Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ju ske i trådar på Flashback? Starta en vet jag.
Nja, det är ju inte riktigt samma sak. Tanken är ju diskussioner med AfS-medlemmar. Här dyker det ju upp alla möjliga sorter.
Citera
2018-03-23, 16:09
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Anledningen till hatet mot SD är att de konkurrerar om makten, något som demokratiskt valda politiker i Sverige inte tillåter.

Det här med rötterna är bara bullshit från politikerna. Om historia spelar roll ska Socialdemokraterna förbjudas.

AFS kommer utsättas för samma smutskastning som SD om de börjar hota på allvar. Alltså, om det blir uppenbart att de tar väljare från andra partier än SD.

Frågan är hur många som insett Sveriges problem men som fortfarande röstar på Moderaterna eller Centern. Det känns omöjligt att AFS just nu tar väljare från andra än SD men jag hoppas jag har fel.

Jo, förvisso. Jag trodde vi var förbi detta stadie i debatten.

Allt handlar om makt och vilka argument och medel man har at ta denna.

Att kunna beskylla någon för att ha bruna rötter är ett oerhört kraftigt och verksamt vapen.
Citera
2018-03-23, 16:10
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Alla era jävla mespartier, inkl. AfS och SD, är ingenting jämfört med regerande partier i V4 länderna!
Jag är betydligt närmare de partierna är något här i detta naiva mesland.

Er kära AfS vågar inte säga en 10-del av det Orbán Viktor säger. Så kom inte med att jag är gammal 7-klövare.

Däremot har jag en hjärna, till skillnad från många här. Och jag förstår ju att i ett land som Sverige, som är helt fullproppat av naiva daltande mesar, så finns det ingen chans i helvete att få in ett rakryggat parti som vågar säga sanningen. Det FINNS INTE PÅ KARTAN!

Eller så lever vi i helt skilda länder och världar.

Folk vågar knappt rösta på mjäkiga SD. Hur kan du vara så korkad att tro att de vågar rösta på AfS?

Fatta någon gång att SD inte har en chans i världen att föra samma "hårda" (egentligen mjuka, för AfS är jävla kärringar egentligen) politik som AfS, samtidigt som de stadigt plockar röster från svenska folket. SD är TVUNGNA att väga sina ord för att få folk att rösta på de!!!
AfS kommer nu att få välja mellan att:
1. Göra som SD, och "mjukna" (åtminstone utåt sett), för att kunna plocka fler och fler röster.
2. Fortsätta med samma inställning som nu, och inom en snar framtid nå sitt maxpotential på kanske högst 5% eller något sådant där.

Det är för fan ni som är mesiga som röstar på AfS! Kräv en ny Viktor Orbán istället! Där har du en man som vågar säga sanningen! Inte som kärringarna i AfS!

PK-media lär inte vara vettskrämda. De är väl medveten om att Svensson är en naiv konflikträdd liten mes. Du tror väl inte den stora massan vågar rösta på AfS? haha dröm vidare.

Då får jag vara troll då i så fall. Men i Sverige finns det ingen chans. I Danmark hade det kanske funkat, men inte i Sverige. Folk är för rädda här. Inse fakta någon gång.

SD, må de vara mesiga för min smal (likväl som AfS är), är enda räddningen för Sverige just nu.
Ni fattar bara inte det ännu! Men vänta och se! Fortsätt ni och drömma vidare! Snart är det inbördeskrig i detta land och jag skiter snart i detta och flyr till något av V4 länderna.
Almqvist och Ekeroth har redan gjort slag i saken, de har hjärna de!

Att diskutera med er är som att diskutera med någon från MP eller F!. Helt jävla omöjligt att få er att inse sanningen. Ni drömmer bara vidare i en låtsasvärld som om detta vore Danmark.
T.o.m norrmännen har ju för fan mer stake än svenskarna och vågar säga sanningen, ifall ni har missat detta.

