Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 20:36
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SDU försökte kuppa partiet och misslyckades. De visste att det var ett högt spel men blev överraskade av paritets reaktion att utesluta hela SDU. De insåg snopet att de underskattat partiets handlingskraft och styrka. Då de nu för alltid var avskurna från SD var de tvungna att bilda ett nytt parti.

Vilka röster tappar SD till AfS? De 4000 som gillar AfSs facebook-sida? Dåliga förlorare är så osexigt.

Kanske någon av de 80% sverigedemokrater som enligt Sentio-undersökningen ville se ett nytt parti som vill minska invandringen mer än något av nuvarande riksdagspartier?

Handlingskraft och styrka.. jo jävlar. Varför är du själv så jävla orolig över att SD får lite konkurrens? Alla som följt tråden och har någon som helst koll märker ju hur stämningen internt inom SD verkar vara.

Gå och kolla så att medlemskortet ligger kvar vid ditt SD-shrine nu
Citera
2018-03-18, 20:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Vadå ska inte driva gamla SDU:s politik? Det har väl inget med saken att göra. Du beskriver ju att partiet ska snickra ihop ett åsiktspaket som kan locka ytterligare 20-30% av väljare och att det är värt de 5-10% som man kan tappa till SDU.

Sådant tänk är ren opportunism och en av de största anledningarna till att landet befinner sig där vi är: politiker vill alla ha den åsikt som nyss har vunnit. Folk är trötta på det och vill ha förändring.

De skall inte snickra ihop något, är du helt förvirrad? De skall vinna över väljare på sin gamla SD politik, inte på Gamla SDUs/AfSs politik som. SD har inte ändrats utan vissa personer som inte delat partiets åsikter har ratats, avgått eller uteslutits. Inget av detta har påverkat SD oavsett olika föredettingars självbild.

1)SD har inte ändrat politik
2)Gamla SDU försökte ändra SDs politik men misslyckades och nu har de skapat ett eget parti för sin politik som aldrig var SDs politik.

Allvarligt så verkar AfS fått de mest efterblivna byfånarna från SD, eller kommer ni från SP och andra misslyckade partier? Ni kan ju inte läsa och förstå enkla texter på svenska. Läs Svenska A på Komvux så har ni redan förbättrad er språkliga förmåga.
Citera
2018-03-18, 20:52
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Snabbkoll på Kasselstrands senaste Twitter.
Nu skall han kasta ut invandrare som snattat eller kört för fort. Tidigare var det språktesterna, indragna socialförsäkringar. (Offentliga personer får man håna, i rimlig utsträckning, så idag får han heta Nassestrand

Lägga ned public service.

Han är så köpt som en mullvad kan bli.

Gör en insats någon. Gräv. Kolla t.ex vem som betalat hans MBA? Soros?

Du börjar framstå som en desinformatör.

Gustav Kasselstrand (AfS), Twitter:
Citat:

@gustavkassel
Replying to @swedishpaleocon
Redan vid ringa brott (snatteri t ex) ska man åka ut. Fortkörning kan godtas.
https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/975074982018547714?p=v

Citat:
Lägg ned SVT och SR - vänstertomtarnas och åsiktspolisernas högborg!
Någon svarar, Twitter:
Citat:
ja, jag förstår din ilska och förakt mot public service men jag tror en mellanväg vore bättre. Minska kostymen och tillsätt på riktigt objektiva chefer. Uppdrag granskning m.m är program som behövs.
Citat:
Ja, vi vill ha public service, men SVT kan inte reformeras, det är bortom räddning. Ny public service-kanal ska skapas från grunden med kompetenta och neutrala journalister. Läs gärna vårt kulturprogram.
https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/975123728903409666?p=v
Citera
2018-03-18, 20:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Du börjar framstå som en desinformatör.

https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/975074982018547714?p=v

Någon svarar, Twitter:

https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/975123728903409666?p=v
Jag läste fel gällande fortkörning och ber om ursäkt för det. Tack för påpekandet.

Som helhet ser jag dock Kasselstrands satsning som så gravt felfokuserad att jag tror han kan vara anställd för att utgöra "kontrollerad opposition".
Citera
2018-03-18, 20:56
Medlem
[QUOTE [B]AfS har blivit uteslutna för att de inte är Sverigedemokrater utan har försökt ändra SDs politik till sina privata åsikter.
[/b]
.[/quote]
Det var allvarligt, mycket allvarligt. Ledningen tolererar alltså inga andra åsikter än sin egna.
Men kanske man kan ta reson och inse att demokrati ju innebär mångfald i åsikter - Och vem tar skada av att debattera?
Citera
2018-03-18, 21:02
Bannlyst
Citat:
SDU försökte kuppa partiet och misslyckades. De visste att det var ett högt spel men blev överraskade av paritets reaktion att utesluta hela SDU. De insåg snopet att de underskattat partiets handlingskraft och styrka. Då de nu för alltid var avskurna från SD var de tvungna att bilda ett nytt parti.

Vilka röster tappar SD till AfS? De 4000 som gillar AfSs facebook-sida? Dåliga förlorare är så osexigt.

Vi får se hur många det blir. Men 5-10k är nog väntat. SD får skylla sig själva.

Citat:
På vilket sätt skulle AfS ha större chans att få igenom det?

