2018-03-15, 17:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lider han är det av självömkan då han inbillade sig ha en perfekt plan för det perfekta brotten, men hittills håller nog hans grandiositet honom flytande, att han ska klara sig undan med mildare straff.
Just det du skriver är intressant i liknande rättegångar med en förövare i klass med PMs störningar.
De är så vana att dupera omgivningen att de tror att det är piece of cake. De verkar helt underskatta både rättegångsprocesser och brottsplatsundersökningar.

Jag noterade via att saxa mellan olika liverrapporter att han håller fanan högt till ungefär kl 13.30 - då ber advokaten om timeout (via nån förfrågan från ÅK). När han sen inkommer är han irriterad, får ett förändrat kroppspråk (rör bla foten stressande) och ser sammanbiten ut ju mer ÅK sen kör på.
Slutligen kommer då den där meningen kring filmerna, där han svarar ÅK spydigt.
Jag sparade kommentarerna från helt olika reportrar och de var slående lika, dvs hur de noterat detta, men förlorade tyvärr materialet. Ska se om jag framöver ids att göra om det.
Det var inte irritation mot sin advokat, att hon sagt nåt, det var mer att han inte håller ihop - att ämnena som bearbetas stör honom.
PM:s advokat Betina sa väl att PM inte haft en bra dag i rätten. Lite konstigt uttalande. Undrar vad hon var mest besviken på? PMs sarkasm mot åklagaren JBJ? Vad hade hon väntat förresten, av en som ska försöka slingra sig ur det uppenbara.
Citera
2018-03-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
PM:s advokat Betina sa väl att PM inte haft en bra dag i rätten. Lite konstigt uttalande. Undrar vad hon var mest besviken på? PMs sarkasm mot åklagaren JBJ? Vad hade hon väntat förresten, av en som ska försöka slingra sig ur det uppenbara.

Håller med. Tvärtom vore konstigare: "PM hade idag en bra dag i rätten" - där han står anklagad för att ha torterat, mördat och styckat en annan människa..

Jag skulle ha väldigt svårt att ha några andra än dåliga dagar under sådana omständigheter.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu kom jag på nåt alldeles helkorkat! Det är fasen att jag tappade livenoteringarna. Advokaten beskrevs genomgående uttala Kims efternamn Wall helt fel till skillnad från ÅK och det korrekta.
Hon kan således inte missa hur det ska uttalas, då är hon tokdum. Det blev tydligen däggdjuret val istället med reservation att jag förstod danskan rätt.
Jag ska bara kolla igen så jag inte skapar en trådsanning. Det måste ha varit bt eller via eb.
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Undrar hur lång tid det kommer att ta innan någon tröttnar och spränger plåt-tunnan i luften!
Skicka dit Dynamit-Harry så fixar han det på fem röda...
Undrar förresten om man lyckats få bort den där skiten som någon idiotjävel kladdade
dit för några månader sen; texten att Madsen skulle vara oskyldig och borde släppas fri
per omgående. Nåt i den vägen. Provokativt så det heter duga minsann.

Kan det verkligen finnas nån av vederbörandes vänner eller bekanta som fortfarande
stöttar galningen, står på hans sida? Gör man det så blir det ju oundvikligen att betrakta
som liktydigt med att sympatisera med hans gärning eller förhålla sig likgiltig inför den.
Att verkligen tro på hans oskuld i läget som är kan ju bara en svårt begåvningshandikappad
person vara i stånd till.
Citera
2018-03-15, 17:30
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Skicka dit Dynamit-Harry så fixar han det på fem röda...
Undrar förresten om man lyckats få bort den där skiten som någon idiotjävel kladdade
dit för några månader sen; texten att Madsen skulle vara oskyldig och borde släppas fri
per omgående. Nåt i den vägen. Provokativt så det heter duga minsann.

Kan det verkligen finnas nån av vederbörandes vänner eller bekanta som fortfarande
stöttar galningen, står på hans sida? Gör man det så blir det ju oundvikligen att betrakta
som liktydigt med att sympatisera med hans gärning eller förhålla sig likgiltig inför den.
Att verkligen tro på hans oskuld i läget som är kan ju bara en svårt begåvningshandikappad
person vara i stånd till.

Vad det går att utläsa av det vi ser i media verkar det inte vara någon i hans fd. närhet som tror någonting annat än att han är skyldig nu när så mycket fakta redovisats offentligt.
Citera
2018-03-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det skulle inte förvåna mig det minsta om han, då han blir överbevisad, kommer erkänna och dra alla de vidrigaste detaljerna inför rätten för att njuta av åhörarnas och de anhörigas chock, vrede och avsmak.

