2018-03-16, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad svamlar du om?
ÅK BESKRIVER den film som PM suttit och glott på - han förhör PM om den film som hittats i hans dator.

Sa du att du var påläst om rättsfallet?
ok det var ju bra det. blev orolig att rätten hade såna konstigheter för sig. Nej han är inte frisk om han ser på sånt.
Jo jag har följt fallet från början.
Citera
2018-03-16, 02:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
"Åklagaren rapporterar att en plastkasse med möjliga vävnadsrester också har hittats. Faktum är att muskel-, ben- och fettvävnad, liksom eventuellt hår och fiber, har hittats. Klädseln härrör från en kostym(overall)som Peter Madsen har haft i samband med anhållandet. Där är också spår av blod på ryggen och baksidan. "Live bt

Det här var som jag minns det,något som aldrig följdes upp i pressen ordentligt.
Någon mystisk uppgift som aldrig riktigt blivit bekräftad.
Någon annan kommer kanske bättre ihåg än jag.
Men det låter som att de funnit en plastkasse, med en del av en overall (som att han hade en till med sig?) tillsammans med styckningsrester,hår med mera.
Det finns inte presenterat i ÅK framställning nu heller via live (?) så jag fattar inte alls. Så vitt jag kan se är det enbart blodet vid näsborren och blodförekomst på overallen som beskrivs nu?
Hennes kläder hittar de ju inte förrän några dar senare, då pratas det om påsar (dyk 6 okt).
Citera
2018-03-16, 02:18
Medlem
Citat:
Det finns inte presenterat i ÅK framställning nu heller via live (?) så jag fattar inte alls. Så vitt jag kan se är det enbart blodet vid näsborren och blodförekomst på overallen som beskrivs nu?
Hennes kläder hittar de ju inte förrän några dar senare, då pratas det om påsar (dyk 6 okt).
Som jag minns det försvann den här uppgiften snabbt igen iallafall.
Det har varit en hets på nyheter, så det här var nog ett felaktigt rykte. Ihopblandat med uppgiften om provsvaren på PMs overall. Den han bär när han steg iland som hade spår av blod och vävnadsrester på ryggen. Om inte ÅK hade det med i framställningen ska du nog bortse ifrån det.
Citera
2018-03-16, 02:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När han dog 1932, två månader efter att han fyllt 73 år, hade han tillbringat 59 år
bakom galler. Han blev alltså aldrig frisläppt efter att ha lustmördat en pojke och en flicka
plus alla andra icke dödliga gärningar han begick mot småpojkar.
Frisläppt lär väl inte heller "våran dansk" bli...fast först ska han ju dömas så klart...

"The only thing that stopped Jesse was getting caught; chances are, if he’d gotten out again, he would have been up to his old tricks again within weeks. Jesse truly deserves his naughtiest boy crown."

Detsamma kan nog sägas om PM.
Han torde inte ha stoppat med KW, han hade nog fått mersmak och fortsatt om han fått
möjlighet till det
.

Presis, och det handlar inte bara om straff att spärra inne såna , men också om at skydda hederligt folk. Tack för historien om Jesse.
Citera
2018-03-16, 02:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Som jag minns det försvann den här uppgiften snabbt igen iallafall.
Det har varit en hets på nyheter, så det här var nog ett felaktigt rykte. Ihopblandat med uppgiften om provsvaren på PMs overall. Den han bär när han steg iland som hade spår av blod och vävnadsrester på ryggen. Om inte ÅK hade det med i framställningen ska du nog bortse ifrån det.
Ok. Jag dubbelkollar vidare och håller mig till blodförekomst på overallen och näsborre så länge.
Citera
2018-03-16, 02:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När han dog 1932, två månader efter att han fyllt 73 år, hade han tillbringat 59 år
bakom galler. Han blev alltså aldrig frisläppt efter att ha lustmördat en pojke och en flicka
plus alla andra icke dödliga gärningar han begick mot småpojkar.
Frisläppt lär väl inte heller "våran dansk" bli...fast först ska han ju dömas så klart...

