2018-03-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tror att du finner en nyckel i följande ord från hennes artikel.

Citat:
Bli kvar på heltid där problemen inte är mina på riktigt

Är man expat i ett land så befinner man ju sig så länge man har de ekonomiska möjligheterna i ett behagligt limbo där det nya värdlandets problem inte riktigt angår den som är expat. En behaglig bubbla i en diasporagrupp.
Hon kom ut som varsomhelstare. Jag må vara desillusionerad, men jag tror inte att det är den gruppen som kommer att ordna den återvandring som behövs.

Helena Edlund nämndes tidigare. Hon sätter fingret på många ömma punkter.

Citat:
Ursprungligen postat av Helena Edlund

Ett folk har bara en farlig fiende, och det är dess regering.

.....

Sverige förvandlas allt mer till en totalitär stat.

Hur de värdegrundscertifierade mediamogulerna kommer att gå till väga för att granska denna totalitära stat vet vi redan. Just nu tävlar de exempelvis med politikerna i att visa förvåning och upprördhet över att islamister dömer enligt religiös och kulturell övertygelse i Solna tingsrätt.

.....

Det går knappast att dra någon annan slutsats än att våra folkvalda politiker, med stöd av etablerade media, har försökt mörka sanningen för befolkningen. De har vetat exakt vad som pågått, men av olika orsaker valt att blunda för det. Av detta kan vi också anta att de vet oändligt mycket mer om vad som försiggår i Sverige och vad som väntar oss i framtiden, än vad de erkänner. Partiernas vilja att driva igenom snabba lagändringar inom TF och YGL tyder också på att de aktivt kommer att försöka dölja sanningen från oss, och hindra oss från att meddela sanningen med varandra.
http://helenaedlund.se/folkets-fiende/
Citera
2018-03-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Hon kom ut som varsomhelstare. Jag må vara desillusionerad, men jag tror inte att det är den gruppen som kommer att ordna den återvandring som behövs.

http://helenaedlund.se/folkets-fiende/

Under ett antal år har vågen "dra sig tillbaka och bli pensionär i solen" dragit över Sverige och övriga Västvärlden. Fenomenet att dra sig tillbaka och njuta av sitt otium är på inget sätt ny. Men nu har det stigande välståndet och billiga resor etc. gjort att möjligheten öppnats för ännu större grupper än de riktigt rika.

Tyvärr är det något som inverkar negativt i mediakriget eftersom välbärgade och resursstarka medelålders människor riktar sina drömmar mot glaset vin på terrassen i solen istället för att planera för en ålderdom i Sverige.

De som har resurser och inflytande drömmar alltså redan om någon annan stans. För många av dem handlar det om att så snabbt som möjligt checka ut. Efter oss kan syndafloden komma.
Senast redigerad av Ottokar 2018-03-22 kl. 10:48.
Citera
2018-03-23, 17:25
Medlem
longbow4ys avatar
Inom runt 70 år beräknas Afrikas befolkning öka från en miljard till fyra. Kontinenten och många länder är unga och flera experter uttrycker oro för hur en sådan utveckling ska kunna ske utan humanitära katastrofer.
...
Majoriteten av människor på flykt flyr från konfliktområden, men att fly ekonomisk misär och fattigdom blir allt vanligare enligt UNHCR. I Sverige har vi sett fattigdomsflyktingar i form av bland annat barn från Marocko, och i Grekland rapporterades nyligen att 300 flyktingar från Dominikanska Republiken kommit med båt från Turkiet, trots att landet ligger i Karibien. Fattigdom och svält är redan ett utbrett problem i flera afrikanska länder, och läget ser inte ut att bli bättre, enligt FN:s årliga rapport om befolkningsökning. Europas befolkning förväntas minska, men Afrikas befolkning ökar just nu med 30 miljoner människor om året.
...
Jagg tror absolut att det kommer leda till mer migration, både internt och från kontinenten, men det är bara en liten procent som väljer att fly.
...
Vad kommer den växande *befolkningen leda till?

– Jag kan bara spekulera i det, men migration är en möjlig utveckling. Fler och fler kommer emigrera om de inte kan försörja sig i sina hemländer. Men om Afrika kan vara en stabil plats för investeringar så finns det inget som säger att vi inte skulle kunna se samma utveckling i Afrika som vi har sett i Asien. Den största anledningen till den stora befolkningsökningen är att barnafödseln är på väldigt höga nivåer i afrikanska länder, något som är kulturellt betingat
...
– Det är ju självklart att en hög befolkningstakt ställer jordbruk och politiska institutioner under tryck, men det är också helt klart att det inte är någon omöjlighet att hantera för Afrikas resurser. Det kommer hänga på den politiska utvecklingen i länderna.
...
1950 stod Afrika för 9 procent av världens befolkning. 2010 var andelen 25 procent och till 2100 räknar man med att 39 procent av världens befolkning är afrikaner.
....
Flest barn föds i Nigeria och 2050 beräknas var tionde nyfödd i världen vara en nigerian.
Migranter på väg på grund av kulturellt betingat beteende, högt barnafödande, och politiskt instabilitet. Riktig undergångsstämning med siffror som gör det självklart att problemet inte löses i Sverige. Eller ens i Europa. Mångkulturen verkar hotfull.

