2018-03-15, 01:44
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Artikeln är skriven av Kims kollega/vän, det är väl en intervju med Kims pojkvän (såvitt jag förstått ett av få uttalanden?) så jag tror det har bäring.
Det blir intressant i sig att lyssna på gällande vittnen, för det är väl via detta som det sägs att PM ringde upp (har min citering i åtanke jag visade dig via ännu en live nyss).
Sen detta från dokumentär på dansk TV2:

Jag läste originalintervjun med pojkvännen och den stämmer överens med de två som du refererar här. Han berättade att det var Madsen som kontaktade Kim och bjöd henne till verkstan under tiden de gjorde iordning till festen på kajen. Minns dock inte vilken tidning.Har den inte lagts i tråden?
Citera
2018-03-15, 01:49
Medlem
Citat:
Artikeln är skriven av Kims kollega/vän, det är väl en intervju med Kims pojkvän (såvitt jag förstått ett av få uttalanden?) så jag tror det har bäring.
Det blir intressant i sig att lyssna på gällande vittnen, för det är väl via detta som det sägs att PM ringde upp (har min citering i åtanke jag visade dig via ännu en live nyss).
Sen detta från dokumentär på dansk TV2:
Det tycks vara mer reda med dig än kvällspressen. Du är bra på att gräva upp info.

Stackars KiMs pojkvän. Jag förstår vilket djävulusiskt trauma det är och har varit för honom. Att han i sista stund tackade nej. Han måste ha skuldkänslor för det där. Och sedan på natten när han cyklade omkring och letade efter KiM,-vad gjorde Madsen just då?- Levde KiM? -Kunde jag gjort något annorlunda?
Han måste ha grubblat sig halvt fördärvad. Det är verkligen tragiskt för de anhöriga.

Jag har glömt vad du undrade från början? Var det någon tid?
Citera
2018-03-15, 02:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag läste originalintervjun med pojkvännen och den stämmer överens med de två som du refererar här. Han berättade att det var Madsen som kontaktade Kim och bjöd henne till verkstan under tiden de gjorde iordning till festen på kajen. Minns dock inte vilken tidning.Har den inte lagts i tråden?
Nej, den har jag inte sett men är det ett igenkännande så är det bra. Ska bli intressant att få mer pusselbitar från förhören.
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det tycks vara mer reda med dig än kvällspressen. Du är bra på att gräva upp info.

Stackars KiMs pojkvän. Jag förstår vilket djävulusiskt trauma det är och har varit för honom. Att han i sista stund tackade nej. Han måste ha skuldkänslor för det där. Och sedan på natten när han cyklade omkring och letade efter KiM,-vad gjorde Madsen just då?- Levde KiM? -Kunde jag gjort något annorlunda?
Han måste ha grubblat sig halvt fördärvad. Det är verkligen tragiskt för de anhöriga.

Jag har glömt vad du undrade från början? Var det någon tid?
På tal om pussel. Det vanskligt att ta närmsta bit och klämma dit den med våld.
Jag tror det är bra att jämföra flera källor, speciellt när det inte finns ett FUP.

Ja, jag vill inte ens tänka på hans situation - stå och titta ut på ett oändligt hav och vara helt maktlös.
Alltid samma fråga oavsett trauma - hade jag kunnat gjort nåt...
Som samtidigt är så förrädisk att fastna i. Men Kims familj verkar vända sin sorg till en sorts kreativitet, försöka se framåt utifrån frågan "vad ville Kim?" så han har nog gott stöd.
Senast redigerad av develi 2018-03-15 kl. 02:47.
Citera
2018-03-15, 03:05
Medlem
Citat:
Nej, den har jag inte sett men är det ett igenkännande så är det bra. Ska bli intressant att få mer pusselbitar från förhören.

På tal om pussel. Det vanskligt att ta närmsta bit och klämma dit den med våld.
Jag tror det är bra att jämföra flera källor, speciellt när det inte finns ett FUP.

