Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 18:16
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej det tycker jag verkligen inte. Eftersom det tydligen finns folk som nu vill missnöjesrösta mot SD, vilket i sin tur riskerar att låta Sverige fullfölja färden ner i diket.
Vi HAR en chans med SD nu, varför riskera den chansen p.g.a missnöje med SD's ledning?
Vi riskerar ju för helvete Sveriges framtid om vi gör så!
SD är ett säkert kort, eller så säkert det någonsin kan bli nu under valet 2018.
AfS är ett osäkert kort, därför bör vi vänta!

Och nej, jag har inte röstat på något parti i 7-klövern på länge, mycket länge! Och då för att det inte fanns något realistiskt alternativ. SD är nu däremot ett realistiskt alternativ, som ser ut att kanske kunna få tillbaka Sverige på rätt spår, eller åtminstone så rätt det kan bli.

Även om AfS ligger närmare mina åsikter, så anser jag att det är en så pass stor chansning nu i valet 2018, att jag vågar inte ta den risken. Varför skulle jag riskera mitt eget lands undergång? För det är ju dit Sverige är på god väg om ingen agerar snarast.

SD ett säkert kort? Vissa av oss är uppenbarligen av uppfattningen att vi riskerar Sveriges framtid mer genom att rösta på SD snarare än AfS. Det är uppenbarligen alldeles för svårt för dig att begripa. Du verkar varken förstå eller ta åt dig något av alla bra argument som framförts mot dig.

Med andra ord hade aldrig SD tagit sig in över huvud taget om alla tänkte som dig ("realistisk chans"). Ändå ska du leka självutnämnd valstrateg?

Berätta vad det är som gör att du tror att SD's strategi att "mjukna upp" bara är en fasad? Kan du över huvud taget tänka dig att människor som inte skulle rösta på SD eventuellt kan tänka sig att göra det nu när det finns ett nytt "värre" alternativ? Vad tycker du om att SD's siffror steg samtidigt som AfS visade nästan 2% i YouGov-undersökningen? Varför är det negativt med fler invandringskritiska partier (som kan locka väljare som inte stödjer SDs överiga politik)?

Det enda du kommer med är hur mycket du litar på SD's ledning. Alla missnöjesröstar för övrigt inte emot den utan emot politiken. Men det är ju bara en fasad eller hur..

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Ska bli intressant o se undersökningarna framöver om AfS börjar dyka upp. Om jag tror AfS har en god chans att ta sig in när vi närmar oss valet så lär dom få min röst, annars lär det bli SD. Sen ser jag inte behovet av att SDare eller AfSare gör varandra till sin värsta fiender och lägger all fokus på att attackera varandra. Båda har ju sett problemen och borde fokusera på dom som inte har det nu så nära valet.

Du vet ju hur "bra" det brukar rapporteras gällande SD's siffror och hur media och företagen som tagit fram odds osv lyckats med att förutspå Trump, Brexit osv. Varenda röst på AfS är en känga mot etablissemanget och en spark i arslet på övriga partier (inte minst SD) att skärpa sig. För mig känns det mer rimligt att rösta på det parti som man tror kan föra ens talan bäst än att leka någon självutnämnd valstrateg Men jag hör vad du säger, ser det helt jävla lönlöst ut så kan jag förstå om folk inte vill "kasta bort" sin röst.
Citera
2018-03-23, 18:24
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
[/spoiler]

Nej, jag ser det inte som troligt att AfS kommer klubba igenom sin politik redan 2018.

Äntligen! Tack för ett ärligt svar! Nu börjar vi komma någon vart! Hela ditt inlägg var logiskt ur ditt perspektiv, men nu skall du få se här, se om vi kommer vidare i diskussionen så alla förstår.

Citat:
Jag ser det även som omöjligt att SD skulle få göra det och även om SD nu skulle få göra det så ser jag ingen lösning i deras politik, så varför skulle jag rösta på dom?

SVAR: För att de kommer allra närmst det vi alla här inne vill!

Citat:
Drar hellre mitt strå till stacken och jobbar för att partiet som driver en politik jag rakryggat kan ställa mig bakom och som jag tror leder till de lösningar vi behöver ska komma in i riksdagen så fort som möjligt.

