2018-03-22, 05:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror inte han planla att sänka båten. Tror han "gömde" dom så dom inte skulle bli bortspolade när han senare skulle tvetta båten.( med den omtalade vattenslangen)
Precis. Hans plan var inte att sänka ubåten utan hämta sakerna eller ta dem med sig när han lagt till.
Citera
2018-03-22, 05:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
God morgon,
Det var två hål och med tanke på 13 stick/snitt blir det liksom sisådär.
Men han skyllde även på sin fältskärsverksamhet med hobbykniven.
God morgon! Det är konstigt att PM verkar ljuga om hålen som är så lättkollade, men blir väl så att han ljuger av bara farten.
Tror hobbykniven är en Morakniv kanske.
Citera
2018-03-22, 05:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fetade: Har jag aldrig hört talas om?
Jag tror Madsen planerat sänkningen när någon som kunde rädda honom dök upp.
Och då kanske tagit med grejerna+mobil till land.

Han hoppades nog bara på att inte bli kontaktad av räddningstjänst före det.
Han hoppades på sin tur helt enkelt.

Nej för då skulle han ju ha tagit med grejorna. Eller hur?
Citera
2018-03-22, 05:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Fetade: Har jag aldrig hört talas om?
Jag tror Madsen planerat sänkningen när någon som kunde rädda honom dök upp.
Och då kanske tagit med grejerna+mobil till land.
Han hoppades nog bara på att inte bli kontaktad av räddningstjänst före det.
Han hoppades på sin tur helt enkelt.
Jo, det kom fram i går att han haft med sig en vattenslang.
Citera
2018-03-22, 05:41
Medlem
develis avatar
1. PM påstod att han satte av Kim i hamnen.
2. PM påstod att Kim dött av att fått en lucka i huvudet och begravt henne till sjöss.
3. Torson flyter iland.
4. PM blånekar styckning.
5. Huvudet hittas.
6. PM erkänner styckning.
7. PM byter dödsorsak till kolmonoxidförgiftning.

# PM ljög om dödsorsak för att han ville skona föräldrarnas lidande enligt egen utsago.
Om nu PM vore så oerhört empatisk så är det väldigt långsökt att kasta deras dotter i havet.
Föräldrarna skulle med andra ord aldrig veta vart hon är och vad som hänt.

# Han ville givetvis kasta hela hennes kropp i havet.
Han gjorde allt som stod i hans makt - han baxade och hade det jättejobbigt.
Han var alldeles förtvivlad och ville dö. Han var så slut att han somnar tvärt med ett lik några meter bortom. Men han stängde dörren ordentligt emellan dem, då somnar man gott.

Han måste sen göra ett fasansfullt val: stycka kroppen för att få ut henne överhuvudtaget.
Sen har han fullt sjå med att gömma kroppen på havsbotten. Han ordnar med tyngder och remmar, han punkterar vagina med 14 hugg - fjärran från tarmar där gasbildning sker.
Att hela gömma-lik-storyn motsäger att kasta hela Kim överbord är det inte så noga med.

Från att ha varit fullständigt förtvivlad - och styckat Kim - kliver han sen iland lugn som en filbunke. Han gör tummen upp och ler mot journalisterna. Men lite orolig är han: Vad kan räddningsinsatsen kosta?

112 - vad är det som har hänt?
Det här är UC3 Nautilus som hamnat i nöd! Det är en gasolycka ombord och jag har en medvetslös passagerare. Hon andas inte! Hjälp mig!
Kan jag få din postion, hur var ditt namn?
Madsen! D1°8°PA°NIK, jag har äntligen fått täckning på mobilen - kan ni skicka nån, det är bråttom!
Sjöräddningen är redan på väg. Kan du utan att riskera ditt eget liv kolla puls och göra fria andningsvägar?
Du lägger henne på sidan och....
Senast redigerad av develi 2018-03-22 kl. 06:23.
Citera
2018-03-22, 05:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kommer han göra. Trodde faktiskt det skulle ske redan idag, men jag hade fel. Åklagaren borde pressat PM mer. PM var så uppe i varv att han var tvungen att sätta sig på sina händer för att inte få tokspel.
Han satt också och svängde med benen under stolen. Som ett litet barn! Herre gud!
Citera
2018-03-22, 05:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
PM sa väl att en halvbror tog livet av sig 2011.
Sydsvenskans rapportering var katastrofal.
Går ju bara att följa dansk rapportering i fortsättningen.
Ja det sa han och att han 2010 hade frågat en läkare han känner om en självmordsfilm?
Citera
2018-03-22, 06:01
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har tyvärr bara hunnit läsa BT:s ganska kortfattade liverapportering - får läsa ikapp i helgen - men en sak är säker: M är en som kämpar till the bitter end. Och det måste väl alla beundra..? Även om det är en person som själv satt sig i skiten från början (och det vet vi ju inte än, om det är så). Detta att han inte ville titta på filmen med den verkliga avskärningen av en kvinnas huvud, medan man får höra hennes dödsrosslingar, för han tyckte att det var för hemskt... det var så fräckt, falskt och teatraliskt att det blev roligt!

