2018-03-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hallå, ska jag tagga ner? Jag skrev ett enda inlägg i milda ordalag. Det är väl du som kanske skulle ta och lugna ner dig. Vad är du uppe i nu, ett inlägg var sjunde minut? Det var inte ens något av dina inlägg jag kommenterade.

Sen tycker jag att diskussionen här om exakt hur Madsen tänkte, och hur såna som Madsen tänker, hur 'psykopater' är och hur tidigt någon gissade att Wall blev styckad är rätt ointressant läsning.

Fast på något plan tror jag ändå att det gagnar målet. Om man skalar bort de mest vildvuxna berättelserna inifrån Madsen huvud så finns det kanske nåt att hämta. Det får vi kanske reda på någon gång.

Själv - som sagt - intresserar jag mig mer för det faktiska skeendet.

Jajaja.
Citera
2018-03-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Finns det någon i forumet som förstår, att PM bara bäddat upp för sin finalraket så här långt?

Jag är övertygad om att den totalt känslobefriade PM kommer att lansera sin finalversion av dramat under rättegången, förmodligen mot slutet.

Varför? Jo, för att 1, han kan aldrig ha fel, göra fel, det är alltid andra som klantar eller gör fel. 2, han älskar att vara i focus, och kommer att leverera sin (sjuka) sanning under rättegången, den att KW krävde sado-sex av honom, i någon form!

Ingen, absolut ingen, kan bevisa motsatsen, så det kommer han att ta med sig in i en förmodat lång fängelsetid, sannolikt överbevisad om mord.

Jag tror visserligen som du att det kommer en annan version men inte en finale grande i slutet av rättegången. Utan den sparar han till Djursing. När Madsen suttit bortglömd några år och ruttnat bort i källarcellen medan han rullar fingrarna så kommer han vilja påminna alla om sin existens på nytt. Då kommer Djursing ut med en ny bok om Madsen och hans lögnaktiga berättelse om BDSM- versionen med Kim som gick fel.
Senast redigerad av Mirandamirage 2018-03-10 kl. 22:33.
Citera
2018-03-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag tror visserligen som du att det kommer en annan version men inte en finale grande i slutet av rättegången. Utan den sparar han till Djursing. När Madsen suttit bortglömd några år och ruttnat bort i källarcellen medan han rullar fingrarna så kommer han vilja påminna alla om sin existens på nytt. Då kommer Djursing ut med en ny bok om Madsen och hans lögnaktiga berättelse om BDSM- versionen med Kim som gick fel.

Ja, så kan det kanske också bli, min tes bygger på hans grandiositet, han kan inte ha fel, inte göra fel, alla i hans omgivning är fel/gör fel ( en förmodad diagnos på en psykopat...).

Min känsla säger att han vill få "rätt" nu, när allt är i focus, och han har fått vänta ett halvår i isolering på att få förklara för världen, vilken formidabel människa han är!!! (???). Han försökte väl övertyga KW om att hennes sado-sex-längtan inte var så bra......detta snurrar i hans hjärna, tror jag.
Senast redigerad av Whyback 2018-03-10 kl. 22:46.
Citera
2018-03-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Instämmer inte riktigt här angående projiceringen. Jag ser det mer som just det som nämnts om härskartekniker och hans grandiosa syn på sig själv. Han är förmer än åklagaren och försöker göra denne till åtlöje. Att han misslyckas kapitalt och istället tydligt blottar sin narcissistiska personlighet förstår han inte alls, narcissist som han är.

Måste vara svårt för åklagaren att inte skratta när han får sådana motkommentarer.
Härskarteknik är det. Men det är Peter Madsen som står åtalad för bl.a grovt sexuellt övergrepp med kniv. Att då Madsen istället för att svara, antyder att det är Åklagaren själv som har ett sjukligt intresse av perversitet eftersom han ställde frågan (och inte PM som står åtalad för det).Är det inte projicering?
Att projicera sina egna tillkortakommande på någon annan (oftast omedvetet)?

EDIT: Projicering som härskarteknik. http://www.retorikiska.se/harskarteknikskolan-del-4-dubbelbestraffning/
Projicering.
Om härskartekniken används för att personen i fråga inte själv förstått att det handlar om en projicering blir det lite mer komplicerat. Wikipedia definierar projicering så här:

Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer dessa egenskaper för att försvara sin självbild. Enligt Sigmund Freud är detta en psykologisk försvarsmekanism, som verkar för att förmildra ens egna oönskade tankar, värden, etc. Personen (A) vill bli ”rentvådd”, varför denne projicerar sin svaghet på en annan person (B), i till exempel sociala sammanhang, för att få bekräftelsen av andra att svagheten ej längre kan associeras med en själv. På så sätt rentvår (A) sig själv.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-10 kl. 23:22.
Citera
2018-03-10, 22:46
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Utgår vi från sexualsadist-psykologin, borde styckningen egentligen bara vara logistik, det finns ingen mer som lider och ingenting mer att kontrollera för GM. Men vem vet HUR skruvad PM är egentligen...

