2018-01-23, 18:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Är det fler (än ev jag) som tänkt gå på rättegången?

"Om" du tänker fara på rättegången så hoppas jag på rapportering i tråden.

Är myycket intresserad utav vad du kan "läsa" utav Peter iform utav : kroppsspråk, sinnesintryck, besvärad/icke besvärad.., trivs att vara centrum...?.., tja egentligen allt utav himmel och jord ?!

Kan vara gott med en till röst..., som inte är bunden eller har ngt att göra med msm.
Citera
2018-01-23, 18:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

På vissa ställen är tillspetsad skruvmejsel översatt med tillspetsad skruvdragare, vilket är det riktiga?
Det handlar om kniv eller skruvmejsel angående några stick, så skruvdragen skulle i så fall ha långa bits vilket inte är troligt. Det går ju inte djupt heller så det bör röra sig om en skruvmejsel. Hua!
Citera
2018-01-23, 18:11
Medlem
Citat:
Nej, det är då inte samma pryl. Skruvdragare drivs väl med el som en borrmaskin och skruvmejsel ett enstaka verktyg med fast spets.

Går det att få tillgång till åtalet i skrift?

Är det fler (än ev jag) som tänkt gå på rättegången?

Så här skriver svtSkåne som hade åtalet.

"Åklagarens teori är att Peter Madsen planerade både mordet, styckningen och de grova sexbrotten mot Kim Wall. Att han tog med sig kniv, såg, buntband, remmar, rör och tillspetsad skruvdragare ombord på ubåten visar på att han planerade dådet, enligt åklagaren."

Källa:https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nya-uppgifter-kring-madsen

Bra att vi har i alla fall en härifrån som kan rapportera. Lycka till! Blir väl knökfullt.
Citera
2018-01-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Skulle tro att han hålls isloledar från andra interner, i alla fall dom första åren.
Personligen ser jag inte problem med att Peder Madsen blir till kattfoder i fängelset, men fängelsepersonalen måste ju följa lagen, och skydda Madsens ynkliga liv.

Jag måste säga att jag är mycket imponerad av den danska polisen. Dels med utredningsarbetet, dels med deras enaståeende behärskning och självkontroll; att dom inte har strypt fanskapet medan han suttit häktad.

Ja det hade inte jag klarat..

Vet inte hur det är med isolering, de har väl vissa gemensamma rum och liknande.
Är inte för hämnd och straff generellt - men här gick gränsen. Tror även en troende kristen kan känna så.. hade varit intressant att höra (fast kanske inte rätt forum att fråga här?
Citera
2018-01-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det handlar om kniv eller skruvmejsel angående några stick, så skruvdragen skulle i så fall ha långa bits vilket inte är troligt. Det går ju inte djupt heller så det bör röra sig om en skruvmejsel. Hua!
Ja i danska medier står ju "skruetrækker" vilket betyder skruvmejsel
Citera
2018-01-23, 18:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Ja i danska medier står ju "skruetrækker" vilket betyder skruvmejsel

Och engelsk press screwdriver trots svensk press som skriver som en påse nötter.
Citera
2018-01-23, 18:18
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

När man söker översättning på skruetraekker så får man skruvmejsel i första hand. så bör vara det ja,

Här utdrag ur anklagelseskriften: bt.dk.

https://www.bt.dk/krimi/nu-er-politiets-anklageskrift-offentliggjort-peter-madsen-forberedte-kim-walls-doed
Citera
2018-01-23, 18:20
Medlem
Inte påläst i fallet så mycket. Men undrar lite vad detta är för en jävla mupp? Trodde han på allvar att han skulle komma undan detta bestialiska och avskyvärda brott? Eller var han självmordsbenägen?

Sådana här dårar skall inte gå lösa.
Citera
2018-01-23, 18:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Om" du tänker fara på rättegången så hoppas jag på rapportering i tråden.

Är myycket intresserad utav vad du kan "läsa" utav Peter iform utav : kroppsspråk, sinnesintryck, besvärad/icke besvärad.., trivs att vara centrum...?.., tja egentligen allt utav himmel och jord ?!

Kan vara gott med en till röst..., som inte är bunden eller har ngt att göra med msm.

Ja, jag har ju inget eget liv så tänkte åka till Köbenhavn o kolla in monstret😝

Får se hur det funkar framöver men vore sjukt intressant att se och höra hur han kommmer bete sig, särskilt som det inte kommer bli ljudupptagningar heller, lovar såklart rapporter i så fall 🍌🙋🏻.

Samtidigt känns det som att man inte vill ge honom den uppmärksamheten och kosta på resa o uppehälle.
Citera
2018-01-23, 18:31
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De skriver att detta sparar dom till förhandlingen . Vi kan se fram emot åtta trevliga rättegångsdagar då de kommer visa svart på vitt vad de har på honom.

Det kommer bli den största rättegången sen Breivik , fullt pådrag och grymt bevakat så hoppas allt i åtalet blir tillgängligt i skrift i god tid innan, vad tror ni?

Själv är jag lite kär i Jacob så kanske ska jag ta Madsen som täckmantel för att kunna få uppleva Jake live, ang närvara i rätten el inte 😊✌🏼, mvh en åklagarkramare.
Citera
2018-01-23, 18:32
Medlem
Citat:
När man söker översättning på skruetraekker så får man skruvmejsel i första hand. så bör vara det ja,

Här utdrag ur anklagelseskriften: bt.dk.

https://www.bt.dk/krimi/nu-er-politiets-anklageskrift-offentliggjort-peter-madsen-forberedte-kim-walls-doed

TACK.

Det var alltså 2 stora fartyg som i farleden mötte
Peter Madsen
1 kryssningsfartyg 20.20
1 lastfartyg 24.00

Gissningsvis dök han strax efter 20.20
Citera
2018-01-23, 18:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Är det för grovt att göra en film baserat på detta unika mord?
Ja, det tror jag bestämt att det är.
Lika lite som det ställer sig möjligt att åstadkomma spelfilmer om morden på lilla Engla
och Lisa Holm så blir det att göra det om det här fallet (dock släpptes en hårt kritiserad
musikvideo med nåt obskyrt svenskt hårdrocksband som använde sig av det sistnämnda
mordet, fast den drogs nog tillbaka och det bads om ursäkt ifall minnet inte sviker mig nu).
Det är alldeles för grovt och jävligt.
Man torde nog faktiskt ha anständigheten att hålla sig ifrån det från filmskaparhåll.
Hur skulle förresten en sån film kunna se ut? En timme ägnad åt den tortyr PM utsatte
sitt offer för? Vill nån se nåt sånt?

Däremot lär det väl bli någon dokumentärfilm och ett par böcker om fallet framöver.

Kim Wall och hennes grymma öde lär inte falla i glömska i första taget hur det än blir
med dylikt.

Må sedan det ondskefulla sadistsvinet Madsen glömmas bort där han sedan kommer
att sitta. Men aldrig det han gjorde här mot en medmänniska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in