En annan sak: M sa ju, angående det som hittades på hans dator och mobil, att han är en människa som intresserar sig för många saker, och att det därför skulle gå att använda material som han läst och tittat på för att sätta fast honom för vilket brott som helst. Han ville att åklagaren skulle ge en ut en fullständig lista på alla olika typer av material som han sökt på. Och där tycker jag att han har rätt.
Jag känner igen mig, jag är också en människa som intresserar mig för väldigt många olika saker, som har sökt på allt upptänkligt på min dator (ja nu även en film där en ung kvinna får huvudet avskuret medan man ser hennes ögonvitor och får höra hennes dödsrosslingar, så vi får väl hoppas att inte grannflickan går och tappar huvudet nu, i bokstavlig bemärkelse...), och som i perioder nördar in mig på smala ämnen. (Det har kanske märkts här i tråden!

)
En åklagare skulle kunna leda i bevis en hel palett av olika störningar och brottsplaner hos mig - om han valde att endast presentera de två procent av mitt datorinnehåll som tas upp av just sådant som kan tänkas bevisa ett sådant brott eller en sådan störning. Och skiter i de andra 98 procenten, som visar att jag har en intellektuell nyfikenhet som tar mig i alla möjliga konstiga riktningar, både "goda" och "onda"...
Jag tycker att vi borde få en fullständig lista på allt som hittats i Madsens dator, samt en procentsiffra på hur mycket av totalen som utgjordes av material om våld mot kvinnor på olika sätt.
Slutligen: igår kom det även fram att det fanns IS-videor av avrättningar på hans dator, och DET sa jag hela tiden. (Just den på flickan som fick halsen avskuren med en liten kniv var dock sydamerikansk.)