Jag har hela tiden trott att det rört sig om en transportstyckning. Men sedan nämnde någon här i tråden något om ”den ultimata skändningen”. Hm.. och varför inte, något sexuellt angående styckningen tror jag faktiskt inte på. Egentligen inte överhuvudtaget, tror faktiskt lidande, skräck, dödsångest och nyfikenhet var det centrala i Dets outsägligt ondskefulla sinne. Fy fan, måtte Det själv få känna på vad skräck och smärta är. Tyvärr finns väl inte ens de känslorna hos Det.
Citera
2018-03-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jag har hela tiden trott att det rört sig om en transportstyckning. Men sedan nämnde någon här i tråden något om ”den ultimata skändningen”. Hm.. och varför inte, något sexuellt angående styckningen tror jag faktiskt inte på. Egentligen inte överhuvudtaget, tror faktiskt lidande, skräck, dödsångest och nyfikenhet var det centrala i Dets outsägligt ondskefulla sinne. Fy fan, måtte Det själv få känna på vad skräck och smärta är. Tyvärr finns väl inte ens de känslorna hos Det.

Du är aningens osorterad i ditt känslomässiga tänk.....

Du slår fast att det inte är något "sexuellt" med styckningen, ändå lyfter du frågan om den "ultimata skändningen", du är inte helt stringent.....
Citera
2018-03-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ja, så kan det kanske också bli, min tes bygger på hans grandiositet, han kan inte ha fel, inte göra fel, alla i hans omgivning är fel/gör fel ( en förmodad diagnos på en psykopat...).

Min känsla säger att han vill få "rätt" nu, när allt är i focus, och han har fått vänta ett halvår i isolering på att få förklara för världen, vilken formidabel människa han är!!! (???). Han försökte väl övertyga KW om att hennes sado-sex-längtan inte var så bra......detta snurrar i hans hjärna, tror jag.
Jo, det är sant att psykopater vanligtvis vägrar ta ansvar och allt brukar vara andra människors fel. De är sååå oskyldiga. Men Madsen vet också att bland normala msk så uppskattas erkännanden, likväl som ansvarstagande och kanske därför har Madsen "erkänt " att det var hans fel att Kim dog av gaserna i ubåten. Han kanske försöker härma human beteende?
Citera
2018-03-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3

Smärta kommer han att få känna, psykisk och antagligen fysisk också dit han ska. Känslor besitter den mannen inte, har man sett tydliga tecken på i tv och bild. Ingen reaktion som helst, is kall.
Citera
2018-03-10, 23:04
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han kan helt enkelt ha bytt overall efter slakten. Han hade ju flera, kanske även en i ubåten.

Ja, det ger mening, han hadde ju i princip inga andra kläder. Han hadde ju packat en ryggsäck som han tog ner i båten den dagen. Kan mycket vel ha legat en extra overall där.
Citera
2018-03-10, 23:10
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Klart läsvärd. Utdrag därifrån:

Det som något förundrar mig kring typer som Madsen, med all sin påtagliga självupptagenhet
och självgodhet, är att de trots detta har rätt lätt för att skaffa vänner och inte minst att
de får kvinnor att uppskatta dem. Att tycka att de har "karisma", är så fascinerande
och det ena med det andra. Är att vara egotrippad till max att vara attraktiv som människa?
Herregud, folk som man med en gång ser är bara uppfyllda av sig själva och sitt och
pladdrar på i det oändliga som denne mördande jöns vid namn Madsen, såna borde man
för fan tröttna direkt på och vilja ha så lite som möjligt att göra med.
Finns det något jobbigare än dessa omåttligt självupptagna människor? Och Madsen är ju
helt klart en sån typ utöver allt annat negativt som han är i besittning av.
Jag hade inte stått ut en dag med den människan alltså.
Och jag begriper fan inte hur andra kan ha gjort det hur duktig han sen än må varit
med sina specialintressen; grejer som far i luften och skickas ner i havsdjupen.

"– Det handlar om honom och det finns ingen annan."

Exakt så!
Jo, men VILKA kvinnor blir charmade av Det? Kolla in de vi hittills skådat, inga tiopoängare precis. Varken mentalt eller utseendemässigt, något jävla fel är det ju på dem. Skulle inte stå ut fem minuter med ett sådant självgott stycke som inte ens kan föra ett normalt samtal. Bara långa jävla monologer om sig, sitt, ventiler hit och aggregat dit. FY SATAN vilket tråkigt jävla ofräscht grottmongo med gula tänder! Dra INTE alla kvinnor över samma kam. Förakt, löje och ett uttråkat stön är vad Det skulle få av mig. Efter två minuter skulle Det även fått se ryggtavlan av en jävligt irriterad kvinna som går därifrån. Avskyvärd är vad Det är i ALLA youtubeklipp jag sett av aset. När Det inte är arg eller tråkig är Det TILLGJORD! Guuud, om man ändå fick se Det om 10 år, bli inlåst i sin cell, och för 15000:e gången säga ”jag blir inlåst här enbart för att jag själv vill det”..
Citera
2018-03-10, 23:14
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Du är aningens osorterad i ditt känslomässiga tänk.....

Du slår fast att det inte är något "sexuellt" med styckningen, ändå lyfter du frågan om den "ultimata skändningen", du är inte helt stringent.....
Vad menar du? Låter som du menar att ”ultimat skändning” = ”sexuellt”. Så nä, något likhetstecken ser inte jag där. Eller förstod jag dig helt fel nu?
Citera
2018-03-10, 23:16
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Smärta kommer han att få känna, psykisk och antagligen fysisk också dit han ska. Känslor besitter den mannen inte, har man sett tydliga tecken på i tv och bild. Ingen reaktion som helst, is kall.
Även fysiskt? Vågar man hoppas på det ☺️! Du kanske menar att någon lika grym medfånge ger sig på Det, eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in