eftersom medhjälparna arbetade i verkstaden ideellt utan lön på fritid så lär de haft specialintresse för u-båtar och raketer, åtminstone en som vittnat hade ingen teknisk utbildning så de såg kanske honom som ett stort geni. Från genier tolereras mycket

Ja, så kan det ha varit stackars satar som mår så dåligt att de ser honom som ett geni! Tycker det syns att han är en psykopat. Finns en bild på honom när han står i nån öppning på ubåten..hade Kim sett den bilden innan..hade hon nog aldrig åkt ut med honom. Stackars Kim o familjen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback