2018-03-15, 19:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var har du läst att han flinade?
Jag följde svt:s liverapportering.
Citera
2018-03-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Bara han får prata om sig själv så tror jag ämnet inte spelar så stor roll. Han flinade ju när kalsongbesudlingarna kom på tal. Han är nog stolt.

Jag tror inte att man ska tolka Madsens ord, miner och gester på vanligt sätt. Killen är inadekvat, som man sa förr. Djupt inadekvat.

Han lever på planeten Aspie, med egna naturlagar och emotionell logik. Han kommer alltid att vara goofy, skratta på fel ställe osv.

Han är nog inte stolt alls. Stolthet förutsätter en stark kontaktyta, reflekterande, och jag gissar att han är nöjd, punkt. Jag tror inte att han värderar andra så högt att han känner stolthet. Han är ju så lågempatisk...
Citera
2018-03-15, 19:14
Medlem
Citat:
Bara han får prata om sig själv så tror jag ämnet inte spelar så stor roll. Han flinade ju när kalsongbesudlingarna kom på tal. Han är nog stolt.

Tror du det? Varför höll han inte då en lång föreläsning om sitt sexliv inför rätten?

Jag tror tvärtom att det ämnet är något som han har hållit hemligt under hela sitt liv och att han endast har gläntat på dörren till det stängda rummet vid några få tillfällen - bland likasinnade. Och jag tror att han även då har maskerat sina innersta tankar (om sexualsadistiska mord) till något annat - typ att han har låtsats planera det perfekta mordet.

Men jag tror nog att han säkert njuter av tanken att han lyckades med sitt uppdrag - delvis. Han lyckades tortera och mörda och stycka. Men han lyckades inte komma undan.

Men det kanske spelar mindre roll?
Citera
2018-03-15, 19:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag tror inte att man ska tolka Madsens ord, miner och gester på vanligt sätt. Killen är inadekvat, som man sa förr. Djupt inadekvat.

Han lever på planeten Aspie, med egna naturlagar och emotionell logik. Han kommer alltid att vara goofy, skratta på fel ställe osv.

Han är nog inte stolt alls. Stolthet förutsätter en stark kontaktyta, reflekterande, och jag gissar att han är nöjd, punkt. Jag tror inte att han värderar andra så högt att han känner stolthet. Han är ju så lågempatisk...
Man kan väl vara stolt över sig själv utan att relatera det till andra.
Citera
2018-03-15, 19:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag följde svt:s liverapportering.

Hittar det inte. Kan du klistra in det här? Ingen dansk tidning hade uppgiften att han flinade.
Citera
2018-03-15, 19:25
Medlem
Citat:

Jag är benägen att hålla med dig. Men samtidigt är det ju som konstaterat tidigare OTROLIGT svårt att komma ihåg att han verkligen inte är som vi andra. Någonstans finns den insikten, men den suddas ut med jämna mellanrum.
Citera
2018-03-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tror du det? Varför höll han inte då en lång föreläsning om sitt sexliv inför rätten?

Jag tror tvärtom att det ämnet är något som han har hållit hemligt under hela sitt liv och att han endast har gläntat på dörren till det stängda rummet vid några få tillfällen - bland likasinnade. Och jag tror att han även då har maskerat sina innersta tankar (om sexualsadistiska mord) till något annat - typ att han har låtsats planera det perfekta mordet.

Men jag tror nog att han säkert njuter av tanken att han lyckades med sitt uppdrag - delvis. Han lyckades tortera och mörda och stycka. Men han lyckades inte komma undan.

Men det kanske spelar mindre roll?

Madsen är ju snarast känd för sitt utsvävande och gränslösa sexliv, har det helt gått förbi dig? Inget han stack under stol med heller ...? Han experimenterade vilt under speciellt de första åren i Kph, måste varit oerhört spännande jmfrt med livet med sin konservativa fader.
Citera
2018-03-15, 19:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Fast nu sa Jeppe inget om "aspie" när han läste upp ur RPU:n. Jag tycker själv att jag känner igen lite aspiedrag i honom i de äldre filmerna, men jag undrar om det inte är en allmän "töntighet" som aspisar också har, men som M som yngre led av av andra orsaker s.a.s... (Ensam barndom utan syskon och jämnåriga kamrater, utanförskap i tonåren, brist på social träning, prägling på en gammal man...) För är det något som just aspies INTE kan, så är det att ljuga, charma, manipulera och få till förhållanden. (Tysken skrev häromdagen att M kunde få till förhållanden med kvinnor extremt fort, och att han brukade ha ett halvt dussin fasta förhållanden samtidigt.) Och de senaste åren har M absolut inte framstått som töntig, utan detta är något som han har lärt bort. Och frågan är om en riktig aspie kan göra det..?
Citera
2018-03-15, 19:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hittar det inte. Kan du klistra in det här? Ingen dansk tidning hade uppgiften att han flinade.
Jag läste det just. 13:18 på svt:s liverapportering. Orkar inte gå tillbaka, en del att skrolla för att komma dit.
Citera
2018-03-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen är ju snarast känd för sitt utsvävande och gränslösa sexliv, har det helt gått förbi dig? Inget han stack under stol med heller ...? Han experimenterade vilt under speciellt de första åren i Kph, måste varit oerhört spännande jmfrt med livet med sin konservativa fader.

Du börjar vifta med armarna direkt när du ser min avatar.. ;-)

Madsen har knappast berättat om sina innersta önskningar/drömmar om man styckmörda och tortera kvinnor. Han har bara haft gruppsex, utnyttjat prostituerade etc. Så inget jätte anmärkningsvärt, även om att gruppsex med 10 pärs säkert vore anmärkningsvärt för de flesta av oss vanliga dödliga.

Men att berätta öppet att man tänder på tanken att få tortera och mörda. Nej, jag tror inte det. Dessutom OM han hade gjort det då skulle det vara vidkänt vid det här laget. Folk skulle inte hålla tyst om det.
Citera
2018-03-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du börjar vifta med armarna direkt när du ser min avatar.. ;-)

Madsen har knappast berättat om sina innersta önskningar/drömmar om man styckmörda och tortera kvinnor. Han har bara haft gruppsex, utnyttjat prostituerade etc. Så inget jätte anmärkningsvärt, även om att gruppsex med 10 pärs säkert vore anmärkningsvärt för de flesta av oss vanliga dödliga.

Men att berätta öppet att man tänder på tanken att få tortera och mörda. Nej, jag tror inte det. Dessutom OM han hade gjort det då skulle det vara vidkänt vid det här laget. Folk skulle inte hålla tyst om det.

Nja, han sa väl inget direkt men han diskuterade ju ändå med en kompis om var det bästa stället att gömma ett lik vore. Tydligen enades dom om Köge Bukt ... dels pga djupet och sen att fritidsdykare var förbjudna där, om jag minns rätt. Minimera upptäckt. Som av en slump var det där Kims delar hittades.
I Köge Bukt.
Citera
2018-03-15, 21:17
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Två av hans fem begärda stolar på åhörarplats befolkades av kvinns i alla fall.

I andra delen av dokumentären som sändes på DPlay nu i söndags fick man reda på att hans ex-frus väninna var på plats och dokumenterade då hon själv inte klarade/ville närvara, den ena av dem var kanske hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in