"The only thing that stopped Jesse was getting caught; chances are, if he’d gotten out again, he would have been up to his old tricks again within weeks. Jesse truly deserves his naughtiest boy crown."

Detsamma kan nog sägas om PM.
Han torde inte ha stoppat med KW, han hade nog fått mersmak och fortsatt om han fått
möjlighet till det.
Psykopatgener har diskuterats i tråden om PM, för min del ointressant då det inte leder till nåt utan fakta.
Men genetiskt verkar det giftigt, så man får väl se det positivt att han inte spridit säden så galen som denna är. Tyvärr finns det väl korkade kvinnor som sen besöker dem i fängelse.

Jag erinrar mig att du för länge sen skrev om Lizzie Borden som yxade ner sin familj. Nyss kom James Fallon upp i tråden, han har henne i släktträdet. Tror det är 8 mördare totalt i hans släktträd. Huja.

Snabbkoll. Mördarna var på pappans sida:
Senast redigerad av develi 2018-03-16 kl. 02:44.
Citera
2018-03-16, 03:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ok. Jag dubbelkollar vidare och håller mig till blodförekomst på overallen och näsborre så länge.
Madsen anvende två overaller. Påsen med vevnadsrester var nog en del av den overall han anvende under toryr/ styckning. Antagligen rev/ klippte han sönder overallen och gjorde en påse av den.

sitat Åklagaren rapporterar att en plastkasse med möjliga vävnadsrester också har hittats. Faktum är att muskel-, ben- och fettvävnad, liksom eventuellt hår och fiber, har hittats. Klädseln härrör från en kostym(overall)som Peter Madsen har haft i samband med anhållandet. Där är också spår av blod på ryggen och baksidan. "Live bt sitat slut

Jag tror här dom menar att klädstycket är från en liknande overall som Madsen hadde på seg när han steg i land.
Senast redigerad av kugutt 2018-03-16 kl. 03:03.
Citera
2018-03-16, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Madsen anvende två overaller. Påsen med vevnadsrester var nog en del av den overall han anvende under toryr/ styckning. Antagligen rev/ klippte han sönder overallen och gjorde en påse av den.

sitat Åklagaren rapporterar att en plastkasse med möjliga vävnadsrester också har hittats. Faktum är att muskel-, ben- och fettvävnad, liksom eventuellt hår och fiber, har hittats. Klädseln härrör från en kostym(overall)som Peter Madsen har haft i samband med anhållandet. Där är också spår av blod på ryggen och baksidan. "Live bt sitat slut

Jag tror här dom menar att klädstycket är från en liknande overall som Madsen hadde på seg när han steg i land.
Vet man detta med säkerhet,Kugutt? Det har inte stått något vidare i pressen om det.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-16 kl. 03:09.
Citera
2018-03-16, 03:08
Medlem
develis avatar
Citat:

Jo, det kan jag väl spekulera kring jag med. Jag undrar dock varför det inte kom med via presentationen i rättegången?
Det vore väl mkt besvärande uppgifter likt allt annat?
Citera
2018-03-16, 03:09
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Vet man detta med säkerhet,Kugutt? Det har inte stått något i pressen om det.
Jo, det har stått om en påse med vevnadsrester. Upplysningarna är svårtolkade, men det har diskuterats i tråden förut och det här blev konklusjonen iallafall.
Citera
2018-03-16, 03:11
Medlem
Citat:
Jo, det har stått om en påse med vevnadsrester. Upplysningarna är svårtolkade, men det har diskuterats i tråden förut och det här blev konklusjonen iallafall.
Jag tror att den uppgiften ska tas med en nypa salt. Kanske bäst att dubbelkolla,trippelkolla det.
EDIT: När något rapporteras live kan det bli hörfel i flera led.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-16 kl. 03:13.
Citera
2018-03-16, 03:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag tror att den uppgiften ska tas med en nypa salt. Kanske bäst att dubbelkolla,trippelkolla det.
EDIT: När något rapporteras live kan det bli hörfel i flera led.

sitat "Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen." sitat slut

Jo, men så mycket är det vel inte att höra fäl här?
Senast redigerad av kugutt 2018-03-16 kl. 03:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in