2018-03-22, 06:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag känner igen mig, jag är också en människa som intresserar mig för väldigt många olika saker, som har sökt på allt upptänkligt på min dator (ja nu även en film där en ung kvinna får huvudet avskuret medan man ser hennes ögonvitor och får höra hennes dödsrosslingar, så vi får väl hoppas att inte grannflickan går och tappar huvudet nu, i bokstavlig bemärkelse...), och som i perioder nördar in mig på smala ämnen. (Det har kanske märkts här i tråden! ). En åklagare skulle kunna leda i bevis en hel palett av olika störningar och brottsplaner hos mig - om han valde att endast presentera de två procent av mitt datorinnehåll som tas upp av just sådant som kan tänkas bevisa ett sådant brott eller en sådan störning.
Om nu min granne mördas under mystiska omständigheter så kan jag meddela att hårddisken är full med seriemördare, bokhyllan likaså. Mina sökord skulle få den mest hårdhudade kriminalare att iaf rynka pannan.
Skillnaden ligger GIVETVIS i fler omständigheter kring PM än att polis skulle bry sig om varken dig eller mig - även om du sett på nåt så absurt som autentiska mord vilket aldrig skulle falla mig in.

Det här är den normala reaktionen via att enbart höra sådana sjuka filmer:

"Alene lydsiden af filmen, hvor man hører en kvinde i stønnende dødskamp, er kvalmende."
bt live

"Den voldsomme video af kvinden, der får skåret halsen over, bliver om lidt vist på en skærm for rettens medlemmer. Skærmen bliver vendt væk fra tilhørerbænkene.
00.35 har han været inde og søge aktivt på 'beheading girl argony (halshugning pige smerte). Tilhørerne kan høre lyden. Det lyder meget ubehageligt.
" live dr
Citat:
Jag tycker att vi borde få en fullständig lista på allt som hittats i Madsens dator, samt en procentsiffra på hur mycket av totalen som utgjordes av material om våld mot kvinnor på olika sätt.
Ja, det blir jättebra bevisning, precis så går man tillväga. Man kanske finner att han är rena gourmetkocken och en fena på att stycka kyckling? Eller på väg att ta jaktlicens och hittar sökord på hur man tar ur innanmätet på en grävling?
Är det 78% matlagning så kan man helt bortse från sökningar i närtid till mordet, absurda sökord och filmer.
Citera
2018-03-22, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det fetade: Han sa samtidigt att han hade lite tekniska problem.Samt att han ämnade sig till Dragörs hamn.
Polisen kunde inte veta då när han steg i land att Ubåten sjunkit under mystiska omständigheter.
PM berättade en trovärdig historia om att han haft problem med en ventil och att det gick gick åt skogen när han försökt att laga den. Alla som lyssnade vid landstigningen trodde ju på det.
Så varför skulle inte polisen kunnat trott på det?
Att ubåten sjönk på 30 sekunder under mysko omständigheter fick de veta av räddarna (fritidsfiskarna) som bevittnat det, men först nästa dag (eller möjligen sent på kvällen)när de själva lämnade vittnesmål.
De blev jagade av journalister hela dagen men sa inget för de ville berätta för poisen först,enligt vad de berättat.
What, det är bara att kolla bak i den här tråden så ser du att det inte stämmer. När ubåten sjönk och PM visade sig vara ensam så var de flesta överens om att PM hade med hennes försvinnande att göra. Polisen lär ha resonerat likadant. Mystiska omständigheter är inte att det bubblade lite konstigt kring ubåten, utan mystiska omständigheter är att en ubåt för det första har hållit sig undan i 8 timmar, sjunker minuterna innan räddningsbåtarna kommer fram, samtidigt som en kvinna saknas och den ubåten är sista siktningen av henne. Vet inte varför det är så viktigt för dig att tro att Madsen nästan kom undan där vid landstigningen men det fanns inte en chans till det, även om han hade tvättat sig och pratat lite lugnare.
Citera
2018-03-22, 07:21
Medlem
Citat:
Jag tycker att vi borde få en fullständig lista på allt som hittats i Madsens dator, samt en procentsiffra på hur mycket av totalen som utgjordes av material om våld mot kvinnor på olika sätt.

Slutligen: igår kom det även fram att det fanns IS-videor av avrättningar på hans dator, och DET sa jag hela tiden. (Just den på flickan som fick halsen avskuren med en liten kniv var dock sydamerikansk.)
Så de tecknade filmerna på tjejerna som torterades/mördades var IS-filmer? För det du har sagt "hela tiden" är att filmerna på hans dator inte är något konstigt för det är säkert IS-filmer som han vill använda för politisk påverkan (inte att en liten del av hans tortyrsamling råkar innehålla IS-filmer). Försök inte flytta målet nu.
Citera
2018-03-22, 07:27
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Jag har tyvärr bara hunnit läsa BT:s ganska kortfattade liverapportering - får läsa ikapp i helgen - men en sak är säker: M är en som kämpar till the bitter end. Och det måste väl alla beundra..?