Självklart, men detta gäller ENBART om vi har gott om tid - det har vi INTE! Läget är nu A K U T!

Citat:
Ser ingen mening med att rösta på ett parti som jag inte tror kommer kunna lösa problemen vi har.

Så du tycker att SD har lika kass invandringspolitik som S och MP? Om det vill sig illa kan det nämligen bli 4 år till med S och MP, möjligen inkl. V - vore inte det jävla härligt liksom?

Citat:
Om alla resonerar som du så skulle SD aldrig ens kommit in i riksdagen.
"Njaaej, SD kommer ändå inte komma in och Moderaterna har ju den stramaste invandringspolitiken så lika bra att jag röstar på dom istället". Riktigt korkat tänk i mitt tycke.

Håller med dit återigen, med den lilla reservationen att VI HAR INTE TID till sådant där tjafs nu! Läget är återigen A K U T! Eller tycker du att vi har gott om tid och rösta hit och dit och låta partier växa i decennier? Läget är så otroligt akut i Sverige, att det är ett under om ens AfS skulle få ordning på skiten om de så hade 51%. Vi kan inte vänta i 4, 8 kanske 12 år till? Eller hur tänker du?

Citat:
Men men, fortsätt du leva i din bubbla och tro att SD kan driva igenom dom förändringar vi behöver om och när dom får makten Bli inte besviken sen bara.

Har du ett bättre förslag som är REALISTISKT? Ingen av er kan ju beskriva en realistisk scenario där en röst på AfS istället för SD skulle hjälpa oss nu direkt efter valet 2018!!!
Vi kan ju för helvete inte vänta till 2022, 2026 eller i värsta fall 2030 eller ännu längre. Vid det laget är det ett under om Sverige existerar med befintlig politik.
Det är bråttom nu! Det är AKUT!

Det är som när en akut skadad person kommer in på akuten. Skall läkarna stå där och dividera om vilken metod de skall använda vid operation? Det finns 2 metoder som fungerar och har för och nackdelar, men läget är kritiskt. Skall de sitta där och hålla möten och skit och vänta i dagar, kanske veckor? Patienten hinner ju avlida många gånger om innan de har fått tummen ur.
Är det inte bättre att använda den metod som snabbast går att genomföra för stunden? För att sedan göra om proceduren i ett senare skede när patientens tillstånd har stabiliserats?

Ungefär där befinner sig Sverige nämligen, döende på ett operationsbord. Nu är tiden knapp. Eller skall vi låta landet totalt glida ner i avgrunden tycker ni?
Citera
2018-03-23, 18:35
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Du vet ju hur "bra" det brukar rapporteras gällande SD's siffror och hur media och företagen som tagit fram odds osv lyckats med att förutspå Trump, Brexit osv. Varenda röst på AfS är en känga mot etablissemanget och en spark i arslet på övriga partier (inte minst SD) att skärpa sig. För mig känns det mer rimligt att rösta på det parti som man tror kan föra ens talan bäst än att leka någon självutnämnd valstrateg Men jag hör vad du säger, ser det helt jävla lönlöst ut så kan jag förstå om folk inte vill "kasta bort" sin röst.
Så länge folk inte lägger sina röster på 7-klövern så bryr jag mig inte i att försöka påverka hur dom röstar. För mig är det mer viljan att få en förändring i den riktning jag önskar och då har jag både AfS och SD. Ju större SD är ju mer kan dom påverka 7-klövern och snabbare få igenom en förändring i den riktning jag vill. Men om AfS är nära på att komma in så blir det ännu viktigare att få in dom.
Citera
2018-03-23, 18:40
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Med andra ord hade aldrig SD tagit sig in över huvud taget om alla tänkte som dig ("realistisk chans"). Ändå ska du leka självutnämnd valstrateg?

Men vi hinner ju inte göra chansningar nu när landet är i ett akut tillstånd! Skall vi vänta i 4, 8 eller 12, kanske ännu fler år till, innan någon börjar pumpa ur vattnet ur detta sjunkande skepp???