En stolt german flyr inte till Ungern bara för att livet är svårt här, utan han kämpar och ger aldrig upp. Sådana som du borde åka hem. Du har inget gott att säga om svenskar, så vad gör du här? Ingen har tvingat dig att vara här. Jag har träffat många som dig i mitt liv, som älskar att klaga på allting och som bara är här för att tjäna mycket pengar (på ett eller annat sätt). Men ingen vill ha dig här. Jag brukar säga till dina landsmän att de inte förstår hur bra de hade det i sina hemländer. Men de försäkrar alltid att det är bättre här och att de inte har något att åka tillbaka till. De tjänar eller får mer pengar här och bryr sig tydligen inte om något annat än pengar. Du är likadan som de är.

Ditt gnisslande tjafs om att AFS inte har en chans kommer av att du är som du är.
Citera
2018-03-23, 16:20
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Jag tycker det är du som är pinsam som inte förstår logiken i det jag skriver!
bla, bla, bla,…
jag är i desperat behov av Haldol™
bla, bla, bla,…

Du får ursäkta, men det finns inte ett uns av logik i ditt dravel.

Jag har på flera sätt försökt visa vari dina felslut ligger, men du verkar tyvärr vara fullständigt oemottaglig för argument.
De flesta andra som orkat svara dig säger ungefär samma sak som mig. Du verkar vara en nyfrälst 7-klövare som i elfte timmen och femtionionde minuten insett vad du röstat på i alla år.
Jag röstade på SD 2006, 2010, 2014.
Jag har sett förfallet.
Jag har sett hur SD har anammat en vänta-och-se attityd.
Jag har sett hur SD hanterar demokrati internt.

Vem vet om si så där 10 år kanske du inser vad jag talar om. Du verkar ta god tid på dig att komma till insikt.
Nu, vänligen sluta spamma tråden med din litania. tack!
Citera
2018-03-23, 16:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Ingen har tvingat dig att vara här.

Nej, och jag kommer fly landet tids nog. Almqvist och Ekeroth är av samma uppfattning, så jag är inte ensam.

Citat:
Men ingen vill ha dig här. Jag brukar säga till dina landsmän att de inte förstår hur bra de hade det i sina hemländer.

Vilka landsmän? Vad pratar du om? Du bor inte i Sverige förstår jag? Eller är du själv invandrare?

Citat:
Men de försäkrar alltid att det är bättre här och att de inte har något att åka tillbaka till. De tjänar eller får mer pengar här och bryr sig tydligen inte om något annat än pengar. Du är likadan som de är.

??? Börjar undra om du citerade rätt person? Jag bor i Sverige, jag är svensk, hela min släkt är svensk, jag har inte tagit mig till Sverige för att arbeta och tjäna pengar, eller vad fasen pratar du om? Hade jag tagit mig till Sverige för pengarnas skull, så hade jag för fan inte arbetat! haha, jag hade ju bara gått på bidrag som de flesta som kommer hit. Enkelt, lagligt och bekvämt, i ett mjäkland som tillåter precis VAD SOM HELST!

Citat:
Ditt gnisslande tjafs om att AFS inte har en chans kommer av att du är som du är.

Nej, utan snarare att jag har en bra verklighetsuppfattning!
7 övriga partier SD borträknat har alltså FRYST UT SD p.g.a vad de kallar rasistiskt och nazistiskt. De har gjort det nu i 4 år. M går alltså hellre ihop med S för fan, bara SD får frysas ut.
Tror du på allvar att AfS har en enda chans?
Är det någon som jobbar för AfS så är det ju du och många här inne, och försöker värva röster. Finns ju ingen logik i det ni skriver ju.

Svara mig på följande fråga: Hur i helvete tror du att 7-klövern ställer sig till att samarbeta med AfS om de t.o.m vägrar samarbeta med "mjuka" SD? Har du någon som helst logisk argument till denna fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Du får ursäkta, men det finns inte ett uns av logik i ditt dravel.

Jag har på flera sätt försökt visa vari dina felslut ligger, men du verkar tyvärr vara fullständigt oemottaglig för argument.
De flesta andra som orkat svara dig säger ungefär samma sak som mig. Du verkar vara en nyfrälst 7-klövare som i elfte timmen och femtionionde minuten insett vad du röstat på i alla år.
Jag röstade på SD 2006, 2010, 2014.
Jag har sett förfallet.
Jag har sett hur SD har anammat en vänta-och-se attityd.
Jag har sett hur SD hanterar demokrati internt.