Nej.
Citera
2018-03-22, 07:38
Medlem
Citat:
Och NEJ jag skrev inte att filmen i sig var rolig. Jag såg den - sökte på samma tre ord som M och hittade den. Jag visste inte ens att sådant material fanns på vanliga nätet, och att det går att hitta med vanliga Google. Vilket ansvar tar Google, tänker jag då..? Detta borde det bråkas om mer än att de tillåter olika politiska åsikter att komma fram. Människor med olika känsligheter i själen kan ju tyvärr inspireras av sådant material, och det känns därför väldigt olämpligt att det är så lättillgängligt.
Grattis Merwinna - du har nu hittat en ny demon att slåss! Det är GOOGLES fel att Madsen har tortyrmördat en oskyldig svensk tjej i sin ubåt.
Citera
2018-03-22, 08:07
Medlem
Han är livrädd att få en förvaringsdom. Det tycker jag framkommer genom att han först vägrade mentalerklaeringen när det gick upp för honom att den även skulle innebära en paragraf 70 bedömning samt uttalandet igår:

- Jeg kan forvente i værste fald fængsel på ubestemt tid, hvis du kan forstå, hvad det betyder. Jeg skal nok komme til at betale.
BT

- Jeg kan i værste tilfælde risikere fængsel ikke på livstid, men på ubestemt tid, siger han.
Ekstrabladet
Senast redigerad av diva59 2018-03-22 kl. 08:23.
Citera
2018-03-22, 08:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
En annan sak: M sa ju, angående det som hittades på hans dator och mobil, att han är en människa som intresserar sig för många saker, och att det därför skulle gå att använda material som han läst och tittat på för att sätta fast honom för vilket brott som helst. Han ville att åklagaren skulle ge en ut en fullständig lista på alla olika typer av material som han sökt på. Och där tycker jag att han har rätt.

Jag känner igen mig, jag är också en människa som intresserar mig för väldigt många olika saker, som har sökt på allt upptänkligt på min dator (ja nu även en film där en ung kvinna får huvudet avskuret medan man ser hennes ögonvitor och får höra hennes dödsrosslingar, så vi får väl hoppas att inte grannflickan går och tappar huvudet nu, i bokstavlig bemärkelse...), och som i perioder nördar in mig på smala ämnen. (Det har kanske märkts här i tråden! )

En åklagare skulle kunna leda i bevis en hel palett av olika störningar och brottsplaner hos mig - om han valde att endast presentera de två procent av mitt datorinnehåll som tas upp av just sådant som kan tänkas bevisa ett sådant brott eller en sådan störning. Och skiter i de andra 98 procenten, som visar att jag har en intellektuell nyfikenhet som tar mig i alla möjliga konstiga riktningar, både "goda" och "onda"...

Slutligen: igår kom det även fram att det fanns IS-videor av avrättningar på hans dator, och DET sa jag hela tiden. (Just den på flickan som fick halsen avskuren med en liten kniv var dock sydamerikansk.)

Jag tror nog att de flesta som skriver i olika trådar inom "Aktuella brott och kriminalfall" här på FB har en hel del googlesökningar och nedladdade bilder/videosnuttar som tidsvis kan ses som mer eller mindre makabra.

Men om vi skulle hamna i en utredning där polisen granskar vårt datorinnehåll, skulle de flesta av oss förmodligen berätta att vi gjort sökningarna eftersom vi engagerat oss i särskilda kriminalfall, och utredarna skulle nog ganska snabbt kunna koppla våra sökningar/bilder till just de kriminalfallen.

Peter Madsen däremot verkar inte ha någon historik av att ha deltagit i forumdiskussioner rörande aktuella kriminalfall. Hans sökningar och nedladdade filmer har gjorts i helt andra syften.
Citera
2018-03-22, 08:50
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, fenomenet är återkommande vid rättegångar sett till psykopati eller personlighetsstörningar (eller syndrom som det nu ska heta..) och intressant att skåda. Alltså hur det krackelerar för en person som är van att manipulera omgivningen.