Det som var lite oväntat då artikeln kommer från vänstertidningen ETC.
https://www.etc.se/utrikes/afrikas-b...-knakar?sida=2
Citera
2018-03-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Jag är rätt säker på, utan tvekan, att vi kommer se avböner. Jag har tidigare sagt att kampen kommer först stå mellan liberalismen och multikulturalismen innan den står mellan liberalismen och nationalismen.
Nu står vi väl mellan "liberalismen" och nationalismen ("högerextremismen"). Uppgörelsen mellan liberalismen och multikulturalismen är en senare fas. Om det blir en uppgörelse kan ifrågasättas, eftersom det krävs vapen och mannakraft när upplysningsidealen ska möta fanatiska dogmer och maktspråk.

Multikulturalismen kan förstås också ifrågasättas, som ideal. Förmodligen är det mer ett meme för det globalistiska imperativet som jobbar för nationsupplösning och massinvandring till hittills fungerande nationalstater.
Citera
2018-03-24, 05:36
Medlem
Nix-registrets avatar
Lena Andersson bjuder på ett mystiskt citat i The Usual Suspects, när hon kritiserar universitetsvänstern och dess etno-religiösa hierarki. Hon resonerar som en typisk medialiberal - problemet med det mångkulturella tänkandet är att man delar in folk i grupper - men hennes ordval fick mig att vakna till.

Citat:
Det har ju förenats med nån variant på marxism. Att alltså vissa grupper... Det är alltså att det är gruppen väldigt mycket.

Och sen att en viss grupp är på nåt sätt utvald också.

*Tystnad*
http://rss.acast.com/usualsuspects
33. Lena Andersson, från 53:30

Jag är till 90% säker på att hon är så naiv i sin ideologiska bubbla att hon inte förstår vad det är hon säger. Men lämnar en 10%:ig chans för att hon medvetet trippar ut på hudtunn is över gapande avgrund med en liten hundvisselmelodi för att känna av läget med de övriga.

Alt-right-rörelsen i USA uppstod ju genom att gamla Ron Paul-libertarianer tog av sig skygglapparna, insåg hur spelplanen ser ut, och bytte ut den liberala strategin mot en mer verklighetsförankrad. Kan svenska nyliberaler bli desillusionerade i sitt krig mot grupptänk om de inser vilken grupp som driver på det här allra mest?
Senast redigerad av Nix-registret 2018-03-24 kl. 05:39.
Citera
2018-03-24, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Lena Andersson bjuder på ett mystiskt citat i The Usual Suspects, när hon kritiserar universitetsvänstern och dess etno-religiösa hierarki. Hon resonerar som en typisk medialiberal - problemet med det mångkulturella tänkandet är att man delar in folk i grupper - men hennes ordval fick mig att vakna till.

Jag är till 90% säker på att hon är så naiv i sin ideologiska bubbla att hon inte förstår vad det är hon säger. Men lämnar en 10%:ig chans för att hon medvetet trippar ut på hudtunn is över gapande avgrund med en liten hundvisselmelodi för att känna av läget med de övriga.

Alt-right-rörelsen i USA uppstod ju genom att gamla Ron Paul-libertarianer tog av sig skygglapparna, insåg hur spelplanen ser ut, och bytte ut den liberala strategin mot en mer verklighetsförankrad. Kan svenska nyliberaler bli desillusionerade i sitt krig mot grupptänk om de inser vilken grupp som driver på det här allra mest?

Länken funkar inte?
Citera
2018-03-24, 05:49
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Länken funkar inte?
Funkar för mig, men prova den här: https://www.acast.com/usualsuspects/33.lenaandersson
Citera
2018-03-24, 09:06
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Nej, en DN-ledarskribent vaknar inte upp.sådär och anammar en konspirativ världsbild. Det du i din febriga dröm inbillar dig är bevis på att hon försöker förmedla tron på kulturmarxism och judekonspiration.
Hon försöker beskriva identitetsvänsterns hackordning, helt enkelt. Att.någon grupp sätts högst i offferrens rangordning, och att förklaringarna präglas.av en marxistisk begreppsapparat. Något.hon dessutom beskrivit i sin bok Du är alltså svensk?