Vem vet om si så där 10 år kanske du inser vad jag talar om. Du verkar ta god tid på dig att komma till insikt.
Nu, vänligen sluta spamma tråden med din litania. tack!

Allt det du skriver må vara SANT! Men för helvete tänk like längre än att du nu vill hämnas på SD för att de inte har varit som du har hoppats!
Tänk istället att där har Sverige en räddning!

Jag skiter fullständigt i annan politik just i dagsläget än just den obegripliga asylpolitik som förs, vårdpolitik samt säkerhetspolitik. För mig är dessa frågor de allra viktigaste just nu.
Och jag ser klart och tydligt att SD, just nu, är det realistiska svaret på dessa problem.
Sen skiter jag i allt annat.

En normal och sansad människa som tänker logiskt, tänker på detta vis. Den vill ha lösningar och det snabbt. Den tar den mest realistiska lösningen som existerar som har de största chanserna.

Sverige håller på att braka ihop ifall ni inte har märkt detta! Det är handgranater och mord och skjutningar, gruppvåldtäkter och vårdköer som är kortare i U-länder, skolan åt helvete liksom rättssäkerheten. Det går för helvete mot anarki i detta, förr vackra, land.

Och detta har inget med varken etnicitet, religion, nationalism eller något sådant där att göra. Ingen rasism och ingen nazism. Detta är bara sunt förnuft, att man kan helt enkelt inte låta hundratusentals människor år ut och år in går på bidrag utan motprestation. Jag hade varit lika upprörd om det hade varit pursvenskar. Man kan heller inte ha helt öppna gränser utan kontroll. Här flödar både vapen, droger samt illegala flyktingar in som inte i något annat land.
Detta är vansinne och måste sättas stopp för omgående.

Skall vi nu hålla på att börja om på ruta 0 med AfS tycker ni och vänta sådär 8-12 år till, tills de i BÄSTA FALL når nivåer som SD?

Förstår ni överhuvudtaget att vi kan ha ett inbördeskrig vid det laget? Och Då, kära ni, kan ni glömma allt som har med demokrati att göra - det kan ni iofs göra redan idag ärligt talat, men bättre blir det inte i alla fall.

Jag skiter i detta nu, gör som ni vill, rösta som ni vill. Rösta för all del på F! eller MP, så blir det säkert bra allting!
Citera
2018-03-23, 17:01
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:

En normal och sansad människa som tänker logiskt, tänker på detta vis. Den vill ha lösningar och det snabbt. Den tar den mest realistiska lösningen som existerar som har de största chanserna.

Du tycker inte att det är lite magstarkt att mässa på detta viset för personer som i decennier har slagits för just de idéer som du mässar om. I synnerhet med tanke på att du intill ganska nyligen sannolikt vaneröstade på 7-klövern för att hindra rasismen/nazism?
Citera
2018-03-23, 17:13
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Du tycker inte att det är lite magstarkt att mässa på detta viset för personer som i decennier har slagits för just de idéer som du mässar om. I synnerhet med tanke på att du intill ganska nyligen sannolikt vaneröstade på 7-klövern för att hindra rasismen/nazism?

Nej det tycker jag verkligen inte. Eftersom det tydligen finns folk som nu vill missnöjesrösta mot SD, vilket i sin tur riskerar att låta Sverige fullfölja färden ner i diket.
Vi HAR en chans med SD nu, varför riskera den chansen p.g.a missnöje med SD's ledning?
Vi riskerar ju för helvete Sveriges framtid om vi gör så!
SD är ett säkert kort, eller så säkert det någonsin kan bli nu under valet 2018.
AfS är ett osäkert kort, därför bör vi vänta!

Och nej, jag har inte röstat på något parti i 7-klövern på länge, mycket länge! Och då för att det inte fanns något realistiskt alternativ. SD är nu däremot ett realistiskt alternativ, som ser ut att kanske kunna få tillbaka Sverige på rätt spår, eller åtminstone så rätt det kan bli.

