Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 12:37
Medlem
Media och SD har redan börjat demonisera AFS som en ”utbrytargrupp”. Upprepas i flertalet medier och intervjuer. Att nu ta över dessa tvivelaktiga ledamöter så som Wigh eller Ekeroth vore inte strategiskt om man inte vill profilera sig som ”partiet med uteslutna SD:are”.
Citera
2018-03-16, 12:47
Medlem
rikastistorstans avatar
Frågan är om ledningen börjar inse allvaret och låter den alternativa listan gå igenom lite snyggt för att sedan högfärdigt kunna ställa sig upp och säga att man respekterar interndemokratin och bla bla i ett försök att blidka dom allt mer uppretade gräsrötterna. Hade varit ett smart drag för att låtsas som att partiet inte är en diktatur men kanske är Karlssons stolthet och kontrollbehov för stort för ett sånt drag. Det bästa för Afs vore ju helt klart om Kent o Thoralf inte går att kryssa i valet.
Citera
2018-03-16, 12:56
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Media och SD har redan börjat demonisera AFS som en ”utbrytargrupp”. Upprepas i flertalet medier och intervjuer. Att nu ta över dessa tvivelaktiga ledamöter så som Wigh eller Ekeroth vore inte strategiskt om man inte vill profilera sig som ”partiet med uteslutna SD:are”.

Det är ju dock en utbrytargrupp. Söker man lite på internet så verkar det vanligt att använda den benämningen. Jag har uppfattade det som att benämningen är neutral och har nog ingen negativ innebörd. Dock var det dumt/fult att indirekt kalla AfS för rasister och högerextremister när man kickade Olle Felten igår.
Citera
2018-03-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är ju dock en utbrytargrupp. Söker man lite på internet så verkar det vanligt att använda den benämningen. Jag har uppfattade det som att benämningen är neutral och har nog ingen negativ innebörd. Dock var det dumt/fult att indirekt kalla AfS för rasister och högerextremister när man kickade Olle Felten igår.

Igår svartmålade Åkesson AFS genom att likställa partiet med NMR. Man kör med samma fula taktik som man själv blivit utsatt för av etablissemanget.
Citera
2018-03-16, 13:15
Medlem
Citat:
Igår svartmålade Åkesson AFS genom att likställa partiet med NMR. Man kör med samma fula taktik som man själv blivit utsatt för av etablissemanget.

Ju mer Sd-packet spyr galla ju mer förlorar de. Etablisemangshoror.
Citera
2018-03-16, 13:23
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Jomshof, som jag brukar ha respekt för, föll rejält när i Nordegren och Epstein kallade Afs för "en varböld som man vill ha bort".... Sjukt dåligt av SD att baktala sina före detta kompisar på detta sätt. Det är ju knappast så att dessa personer har radikaliserats, utan har kvar de värderingar som SD hade innan man blev den åttonde klövern.
Citera
2018-03-16, 13:29
Medlem
rikastistorstans avatar
Stärkt av gårdagens positiva överraskning från Samnytts kommentatorsfält gjorde jag idag mitt andra besök på Samnytt/Avpixlat på typ fem år. Herregud alltså, maken till korkade, hjärntvättade och obildade får får man leta efter. Skall man tro majoriteten så har SD tydligen häng på både 30% och egen majoritet bara inte dumma Afs kommer och "splittrar". Tydligen är 2018 ett ödesval där man inte har något annat val än att rösta SD. Det är tydligen sista chansen att rädda Sverige nu. Har ni hört retoriken förut? Kontentan är i alla fall att SD är bra nära att få styra Sverige nu och allt kan raseras om ett riktigt nationellt alternativ som Afs kniper åt sig några procent av dessa röster.
Man blir mörkrädd. Fan, lika bra att ge upp. SD-fanboysen ger mig mer kalla kårar än Knutby och Charles Manson tillsammans.
Citera
2018-03-16, 13:41
Medlem
Grodfrityrs avatar
Det var en lyckad PR-kupp igår.

Antal träffar på Google det senaste dygnet.

"Alternativ för Sverige", About 4,600 results
"Sverigedemokraterna", About 2,490 results
"Medborgerlig samling", About 43 results

Antal träffar på Google den senaste veckan.

"Alternativ för Sverige", About 7,470 results
"Sverigedemokraterna", About 8,100 results
"Medborgerlig samling". About 322 results
Citera
2018-03-16, 13:48
Medlem
baggebo1s avatar
AfS är hälften så stort som SD bland Nyheter24-läsare.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/905120-har-ar-skillnaderna-mellan-sd-och-alternativ-for-sverige
Citera
2018-03-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Samtidigt kan man väl argumentera att det är precis det SD också gör, iallafall inom partiet.

Finns många exempel men det senaste är väl panikuteslutningen av Olle igår där man uteslöt en medlem på ett sätt som går emot stadgarna.

https://twitter.com/gustavkassel/status/974316458363772928?s=20

Jag är inte helt med på vad du menar. Jag är inte ute efter att klanka ner på specifikt SD utan att det här med att demokratin ska bevaras är helt irrelevant sett till att de andra politiska partierna ständigt ökar takten i sina egna strävanden att montera ner den.

Jag har inga långsiktiga förhoppningar på AFS. Invandringspolitiken, de höga skatterna osv. är bara symptom. Urproblemet är den här representativa s.k. demokratin som vi har med genomkorrupta politiker. Vi leds av människor som är för inkompetenta för att kunna konkurrera på en marknad men som ändå lever ett lyxliv, fast istället för att leva på frukterna av sin egen framgång lever de på andras pengar. Genomruttet. På lång sikt kommer AFS också korrumperas av detta system.

Frihet och välstånd får vi genom fria ekonomier och yttrandefrihet, samt att politikerklassen avskaffas.
Citera
2018-03-16, 13:58
Medlem
Citat:

I det hänseendet så agerar SD precis på samma sätt som Sjupartiet har agerat mot dom själva.

En lyckad PR kupp för AFS. De tre ledande personerna i SD har betett sej på ett sätt som de inte skulle ha gjort. Detta ser inte bra ut.
Citera
2018-03-16, 14:09
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Ekeroth är ingen väljarmagnet. Han har en alltför okarismatisk personlighet. Det han faktiskt säger är dock ofta bra. Det finns hur som helst ingen chans att han kommer gå med i AfS, och även om han velat hade han inte varit välkommen. Det är jag säker på.

Du underskattar den popularitet han har bland SD's gräsrötter av typen 'Nu e det nock! Ut me blattarna för fan'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in