Och NEJ jag skrev inte att filmen i sig var rolig. Jag såg den - sökte på samma tre ord som M och hittade den. Jag visste inte ens att sådant material fanns på vanliga nätet, och att det går att hitta med vanliga Google. Vilket ansvar tar Google, tänker jag då..? Detta borde det bråkas om mer än att de tillåter olika politiska åsikter att komma fram. Människor med olika känsligheter i själen kan ju tyvärr inspireras av sådant material, och det känns därför väldigt olämpligt att det är så lättillgängligt.

Citat:
Hm. Du avslöjade att du utbildats i Melins stenografi system men du är yngre än mig?

Det är du som inte förstår begreppet "Barn av sin tid". Och det är bisarrt samt historielöst.
Det var många pappor som hade 4 barn med tex tre kvinnor(äktenskap)på tidigt 70 tal.
Vad vet du om det föresten? Du är ju så ung.

Man kan inte inte sätta barn till världen om man studerar. Man har ju ingen moderskapspenning. Försäkringar är ju något man måste jobba ihop för att få. Sedan kan man inte avbryta sin utbildning ett par år heller för varje barn man får. Enligt det samhälle vi NU lever i. Nog därom./
Men det spelar nog ingen roll vad kvinnor gör. Du tycks vara en kvinnohatare. Att inbilla dig att det skulle vara PMs mammas fel att han är en sexualsadistisk mördare tex.
Det kan ju absolut inte bero på fadern? Arv och miljö? För att inte tala om PMs eget ansvar?

Jag lärde mig det själv skrev jag ju, det var ju inte så att alla läroböcker i stenografi brändes på bål när diktafonen uppfunnits... Sedan fann jag att mitt eget förkortningssystem passade mig bättre ändå.

Nä, och det är just därför man i normalfallet väntar med att skaffa barn tills man har studerat klart och har en fot inne på arbetsmarknaden... *suckar* Du pratar ju som om kvinnor skulle vara några djur, som inte kan hjälpa att de blir gravida hela tiden...

Nu fick vi ju veta igår att en av M:s halvbröder tog livet av sig, trots att han växte upp med den av dig så beundrade morsan. Undrar vad det berodde på, då..?
Citera
2018-03-22, 06:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
men en sak är säker: M är en som kämpar till the bitter end. Och det måste väl alla beundra..?
Ja Guud ja - att det sen är fullständigt urdåligt det han kommer med var mindre noga. Bara man har framåtanda och kämparglöd så är det som det ska!
Samma inställning som att världen behöver sådan driftiga karlar som PM, det är en ren förlust att han låses in.
Att han är livsfarlig och en vidrig pervers mördare kan man bortse ifrån.
Jag har nästintill samtidigt som dig beundrat hans empatistörning:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-03-22, 06:15
Medlem
Merwinnas avatar
En annan sak: M sa ju, angående det som hittades på hans dator och mobil, att han är en människa som intresserar sig för många saker, och att det därför skulle gå att använda material som han läst och tittat på för att sätta fast honom för vilket brott som helst. Han ville att åklagaren skulle ge en ut en fullständig lista på alla olika typer av material som han sökt på. Och där tycker jag att han har rätt.

Jag känner igen mig, jag är också en människa som intresserar mig för väldigt många olika saker, som har sökt på allt upptänkligt på min dator (ja nu även en film där en ung kvinna får huvudet avskuret medan man ser hennes ögonvitor och får höra hennes dödsrosslingar, så vi får väl hoppas att inte grannflickan går och tappar huvudet nu, i bokstavlig bemärkelse...), och som i perioder nördar in mig på smala ämnen. (Det har kanske märkts här i tråden! )

En åklagare skulle kunna leda i bevis en hel palett av olika störningar och brottsplaner hos mig - om han valde att endast presentera de två procent av mitt datorinnehåll som tas upp av just sådant som kan tänkas bevisa ett sådant brott eller en sådan störning. Och skiter i de andra 98 procenten, som visar att jag har en intellektuell nyfikenhet som tar mig i alla möjliga konstiga riktningar, både "goda" och "onda"...

Jag tycker att vi borde få en fullständig lista på allt som hittats i Madsens dator, samt en procentsiffra på hur mycket av totalen som utgjordes av material om våld mot kvinnor på olika sätt.

Slutligen: igår kom det även fram att det fanns IS-videor av avrättningar på hans dator, och DET sa jag hela tiden. (Just den på flickan som fick halsen avskuren med en liten kniv var dock sydamerikansk.)
Citera
2018-03-22, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han satt också och svängde med benen under stolen. Som ett litet barn! Herre gud!

Han är ju ett litet barn, och han kommer att bjuda på mer konstig motorik - och specialljud. Den yta han hållit ihop i många år kommer att krackelera, han kommer att gunga, hålla händerna på udda sätt, grymtar och gny. Det är en tidsfråga innan ordet "autism" nämns i rapporteringen...
Citera
2018-03-22, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Mycket konstruktivt sätt att bearbeta sorgen känns det som.
Tror mor o farföräldrarna var på plats istället idag.

Dom kom inte tillbaka efter lunch ref Ekstrabladets liverapportering.

Det håller jag med dom om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in