Även om AfS ligger närmare mina åsikter, så anser jag att det är en så pass stor chansning nu i valet 2018, att jag vågar inte ta den risken. Varför skulle jag riskera mitt eget lands undergång? För det är ju dit Sverige är på god väg om ingen agerar snarast.
Citera
2018-03-23, 17:15
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Sverige håller på att braka ihop ifall ni inte har märkt detta! Det är handgranater och mord och skjutningar, gruppvåldtäkter och vårdköer som är kortare i U-länder, skolan åt helvete liksom rättssäkerheten. Det går för helvete mot anarki i detta, förr vackra, land.

Och detta har inget med varken etnicitet, religion, nationalism eller något sådant där att göra. Ingen rasism och ingen nazism. Detta är bara sunt förnuft, att man kan helt enkelt inte låta hundratusentals människor år ut och år in går på bidrag utan motprestation. Jag hade varit lika upprörd om det hade varit pursvenskar. Man kan heller inte ha helt öppna gränser utan kontroll. Här flödar både vapen, droger samt illegala flyktingar in som inte i något annat land.

Verkar som att du har förvirrat SD med AfS.

Det är AfS som vill ompröva uppehållstillstånd. SD vill bara utvisa kriminella.

Hur skulle detta få bort bidragsberoende invandrare som i övrigt sköter sig alternativt inte blivit dömda för brott dom begått? Hur ska det korta ner vårdköerna markant? Osv.

SD vill bara skeppa hem invandrare som är dömda för brott och inga andra. Hur förhindrar det att Ahmed 5 år växer upp och kastar en handgranat om 10 år? Just det, det gör det inte.
Hade man kört på AfS linje hade kanske lille Ahmed blivit tillbaka skickad till Irak med sin familj medans om man kör på SDs linje så får han inte ta sitt pick och pack förrens efter han har kastat sin handgranat.

SDs politik är ingen hållbar lösning på de problem som redan finns här. SDs politik leder snarare till att det inte bli värre i rask takt. Inget kommer bli bättre. Det kommer bara bli värre fast långsammare.

Verkar inte som att du tänker speciellt logiskt trots allt
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-03-23 kl. 17:19.
Citera
2018-03-23, 17:35
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ska bli intressant o se undersökningarna framöver om AfS börjar dyka upp. Om jag tror AfS har en god chans att ta sig in när vi närmar oss valet så lär dom få min röst, annars lär det bli SD. Sen ser jag inte behovet av att SDare eller AfSare gör varandra till sin värsta fiender och lägger all fokus på att attackera varandra. Båda har ju sett problemen och borde fokusera på dom som inte har det nu så nära valet.
Citera
2018-03-23, 17:56
Medlem
Rivarols avatar
Det är naturligtvis svårt för SD att framstå som rumsrena och samtidigt göra vad som krävs för att rädda Sverige.

Ledargarnityret har valt att istället skapa ett parti som står bortom all kritik för att kunna ha en respektabel födkrok fram till pensionen. Inget fel i det eftersom alla människor är utrustade med överlevnadsinstinkt.

Faran på kort sikt för den vanlige väljaren är moderatflörten som innebär marknadshyror, vårdvinster och fri konkurrens mot rumänska åkare som kör för några kronor i timmen på vägarna.

På längre sikt finns det helt klart en nischmarknad för AFS åsikter men inte som riksdagsmajoritet.
Citera
2018-03-23, 18:02
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Verkar som att du har förvirrat SD med AfS.

Det är AfS som vill ompröva uppehållstillstånd. SD vill bara utvisa kriminella.

Jag vet vad du säger och förstår vad du säger.
Jag ifrågasätter inte AfS politik på något sätt överhuvudtaget, mer än gentemot MSM samt majoriteten av svenska folket.
Oavsett hur kloka åsikter AfS än har, så hjälper det inte när de anses vara för radikala, till den grad att inga partier vågar samarbeta eller ens samtala med de, och majoriteten av de röstberättigade invånarna inte vågar rösta på de för att de är rädda för rasist/nazist stämpeln osv.

Citat:
Hur skulle detta få bort bidragsberoende invandrare som i övrigt sköter sig alternativt inte blivit dömda för brott dom begått? Hur ska det korta ner vårdköerna markant? Osv.

SD vill bara skeppa hem invandrare som är dömda för brott och inga andra. Hur förhindrar det att Ahmed 5 år växer upp och kastar en handgranat om 10 år? Just det, det gör det inte.

