2018-03-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han kan naturligtvis ha sett henne förr, kanske även spanat på henne i lönndom och gjort sig fantasier om henne. Utan att hon har märkt det (som en stalker i skuggorna, ungefär). Det vet vi inte ännu. Kanske är det så, kanske inte.

Jo, inte omöjligt men svårt att göra eftersom hon visste hur han såg ut och redan på ett ganska tidigt stadium via email efterfrågat intervju med honom.

Är det inte rimligt att anta att hennes intresse för denna person initierades av att hon hörde om honom efter hon anlänt till området?
Senast redigerad av Snobird 2018-03-21 kl. 22:53.
Citera
2018-03-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
PM sa väl att en halvbror tog livet av sig 2011.
Sydsvenskans rapportering var katastrofal.
Går ju bara att följa dansk rapportering i fortsättningen.

Jag hoppar mellan ekstrabladet och bt.

Testade aftonbladet, total katastrof.
Citera
2018-03-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jo, inte omöjligt men svårt att göra eftersom hon visste hur han såg ut och redan på ett ganska tidigt stadium via email efterfrågat intervju med honom.

Han var välkänd i Danmark och figurerade många gånger i pressen, så det är klart hon visste vem han var!!!. Hans ubåts- och raketprojekt var ju anledningen till att hon ville intervjua honom.
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-21 kl. 23:01.
Citera
2018-03-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, ännu en intressant dag i rätten, med en tonårstrotsig PM i vittensbåset.
Inte så mycket nytt idag dock, men jag fick i alla fall lite vatten på min kvarn att PM band KW på britsen, med banden som satt fast under britsen

Betinas förhör föreföll ju mest bara som ett försök att få tiden att gå.

Tror hon gav honom ett utlovad belöning "Om du pratar med ÅK på fm så får du prata BARA OM DIG SJÄLV hela em".
Citera
2018-03-21, 23:07
Medlem
Citat:
Han var välkänd i Danmark och figurerade många gånger i pressen, så det är klart hon visste vem han var!!!. Hans ubåts- och raketprojekt var ju anledningen till att hon ville intervjua honom.

Ja, men poängen var att hon kanske hörde om honom först efter att hon flyttat till området?
Senast redigerad av Snobird 2018-03-21 kl. 23:10.
Citera
2018-03-21, 23:13
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror hon gav honom ett utlovad belöning "Om du pratar med ÅK på fm så får du prata BARA OM DIG SJÄLV hela em".

😁

Hon förklarade detta med att det är viktigt att vi får den här bakgrunden , vem han är och hur hans liv sett ut fram tills..... eh och här snavade hon lite för hon var nästan nära att säga ”mordet”, men sa eh, ja detta som hänt” , typ. Lustigt att se.
Citera
2018-03-21, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Reolen = bokhyllan.
Att han sitter på sina händer är troligen för att försöka lugna ner sina nerver. Förmodligen är han spänd som en fiolsträng inombords. Är van att bli åtlydd, men det fungerar inte här och han gör allt för att dölja sin belägenhet.
Glömde svara - jag läste detta då jag skrev väggen:
"Peter Madsen fortæller, at han i går i cellen var så ked af det, at han smadrede sit hoved ind i cellevæggen, så han fik en rift på næsen." live dr

PM påstår att snitt+stickskador skedde i samband med kapning (plus stick gm påsen).
Hur lyckas han med detta med en hobbykniv och varför om det nu finns en såg?
Användes sågen enbart till extremiteter?

"- De snit kan være opstået i forbindelse med decapitationen (halshugningen.. red.). Hendes hoved blev skåret af med kniv - og ikke andre værktøjer. Det var meget ubehageligt. Og ikke planlagt."
live bt
Citera
2018-03-21, 23:18
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Peter Madsen fortæller, at han i går i cellen var så ked af det, at han smadrede sit hoved ind i cellevæggen, så han fik en rift på næsen." live dr

PM påstår att snitt+stickskador skedde i samband med kapning (plus stick gm påsen).

"- De snit kan være opstået i forbindelse med decapitationen (halshugningen.. red.). Hendes hoved blev skåret af med kniv - og ikke andre værktøjer. Det var meget ubehageligt. Og ikke planlagt."
live bt

Imorgon hoppas jag vi får utrett detta när rättsmedicinaren ska redogöra för obduktionsrapporten.
Citera
2018-03-21, 23:18
Medlem
Kan Peter Madsen vara oskyldig? Mycket lite tyder på det. Kan det bevisas att hon inte dog på det sätt han hävdar då är i stort sett saken klar.

Finns tvivel kring detta måste han dömas på indicier om han blir dömd.
Citera
2018-03-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

live bt

Vad menar han med det? Snubblar han med hobbykniven i högsta hugg och råkar skära av henne halsen?
Citera
2018-03-21, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Imorgon hoppas jag vi får utrett detta när rättsmedicinaren ska redogöra för obduktionsrapporten.
Aha, tack. Sågen lär väl hamna i centrum nån dag iom att den beskrevs så väl vid presentationen
(filmteamet samma em, sen borta). Kanske därför han pressade på svar om hur han styckade, när osv.

"Tog du en sav med ud på ubåden om eftermiddagen 10. august efter at have haft besøg af et australsk filmhold?

- Som jeg før har fortalt dig, tog jeg saven med ud på et eller andet tidspunkt, fordi der skulle laves nogle hylder ved maskinrummet. På det tidspunkt havde jeg ikke mødt Kim Wall."

"Kim Wall ringer til dig ni minutter efter, at du har sagt farvel til filmholdet. Så selv om der skulle komme et vidne her og fortælle, at du blev set gå ned i ubåden med saven, var det ikke EFTER at hun havde ringet, at du gik ned i ubåden med saven, spørger anklageren.

- Nej, det gjorde jeg ikke. Men jeg kan ikke huske i dag, hvad jeg lavede 10. august. Det kan du vel heller ikke, Jakob."
live bt
Senast redigerad av develi 2018-03-21 kl. 23:37.
Citera
2018-03-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Han blev utfrågad om vattenslangen under rettegången.
Mycket detaljer här nu.
Jag läste direktrapporteringen i aftonbladet men ingen vattenslang.
Är det från dansk direktrapportering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in