2018-03-21, 17:34
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är inte säker på det. Han avskyr ÅK som målar in honom i hörnen. Han är väl inte van att stöta på patrull, på hemmaplan kan han jaga folk med hammare om de inte lyder.

Jag tycker det framkommer tydligt hur han överskattat Fu och rättegång ur två aspekter:
Dels är han grandios och överskattar sig själv, trodde nog det skulle vara a walk in the park.
Det andra är att han är i en helt ny situation där hans invanda strategier för kontroll och makt är satt ur spel.

Jo, Madsen har ett problem, han kan inte skremma ÅK, lite svårt att bygga upp en "lille boble av magt" då. Frågan är om han innser detta och utvecklar sin strategi, eller om ÅK även i fortsättningen lyckas pressa honom .( ÅK verkar dock duktig)
Citera
2018-03-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror att GW uppmärksammar nyanserna hos Peter, och hur de har förändrats. Är själv en smula överraskad, trodde (pga tidigare känsloyttringar ifrån Peter) att det skulle kunna "koka över" idag för Peter, men han lyckades hålla känslorna tillräckligt i schack. Kanske även GW förväntade att Peter skulle "koka över" idag..?

Sedan så börjar det nog gå in i honom (Peter), att polis/åklagare har gång efter annan tagit honom för lögn efter lögn.., och att hans situation är prekär.

Det var väl därför PM satt på sina händer - för att inte koka över.
Citera
2018-03-21, 17:37
Medlem
Grandiosos avatar
Hahaha, mördarsvinet drog iväg med svadan så pass mycket så att till med hans egen advokat reagerade.
"Den misstänkte svävade ut och blev tillsagd av både domare och advokat att begränsa sig."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/advokaten-till-madsen-vi-maste-begransa-oss
Gäller det bara hans plåtburkar och skit så är det ingen hejd på fanskapet. Men sitt ohyggliga
mord är han inte direkt så hågad att kommentera och annat var inte heller att vänta förstås.
Dessa missdådare är sig så lika allihop. Så jävla förutsägbara. Ynkliga små skithögar som
inte klarar av att ta ansvar för sina gärningar. De är så djupt föraktliga.

Redan i bibeln står det förresten om såna som Madsen, de mordiska psykopaterna:

Svek och våld fyller hans mun, hans tunga gömmer ondska och ofärd.
Han ligger på lur vid gårdarna och mördar den oskyldige i lönndom.
Hans ögon följer den värnlöse, han lurar som ett lejon i snåret, han ligger på lur för att
fånga den arme och dra åt sitt nät.

Psaltaren 10:7-9

"På Peter Madsens dator har man hittat egeninspelade sexfilmer, animerade filmer där en tecknad tjej blir halshuggen och en film som påstås föreställa ett autentiskt kvinnomord. Under förhöret visades filmer upp för rätten."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ratten-visade-film-fran-madsens-dator-mot-hans-vilja

Och det tyckte han inte om att man visade. Märkligt...
Fruktansvärt vad människan har varit fixerad vid just kvinnor som får halsarna avskurna
och huvudena avtagna. Så fruktansvärt stört och ondskefullt det är inom honom.
Släppa ut en sån igen, vem skulle våga ta den risken?
Citera
2018-03-21, 17:40
Medlem
Citat:
Mycket troligt. Skulle tippa att det är mycket konstigheter i både tal och kroppsbeteende för att få ur sig frustration när han är trängd via rättegången men kan inte fara ut i affekt inför domarna.

En händelse beskrev han ju själv, att han klappat huvudet i cellväggen (han fick en reva på näsan också, tydligen viktig detalj). En i sig långsökt jämförelse för att påvisa att han var irrationell när han styckade Kim.

- I går stod jeg inde i cellen i Vestre Fængsel og bliver så ked af det, at jeg smadrede hovedet ind i reolen, så jeg fik en rift på næsen.

Då ska han få se vad trött/utled (ked) han kommer bli då han får 15 år till livstid eller förvaring. Vore märkligt om PM gick loss ur den här härvan. Han underskattar starkt åklagaren i sin narcissistiska dimma. Precis som arbogakvinnan Johanna Möller gjorde.

I morgon ska rättsläkaren tala och det ska bli mycket intressant.
Citera
2018-03-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Men snälla nån. När ska folk sluta idealisera GW Persson? Han växlar lojt mellan plattityder och lösa gissningar, som inte är bättre än Svenne Banans gissningar på lunchrasten.

Den mannens auktoritet är en gåta.

GW vet inget om nån smoking gun. Han är lika mkt civilperson som du och jag, och har inga magiska insikter eller hemliga papper.

Rättsmedicinarnas detaljer och hela den tekniska bevisningen är ju såklart inte uppdukade för honom.

Han är en rapporterande kändis, och jobbar inte med fallet eller rättegången. Lätt att glömma.

Huruvida det finns en smoking gun får vi se... GW har ju inte sagt nåt viktigt om detta fall, och hans inledande gissningar var bara konstiga.

Glöm honom.

GW är bra på det polisiära arbete, på kriminologi och på statistik.
Punkt slut.
Citera
2018-03-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det pågældende vidne skal vidne på fredag efter frokost, og derfor bliver der på fredag kun offentligt retsmøde i ubådssagen om formiddagen.