Jag förstår vad du säger, men det är inte läge för att ta sådana risker nu! Landet är ju för fan på fritt fall ner i helvetet. Har du sett vårdköerna eller?
Det öses ju bidrag över alla kors och tvärs, det finns ju för helvete ingen begränsning för idiotin i detta land längre. Gruppvåldtäkterna skenar, likaså annat våld.
Skall vi låta helvetet fortsätta eller vad menar du?

Citat:
Berätta vad det är som gör att du tror att SD's strategi att "mjukna upp" bara är en fasad?

För att de har en hjärna nog att de inte kan gå fram som Viktor Orbán i ett naivt och konflikträdd land som Sverige. Då får de ju inga röster alls. De MÅSTE visa en mjukare balans. Hur i helvete skulle den naiva och konflikträdde svensken annars våga rösta på de överhuvudtaget??

Med denna mjuka linje de har vinner de röster och ökar i varje val. Även andra partier får allt svårare att ge logiska förklaringar till varför de vägrar samarbeta, något som väljarna ser och pressar övriga i 7-klövern att faktiskt samtala med SD genom exempelvis missnöjesröstning på SD.
Det är så här de kan komma till makten!
Att stå och Sieg Heila i partiledardebatter i nationell TV tror jag inte funkar så bra i Sverige ...jag tror definitivt det är mer effektivt att vara ödmjuk och ha tungan rätt i mun.
Skall de stå och skrika sig blåa om att de skall deportera varenda icke-arisk människa i detta land eller? Tror du det funkar?

SD måste naturligtvis anpassa sig efter väljarkåren samt övriga partier. De har ingen som helst chans annars.
AfS kommer få erfara samma sak! Var så säker på det! Och då kommer ni tycka att AfS är för mjukt och mesigt, varför ni än en gång börjar titta på mer radikala alternativ.
Sådär kan vi hålla på i decennier! Fast vid det laget finns inte landet Sverige, fast ni verkar ju inte förstå detta. Ni verkar tro att vi har hur mycket tid som helst på oss!

Citat:
Kan du över huvud taget tänka dig att människor som inte skulle rösta på SD eventuellt kan tänka sig att göra det nu när det finns ett nytt "värre" alternativ? Vad tycker du om att SD's siffror steg samtidigt som AfS visade nästan 2% i YouGov-undersökningen? Varför är det negativt med fler invandringskritiska partier (som kan locka väljare som inte stödjer SDs överiga politik)?

Ja och DETTA! är just en underbar effekt med AfS, nästan så man skulle tro att hela skiten var uppgjord av SD själva.
MEN! Då måste de som tidigare har röstat på SD, vara såpass smarta att de fortsätter att rösta på SD, och låta ANDRA ICKE-SD:are plocka AfS rösterna istället!!!

Och om då AfS lyckas plocka 5% från andra partier, DÅ har man lyckats! SD behåller sina väljare, medan AfS plockar från 7-kövern! Fantastiskt! Men låt det bli så då, för det vore drömmen!
Citera
2018-03-23, 18:44
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Det finns inte på kartan att folk har så mycket hjärna i korkade Sverige.

Kommer man till V4 länderna så möts man av kloka och likasinnade människor, ...

Alla era jävla mespartier, inkl. AfS och SD, ...

Däremot har jag en hjärna, till skillnad från många här.

Sverige, som är helt fullproppat av naiva daltande mesar, ...

Eller så lever vi i helt skilda länder och världar.

Citat:
Vilka landsmän? Vad pratar du om? Du bor inte i Sverige förstår jag? Eller är du själv invandrare?

??? Börjar undra om du citerade rätt person? Jag bor i Sverige, jag är svensk, hela min släkt är svensk, jag har inte tagit mig till Sverige för att arbeta och tjäna pengar, eller vad fasen pratar du om? Hade jag tagit mig till Sverige för pengarnas skull, så hade jag för fan inte arbetat! haha, jag hade ju bara gått på bidrag som de flesta som kommer hit. Enkelt, lagligt och bekvämt, i ett mjäkland som tillåter precis VAD SOM HELST!

Jag är svensk. Och du kanske talar sanning när du säger att hela din släkt är svensk. Det är min släkt också för den delen. Men ditt sätt att använda pronomen och en hel del annat tyder på att du inte är svensk.