Ja, jag vill inte ens tänka på hans situation - stå och titta ut på ett oändligt hav och vara helt maktlös.
Alltid samma fråga oavsett trauma - hade jag kunnat gjort nåt...
Som samtidigt är så förrädisk att fastna i. Men Kims familj verkar vända sin sorg till en sorts kreativitet, försöka se framåt utifrån frågan "vad ville Kim?" så han har nog gott stöd.
Men ändå. Det skulle vara en glad kväll,en avskedsfest med vännerna. Deras nya framtid tillsammans i Peking. Nytt job,nytt liv. Vad hände med framtiden? Det är inga småsaker precis. Men allt sådant hade förstås varit hanterbart om bara KiM överlevt. Pojkvännen måste varit stark som har överlevt detta ofattbara.
Han kämpar nog fortfarande varje dag.

På tal om pussel: Ja, det är väl därför man läser alla danska och svenska tidningar. Och så antar man att den uppgift som oftast citeras är den riktigaste. Men bäst är ju som din spoiler,- Försathandskällan.
Citera
2018-03-15, 03:09
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Pojkvännen måste varit stark som har överlevt detta ofattbara.

Stark? Tja, eller så hade/har han inget val...

Citera
2018-03-15, 03:14
Medlem
Citat:
Det här med att PMs Farsa jobbade för tyskarna under andra världskriget är intressant.
Ockupationen varade från 9 april 1940 till maj 1945.
Och sådana som jobbat åt Tyskarna sågs inte med blida ögon efter kriget. Jag vet att han jobbade med bygge åt dem. Är det någon som vet något mer?

Omedelbart efter befrielsen arresterades 40 000 danskar som misstänkta landsförrädare. De flesta av dessa släpptes snart men tusentals danskar som arbetat åt tyskarna dömdes till böter eller fängelse. Man återinförde även dödsstraffet retroaktivt, och av 103 dödsdömda danskar avrättades 46 stycken för landsförräderi[6]. Politiker i samlingsregeringen som samarbetat med tyskarna gick dock ostraffade från krigsåren och många kunde fortsätta sina politiska karriärer.

Intressant som sagt
Citera
2018-03-15, 03:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Men ändå. Det skulle vara en glad kväll med vännerna. Deras nya framtid tillsammans i Peking. Nytt job,nytt liv. Vad hände med framtiden? Det är inga småsaker precis. Men allt sådant hade förstås varit hanterbart om bara KiM överlevt. Pojkvännen måste varit stark som har överlevt detta ofattbara.
Ja, fruktansvärt. Framtidsdrömmar som raseras på en kväll pga att en jävla gränslös fullblodsegoist följer sina lägre drifter. Fy fan rent utsagt.
Citat:
På tal om pussel: Ja, det är väl därför man läser alla danska och svenska tidningar. Och så antar man att den uppgift som oftast citeras är den riktigaste. Men bäst är ju som din spoiler,- Försathandskällan.
Precis så, backa till grundkällan + källkritisk + jämföra ett större underlag, väga dem emot varann. Grunden i forskning kan likaväl appliceras IRL, tankesättet minskar väl förhoppningsvis inte bli lurad/manipulerad/hamna i blindskär.
Köp inte grisen i säcken på ren bonnsvenska.
Citera
2018-03-15, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, men VILKA kvinnor blir charmade av Det? Kolla in de vi hittills skådat, inga tiopoängare precis. Varken mentalt eller utseendemässigt, något jävla fel är det ju på dem. Skulle inte stå ut fem minuter med ett sådant självgott stycke som inte ens kan föra ett normalt samtal. Bara långa jävla monologer om sig, sitt, ventiler hit och aggregat dit. FY SATAN vilket tråkigt jävla ofräscht grottmongo med gula tänder! Dra INTE alla kvinnor över samma kam. Förakt, löje och ett uttråkat stön är vad Det skulle få av mig. Efter två minuter skulle Det även fått se ryggtavlan av en jävligt irriterad kvinna som går därifrån. Avskyvärd är vad Det är i ALLA youtubeklipp jag sett av aset. När Det inte är arg eller tråkig är Det TILLGJORD! Guuud, om man ändå fick se Det om 10 år, bli inlåst i sin cell, och för 15000:e gången säga ”jag blir inlåst här enbart för att jag själv vill det”..
Ja,så precis kommer det att låta!"-Jag är här nästan frivilligt!" Det kanske känns bättre för hans grandiosa självbild om han inbillar sig att han sitter i fängelse på eget initiativ.