Ingen chans alls. Samtidigt som SD inte heller når några framgångar på samma område.
Citera
2018-03-18, 21:05
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Han är så köpt som en mullvad kan bli.

Gör en insats någon. Gräv. Kolla t.ex vem som betalat hans MBA? Soros?

Tror du han är lika köpt som sionisterna i SD som sparkar alla som pratar till fördel för Sverige istället för Israel? Ja, vi får väl se närmare valet om det stämmer.
https://galnegunnarsblogg.wordpress.com/tag/sionistdemokraterna/
Citera
2018-03-18, 21:05
Bannlyst
Citat:
De skall inte snickra ihop något, är du helt förvirrad? De skall vinna över väljare på sin gamla SD politik, inte på Gamla SDUs/AfSs politik som. SD har inte ändrats utan vissa personer som inte delat partiets åsikter har ratats, avgått eller uteslutits. Inget av detta har påverkat SD oavsett olika föredettingars självbild.

1)SD har inte ändrat politik
2)Gamla SDU försökte ändra SDs politik men misslyckades och nu har de skapat ett eget parti för sin politik som aldrig var SDs politik.

Allvarligt så verkar AfS fått de mest efterblivna byfånarna från SD, eller kommer ni från SP och andra misslyckade partier? Ni kan ju inte läsa och förstå enkla texter på svenska. Läs Svenska A på Komvux så har ni redan förbättrad er språkliga förmåga.

Så SD bedriver samma politik som 1988? Festligt. Gissar att du inte ens var född då med din insikt.
Citera
2018-03-18, 21:07
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Jag läste fel gällande fortkörning och ber om ursäkt för det. Tack för påpekandet.

Som helhet ser jag dock Kasselstrands satsning som så gravt felfokuserad att jag tror han kan vara anställd för att utgöra "kontrollerad opposition".

Jaha, så om man bl.a. vill lägga ner dagens så kallade "public service" är man gravt felfokuserad och sannolikt "kontrollerad opposition"?
Citera
2018-03-18, 21:10
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Vadå ska inte driva gamla SDU:s politik? Det har väl inget med saken att göra. Du beskriver ju att partiet ska snickra ihop ett åsiktspaket som kan locka ytterligare 20-30% av väljare och att det är värt de 5-10% som man kan tappa till SDU.

Sådant tänk är ren opportunism och en av de största anledningarna till att landet befinner sig där vi är: politiker vill alla ha den åsikt som nyss har vunnit. Folk är trötta på det och vill ha förändring.

Jag håller med gnuling om att SDs sjukliga anpassningsvilja till MSM och nya M är tydliga symptom på att de både ändrar sin politik och går i fel riktning. Säkra bevis på samma sak finns också inskrivna i deras program. Öppen svenskhet och omfamnandet av lagstiftningen kring nationella minoriteter är sådana exempel, och om man inte följer dessa "principer", som snarare är lögner och svek, så är man ideologiskt avvikande. Kan någon säga att samma personer som inte slaviskt följer de groteska påhitten i programmet också i partiets barndom hade betraktats som ideologiskt avvikande? Jag tror inte det. Partiet har inte bara förändrats utan dessutom står det för en samling patetiska koder som gör hela partiet till hjärntvättade hycklare. Om du frågar liberaler och marxister ute i världen vad de tycker så kommer du att få höra att öppen etnicitet låter som ren idioti, och att det är svårt att förstå varför vissa etniska minoriteter ska ha rättigheter som den breda urbefolkningen inte har.

AFS fyller det gigantiska tomrummet efter den förlorade stolthet som SD har påtvingat sina medlemmar genom sin subkulturella resa.
Senast redigerad av Kwato 2018-03-18 kl. 21:31.
Citera
2018-03-18, 21:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Kanske någon av de 80% sverigedemokrater som enligt Sentio-undersökningen ville se ett nytt parti som vill minska invandringen mer än något av nuvarande riksdagspartier?

Handlingskraft och styrka.. jo jävlar. Varför är du själv så jävla orolig över att SD får lite konkurrens? Alla som följt tråden och har någon som helst koll märker ju hur stämningen internt inom SD verkar vara.

Gå och kolla så att medlemskortet ligger kvar vid ditt SD-shrine nu

jag är inte med i SD men 28 000 andra är det.

Jag är inte orolig, jag skriver ju att SD har fler nya röster att vinna än de som de kan förlora till AfS. Det är ju bra om SD får ett stödparti i riksdagen. SD kan bilda regering med småpartierna M och AfS som stödpartier.
Citera
2018-03-18, 21:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Jaha, så om man bl.a. vill lägga ner dagens så kallade "public service" är man gravt felfokuserad och sannolikt "kontrollerad opposition"?
När man listar has tweet framkommer inte att eller hur han vill ersätta PS. Jag kan medge att reagerade lite instinktivt baserat på allt det jag sett om K & H.

Att fokusera på återvandring är en omöjlig väg att få Sverige på rätt spår. Man kan inte få folk att åka härifrån och man blir anklagad för etnisk rensning.

Han vill skicka hem de som missar språktester! Hur kommer det att se ut i media, t.ex.

Har han inte t.o.m. sagt att de som "inte lyft ett finger för att göra rätt för sig" skall åka hem? Vem skall avgöra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in