Om du ändå är svensk så har du blivit en del av problemet. Du utesluter varje god möjlighet att rädda Sverige eftersom du har tappat modet. Du tänker inte stanna och göra ett handtag för att rädda Sverige. Du flyttar hellre till främlingars land bara för att de har en bättre regering. Du förtalar svenskarna. Däremot kritiserar du inte regimen. Du har inget medlidande med den förföljda och utsugna ursprungsbefolkning som du påstår att du tillhör. Det är inte mitt fel att jag inte ser dig som svensk då.
Citera
2018-03-23, 19:05
Medlem
Citat:
Nej det tycker jag verkligen inte. Eftersom det tydligen finns folk som nu vill missnöjesrösta mot SD, vilket i sin tur riskerar att låta Sverige fullfölja färden ner i diket.
Vi HAR en chans med SD nu, varför riskera den chansen p.g.a missnöje med SD's ledning?
Vi riskerar ju för helvete Sveriges framtid om vi gör så!
SD är ett säkert kort, eller så säkert det någonsin kan bli nu under valet 2018.
AfS är ett osäkert kort, därför bör vi vänta!

Och nej, jag har inte röstat på något parti i 7-klövern på länge, mycket länge! Och då för att det inte fanns något realistiskt alternativ. SD är nu däremot ett realistiskt alternativ, som ser ut att kanske kunna få tillbaka Sverige på rätt spår, eller åtminstone så rätt det kan bli.

Även om AfS ligger närmare mina åsikter, så anser jag att det är en så pass stor chansning nu i valet 2018, att jag vågar inte ta den risken. Varför skulle jag riskera mitt eget lands undergång? För det är ju dit Sverige är på god väg om ingen agerar snarast.

Jag röstade SD 2014 just pga. dessa argument du anför för en röst på SD 2018. Vad jag och Sverige fick var en tandlös opposition, inriktad på etablissemangsnormalisering som ett antirasistiskt mittenparti, ett i stort sett obesvarat men hejdlöst moderatflörtande "Uffe, vi kan väl prata om det?", semester, semester, semester, "Hade ni en bra ledighet i helgerna? Det hade jag! Så nu är jag inte emot burqabärande längre. Ojdå, jo det är jag. Minns inte. Du ljuger! Vi ska inte gå i fällan och skärpa invandringspolitiken." Det var ungefär vad vi som ville rädda Sverige från undergång fick levererat under mandatperioden. Vi ska nog inte förvänta oss så mycket mer under kommande mandatperiod, förutom en befolkningsökning på en halv till en miljon icke-svenskar. Sverige stod på randen till statskollaps hösten 2015, trots att Reinfeldts julgran inte brann upp. Ändå lyckades SD inte flytta fram sina positioner. Ett ökat opinionsstöd, vilket sedan föll tillbaka under 20-strecket medan partiledningen tog semester i Thailand, är allt vi kan räkna hem för att höra ett nytt Sverige under böneutrop stiga upp under S+C+L. Ja, var har SD varit under böneutropsdebatten? På semester.
Citera
2018-03-23, 19:27
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Om du ändå är svensk så har du blivit en del av problemet.

Så jag är en del av problemen för att jag inser att en röst på SD är enda räddningen i det akuta nuläget som vi befinner oss i?

Citat:
Du utesluter varje god möjlighet att rädda Sverige eftersom du har tappat modet.

Gör jag väl inte? SD är väl en god möjlighet? Bättre än något annat alternativ just nu. AfS är, må det ligga närmare mina åsikter, inget realistiskt alternativ idag. Det är ett drömscenario att de skulle rädda Sverige ur nöden, med drömsiffror på 51% eller mer, men återigen så är det bara en dröm.

Skall vi nu dagdrömma eller skall vi vara realistiska?

Citat:
Du tänker inte stanna och göra ett handtag för att rädda Sverige. Du flyttar hellre till främlingars land bara för att de har en bättre regering.

Bättre fly än illa fäkta heter det! Jag är inte dum i huvudet. Jag ser ju hur idiotiskt folk röstar. Man kan ju fråga sig om du har följt med i verkligheten som jag lever i, här i Sverige.
Vad jag ser, är 87% (nu kanske lite mer) av en befolkning som fattar 0!!! De röstar alltså för att köra Sverige i botten! Vad spelar det då för roll om lilla jag, eller ens alla AfS samt SD väljare står och skriker när resten av folket kallar oss rasister och allt vad det nu är, medan de fortsätter att köra ner landet i botten?
Man når ju en viss gräns där man inser att: bättre fly än illa fäkta!