Jag minns att Deidre sa hon var kallad 26/3 kl 14.45.
Är det hon som avses?
nej det kan inte vara Deidre- hon är inte rädd att bli offentlig- hon har redan valsat runt i media.
Det borde vara nåt annat skäl -som anförs- jag tror hon är svenska -hon som önskar lykta dörrar.
Nån kvinna- som fanns i hans liv men som inte vill bli igenkänd i det här sammanhanget.
Det var ju många tokiga kvinnor som drags till Madsen- och alla var inte strippor el glamour-girls.
Citera
2018-03-21, 17:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Då ska han få se vad trött/utled (ked) han kommer bli då han får 15 år till livstid eller förvaring. Vore märkligt om PM gick loss ur den här härvan. Han underskattar starkt åklagaren i sin narcissistiska dimma. Precis som arbogakvinnan Johanna Möller gjorde.
I morgon ska rättsläkaren tala och det ska bli mycket intressant.
Ja, fenomenet är återkommande vid rättegångar sett till psykopati eller personlighetsstörningar (eller syndrom som det nu ska heta..) och intressant att skåda. Alltså hur det krackelerar för en person som är van att manipulera omgivningen.
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, Madsen har ett problem, han kan inte skremma ÅK, lite svårt att bygga upp en "lille boble av magt" då. Frågan är om han innser detta och utvecklar sin strategi, eller om ÅK även i fortsättningen lyckas pressa honom .( ÅK verkar dock duktig)
Hahahaha, nej det vore inte snyggt i just det rummet.
Det lär skapa extremt med frustration. Jag tror han är som en tryckkokare inombords.
Intellektuellt förstår han det garanterat men han ska rå på affekter också. Om han nu är van att öppna ventilerna (hota, fara ut i ilska, domdera) så hittar han väl inte nåt bra väg just nu.
Citera
2018-03-21, 17:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Varför i all fridens namn skulle man behöva decapitera en kropp för att kunna få upp den ur ubåten? Madsen menar ju att han parterade Kim pga svårigheter att få upp henne. Det kan väl inte spela någon roll om huvudet är kvar, rent tekniskt mrnar jag?

Förlåt för groteska spekulationer. Jag skäms.

Vad madsen än säger om sin hårddisk och att andra har haft tillgång till den kan han inte förneka/förklara bort att han kort tid innan avfärd med Kim googlade beheading girl agony på sin telefon....och såg en film där en kvinna får huvudet avskuret.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-21 kl. 17:53.
Citera
2018-03-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Spett i jorden/ havsbotten när ubåten låg nere på botten.

Hur skulle det rent praktiskt fungera, är min stora fråga? Kanske korkat, men skulle dom monteras på utsidan av ubåten eller?
Citera
2018-03-21, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja jag förstår danskan bra men det jag undrar är hur skulle det gå till, rent praktisk?
" sættes fast i havbunden, når ubåden Nautilus havde dykket."

Ja, det kan man undra. Han lär väl få frågor retroaktivt, låter ju helt weird.
Citera
2018-03-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ja, fenomenet är återkommande vid rättegångar sett till psykopati eller personlighetsstörningar (eller syndrom som det nu ska heta..) och intressant att skåda. Alltså hur det krackelerar för en person som är van att manipulera omgivningen.

Hahahaha, nej det vore inte snyggt i just det rummet.
Det lär skapa extremt med frustration. Jag tror han är som en tryckkokare inombords.
Intellektuellt förstår han det garanterat men han ska rå på affekter också. Om han nu är van att öppna ventilerna (hota, fara ut i ilska, domdera) så hittar han väl inte nåt bra väg just nu.

Trodde han skulle få ett raseriutbrott idag, men jag hade fel. Det skulle ha kunnat fungera om åklagaren hade fått chansen att ställa fler tuffa frågor och att vi hade sluppit höra PMs tjafsande om teknik och alla hans kvinnor.
Citera
2018-03-21, 17:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Varför i all fridens namn skulle man behöva decapitera en kropp för att kunna få upp den ur ubåten? Madsen menar ju att han parterade Kim pga svårigheter att få upp henne. Det kan väl inte spela någon roll om huvudet är kvar, rent tekniskt mrnar jag?
Det undrade ju ÅK också. Bra svar från PM.

ÅK säger att han inte kan se nån rimlig förklaring till att börja med att skära av huvudet först om det handlat om att få ut kroppen. PM svarar:
"- Jeg forstår det heller ikke. Der er mange af de ting, der skete på Nautilus, som jeg til dato ikke forstår."

Dess innan diskuterades följande:

Började du med armarna eller benen?

"(..)Du må spørge nogle andre."
"- Jeg har fortalt dig, at det var noget, der var så forfærdeligt , at jeg ikke vil gå ind i detaljerne."

Började du med armarna eller benen?

"- Kan du forklare mig, hvad betydning det har for dig."
"- Jeg kan ikke forstå, hvad de her makabre detaljer skal gøre godt for."
live bt
Senast redigerad av develi 2018-03-21 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in