TL,DR Nej, Lena Andersson har inte blivit judetroende nynazist i hemlighet.
Citera
2018-03-24, 11:14
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Nej, en DN-ledarskribent vaknar inte upp.sådär och anammar en konspirativ världsbild. Det du i din febriga dröm inbillar dig är bevis på att hon försöker förmedla tron på kulturmarxism och judekonspiration.
Hon försöker beskriva identitetsvänsterns hackordning, helt enkelt. Att.någon grupp sätts högst i offferrens rangordning, och att förklaringarna präglas.av en marxistisk begreppsapparat. Något.hon dessutom beskrivit i sin bok Du är alltså svensk?

TL,DR Nej, Lena Andersson har inte blivit judetroende nynazist i hemlighet.
Om hon fortsätter att gräva i postkolonialism, nyvänster, offerhierarkier m.m. kommer hon till slut inte kunna blunda för den judiska överrepresentationen, så helt omöjligt är det inte. Till och med Jordan Peterson har i dagarna försökt bemöta den judiska överrepresentationen inom de rörelser han kritiserar - med en uppenbart otillräcklig hänvisning till ras och IQ.

Lena Andersson är fortfarande kvar i liberalismens enögdhet. Men hennes nuvarande intresse är ett som jag vet har lett många personer till jobbiga insikter om judisk nepotism (ej en judisk konspiration, det är en väldigt överanvänd halmgubbe).
Citera
2018-03-24, 18:05
Moderator
TheLuckys avatar
Jaha, åter igen judar. Ämnet är inte förbjudet men inte topic i tråden. Judarnas påverkan diskuteras bäst i andra forum. Inlägg rensade.

/Mod
Citera
2018-03-24, 19:19
Medlem
Citat:
Om hon fortsätter att gräva i postkolonialism, nyvänster, offerhierarkier m.m. kommer hon till slut inte kunna blunda för den judiska överrepresentationen, så helt omöjligt är det inte. Till och med Jordan Peterson har i dagarna försökt bemöta den judiska överrepresentationen inom de rörelser han kritiserar - med en uppenbart otillräcklig hänvisning till ras och IQ.

Lena Andersson är fortfarande kvar i liberalismens enögdhet. Men hennes nuvarande intresse är ett som jag vet har lett många personer till jobbiga insikter om judisk nepotism (ej en judisk konspiration, det är en väldigt överanvänd halmgubbe).

Peterson avslutar sin halmgubbeattack med Thus, no conspiratorial claims based on ethnic identity need to be given credence.

Det är förstås med juderiet för Peterson som med läppcancern för Freud, känsligt läge. Men det Peterson undviker när han orerar om de franska postmodernisterna är ur de uppstod. Var kom de ifrån? Och vilka var det som via Columbia University lyckades sprida detta samhällsgift vidare till Nordamerika? Svaret på den typen av frågor leder rakt ner i den etnonepotistiska avgrunden där de dumma alt-right-trollen bor. Ja Mr Peterson förr eller senare kommer du att möta en ciceron som leder dig dit.

För Petersons del så kanske de stora antisemiterna kan hjälpa honom? T.ex. Slosjenytsin och Dostojevskij. Men för en bokstavsliberal som Lena Anderssons del så är det nog sabbatgoyens nyttiga idioti som är livets lott.

I Sverige är det få som skulle kunna föra upp frågan om de globalistiska kanariefåglarna i media uatn att få bära nazistfoliehatten. Kanske chassidierna i Malmö har tillräcklig offercred? Men de har knappast något att vinna på in-fighting med kusinerna i Stockholms mediasalonger.
Citera
2018-03-25, 10:56
Medlem
flipflaps avatar
Jag följer tråden med intresse, har försökt att göra inlägg tidigarem men är inte bra nog på att uttrycka mig för att riktigt platsa här. Hamnar ofta litet off-topic.

Nu skulle jag vilja försöka få er att reflektera över en ... känsla jag har och antingen bekräfta den eller förkasta den.

För fyra år sedan och för åtta år sedan, vid den här tiden på året så var alternativ media, och traditionell media mycket mer debatthungriga.
Det kastades anklagelser och lyftes skandaler, riksdagsledamöter fick avgå för anlitande av svart arbetskraft eller "whatnot".

I dag hör jag en mumlande tystnad, ett dämpat sorl.

Har statsmakten till sist lyckats skrämma folket till tystnad med hjälp av uppföljande verksamhet, åtal emot äldre damer, hatgranskare och så vidare?
Har vi tagit ännu ett steg in i djupet av demokratur?
Ingen, någotsånär beläst, vågar väl längre slänga ur sig en spontan kommentar i ett kommentarsfält utan att först starta sin VPN-tunnel?

Är jag drabbad av en släng av "foliehatt", eller ser fler det jag ser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in