Skyll inte på mig! Det är inte jag som har röstat på 7-klövern! Det är inte jag som står och säger att jag vägrar samarbeta med SD (Kristersson så sent som för ett par månader sedan eller så).

Jag ser bara verkligheten, och jag ser att den är kört nästan bortom räddning.

Citat:
Du förtalar svenskarna. Däremot kritiserar du inte regimen.

Nä men snälla någon! Det är väl heller inte regimen som har röstat fram regimen, eller? Det är väl ändå Svensson som har gjort det? Hur fan kan inte svensken se att 7-klövern bara drar Sverige rätt ner för stupet? De röstar ju för helvete själva på detta elände?
Deras döttrar blir sedan gruppvåldtagna men de fortsätter förmodligen att rösta!?!?

Hade befolkningen varit normalt beskaffad i planeten så hade ju för fan SD haft sådär 80% idag. AfS hade lätt kunnat få lika mycket (inte samtidigt förstås )
Men som du märker så röstar alltså fortfarande folk på V, MP, S, för att inte tala om resten av 7-klövern som förstör lika mycket de.
Låter det som att vi har med kloka människor att göra? Hur skall du få de att fatta allvaret? Detta har ju hållit på i många år nu och de fattar inte än.

För mig ser det ut som, att det faktiskt betyder att Svensson hellre låter det gå till den gräns att allt brakar samman, och DÅ kommer de att reagera, FÖRST DÅ! ...tyvärr blir det för sent då.

Citat:
Du har inget medlidande med den förföljda och utsugna ursprungsbefolkning som du påstår att du tillhör.

MEDLIDANDE? Skall jag ha medlidande med de som har röstat in oss i detta HELVETE? Skojar du med mig eller? Nu börjar du för tusan likna de som tycker synd om förövarna och skiter i brottsoffren!

Det är väl för helvete vi, som röstar normalt, som är offren här, eller!?!? Det är väl inte vi som har valt detta!? Detta har vi ju vetat om och skrikit om länge, att "så här kommer det att sluta!"! Men merparten av befolkningen lyssnade inte. Så nu skall vi tycka synd om de som inte lyssnade menar du?

"Förföljda och utsugna ursprungsbefolkningen"? Om de nu är det, så har de ju röstat för det själva, eller hur tänker du? De får ju bara vad de har röstat på i så fall? Inte jag som har röstat in Reinfeldt exempelvis!
Senast redigerad av EnergizerBunny 2018-03-23 kl. 19:31.
Citera
2018-03-23, 19:32
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Jag röstade SD 2014 just pga. dessa argument du anför för en röst på SD 2018. Vad jag och Sverige fick var en tandlös opposition, inriktad på etablissemangsnormalisering som ett antirasistiskt mittenparti, ett i stort sett obesvarat men hejdlöst moderatflörtande "Uffe, vi kan väl prata om det?", semester, semester, semester, "Hade ni en bra ledighet i helgerna? Det hade jag! Så nu är jag inte emot burqabärande längre. Ojdå, jo det är jag. Minns inte. Du ljuger! Vi ska inte gå i fällan och skärpa invandringspolitiken." Det var ungefär vad vi som ville rädda Sverige från undergång fick levererat under mandatperioden. Vi ska nog inte förvänta oss så mycket mer under kommande mandatperiod, förutom en befolkningsökning på en halv till en miljon icke-svenskar. Sverige stod på randen till statskollaps hösten 2015, trots att Reinfeldts julgran inte brann upp. Ändå lyckades SD inte flytta fram sina positioner. Ett ökat opinionsstöd, vilket sedan föll tillbaka under 20-strecket medan partiledningen tog semester i Thailand, är allt vi kan räkna hem för att höra ett nytt Sverige under böneutrop stiga upp under S+C+L. Ja, var har SD varit under böneutropsdebatten? På semester.

