2018-03-10, 16:31
Medlem
sherms avatar
Ricardo Duchesne klär av Jordan Peterson i Red Ice.

https://redice.tv/red-ice-tv/conservative-gatekeepers-jordan-peterson-steven-pinker-and-jonathan-haidt
Citera
2018-03-11, 21:31
Bannlyst
Cathy Newman är en enerverande djävel. Nyligen intervjuade hon Max Mosley. För det första har hon en ful engelsk dialekt. För det andra upprepade hon en fråga om något inte hade varit rasistiskt. Mosley fick svara på samma fråga flera gånger om. Jag tyade inte höra kärringens upprepningar. Får hon ett svar borde hon nöja sig med det och gå vidare.
Senast redigerad av Mertillen 2018-03-11 kl. 21:37.
Citera
2018-03-11, 21:47
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Cathy Newman är en enerverande djävel. Nyligen intervjuade hon Max Mosley. För det första har hon en ful engelsk dialekt. För det andra upprepade hon en fråga om något inte hade varit rasistiskt. Mosley fick svara på samma fråga flera gånger om. Jag tyade inte höra kärringens upprepningar. Får hon ett svar borde hon nöja sig med det och gå vidare.
Det verkar som att hon kanske får sparken efter övertrampen nu igen.
Citera
2018-03-11, 22:33
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det verkar som att hon kanske får sparken efter övertrampen nu igen.
Hoppas *håller tummarna*... men eftersom hon har en vagina så kanske hon kommer undan. UK är ett feministhelvete till land med.
Citera
2018-03-13, 16:44
Medlem
stone_sleepers avatar
Rugby match i Sydafrika, men inte tillräckligt många svarta spelare på plan. Naturligtvis är det bra och rimlig anledning att start ett upplopp och slå människor... Neomarxistisk identitetspolitik, dvs det som JBP kämpar mot i den akademiska världen applicerat irl

http://www.timeslive.co.za/sport/rugby/2018-03-13-watch-fists-fly-at-varsity-cup-rugby-game/
Citera
2018-03-13, 22:37
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ricardo Duchesne klär av Jordan Peterson i Red Ice.

https://redice.tv/red-ice-tv/conservative-gatekeepers-jordan-peterson-steven-pinker-and-jonathan-haidt

Faktiskt nästan ännu mer plågsamt att se än Newman vs Peterson. Skillnaden är att ”journalistens” uppenbara agenda snarare får medhåll av den intervjuade vilka tendentiösa påståenden han än lägger fram. Peterson skulle sannolikt ha klätt av de där två tomtarna rätt snabbt.
Citera
2018-03-13, 22:53
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Faktiskt nästan ännu mer plågsamt att se än Newman vs Peterson. Skillnaden är att ”journalistens” uppenbara agenda snarare får medhåll av den intervjuade vilka tendentiösa påståenden han än lägger fram. Peterson skulle sannolikt ha klätt av de där två tomtarna rätt snabbt.
Tror snarare han skulle repetera: "I cant do it"
Citera
2018-03-14, 05:03
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Tror snarare han skulle repetera: "I cant do it"
Vad ska Jordan säga så du blir nöjd?
Citera
2018-03-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Faktiskt nästan ännu mer plågsamt att se än Newman vs Peterson.

Ja.
Orkade bara med lite, men snacka om att desperat leta efter något att få säga.
Citera
2018-03-17, 13:21
Medlem
Laertess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Tidigare sa jag att jag höll med Jordan gällande den där lagen, men det ser ut som att jag då missförstod vad lagen innebär, jag trodde då att det var ett krav att använda särskilda termer när man pratar med transpersoner.

Jag hittade en väldigt bra artikel som jag tycker specificerar precis vad som är problemet med Peterson istället för att förvränga hans åsikter likt Newman. Som jag skrev i ett tidigare inlägg i tråden så är C4-intervjun lite av ett missed opportunity eftersom det finns reella saker att kritisera Peterson för.
Citera
2018-03-17, 14:00
Medlem
Doktordonkas avatar
Ytterligare en bra text om Jordan Peterson:

https://www.currentaffairs.org/2018/03/the-intellectual-we-deserve
Citera
2018-03-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Jag hittade en väldigt bra artikel som jag tycker specificerar precis vad som är problemet med Peterson istället för att förvränga hans åsikter likt Newman. Som jag skrev i ett tidigare inlägg i tråden så är C4-intervjun lite av ett missed opportunity eftersom det finns reella saker att kritisera Peterson för.

Haha! Plan B. Han skulle kunna vara djupare, alltså är allt han säger fel.

Sanningen är ju att det inte behövs speciellt djupa tankar för att slita sönder vänster-tänk. Det räcker gott med saker som:

"Arbetar man en timme så har man rätt till en timmes lön".
"Äter man upp en kaka, så kan man inte äta upp samma kaka igen".

Alla vet att vänster-tänk är fel och orättvist. Problemet är bara att människor är lata och har dålig karaktär. Därför försöker folk hela tiden med nytt vansinnigt vänstertänk.

Jordan visar karaktär. Där har du det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in