Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Joda Peder Madsen har en läggning att han vill dominera kvinnor i sexualakten.
Att inget skrivits om deras sexuella relation, tycker jag är en miss.
För varför skulle Peder Madsen ta denna tjej ombord och sänka sig i havets djup i sommarnatten?
Kanske fanns det ett mänskligt sexuellt behov ?
Båda två i sexuellt aktiv ålder.
Inte ska hon behöva mista sitt liv för det - nej så klart inte. Men alla spekulationer blir så tafatta för man inte ser den enkla möjligheten att det var ett sexuellt äventyr. (inom parentes så kallar den danska polisen deras relation för professionell. Jag har hört danska poliser säga det ordet förr)
Så även om hon är 'professionell' så ska man förhålla sig respektabel. Hennes liv är inte mindre värt för det. Egentligen är det tvärtom. Hon kan ha haft det svårt, och utövat flera professioner för att klara sig. Och har dubbel respekt för det.
Du har fått massor med skit för det här, ser jag! Ibland tror man, när man läser här i tråden, att man inte kommit till Flashback utan till Hemmets Veckotidnings forum! (Jag menar: med alla känsliga små tanter - som ändå av någon anledning måste hänga i en hemsk mordtråd dygnet runt varje dag i sju månader.) Här ska det ju vara yttrandefrihet, det är det som är grejen med FB.
Med detta sagt så tror jag att du har fel. För det första var K självfallet inte prostituerad. Hon behövde inte spä ut kassan på det sättet, hon hade föräldrar och sambo, förutom att hon hade samma rätt till olika bidrag som alla andra svenskar om inkomsterna inte räckte för försörjningen. Hon var ju folkbokförd i Sverige.
För det andra, så var jag också länge inne på att det tänt till mellan dem, eller jag såg det för möjligt i alla fall, ända tills de där enfaldiga SMS:n och fotona hon skickat till sin pojkvän ifrån tornet kom ut förra veckan. Men om man har sugits in i en mans trollmakt, så är man ju fokuserad på honom (vilket man bör vara även som reporter för den delen...), och håller inte på och tramsar med någon annan över mobilen.
Anledningen till att jag trodde det först, var att en man och en kvinna i fruktsam ålder (och som inte är nära släkt o.s.v.) helt enkelt inte ser till att få vara ensamma och avskilda från omvärlden framåt kvällen, om det inte är av romantiska/sexuella skäl. Det strider emot alla oskrivna regler. Samt naturligtvis att M ÄR fruktansvärt charmig, och att varje normal kvinna bör känna av det...
Men nu tror jag att K var opåverkad av hans charm av någon anledning, och att hon följde med honom i tron att det bara var ett intervjujobb de skulle göra, p.g.a. att hon var naiv helt enkelt.