Ok, nä... jag ger upp
Citera
2018-03-23, 20:03
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Så jag är en del av problemen för att jag inser att en röst på SD är enda räddningen i det akuta nuläget som vi befinner oss i?

Gör jag väl inte? SD är väl en god möjlighet? Bättre än något annat alternativ just nu. AfS är, må det ligga närmare mina åsikter, inget realistiskt alternativ idag. Det är ett drömscenario att de skulle rädda Sverige ur nöden, med drömsiffror på 51% eller mer, men återigen så är det bara en dröm.

Skall vi nu dagdrömma eller skall vi vara realistiska?

Bättre fly än illa fäkta heter det! Jag är inte dum i huvudet. Jag ser ju hur idiotiskt folk röstar. Man kan ju fråga sig om du har följt med i verkligheten som jag lever i, här i Sverige.
Vad jag ser, är 87% (nu kanske lite mer) av en befolkning som fattar 0!!! De röstar alltså för att köra Sverige i botten! Vad spelar det då för roll om lilla jag, eller ens alla AfS samt SD väljare står och skriker när resten av folket kallar oss rasister och allt vad det nu är, medan de fortsätter att köra ner landet i botten?
Man når ju en viss gräns där man inser att: bättre fly än illa fäkta!

Skyll inte på mig! Det är inte jag som har röstat på 7-klövern! Det är inte jag som står och säger att jag vägrar samarbeta med SD (Kristersson så sent som för ett par månader sedan eller så).

Jag ser bara verkligheten, och jag ser att den är kört nästan bortom räddning.

Nä men snälla någon! Det är väl heller inte regimen som har röstat fram regimen, eller? Det är väl ändå Svensson som har gjort det? Hur fan kan inte svensken se att 7-klövern bara drar Sverige rätt ner för stupet? De röstar ju för helvete själva på detta elände?
Deras döttrar blir sedan gruppvåldtagna men de fortsätter förmodligen att rösta!?!?

Hade befolkningen varit normalt beskaffad i planeten så hade ju för fan SD haft sådär 80% idag. AfS hade lätt kunnat få lika mycket (inte samtidigt förstås )
Men som du märker så röstar alltså fortfarande folk på V, MP, S, för att inte tala om resten av 7-klövern som förstör lika mycket de.
Låter det som att vi har med kloka människor att göra? Hur skall du få de att fatta allvaret? Detta har ju hållit på i många år nu och de fattar inte än.

För mig ser det ut som, att det faktiskt betyder att Svensson hellre låter det gå till den gräns att allt brakar samman, och DÅ kommer de att reagera, FÖRST DÅ! ...tyvärr blir det för sent då.

MEDLIDANDE? Skall jag ha medlidande med de som har röstat in oss i detta HELVETE? Skojar du med mig eller? Nu börjar du för tusan likna de som tycker synd om förövarna och skiter i brottsoffren!

Det är väl för helvete vi, som röstar normalt, som är offren här, eller!?!? Det är väl inte vi som har valt detta!? Detta har vi ju vetat om och skrikit om länge, att "så här kommer det att sluta!"! Men merparten av befolkningen lyssnade inte. Så nu skall vi tycka synd om de som inte lyssnade menar du?

"Förföljda och utsugna ursprungsbefolkningen"? Om de nu är det, så har de ju röstat för det själva, eller hur tänker du? De får ju bara vad de har röstat på i så fall? Inte jag som har röstat in Reinfeldt exempelvis!
Systemet är alltså perfekt, enligt dig. Inte en chans att svenskarna har blivit förföljda och utsugna, säger du. Regimen har inget ansvar, säger du. Allt är svenskarnas fel. Du verkar tro att du själv blir bättre genom att du skyller på dina medmänniskor. Du klipper gärna alla band till ditt eget folk och du tror att du som gör så är väldigt bra på något sätt. Och så vill du rösta på ett parti som inte ens vet vad det innebär att vara svensk.

Ska vi vara realistiska? Det har INGEN betydelse om du och dina självgoda kamrater får min röst eller inte. Om ni så får 40% så kommer inget bli bättre än vad det är idag.