DET skulle jag kalla för en överraskning. Jag tror dock inte på din teori, men han är ju överraskningarnas man och tydligen älskar att överraska och chockera.
Citera
2018-03-15, 17:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Håller med. Tvärtom vore konstigare: "PM hade idag en bra dag i rätten" - där han står anklagad för att ha torterat, mördat och styckat en annan människa..

Jag skulle ha väldigt svårt att ha några andra än dåliga dagar under sådana omständigheter.
Menade att det inte var så taktiskt att säga det till media.
Citera
2018-03-15, 17:59
Medlem
Citat:
Menade att det inte var så taktiskt att säga det till media.

Eller sen var det precis tvärtom hennes taktik för att få honom att framstå som en vanlig människa, eftersom han hade en "dålig dag" - så att alla vi som hade haft dåliga dagar hela vägen hittills kunde identifiera oss i hans (enda) dåliga dag i rätten?

Hans skulle han väl verka "känslokall", empatilös etc. om han inte kände något när vi nu ändå pratar om en människa som han har styckat (enligt honom själv).

Jag tror ändå att alla de som önskar att han skulle visa det minsta lilla ånger eller sorg kommer att bli besvikna. Men det är mänskligt att önska det ändå.
Citera
2018-03-15, 18:50
Medlem
Merwinnas avatar
Tillbaka till Madsens tre olika gas-scenarior då; jag lade upp dem i ett inlägg tidigare idag. Domstolen beslöt alltså idag att motorerna var för skadade, så det var ingen idé att försöka reparera dem och sedan testa dem, som Betina hade begärt. (Polisen hade alltså inte brytt sig om att konservera dem direkt när de tog upp dem ur saltvattnet, som man ska göra. Undrar om M kan begära skadestånd för det, ifall han frikänns och får tillbaka N?)

Tysken skriver ikväll - fritt översatt - att det inte är omöjligt att göra tester trots att motorerna, generatorerna och kompressorerna är förstörda. Man behöver bara ta den ventil som M benämnde som ventil 4 och undersöka den med avseende på fördefekter. Liksom man kunde undersöka tryckluftsbehållaren bakom kompressorn med avseende på avgasrester. Om ventilen verkligen är skadad och tryckluftbehållaren full av avgaser kan det bekräfta scenariot. Men om ventilen är hel och tryckluftsbehållaren full av frisk luft, så kan man vederlägga scenariot. Problematisk att genomföra testerna skulle det först bli, om ventilen vid det här laget är alldeles sönderrostad och tryckluftsbehållaren full av vatten.

OK - vem tipsar Betina? Eller Jeppe? Grejen är ju förstås, att ingen annan än Madsen vet vad undersökningarna skulle visa. D.v.s. rättegången skulle kunna gå åt båda hållen. Det är ju möjligt, att M var så ivrig att få undersökningen av motorerna gjord, för att han - till skillnad från tysken - inte förstod att det gick att få fram mycket information från enskilda komponenter, även om motorerna inte gick att starta. Alltså: att han ville visa sin goda vilja - "jag talar sanning, undersök ni!" - fast han höll för sig själv att han trodde att det inte skulle gå längre, att vederlägga hans påståenden.

Vad säger ni som kan ubåtar och båtmotorer..?
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-15 kl. 19:09.
Citera
2018-03-15, 19:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
DET kan jag verkligen hålla med om. Måste vara irriterande när han helt själv och ensam planerade och genomförde hela projektet - och sen blev det en pannkaka av det hela. Polisen var både smartare och mera ihärdig än mästaren själv. Dessutom finns det ingen att kasta saker på i denna frustration. Möjligtvis kan han kasta en penna på sin försvarsadvokat..

Utöver detta kan jag förstå hans frustration kring frågor angående hans sexliv och tankar kring sex. Något han säkert inte ha delat med många människor IRL - om ens någon. Nu borde han plötsligt "öppna sig" inför en publik. Kommer inte att ske...
Bara han får prata om sig själv så tror jag ämnet inte spelar så stor roll. Han flinade ju när kalsongbesudlingarna kom på tal. Han är nog stolt.
Citera
2018-03-15, 19:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Vad det går att utläsa av det vi ser i media verkar det inte vara någon i hans fd. närhet som tror någonting annat än att han är skyldig nu när så mycket fakta redovisats offentligt.
Två av hans fem begärda stolar på åhörarplats befolkades av kvinns i alla fall.
Citera
2018-03-15, 19:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Bara han får prata om sig själv så tror jag ämnet inte spelar så stor roll. Han flinade ju när kalsongbesudlingarna kom på tal. Han är nog stolt.

Var har du läst att han flinade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in