Citat:
Ursprungligen postat av
MegaSkurt
Jo, jag vet att vi pratat om det här förut, och som du redan har förstått så griper jag varje halmstrå jag kan för att hitta smulor av vad som egentligen försiggick med modern när lille Peter föddes och växte upp sina första år i livet.
Arv, i all sin ära, jag är helt med på den, men miljö de första 4 åren är också extremt intressant...
... och då var det då detta med att inte fila med en såg på pusselbitarna eller klämma dit dem med våld.
Jag menar att det är extremt vanskligt det som kommer ur en person med störningar.
Manipulametern tickar på rejält.
Han ger sin bild, säkert fullmatad med skit med tanke på sin fars inställning till mamman och kvinnor öht.
Det behöver inte ens handla om störningar när folk beskriver sin syn, sina upplevelser. Har begrepp som öppenhet, objektivitet eller neutralitet i åtanke. Förhållningssätt som krasst sett går att jämföra med en rättegång och sannolikhetsbedömning:
Det bör komma in bevisning, gärna vittnesmål från flera håll innan domen kan fällas. Eller för all del hur uppsatser vävs fram. Samma synsätt; väga för och emot, söka brett urval och komma till en konklusion.
Skulle det åligga modern helt eller i första hand vore väl alla bröderna stolliga hela högen snarare än PM. Med det sagt ämnar jag dock inte dra in dem i det hela, det är PM det handlar om.
Edit. Att hon saknas gör säkert sitt till eller en stödperson/vårdare öht i hans liv. Det är väl skillnaden som maskrosbarn ofta beskriver; det fanns nån, vilken vuxen som helst, som de kunde relatera till emotionellt, få bekräftelse, närhet or what ever (anknytning).