Hahahaha, nej det vore inte snyggt i just det rummet.
Det lär skapa extremt med frustration. Jag tror han är som en tryckkokare inombords.
Intellektuellt förstår han det garanterat men han ska rå på affekter också. Om han nu är van att öppna ventilerna (hota, fara ut i ilska, domdera) så hittar han väl inte nåt bra väg just nu.
Madsens försvarsadvokat verkar ha bra koll och begär pauser när hon ser att Madsen är på väg att explodera. Bara önskar att han briserar vid något tillfälle.
Citera
2018-03-22, 08:55
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
En annan sak: M sa ju, angående det som hittades på hans dator och mobil, att han är en människa som intresserar sig för många saker, och att det därför skulle gå att använda material som han läst och tittat på för att sätta fast honom för vilket brott som helst. Han ville att åklagaren skulle ge en ut en fullständig lista på alla olika typer av material som han sökt på. Och där tycker jag att han har rätt.

Jag känner igen mig, jag är också en människa som intresserar mig för väldigt många olika saker, som har sökt på allt upptänkligt på min dator (ja nu även en film där en ung kvinna får huvudet avskuret medan man ser hennes ögonvitor och får höra hennes dödsrosslingar, så vi får väl hoppas att inte grannflickan går och tappar huvudet nu, i bokstavlig bemärkelse...), och som i perioder nördar in mig på smala ämnen. (Det har kanske märkts här i tråden! )

En åklagare skulle kunna leda i bevis en hel palett av olika störningar och brottsplaner hos mig - om han valde att endast presentera de två procent av mitt datorinnehåll som tas upp av just sådant som kan tänkas bevisa ett sådant brott eller en sådan störning. Och skiter i de andra 98 procenten, som visar att jag har en intellektuell nyfikenhet som tar mig i alla möjliga konstiga riktningar, både "goda" och "onda"...

Men i Madsens fall har han bevisligen varit i en ubåt där han bevisligen har styckat en kropp och den kroppen har bevisligen varit utsatt för makabra övergrepp. DET försvårar hans situation och skiljer honom från de flesta andras nyfikna Googlande.
Citera
2018-03-22, 09:19
Medlem
MeanMachine69s avatar
Efter att läst om PM:s fasoner i rätten där han i stort sett vägrar att prata om händelseförloppet i denna vidriga historia kan jag bara konstatera att det bästa han kan göra är att hänga sig själv i häktet.
Det kanske låter drastiskt men skulle innebära följande stora fördelar
- att de anhöriga slapp höra mer hans falsarier och lögner
- att vi övriga slapp höra mer på hans rövarhistorier
- att skattebetalarna slapp stå för höga rättegångskostnader
- att han själv slapp öda mer energi på att försöka undkomma en välförtjänt livstidsdom
Så det verkar vara ganska klart vad PM bör göra, så slipper vi mer skit från denna fullblodspsykopat.
Citera
2018-03-22, 09:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om nu min granne mördas under mystiska omständigheter så kan jag meddela att hårddisken är full med seriemördare, bokhyllan likaså. Mina sökord skulle få den mest hårdhudade kriminalare att iaf rynka pannan.
Skillnaden ligger GIVETVIS i fler omständigheter kring PM än att polis skulle bry sig om varken dig eller mig - även om du sett på nåt så absurt som autentiska mord vilket aldrig skulle falla mig in.

Det här är den normala reaktionen via att enbart höra sådana sjuka filmer:

"Alene lydsiden af filmen, hvor man hører en kvinde i stønnende dødskamp, er kvalmende."
bt live

"Den voldsomme video af kvinden, der får skåret halsen over, bliver om lidt vist på en skærm for rettens medlemmer. Skærmen bliver vendt væk fra tilhørerbænkene.
00.35 har han været inde og søge aktivt på 'beheading girl argony (halshugning pige smerte). Tilhørerne kan høre lyden. Det lyder meget ubehageligt.
" live dr
Ja, det blir jättebra bevisning, precis så går man tillväga. Man kanske finner att han är rena gourmetkocken och en fena på att stycka kyckling? Eller på väg att ta jaktlicens och hittar sökord på hur man tar ur innanmätet på en grävling?
Är det 78% matlagning så kan man helt bortse från sökningar i närtid till mordet, absurda sökord och filmer.

Var det 00.35 som han sökt på beheading girl agony? Jag menar då natten mellan 10e och 11e? Jag trodde att det var 16 timmar innan de åkte ut som han sökt?
Citera
2018-03-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag hoppar mellan ekstrabladet och bt.

Testade aftonbladet, total katastrof.

SvD var katastrof igår. Skrev typ en mening var 20é minut. Aftonbladet var något bättre men när jag läser här vad de som följt danska medier skriver så förstår jag att även Aftonbladet utesluter massa information.

Varför utesluter svensk media sånt som dansk media inte utesluter?
Och i och med att jag är urkass på danska så vill jag helst följa en svensk tidning. Vilken är bäst av de svenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in