Om du tittar på hans farsa så ser du PM om 10 år. En liten överviktig,satt,fyrkantig gubbe.
Men det är också ENDA likheten mellan dem. De har inget gemensamt för övrigt. PMs pappa var en ängel som bara försökte skydda lille PM mot hans kalla psykopatmor och hans stygga sängkissande psykopatbröder.De pinkade med flit ju, i försök att dränka lille plutten PM! Undrar om hans farsa satt i fängelse med? För att han jobbade åt tyskarna under andra världskriget?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-15 kl. 04:10.
Citera
2018-03-15, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Stark? Tja, eller så hade/har han inget val...

Val har man alltid. Jag har varit bekant med fyra st som avslutat sina liv pga att flickvän/sambo gjort slut.
Framför tåg/ 2st.avgaser bil/överdos medicin. En av dem hade dessutom barn. Människor är olika sköra/starka.
EDIT: (Faktiskt 6 st, 2 st av gasspis för längesedan och av samma anledning. En tjej o en kille).
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-15 kl. 04:20.
Citera
2018-03-15, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej jag föreställer mig inte att han är far. Men barn kan han råka ha ändå misstänker jag.
Tror du inte han aktat sig noga för det? Att bli dömd till månatligt underhåll i 18 år. Med PMs ansträngda finanser? Men jag kan absolut tänka mig att han var spermadonator. Vill nog helst befolka en hel planet med sin avkomma,helst hela universum!
Citera
2018-03-15, 05:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Vid "knivlekar"är det vanligt att underkläder skärs av. Jag tror inte underkläderna satt kvar till slutet.
Jag visste inte att de var avskurna?
Citera
2018-03-15, 05:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där var intressant. WHO har ju SINA diagnoskriterier för de olika psykiatriska diagnoserna. Men tillämpas de lika i alla länder? Jag tänker också, att det måste krävas betydligt mer för att bli sedd som "pervers" i exempelvis Danmark, än i de katolska länderna. Eller..?

Själva gärningen väger gissningsvis väldigt tungt. Det är inte förbjudet att leka "kidnappning" ombord på vissa farkoster, eller att skicka "stimulerande" SMS till kvinnor om att penetrera dem med grillspett, så länge som allt sker med samtycke och ingen blir allvarligt skadad på riktigt. Ingen blir inspärrad bara för sina fantasier skull. (Tror jag - ni som är mer insatta i psykvården får rätta mig om jag har fel.) Och om han har begått gärningen eller inte, ska bedömas av en domstol. Det finns ju inget annat sätt. Döms han inte så måste ju folk utgå ifrån att han är oskyldig, och då behöver han inte vara farlig utan kan återgå till sina "lekar" med samtycke, med medelålders damer... Man kan ju inte spärra in oskyldiga personer en massa år för säkerhets skull.

Han ÄR intelligent - det ser man bara i hans blogg. Men han verkar ha blinda fläckar. Jag tror i och för sig att många människor gör misstag med vad de lämnar för spår efter sig i sina datorer och på nätet, p.g.a. att det de skickar upplevs som flyktigt.

Jag minns inga vita leggings, det har väl hela tiden talats om svarta strumpbyxor enbart? Du kan se på grafiken här på Ekstrabladet:

https://ekstrabladet.dk/112/nu-har-stoetter-sagt-stop-peter-madsens-fald-fra-tinderne-er-dybt-tragisk/6849263
Jag skulle skrivit "anses" svårt sexuellt avvikande. Så jag menade som du. Samt att de har löjligt låga straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in