AFS för mig, den saken har varit klar sedan dag 1.
Citera
2018-03-23, 20:10
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Vad jag ser, är 87% (nu kanske lite mer) av en befolkning som fattar 0!!!
Har följt det du skrivit, visst det stämmer i det stora hela med min världsbild. Men att lägga min röst på SD finns inte på kartan. Då är det väl bra att det dyker upp ett parti som även jag kan rösta på?
De som kan de historiska perspektiven lägger sin röst på AfS och får som bonus ett skattesystem så arbete lönar sig.
Citera
2018-03-23, 20:20
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Systemet är alltså perfekt, enligt dig.

Tvärtom, men du verkar inte förstå vad jag skriver.

Citat:
Inte en chans att svenskarna har blivit förföljda och utsugna, säger du. Regimen har inget ansvar, säger du. Allt är svenskarnas fel.

Vad kommer först?
1. Regimen styr och ställer
2. Folket röstar in regimen

För mig låter det mer logiskt med nr. 2, dvs att folket röstar in regimen. Sedan följer nr 1. att regimen styr och ställer.

Fast i din värld kanske det är annorlunda, att regimen bara ploppar upp ur ingenting, styr och ställer, och sedan röstas de in i riksdagen?

Citat:
Du verkar tro att du själv blir bättre genom att du skyller på dina medmänniskor.

Nej, men jag är däremot smartare som inte röstar på 7-klövern som kör Sverige rätt ut för stupet.

Citat:
Du klipper gärna alla band till ditt eget folk och du tror att du som gör så är väldigt bra på något sätt.

Vem påstår att jag gärna klipper alla band? Om jag nu flyr landet, något som många kommer bli tvungna till i slutändan om ingenting görs, så gör jag inte det gärna. Men tycker du hellre att man skall tyna bort i anarki och inbördeskrig? Det råder ju för fasen anarki redan på många håll i Sverige, inte ens polis vågar sig in i de områden. Vad får dig att tro att inte det blir så i övriga Sverige också till slut?
Skall du själv stanna kvar då eller?
Återigen, bättre fly än illa fäkta! Det finns strider man inte kan vinna och den som är klok den undviker att ge sig in i en sådan fajt.
Det bara är så att 87% är mycket mer än 13%, enkel matematik. Om om nu landet till största delen består av människor som tänker som dessa 87% så är det kört, resterande 13% har ingen chans.
Hade det varit 50%-50% så hade jag hellre stannat och stridit.

Citat:
Och så vill du rösta på ett parti som inte ens vet vad det innebär att vara svensk.

Nej det är ju klart, SD vet inte vad det innebär att vara svensk, de vill hellre ha ett mångkulturellt samhälle där alla lever på bidrag, gärna med mycket våld, våldtäkter osv. Självklart, så är det ju.

Citat:
Ska vi vara realistiska? Det har INGEN betydelse om du och dina självgoda kamrater får min röst eller inte. Om ni så får 40% så kommer inget bli bättre än vad det är idag.

Nä så klart, bättre att lägga sig platt redan nu, före valet, för allt kommer bli skit ändå. Inte att vi skall försöka för att äntligen kunna skapa förändring, nej nej. Vi ger upp precis före mållinjen, så gör vi.

Citat:
AFS för mig, den saken har varit klar sedan dag 1.

Ja rösta du på, jag tänker inte hindra dig.

Jag tänker inte rösta på ett parti som riskerar att få 3,9% så min röst blir helt bortslängd, och sedan behöva leva med resultatet i 4 år till. Nej tack.

Bättre att rösta på ett säkert kort, och SEN, till 2022 mobilisera och gå över till AfS om man märker att de kommer riktigt högt.

Det är att vara klok och strategisk! Medan du röstar med hjärtat, så röstar jag med hjärnan. Och båda är väl accepterat, bara det att i dagens akuta läge, så tycker jag inte det är så klokt att rösta med hjärtat.
Det är det svenska folket har gjort nu i många år, de röstar med hjärtat för de tycker så synd om hela världens befolkning. Se vart det ha lett... landet går på knäna.
Citera
2018-03-23, 20:23
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Vad kommer först?
1. Regimen styr och ställer
2. Folket röstar in regimen

Regimen kom först och skapade systemet.

Jag är även i övrigt klar med dig. Du är inte värd mer av min tid.

AFS 2018!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in