Ja, ja, ja, nu skall vi ta't lilla lugna. Det SD fint målar fram för stora massorna kan jag nästan garantera lär INTE bli så i verkligheten. Ni tror la inte på allvar, att i det fall SD skulle komma till makten med 51%, skulle sitta och titta på fördärvet medan de rullar tummarna? De skulle bli minst lika "radikala" till handlingarna som AfS är i ord idag.

Ni måste ju förstå att SD inte kan gå fram med så hård linje, det finns ingen chans att de får så höga siffror om de går för hårt fram.

Ungefär som att Löfven och alla andra bara lovar och lovar en massa, men inget händer. Stora i orden, små på jorden. Samma sak med SD, fast tvärt om. Medan Löfven lovar hårdare tag och i verklig handling visar det motsatta med sitt jävla meseri, så lovar SD mjukare tag, men lär ta i med hårdhandskarna om de väl kommer till makten.

Citat:
Hade man kört på AfS linje hade kanske lille Ahmed blivit tillbaka skickad till Irak med sin familj medans om man kör på SDs linje så får han inte ta sitt pick och pack förrens efter han har kastat sin handgranat.

Men tror du verkligen att AfS har någon som helst, och då menar jag ens en promille, till chans att kunna klubba igenom sina beslut en efter en, efter valet 2018? Det är bra om de kommer in i riksdagen kan jag tala om.

Citat:
SDs politik är ingen hållbar lösning på de problem som redan finns här. SDs politik leder snarare till att det inte bli värre i rask takt. Inget kommer bli bättre. Det kommer bara bli värre fast långsammare.

Nej, men det är den bästa och mest realistiska politiken inom överskådlig framtid.

Att tro något annat är bara utopi. Att tro att man gör ens minsta förändring genom en röst på AfS i valet 2018 visar antingen på enorm naivitet, avsaknad av logik, eller ren brist på intelligens.
Det är helt orealistiskt att tro att AfS skall kunna förändra något.

Men eftersom alla ni som hetsar för att man skall rösta på AfS, så antar ni rimligtvis att det kan nu efter valet 2018 skapa en märkbar förändring till det positiva, en förändring som verkligen gör skillnad.

Så då vill jag snällt ställa frågan till er: Kan ni logiskt beskriva hur det LOGISKT någonsin skulle kunna bli en märkbar positivt förändring i verkligheten, som resulterar i alla de åtgärder som vi så gärna hoppas på? Och var så vänliga och skriv inte idiotier som att AfS får 51%, för det får de inte. Realistiska och logiska svar tack!

Citat:
Verkar inte som att du tänker speciellt logiskt trots allt

Jodå, jag tänker bara lite längre än vad många här gör, ett tankemönster som många tyvärr inte hänger med i. Ungefär som att försöka förstå sig på kvantfysik bara sådär hux flux utan att sätta sig in i det djupare. Men bara för att man inte förstår saker som andra förstår, innebär inte att den andra har fel eller är dum i huvudet, utan kan mycket väl betyda att man snarare själv har en viss begränsning i logik/intelligens. Inte sant?
Citera
2018-03-23, 18:10
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Nej, jag ser det inte som troligt att AfS kommer klubba igenom sin politik redan 2018.
Jag ser det även som omöjligt att SD skulle få göra det och även om SD nu skulle få göra det så ser jag ingen lösning i deras politik, så varför skulle jag rösta på dom?

Drar hellre mitt strå till stacken och jobbar för att partiet som driver en politik jag rakryggat kan ställa mig bakom och som jag tror leder till de lösningar vi behöver ska komma in i riksdagen så fort som möjligt.

Ser ingen mening med att rösta på ett parti som jag inte tror kommer kunna lösa problemen vi har.

Om alla resonerar som du så skulle SD aldrig ens kommit in i riksdagen.
"Njaaej, SD kommer ändå inte komma in och Moderaterna har ju den stramaste invandringspolitiken så lika bra att jag röstar på dom istället". Riktigt korkat tänk i mitt tycke.

Men men, fortsätt du leva i din bubbla och tro att SD kan driva igenom dom förändringar vi behöver om och när dom får makten Bli inte besviken sen bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in